שאלה פיזיקלית...סופרמוטו VS אופנוע ספורט
מדוע יש הבדל באופן הפנייה בין שני סוגי האופנועים?
אני בא מעולם השטח, אבל רוכב כמה פעמים בשנה על אופנועי כביש.
ברור לי לגמרי למה יש הבדל בצורת הפנייה בין כביש לשטח. בכביש צריך להיכנס עם הגוף לתוך הפנייה ולמטה, מכיוון שיש הרבה אחיזה, האופנוע שואף 'להתיישר' והרוכב דוחף אותו למטה עם גופו (טוסיק על חלקו הפנימי של המושב). בשטח הרוכב נשאר ניצב, ו'מפיל' את האופנוע לפנייה. אין הרבה אחיזה והאופנוע יחליק החוצה מהסיבוב אם הרוכב לא ילחץ אותו חזק לאדמה כשהוא עצמו נישאר יחסית ישר ביחס לקרקע (טוסיק על חלקו החיצוני של המושב).
אז למה ברכיבת סופרמוטו משתמשים בטכניקה של שטח, אם הצמיגים הם צמיגי כביש ויש ים אחיזה? מה גם שיש רוכבים שמעדיפים טכניקה של כביש ברכיבת סופרמוטו ונראה שהם רוכבים באותה הצורה על שני הסוגים....
מדוע יש הבדל באופן הפנייה בין שני סוגי האופנועים?
אני בא מעולם השטח, אבל רוכב כמה פעמים בשנה על אופנועי כביש.
ברור לי לגמרי למה יש הבדל בצורת הפנייה בין כביש לשטח. בכביש צריך להיכנס עם הגוף לתוך הפנייה ולמטה, מכיוון שיש הרבה אחיזה, האופנוע שואף 'להתיישר' והרוכב דוחף אותו למטה עם גופו (טוסיק על חלקו הפנימי של המושב). בשטח הרוכב נשאר ניצב, ו'מפיל' את האופנוע לפנייה. אין הרבה אחיזה והאופנוע יחליק החוצה מהסיבוב אם הרוכב לא ילחץ אותו חזק לאדמה כשהוא עצמו נישאר יחסית ישר ביחס לקרקע (טוסיק על חלקו החיצוני של המושב).
אז למה ברכיבת סופרמוטו משתמשים בטכניקה של שטח, אם הצמיגים הם צמיגי כביש ויש ים אחיזה? מה גם שיש רוכבים שמעדיפים טכניקה של כביש ברכיבת סופרמוטו ונראה שהם רוכבים באותה הצורה על שני הסוגים....