שאלה נוספת לגבי התנהלות בית ספר

דווקא הילד מתנהל לחלוטין לפי העקרונות שלנו

לכן נפגע
.
לדוגמה, אפילו לא היה דיון על פיזיקה - היה לו ברור שהוא יישאר. אפילו אמר שמי שלא נשאר, מפסיד. כאן הוא לא נפגע אלא מרוויח.
אבל בנושאים אחרים הוא נפגע. אני רוצה להקל עליו, אין לי שום ביקורת עליו. אלא על המערכת.
 
לכולנו יש ביקורת על המערכת, אבל מה שאני למדתי לאורך השנים
זה לעשות הבחנה בין הקריטי ללא קריטי - מה פוגע בבנים שלי ודורש שינוי, ובנקודות האלו אני בהחלט מתערבת, מבקשת פגישות עם צוות, ניהול, עם כל מי שצריך כדי לשנות.
עם מה שלא פוגע מהותית בבנים שלי אני חצי משלימה - כלומר, לא נוקטת פעולה אקטיבית, גם אם אני ממש לא מרוצה. למדתי שאני לא יכולה לשנות הכול ושאת האנרגיות שלי אני צריכה להפנות לדברים הבאמת חשובים. אחרת גם לי ייגמרו האנרגיות להתמודד, וגם המערכת עצמה תפסיק להתייחס אליי.
המצב רחוק מלהיות מושלם, אני לגמרי בצד שלך בעניין הזה. אני רק ממליצה לך להתחיל לקחת דברים בפרופורציה הנכונה, ובאמת לעשות את ההבחנה האישית שלך בין מה שהוא משמעותי באמת בעינייך ועם מה את יכולה איכשהו לחיות.
אגב, נפלא בעיניי שהבן שלך מסוגל להביע דעה ששונה מזו של רוב חבריו. זה מצביע בעיניי על בגרות.
 

danakama10

New member
אני לחלוטין מסכימה איתך

לא ברור לי מדוע בית הספר נגרר אחרי רצונות ההורים.
הכל צריך להיות מוכתב מלמעלה ולא מנוהל ברמה הבית ספרית על פי גחמות המנהלת, המורים או ההורים.
אם מישהו חושב שחופש לאחר טיול הוא דבר חשוב, שיואילו לקבוע את הטיולים כך שיחזרו בימי שישי.
לגבי הפיזיקה, לא הבנתי אם זה משהו שהונחת באמצע השנה. כי אם כן, ברור שאי אפשר לחייב. צריך שיהיה תכנון מסודר כדי שכולם יוכלו להערך בהתאם בתחילת השנה. ולא, ברור שזה אמור להיות רשות.
 
אבל זה לא רק בית הספר של הבן של אנה. כך מקובל כאן באופן
כללי. אני לא חושבת שצריך לעשות מזה כזה עניין....
 

danakama10

New member
יכול להיות...

אולי הייתי חושבת אחרת אם הייתי חלק מזה. מהצד, זה נשמע לא הגיוני ומרגיז.
 
למה זה נשמע לא הגיוני ומרגיז? זה טיול שנתי של בני נוער עם
"לינה" מחוץ לבית. מה שאומר שהם לא באמת ישנים, בטח לא כל הלילה. הם מטיילים במשך יומיים (לפחות), כלומר טיולים רגליים של כמה שעות בטבע. חוזרים רק בשעות הערב המאוחרות לבית הספר, מאוד עייפים. באמת נשמע לך הגיוני להגיע למחרת לבית הספר ליום לימודים רגיל? אני ראיתי את הבן שלי חוזר מטיולים כאלו. למחרת הוא ישן עד שעות הצהריים, וזה אף פעם לא קורה לו. גם לא בשבת. הם באמת עייפים למחרת ומה שלא הגיוני זה דווקא לחשוב שלמידה שתתרחש באותו יום תהיה משמעותית איכשהו. זה לא, ועדיף לתת להם יום להתאושש בבית ואז לחזור לשגרה.
 

danakama10

New member
את יודעת מה? שכנעת אותי


מימי כילדה אני פשוט לא זוכרת שהייתי עייפה במיוחד אחרי טיולים, נדמה לי שישנתי טוב גם כאשר היה מדובר בשינה בשקי שינה.
לכן לא חשבתי על הכיוון שהילדים כל כך עייפים אחרי הטיול.
אין ספק שאם הילדון שלי היה חוזר הרוס באמצע השבוע והיה ממשיך לישון מאוחר למחרת, לא הייתי מעירה אותו.
 

danakama10

New member
הטבלה שמראה שבישראל לומדים יותר מתמקדת בימים לא בשעות

בכל העולם מודדים שעות לימוד בנוסף לימי לימוד. בארץ מתמקדים רק בימי לימוד וכולם מבסוטים כמה הרבה לומדים בישראל. בישראל נדמה שלומדים הרבה בגלל שיש לימודים 6 ימים בשבוע, מבחינת שעות לימוד? בכלל לא בטוח. אולי כן ואולי לא.
בתור השוואה, כאן ילדים בכיתה א לומדים 32 שעות. ובארץ? אין לי מושג.
 

mykal

New member
ראשית דיברו כאן לאורך

כל השרשור על ימי חופשה ולא על שעות.
שנית זה שלומדים כאן 6 ימים כל שבוע זה יותר ימים.
כי כל שבוע יש לפחות עוד יום.
ודבר אחרוןאת כתבת שאת לא יודעת מספר שעות--
בגוגל פשוט אפשר לראות שכל תלמיד בכיתה א' מקבל בין 32 ל34 שעות שבועיות,
כשיש חלוקה של כמה נתן למקצועות הליבה ומה מחויב אחרת.
אז בהחלט מותר לנו להיות מבסוטים.
 

danakama10

New member
בהחלט, אבל את העלאת את נושא הטבלאות שבהן ישראל מככבת

כארץ עם הרבה ימי לימוד, ואני חושבת שזה מוטה, בגלל שברוב ארצות העולם לומדים 5 ימים בשבוע ולא 6. בשאר העולם אולי לומדים יותר שעות ביום, וזה עשוי להיות משמעותי גם כשמכניסים את יום שישי בחשבון.

בכל מקרה, מהסקרנות בדקתי. עשיתי חיפוש של מערכת שעות כיתה א, ובחרתי את הראשונה שעלתה.
המערכת מעלה שני דברים שרציתי לציין:
1. כן, יש 32 "שעות". למה במרכאות? כי כל שעה לימודית היא 45 דקות (מלבד שעה אחת ביום שהיא 50 דקות). אצלנו שעת לימוד היא גם פחות משעה אבל היא 52-54 דקות. כלומר, אם נניח תלמיד בארץ לומד 10 שעות מתמטיקה בשבוע, בארץ הוא לומד כ- 450 דקות בשבוע ואצלנו כ- 520 דקות בשבוע. כלומר, כ- 70 דקות יותר בשבוע, דבר שכמובן מצטבר להרבה מאוד שעות לאורך שנת הלימודים.
2. יש הרבה מאוד שעות שהן לא לימודים פרופר, ואני לא מתייחסת לאמנות, ספורט ואמנות. בדוגמה הספציפית הזו יש 8 שעות (!!!) שבועיות כאלו (שני אקדמונצ'יק שאין לי מושג מה זה, 3 קרן קרב (בהן עוסקים בשח, חיות, שוב חיות, קרקס, דרמה, ספורטרון), מפתח הלב, זה"ב, כישורי חיים). לשלב חוגים בתור שעות לימוד... נו באמת.

רציתי להדגיש את ההבדלים, אבל בהחלט מותר להיות מבסוטים, ויתכן והורים באמת מוצאים שמפתח הלב, זה"ב וכישורי חיים הם כל כך חשובים שמוצדק להקדיש להם שעה (45 דקות...) בשבוע לאורך כל השנה.
 
הבעיה היא שבישראל הטבלה כן משקרת....

אז אני מתייחסת בהומור עצוב להשוואת הטבלאות. לא משנה אם סופרים בה ימים או שעות. מה שמשנה זה שרושמים דבר אחד, כשכולם יודעים שמתבצע דבר אחר

למשל - בטבלה לא רשום שלא לומדים אחרי יום טיול.
או כשיש חג ביום חמישי וכולם יודעים שאין מה לבוא לבית הספר ביום שישי. או יום אחרי הדלקת מדורות לג בעומר.

ובטבלה רשום כאילו כיתת המצטיינים לומדת פיסיקה, למרות שזה לא נכון.

גם אני הייתי שם. כיתת מצויינות מדעית שלא למדה פיסיקה כי לא היה מורה לפיסיקה. כמובן שבפרסומים של בית הספר היה רשום "כך וכך שעות מדעים".
וכיתה שבשעה שבה היה אמור להיות שיעור היסטוריה היתה איזו ישיבה (באופן קבוע, מדי שבוע) שהמורה להיסטוריה היתה צריכה להשתתף בה.
ובית ספר יסודי ששתי המורות לחינוך גופני היו בחופשת לידה אז מפסח עד הקיץ אף כיתה לא למדה חינוך גופני.
וכמובן שכמורים מחליפים יכול לעבוד כל אחד, מה שאומר שבעשרות שיעורים במהלך השנה לא נלמד כלום כי בכיתה "היה מורה מחליף". לפעמים הולכים הביתה, לפעמים משחקים.

ועוד ועוד מקרים בהם ב"טבלה" כתוב כאילו לומדים מספר שעות מסויים, כשהאמת היא אחרת.
אנחנו מדינת ישראבלוף.
 

mykal

New member
אהה הבנתי,

זה קורה רק בישראל, בכל ארצות תבל אין אף שעה שבטעות מחושבת
אבל קרה משהו סביב ארועי חיים ולא התפקשש.
אצלינו זה שקר. אצלם זה לא נוגע לנו העיקר רשום.

תראי, מתוך המערכת--יכולה להצביע על לקויות ובעיות שצריך למצוא להם פתרון,
אבל שני דברים עקרוניים--
האחד--טרם נפגשתי עם מערכות שלא ניתן/צריך/ראוי להתנהל שונה ונכון יותר.
לא בארץ ומסיפורי מי שהיו גם בחו"ל וגם בארה"ב ה"קדושה" והדגם.
השני-לא הכל תלוי רק במערכת. יש עוד גורמים שותפים שעוזרים לענין.
יש גם מציאות של יכולת של משאבים ועוד....
ויש עוד הרבה מה לכתוב אבל אעצור כאן.
 

mykal

New member
נראה לי שאין קשר

בין בי"ס שמבטל העשרה בפיזקה ולהאשים את ההורים.
אם לא יידעו את ההורים מבעוד מועד. "והנחיתו" עליהם
באמצע השנה. וזה בעצם מחייב אותם לבוא להחזיר את הילדים הביתה,
כי הם פספו בגלל זה את ההסעה. אני בהחלט יכולה להבין את ההתנגדות.
יש להורים עוד מחויבויות.
וזה לא מעיד על רמת הדרישה בשום צורה. ועל חוסר רמת לימוד.
 

רi תם

New member
אני מתארת לעצמי

שאני נכנסת למקום בעייתי כשאני מגיבה אבל קוראת מספר ימים השרשור ומתקשה להבליג ...
אני מורה בפועל,מתוך המערכת,מחט"ב שהיא חלק מבית ספר שש שנתי בעיר גדולה-
יש אצלנו שעות אפס.מעטות מאוד אבל יש.
אסור לבטל שיעורים "שעות חלון" תקפות רק בתיכון.מורה חסר-יש מילוי מקום או מצוות ביה"ס או חיצוני.
יש אצלנו כיתות עמ"ט ומופ"ת.בעיניי זוועה!ההומוגניות הזו גורמת לכך ששאר הכיתות ה"רגילות" מתרוקנות מתלמידים איכותיים מבחינת יכולת.כולי תקווה שבשנה הבאה שעות הפיזיקה והמדעים המורחב יעברו לסוף היום עבור תלמידים שיתאימו ויאותרו והכיתות תהיינה הטרוגניות ב100 אחוזים
אחרי טיול שנתי עם לילה התלמידים שלנו לא באים.אנחנו,הצוות,כן.
אם מגיעים מספר מצוצמם של תלמידים (לרוב אלו שלא יצאו) בדרך כלל "מקבצים" אותם ומלמדים.
נכון,יש חוקים מאוד ברורים במערכת שמעוגנים בחוזרי מנכ"ל אבל כולנו בני אדם,בפרט הילדים שלנו ולפעמים הם "מכופפים" את החוקים.במקומות שניתן אף איש חינוך לא יצא כנגד,מה גם שהילדים לא גדלים בואקום,יש להם הורים וזכותם להחליט עבורם.
אישית,אני אלמד גם תלמיד אחד כי בוערת בי,עדיין אחרי מעל שני עשורים,חדוות ההוראה ואני לא מתביישת לומר שאני אוהבת את התלמידים באשר הם אבל כן,מערכת החינוך פשטה את הרגל ויש לכך המון סיבות כולל ההורים שמגדלים ילדים בדור הזה.
אני חושבת שכל הורה צריך לגדל לפי ה"אני מאמין" שלו תוך שהוא לוקח בחשבון גם את הסביבה בה הילד שלו גדל ומתחנך.
שבת מבורכת
 
תתפלאי, אני מסכימה איתך כאן במאה אחוז

וזה לא סותר את מה שכתבתי קודם. יש מקומות שבהם מקפידים על הכללים ועל הנהלים, והמסגרת מסודרת ומאורגנת. יש מקומות שלא. למשל, ריחמתי מאד על מחנכת הכיתה בסוף החטיבה, כשקבענו פעילות לסוף השנה ופרידה מהחטיבה, והגיע השעה ואני כמורה מלווה ראיתי אותה מתקשרת לתלמיד אחרי תלמיד לשאול איפה הוא ומתי יואיל בטובו להגיע לאוטובוס המחכה לו. בזמני אף אחד לא היה מתקשר, ואף הורה לא היה דורש שנחכה לילד שלו, ובשעה היעודה האוטובוס היה פשוט נוסע. המחנכת סיפרה לי שככה זה כל דבר, יש חוקים ויש כללים ובסופו של דבר מתקשרים כמה הורים וצועקים ומחכים לילד שלהם ואז הילדים לומדים שאפשר לעשות מה שרוצים.
&nbsp
הבעיה היא שהמערכת לא מתגמלת את המורים שעושים את עבודתם כמו שצריך, ואילו לאלה שמגמישים כל דבר וכל כלל יש שקט תעשייתי וההורים מרוצים. זה קשה ומתסכל, אני יכולה רק להיות אמפטית אליכם.
 

רi תם

New member
אני יודעת ש...

קיימים מורים ש"מתרפסים" בפני הורים.
אני לא שם.הטיול נקבע לשעה יעודה ומי שנמצא עולה ונוסעים.יש לכבד את הזמן של הנוכחים ואת הכללים.
הורים יכולים "לשאוג" עד מחרתיים אבל כשהחוקים והגבולות ברורים הם "יתיישרו".
בית הספר איננו מוסד דמוקרטי.החוקים והכללים בו מאוד ברורים והן התלמידים והן הוריהם צריכים לעמוד בהם,בדיוק כמו שאחרון המורים נדרש להם.לא יעמוד?יש מנהלת תפקידה לוודא שהכל "דופק" כמו שעון שויצרי.
במאמר מוסגר אגיד שמורים שמקפידים על הסדר והמשמעת החל מנקיון הכיתה וכלה במשמעת,לוחות זמנים וכיו"ב הם מורים מוערכים יותר.למה?כי כולנו זקוקים לגבולות ברורים ובני העשרה פי כמה וכמה.
בבית שכל אחד יחנך כרצונו.לצערי,אני נדרשת לא פעם "לאסוף" ילדים לתוך למידה כי הבית לא שם עבורם.עצוב אבל גם כזה יש.
אני טוענת שהרבה הורים היום "פורצים גבולות" והילדים גדלים "פרא".
תפקיד המחנכים להכיל אותם,רגשית,חברתית,לימודית ולאפשר להם מוסד חינוכי מיטבי,על כל המשתמע מכך.
אישית כאמא וכמורה חושבת שההורות "לא טובה" בהרבה משפחות אבל לי כמורה זה לא משנה.הילדים באים אלינו לביה"ס,הם שלי כאילו ילדתי אותם,הם בוגרים ומוערכים באשר הם ומגיע להם כי טוב!!!
חג שמח
 

סביון1

New member
גם אני עונה באחור אבל עונה ודעתי כנראה לא פופולרית..

אני חושבת שאם במשרד החינוך חושבים שצריך יום חופשה אחרי טיול, שיתכבדו ויוסיפו את היום הזה למנין ימי החופשה של התלמידים. הזוי בעיני שכל אחד עושה מה שבא לו וכל זאת בעידוד הנהלת בית הספר תוך כדי "קריצה" ועוד מלגלגים על מי שמגיע. מה אנחנו מלמדים את הילדים שלנו בזאת? שאין דין ואין ודיין, ואיש הישר בעיניו יעשה. אני לא חושבת שבמנטליות הישראלית חסרים גמישות ועצמאות שצריך להוסיף להם עוד, בטח שלא במערכת החינוך, בשאלה של האם להוסיף לעצמנו יום חופש או לא.
שלא לדבר על הבזבוז בכך שמורים באים לבית הספר ומלמדים עשירית כיתה או שיושבים עם טלפונים כי "חבל ללמד כל כך מעט ילדים".
&nbsp
בקיצור, גם אותי זה מעצבן! ואני צברית, אין לי מנטליות סובייטית לא מהבית ולא משום מקום אחר, אז אל "תאשימו" את המנטליות שלי.
&nbsp
 
למעלה