משהו ממבט של מורה.
לענין הפיזיקה---מכנסים הורים, מציעים להם אקסטרה,
זה אמצע השנה, הורים עושים שיקולים של עוד דברים,
מי שמציעהמורה/מנהלת, מזהים הורים דומיננטים שיוצאים בשצף קצף
נגד הענין-והם כנראה בעלי השפעה-ומי שעומד ממול, עושה שיקול דעת,
האם לשכנע ו"הגדיל" מתנגדות? האם להקשיב ולחשב מסלול מחדש
לגבי השנים הבאות.
את חשבת שונה ממי שהתנגד--האם קמת להביע דעתך? או היית בין השותקים?
אין ענין להביא את הציבור כנגד.
לגבי ימי חופשה---דיברו וענו לך כאן שיש פער בין החשיבה והחינוך שלך,
למה שמקובל כאן. ואני אוסיף-יש טבלת סקר שבארץ כמות ימי הלימוד היא בין הגבוהות בעולם. והיו עוד ימי חופשה בעבר שהיום אינם--
כמו--האחד במאי, כמו שלמחרת יום הכיפורים ולמחרת יוםם העצמאות,
ואז זה הצטמצם במקום חופשה התחילו ללמוד בתשע ולא בשמונה,
ואז הגיע שר חינוך שביטל גם את זה.
ואומר לך כמורה---עוד יום חופשה או פחות יום חופשה, זה לא מוכיח על
ערך הלמידה והדרישות.השאלה אם מנצלים היטב את הימים בהם לומדים,
האם מכינים את העבודות בבית כמו שצריך? האם יש רצון וחשק לימודי
ומוטיבציה להשגים.
תגעי לך שבשמינית לקראת בגרויות המאבק לנוכחות בכיתה היא קשה,
הם מנצלים את ההליכה ללשכת גיוס, ועל הדרך הולכים לעבוד.
וזה לא קשור להורים, לא למורים אלא ללחץ החברתי והאוירה.
יכולתי לכתוב ספר על חויות מזה.
מציעה לך שני דברים אולי הפוכים ברגע ראשון, אבל לא-
מצד אחד תבדקי ותעכבי שאכן לומד ומגיע, מצד שני שחררי
ותפסיקי להעביר בקורת ותכעסי על שלא מתנהל לפי עקרונותיך.
קשהאבל מי אמר שלהיות אמא זה קל?