לעידן, תוספות ודיוקים
1. המהירות המקובלת למטוסי GA בתחרויות הינה 75 קשרים. זה מאפשר מרווח מתאים להקטנת מהירות או האצה על מנת ל"קזז" זמ"מ ל-CP. לאז"מ נהוג 70 קשר, ולכן הם יוצתאים אחרונים במקצה שלא יפריעו ל-GA. 2. לא בכל תחרות מתקיימת נחיתת דיוק בסופה, (הניווט בחיפה לדוגמא, לא איפשרו ביצוע סימון על המסלול ולכן לא בוצע). הזמ"מ האחרון הנבדק הוא ב-FP (כפי שציינו) ובד"כ ממנה ועד למסירת המעטפה יש זמן די והותר לביצוע תהליך מסודר של הגעה למסלול , נחיתה (רגילה או דיוק ואין משמעות לזמן הנחיתה), מאפשר להשלים כתיבת תשובות על גבי דף התוצאות, מהתמונות מהמפה או מדפיות והגשת המעטפה במועדה. לא זכור לי כי מישהוא לא השלים בזמן מסירת מעטפה, בכל מקרה זה מוריד (או מוסיף נק' רעות) נקודות לא רבות, כמו נחיתת הדיוק מקסימום 200. 3. גם בתחילת התחרות, חלון ההמראה הינו 2 דק, (לאחריו המתחרים פסולים) ועד להגעה ל-SP, יש בד"כ זמן עודף להתארגנות באוויר. 4. הבעיה העקרית בתחרויות הניווט הינה , השלמת פתרון "כתב החידה" והעלתה על גבי המפה עם כל הנקודות. אם זה נעשה נכון ולפני ההמראה, באוויר הכל יותר רגוע, כי אם לא ה"מלחמה" בתא רצינית ויכולה להביא אותך למחוזות אחרים ולא ל-CP'S. 5. חלק מהמשתתפים ברונדו, שאלו מדוע לא קיבלו את הנתיב מראש, להתארגנות. והבטיחו כי ישמרו סוד מהמתחרים. התשובה היא, שגם ברונדו צריך מעט להתאמץ, ולא להשתמש ב-GPS אלא ללמוד את הנתיב במהירות כמעט כמו המתחרים, והחשוב מכל לבצע את הנתיב בניווט מגע אמיתי (שמ"ש - שעון, מפה, שטח. כפי שמכנים זאת), על מנת לתרגל ואפילו חלקית כהשתתפות בתחרות. אז מקווה לראות אותך בין המתחרים בתחרות הקרובה.