שאלה לגבי החזרת מחשב נייד מתצוגה וזיכוי מלא

שאלה לגבי החזרת מחשב נייד מתצוגה וזיכוי מלא

השאלה שלי מתייחסת לקניית מחשב נייד שהוא מתצוגה , החזרתו וזיכוי מלא.

מה החוק אומר?

DELL LATITUDE 12 7240



האם ניתן להחזיר ולקבל זיכוי מלא ? ותוך כמה זמן ?(באריזה המקורית -ואקום)

אני רוצה לציין שהמוכר אמר לי שאני יכול להחזיר תוך 10 ימי עסקים ,

ולקבל זיכוי

אמרתי לו שאני רוצה כמובן להשתמש במוצר (התקנתי אופיס)

והוא אמר שאם אחזיר, לא תהיה בעיה , והוא יחזיר את המחשב לקדמותו

עכשיו , השאלה שלי היא מה החוק אומר?

והסיבה היא מאד פשוטה -

1. הסוללה נגמרת לי אחרי כשעה וחצי של שימוש!

2. מפורט במערכת המחשב (רצ"ב צילום) שאמורות להיות שתי סוללות, ואני קיבלתי אחת

3. זה מטריד אותי, שהרי אם הסוללה , נשחקת אחרי כשעה וחצי, מה יהיה בעוד חודש חודשיים? אחרי רבע שעה?


1. רכשתי מחשב נייד מתצוגה, עםאחריות לשנה, ואחריות לסוללה ומטען חצי שנה.

2. כאשר הטענתי אותו בבית לטעינה מלאה, על מנת להשתמש בו, ביצעתי שימוש של שעה וחצי, אפילו פחות) בשימוש ברשת, והייתי חייב לחבר מטען לסוללה.

3. על פי היצרן - http://www.dell.com/en-us/work/shop/productdetails/latitude-e7270-ultrabook/s009e727012us

Primary 4-cell 55W/HR Battery with ExpressCharge™

4. על פי אתר ביצועי מחשבים - כ 5 שעות

http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/dell-latitude-37240

5. אם ככה , בגלל שמדובר על שעה וחצי , אני מעדיף לא להשתמש באחריות

ולהחזיר את המוצר ולקבל את כספי בחזרה



 

trilliane

Well-known member
מנהל
ביטול עסקה אפשרי בתנאי ש"לא נעשה בהם שימוש בידי הצרכן הרוכש"

https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/500_377.htm
מכיוון שהשתמשת, תקנות ביטול עסקה אינן רלוונטיות.

לכן מה שתקף כרגע אינו החוק אלא תנאי ההחזרה של החנות כפי שמופיעים באופן בולט ליד הקופה / נמסרו לך. אם המוכר הבטיח לך זיכוי תוך עשרה ימים, זה מה שתקף, גש אליו.

קנית מחשב מתצוגה ולא חדש, מן הסתם שילמת עליו הרבה פחות בשל כך. סוללה היא מוצר מתכלה והביצועים שלה יורדים מהר מרגע שמתחילים להשתמש בה. כמו כן לא קיבלת ערכה חדשה. זה מה שיש. לא מתאים לך, תחזיר. לא רואה טעם להכביר במילים מעבר לכך.
 
תודה. אגש למוכר

איך היית מייעצת לקונה הגון לעשות?

האם להסיר את ההתקנה של האופיס, ולהגיד שלא נעשה שימוש (הכל יהיה סגור האריזת הווקום

או להגיד האמת ?

השאיפה שלי במצב הנוכחי, להחזיר עם זיכוי מלא
 

trilliane

Well-known member
מנהל
התשובה בגוף השאלה: אדם *הגון* אומר את האמת

במיוחד אם לדבריך המוכר הבטיח לך אפשרות להחזיר את המוצר גם לאחר השימוש, אז לשם מה לשקר?

אגב, איך בדיוק אתה יכול לסגור הכול מחדש ב"אריזת ואקום"? אתה מבין את משמעות המילה "ואקום"?
 
אולי אסיר את ההתקנה של האופיס ? אבל איך עושים זאת בwin10....

אריזת ואקום - זו בעצם אריזה שולחים בה מחשבים ניידים

ואז יש פטנט שהיא נפתחת ונסגרת ואפשר באופן רב פעמי להשתמש בזה...



אני אצלם בל'נ, ואעלה את זה לפה .

המוכר אמר לי לשמור על צורת אריזת הווקום , לשמור על הרכיבים

מטען וכבלים, על הארגז, ולהחזיר את זה. באריזתו ובקרטונו המקורי.
 
אתה נופל תחת הגדרות מוצר פגום

ולכן אתה זכאי להחזיר, החנות מאידך, זכאית לנסות לתקן. נפתח או לא נפתח, לא רלוונטי לעניין (שכן אם לא היה נפתח לא היה מתגלה הפגם כאילו דא) אבל תנסה ללכת לפי מה שהמוכר הבטיח לך ואחר כך תראה.
 
אוקי תודה. איך החברה תתקן ? תביא חדש... זה יעלה הרבה ...

אז במקרה כזה אני זכאי להחזר כספי מלא?

או לזיכוי? או לניכוי 100 שקל?
 
אמרתי תיקון

אם התיקון לא יצליח אז אתה זכאי להחזר כספי. אם הבטריה מקולקלת למשל הם פשוט יכולים להחליף בטריה. אבל מה הם יעשו או לא יעשו אין לי מושג כי זה תלוי בתקלה
 
עידכון- הוחזר המחשב , ויצרו איתי קשר לביטול העסקה

עדכון - החזרתי את המחשב עם כל הציוד שלו וכו'

יצרו איתי קשר טלפוני, הפקיד אמר שהסכום יזוכה , בחשבונית


לדבריו -
אולי אראה זיכוי של 3000 שקלים , כלומר סיכוי מיידי אבל תהיה לי ירידה

של 250 לחודש .

מקווה שהכל יסתדר, ועוקב על זה

תודה לכולם
 
למעלה