שאלה דחופה התעללות אחרי פרדה

dvashshir

New member
שאלה דחופה התעללות אחרי פרדה

אני ובעלי נפרדנו,הוא יצא מהבית לפני חודש ומצא בית חדש באיזור,אני והוא כל הזמן רבים הוא מאיים עלי כל הזמן יש ביננו הסכם שעשינו עם מגשר המצב הוא כזה ,ביום שני הוא היה צריך לקחת את הילדים אך בגלל שהם חולים הוא החליף את היום ליום רביעי השאלה היא האם הוא יכול לקחת את הילדים אם הם עדיין חולים או שהם צריכים להשאר אצלי בכל זמן המחלה?(ברור שמטעמי נוחות הוא לא לקח אותם שלא נדבר על איזשהי עזרה מצידו בלהביא תרופות לילדים, בתקווה שעד יום רביעי הם ירגישו טוב יותר) איך אני אמורה להתייחס האם יש לו זכות לקחת אותם? ואם הוא מתעלל בי נפשית עכשיו, אחרי שהסכמתי על פשרות בהסדרי הראיה ובמזונות בחוזה עם המגשר, כי הוא הבטיח באותה תקופה שהוא רוצה לסיים הכל יפה וכמובן היום אחרי החתימה הוא יכול להתנהג איך שבא לו (כי יש הסכם חתום ומאושר בבית דין לענייני משפחה) האם אני יכולה לעשות משהו? האם אני יכולה לפתוח את החוזה על אף שהוא חתום?הוא גם מאיים שהוא לא יתן לי גט מה לעשות???
 

ny22

New member
מנהל
שלום לך!

לצערי על חלק מהתשובות אני (ואני מניח שגם שאר חברי הפורום) לא יכול לענות היות ומדובר בדברים שקשורים לחוק בישראל, נסי את הפורומים הבאים: http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?forumId=14 או - http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?forumId=145 תפקיד פורומים אלו הוא לענות לך על השאלות מבחינת "החוק היבש". מה הכוונה השוא מתעללל בך נפשית? במה זה מתבטא? אולי כאן, כן נוכל קצת לעודד ולעזור... בהצלחה
 

slifshitz

New member
אני אנסה לתת תשובות וגם עיצות מניסיוני....

אני גרוש כשש שנים ראשית הכל נראה מבולבל כרגע (לשני הצדדים) ולא ברור איך החיים ימשכו אז אם תתני לזמן לעבור, תראי שאת תמשיכי את חייך החדשים והוא את שלו, ותלמדו לעזוב אחד את השני כמות הדיבורים ביניכם תרד מאוד וגם תפסיקו לנסות להוכיח אחד לשני דברים לגבי השאלות שלך, אני לא עורך דין אך מניסיוני * הילדים נמצאים אצלך או אצלו לפי החוזה ולא לפי המחלות של הילדים, כך שבעלך רשאי לקחת את הילדים ביום הקבוע גם אם הם חולים. אבל הכי טוב זה שביחד תגיעו להסכמה מה נוח לכם ולילדים. מאוד חשוב (אם כי קשה) שתגיעו לרמה מינימלית של הידברות. * אם בעלך מתעלל בך נפשית, את יכולה לתבוע אותו, אך נראה לי שזה קיצוני. לפי דעתי הוא מתעלל בך נפשית רק בגלל שאת מאפשרת לו. אתם צריכים להפנים שאתם אנשים זרים עם נושא משותף שהם הילדים. אם הוא פוגע בך, תאמרי לו בנימוס שאת לא מוכנה לדבר איתו בנימה כזו, ותצמצמי את השיחות אך ורק על זמני לקיחת הילדים. בדיוק כמו שאת לא יכולה להתעלל בי או בשכן שלך, כך אל תתני לו להתעלל בך. * לפי דעתי אין אפשרות לפתוח את תיק הגירושים אלא אם כן דבר מהותי השתנה (נולד ילד נוסף, וכו'). * לפי דעתי כל עוד את נשואה לבעלך, יש אפשרות לדרוש ממנו מזונות לך (בנוסף למוזונות לילדים - סכום של כמה אלפי ש"ח בחודש) כך שיש לו אינטרס גדול מאוד לסיים את הנישואים כמה שיותר מהר ולא למשוך את מתן הגט. מעבר לדברים היבשים הללו, ברצוני לשתף אותך בניסיוני. לקח לי כשנה להוציא את גרושתי מהלב/מהמחשבות ועתה היא אדם זר והשיחות איתה הן מאוד קצרות וענייניות. מסיבה כלשהיא שאלנו את הבן שלי אם יש משהוא שהוא מאד היה רוצה, והוא אמר שהיחסים ביני לבין גרושתי יהיו טובים יותר. אז חשוב שתזכרי את החשיבות העצומה על שמירת יחסי כבוד בין הזוג הגרוש. פעמים רבות זה מאוד קשה, אך למען הילדים זה מאוד חשוב. בסך הכל תתרכזי בבניית חייך החדשים לך ולילדיך ובמידה והוא נשאר תקוע בעבר (בנשואים שנגמרו), אז זו לא בעייה שלך והזמן ירפא אותו.
 
למעלה