שאלה בנוגע לקו ההגנה של רופאים

שאלה בנוגע לקו ההגנה של רופאים

בעקבות הצעה למחאה מול משרד הבריאות (ששונתה מאז במחטף למחאה בשוק הכרמל) רציתי לדעת מה יכול רופא מכובד להגיד או להשתמש כטיעון להקלת מצפונו בנוגע לאחריותו כרופא.


האם הורים שמגיעים לבית חולים כדי למול את בנם בידי רופא מקבלים הסבר על הסיכון והנזק במילה? האם היה פעם מקרה של הורים שהתחרטו ונמנעו מלמול בעקבות מידע שנמסר להם בבית החולים? איך האחריות המשפטית במקרה של סיבוך מתנהלת?
 
אחריות של רופא מול אחריות של מוהל.

ברית מילה בידי מוהל לא נחשבת להליך רפואי מול החוק, וזה מתגלה ביחוד כשמשהו משתבש. (בכל מקרה אחר שבו כולם מרוצים ומתוצאה החוק לא נדרש לתת את דעתו).

כשרופא עושה ברית מילה היא כן נחשבת להליך רפואי ולדעתי הוא אמור להחתים על טופס, ואכן לפחות חלק מהרופאים מחתימים (אולי כולם? אין לי מידע). מה כתוב בו? לא יודעת. יש רק את הטופס של 'מילה טובה' שהיה זמין ברשת ואם מעניין אותך אז גגל לגביו. לדעתי הטופס הוא כיסתו"ח ולכן כל רופא יכתוב בו דברים אחרים.

מילה בד"כ מתבצעת בקלניקת הרופא או בבית התינוק. מילות בבתי חולים נדירות מאד למרות שיש. בהחלט בבית חולים יש טופס הסכמה. מה כתוב בו? לא יודעת וזה מעניין מאד ושווה תחקיר עיתונאי. הנה-אפשר לפנות להלל יפה ולבקש מהם את טופס ההסכמה (בתקווה שיתנו, ובתקווה שיש להם אותו בטופס דיגיטלי שקל לשלוח במייל).

http://hy.health.gov.il/?CategoryID=220&ArticleID=417

והנה עוד כתבה על מילות בבתי חולים:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3884593,00.html

והנה הסבר על המילה מול החוק ע"י הרופאה והעו"ד ד"ר שלהב קמחי:

https://www.youtube.com/watch?v=RSquhX0q3jM&feature=youtu.be
 

MotheRonit

New member
לדעתי הם אומרים משהו לקוני

חסר בוודאי. אני בספק אם הם בעצמם יודעים את האמת על העוול שהם מבצעים. עובדה שיש רופאים (בארץ ובארצות הברית) שלא יודעים שאסור להפשיל. זה בסיסי. ומגוחך שהורה יודע יותר מרופא. אבל זה המצב. לא במקרה (״פוליטיקה״ נושאית) החלק הלימודי על העורלה בתוך פרק האנטומיה לפחות בארץ הוא מאוד ״תמציתי״. לפחות זה להודות שמדובר באיבר?
 
למעלה