שאלה בנוגע לחזרתיות

grayart

New member
חה חה חה , כנראה שהסרקזם לא עבר.

אני לא חושב שאגיע עם האדון להסכמה, ובטח לא אצליח לשכנע אותו. (גם לא לגבי זריחת ושקיעת השמש)
אני משתדל לשיח הוגן, נותן הזדמנות, במיוחד לאור העובדה שאנשים נוספים קוראים את הדברים.
בכל פעם שאני מגיב לאחד מחסידיו, הוא חייב להביא דעה מנוגדת, ולקבוע שזו הדעה האוטיסטית ושנכונה לאוטיסטים.
אין ספק שהוא רטוריקן מוכשר , ואנשים שמגיעים לכאן עלולים לטעות ולחשוב אותו לאוטוריטה בתחום האוטיזם.
הוא גם מדבר אל האחר במוחלטויות לגבי מה נכון , מה ראוי לאוטיסט וכופה את דעתו על האחרים.
אני לא זוכר שהוא הסכים איתי על משהו, ובטח שלא שכנעתי אותו בשום דבר, לא שקשור לאוטיזם או לעניין אחר, הוא לא כאן לשם הדיאלוג, הוא כאן כדי לנצל את התגובות של החברים כתירוץ להביע את דעתו (שתמיד תהייה מנוגדת).
לדעתי הוא מכור לפולמוס, ונהנה מהויכוח, הוא מזמן הרים ידיים לגבי האנושות, הוא כאן, כי בכל זאת, עדיין משעמם לו.

אם נחזור רגע להודעה המקורית בדבר האמנות והכסף
אני אהבתי את ההתייחסות שלך (גורג) אל נתנאל.
גם לי נתת חומר למחשבה, והצעת פתיחות וחופש.
אני בהחלט חושב שבלי קשר לכן אוטיזם, לא אוטיזם, כל אחד בסופו של דבר צריך לבחור וללכת עם מה שהכי טוב ונכון לו.
אדם עדין ומתחשב גם אם הוא מייעץ למישהו (שאולי נמצא בעמדת חולשה),הוא לא שוכח להזכיר לאדם, שהבחירה היא שלו, וששום דעה כולל זו שקיבל הרגע, לא צריכה להתקבל כמוחלטות.
לא ראיתי אף אחד כאן שקיבל מarana1 יחס עדין ומתחשב, להיפך.
הוא מתבטא כמו גורו, ומשמיע את דעותיו כאילו הן אקסיומות.

מי שלא מצליח לעקוב אחרי הבבל"ט שלו האובייקט-סובייקט-פנימי-חיצוני-פאשיסטי ושאר ירקות, עדיין מתרשם מהעוצמות הדמגוגיות שלו, משתכנע מבלי שהבין דבר, ואומר "כן הרב".

אני הבנתי עם מי יש לי עסק.
עדיין לטובת שאר הקוראים, מגיע להם דיון עינייני והולם.
 

גורג42

New member
זה בדיוק עניין - לא ברור לי איזה "דיון הולם" עשוי להתפתח פה

הרי בשביל דיון צריך שנים.

אגב, מה זה השטויות האלה בקשר לשמש שזורחת ושוקעת? השמש בכלל לא זזה. זה כדור-הארץ שמסתובב
 

grayart

New member
זה בדיוק הפתח שהשארתי לו - לבטא את חוסר ההסכמה שלו.

תראה, אני באמת ובתמים מאמין שהוא עצמו, הוא האדם החכם ביותר שהוא מכיר.
הוא אדם חכם מאוד אין ספק בכלל.
אבל לדעתי בדיוק בגלל העובדה הזו הוא נכשל.
הוא לא יודע מה זה שמישהו אחר יכול עליו, הוא לא חווה השתכנעות, ולא מצליח להשתכנע.
הוא התרגל שהוא צודק ותמיד יודע הכי טוב, ולא מסוגל להעלות בדעתו, שייתכן בכלל מצב בו "הטיפשים הקטנים" צודקים והוא טועה.
אין לו את הספק הזה בעצמו (כי הוא התרגל להיות תמיד הכי צודק הכי חכם).
ובלי הספק הזה, גם ביקורת עצמית אין לו.
לאחרים אין לו דבר מלבד ביקורת.
אדם מאוד חכם, ומאוד מאוד מריר.
זה עצוב, וההפסד הוא גם שלו וגם שלנו.
 

arana1

New member
גריי, מותק, אתה לא כל העולם

מקווה שאני לא הורס לך את היום, או את החיים, אבל יש בעולם עוד אנשים מלבדך ומלבד גור, ועם חלק מהם אני מסכים בהתלהבות אין סופית ושמח בטירוף למצוא בהם סוף סוף הדהוד והשתקפות ושותפות.
זה למשל ההיבט הכי חיובי שיצא לי מהרגע שאובחנתי,
אמרו לי אוטיזם אז התחלתי לחפש ברשת אוטיסטים,
ומהר מאוד זה נהפך לאורגיה של "היי גם אני כזה לא ידעתי שיש עוד אנשים כמוני",
וזה היה מלהיב ומטריף עד שנעשה קצת משעמם וזהו.

גם היום אני יכול לשוטט בפורומים של ה"כוכב הלא נכון" ולמצוא שם שיקוף מדהים של כל מה שטוב בי ורע בי,
לגלות שוב ושוב ומחדש שאיזה אדם שלא ראיתי מעולם, מאוסטרליה או אפגניסטן, הרבה יותר דומה לי מבני משפחתי עצמם,
למשל,
וגם זה חלק מהעניין.

אענה לך בהתאם לרמה שלך, לך אין ביקורת עצמית בכלל, חחחחח...
 

גורג42

New member
את כל זה אני מבין. מה שאני לא מבין, זה את התועלת שבדבר

אתה יכול "להשאיר פתח" עד מחר, אבל הרי ברור לך שדיון אמיתי לא יתפתח מזה (ואם זה לא ברור לך, אז כמו שאמרתי: שיהיה לך בהצלחה).

מזכיר לי פתגם מפורסם שמיוחס לאינשטיין:
"ההגדרה של אי-שפיות זה לעשות שוב ושוב את אותו הדבר ולצפות לתוצאה שונה".
 
חחח זה משפט נכון

אני אוהב אותו אבל יש עניין בחזרתיות שמובילה גם לפתוח דבר חדש דווקא דרך היש התמידי ככה אני לפחות רואה דבר מסיום באותו זווית ומתגלה לי דברים חדשים .
 

arana1

New member
קשקוש

דמגוגיה סתמית זה מה שאתה וגור עושים, כמו כל הנרקסיסטים מתפארים דרך המובן מאליו, הסיסמאתי, הקלישאתי בלבד, הבעייה שלא די בנסיון הפתטי למצוא חן בכל מחיר במציאות מורכבת, והמציאות, לא רק האוטיסטית, היא מאוד מורכבת.

לומר שכל אחד יחליט בעצמו ועוד להתפעל מאמירה כזאת זה כל כך עלוב שחבל לך על הזמן, כי לא רק שזה המובן מאליו אלא שמי שבניגוד לכם גם התנסה וחי מעט יודע עד כמה עצם תפישת העצמי לא קרובה אפילו לתפישתכם השטחית והרדודה.

מה הופך את דעותי לפסקניות וסמכותניות ואת אלה שלכם לחופשיות ומכבדות ?
כלום, כרגיל אצלכם רק הפוזה מדברת, נימוקים וטיעונים אין (לשמחתי אני תופש כבוד בצורה שונה ואפילו הפוכה מכם) .
וזה עלוב בטירוף ביחוד שדווקא עמדתכם משקפת אחיזה הרבה יותר גדולה משלי במוסכם ובסמכותי ובנורמטיבי.

איך אני כופה אדוני הדמגוג ? כמו הורה, מורה, מטפל, פסיכולוג, מאבחן ?
או כל פוץ נורמטיבי אחר ?
אני רק מביע את דעתי וגם זה יותר מדי בשביל הוד עליבותך.
לא מתנה, לא מתערב, לא כופה, לא מכריח... להפך מדבר כל הזמן נגד כפיה וגם מסביר למה,
לעומתי לידידך הנלהב יש היסטוריה מאוד עשירה של חסימה ומחיקה והשתקה ושאר התנהלויות שאין כחניות מהן.

תתפלא, אבל מותר לא להסכים איתך, קורה, כנראה שאתה חי בעולם שלא כולם מתלהבים מכמה אתה יפה וחכם,
עם אחרים אני מסכים פה ושם,
ואפילו הכי שמח למצוא בהם שותפים לשיחה,
ולו רק שהם בניגוד לך ולגור גם מסוגלים להגינות ולו הבסיסית ביותר


לא הרמתי את ידי בקשר לאנושות, למזלה היא כוללת סוגים רבים של אנשים, חלקם הלא מבוטל שונים ממך ומגור,
אתה אדוני המגלומן, לא האנושות, רק איש אחד, וגם זה בקושי, רב, ואני לא הראשון ולא האחרון שכואב גם אישית וגם ציבורית את חוסר הרגישות והפתיחות כלפי שונות וחריגות,
ובניגוד לך ולגור אין מצב שאסתפק בסיסמאות שיוציאו אותי יפה.
 
חסדיו ?מי אלן חסדיו ?

בנתיים אני רואה שכל מי שאי פעם שמע את המשנה שלו התפלחץ במקום ואף אחד לא הסכים ,אני לא חסעד שלן בכלל אני לא חסיד של אף אדם אני לא פשוט לא ואני האשמתי אותו בחוסר קונקרהטיות מעשית בדיון אחר וקללתי אותו אלף פעם ועשיתי גרוע מזה אז מי חסיד ,למה לזלזל ביכולת של האדם לתפושבאו להסכים ללא לרד אותו חחסיד שוטה שהולך אחרע פקודת האדון ? אין לי אדונים אני מקבל ושם זין באופן שווה ארנה חא מורה שלי אף אחד לא מורה שלי אני מתייעץ איתו כי בעיני הוא אדם חכם שראוי ליחס ויש לנו הכרות די עמוקה במשך שנים ,אני חא חסעד ולא כלום גם לא אהיה ...חבל להשתמש במילה חסיד זה יוצר שליליות ...
 

arana1

New member
אתה לא יכול לצפות מנ"ט היררכי להבין שיחה חופשית

האנשים האלה הרי לא יכולים להשתחרר ולו לרגע מתבנית אנכית, אנוכית, הכל אצלם עובר דרך פילטר שמקטב את כל הקיים מלמעלה למטה.

הנורמה זה אורגיית בדס"מ אחת גדולה.
 

גורג42

New member
מניח שגריי התכוון לחסידי הגישה שהוא מציג, ולא לפולחן אישיות

אתה יודע על מה אני מדבר: הגישה שאומרת שהנ"טים הם בבונים חסרי עומק וממהרת לשפוט כל אדם שלא מסכים איתך בצורה הכי צינית והכי שלילית שאפשר. הגישה שלא סופרת את האדם השני ממטר ובעצם חוסמת כל אפשרות לדו-שיח.

ונכון, אין כאן אף אחד שהוא "חסיד" של הגישה הזאת באופן עקבי. אבל אנשים לפעמים נגררים, כי זו גישה מאוד מפתה. בתור חבר בקבוצת מיעוט שחוטפת כל הזמן כאפות, אין דבר מפתה יותר מהלחישה הזו של "הם דרעק ואנחנו בסדר".

הבנת? בכל פעם שמישהו נגרר, אז אותו המישהו הופך באותו הרגע ל"חסיד" שאליו גריי התכוון. וזו דווקא מילה מדוייקת למדי, כי כשזה קורה אז אנשים נוטים לאבד את היכולת שלהם לחשוב בהגיון. ומה שגרוע יותר: הם נוטים לאבד את עצמם.

ולמרבה המזל, זה קורה כאן הרבה פחות לאחרונה. אבל היו תקופות... שלא נדע מצרות. ולא רק אוטיסטים הלכו מהופטניים אחרי המסר הזה. בזמנו היו גם לא מעט הורים שהשתלהבו מהעניין.

בקיצור, מדובר בתופעה אמיתית מאוד, והשימוש במילה "חסיד" (כולל הקונוטציות השליליות שלה) אכן מתאים לתיאור שלה.
 
מזה חסיד נטל פולחן אישיות

לסמן אותי או אחרים כחסדים שוטים נראה לי ארט אלים ,אני לא צריך את ארי כדי להבין שהנורמה היא חרא של דבר חשבתי ככה כבר בגיל חמש , נגררים ? זה יכול להיות אני גם בן אדם אבל בטח לא כמו איזה גרופית שמקללת כל מי דמחכלך על הזמר אהוב שלה אני כל הדיון הזה לא הגנתי על ארי נתתי לו להתמודד וגם בדיונים אחרים אז איפה אני חסיד ? זה נעליב ומוריד מכוח השיפוט שלי ארי מחדד לי המון דברים הוא מדבר עלח כמו כל אדם גם אתה אגב גם חרסינה הרבה ואפילו גרי שחושב שאני חסיד אני שואב מכל אדם כל אדם ראוי ללמוד ממנו כי מי הוא החכם הלומד מכל אדם ויש בכולם חכמה זה לפחות דעתי .
 

arana1

New member
הנסיון הוא לברר באמת למה קבוצה מסויימת חוטפת כל הזמן כאפות

ובלי בירור כזה אי אפשר לקדם שום דבר,
בוודאי לא פתרון שיעזור לכולם,
וכיוון שאף אחד לא מקדם בירור כזה,
כי זה לא נעים ומסוכן,
והרבה יותר נעים ובטוח להיות חנפן כמוך,
אז אני מתנדב
 

grayart

New member
אז למה בעצם?

מבחינתך יש בינינו בכלל דיאלוג?
יש סיבה טובה בגללה אתה עונה לי ומתייחס לדברי?
אולי אתה לא משתכנע, אבל חושב שתוכל אתה לשכנע?
לא מבין אותך.
 

arana1

New member
זה לא דיאלוג

ולא מנסה לשכנע אף אחד, אנחנו מדברים במקביל, מזוויות שונות , ומה שנכתב הציבורי בלא הכי לא נועד לך בלבד, זה דיון פתוח להרבה אנשים, שבכלל לא לוקחים בו חלק אקטיבי.
לא מנסה לשנות את עמדתך אלא משתמש בנקודת היחוס שלה על מנת לתאר את עמדתי.
לדעתי האדם רחוק לנצח מאפשרות של דיאלוג בכלל,
אנחנו ממש לא שם,ואם נרצה להגיע לשם מוטב לא להשלות את עצמנו ולהסתכל למציאות בלבן של העין
 

grayart

New member
לא גורם לשום זילות.

אני צפיתי בסרטון של מאייר אמריקאי מוערך, שהוא גם מורה לאיור, ונותן הכוונה לאמנים צעירים (או בוגרים) מנסיונו.
הוא מספר על סטודנט שלו, שעובד כמנהל מחלקה בהום דיפו, ועובד על האמנות שלו בשעות הפנאי שאחרי העבודה.
אותו סטודנט ניגש אליו ואמר לו שהציעו לו עבודה כמעצב גרפי בחברה טובה, עיצוב גרפי הוא לא התחום האמנותי שלו, אבל זה יותר קרוב לאמנות מנהול מחלקה בהום דיפו.
והוא שאל אותו (את המורה) האם לדעתו כדאי לו לעזוב את העבודה בהום דיפו, למען העבודה כמעצב גרפי.

בתשובה הוא שאל אותו, "היום אתה עובד על האמנות שלך בזמנך הפנוי לאחר שעות העבודה, האם אתה חושב שאחרי יום עבודה כמעצב גרפי יישארו לך אנרגיות יצירתיות להשקיע באומנות שלך, כמו שיש לך בעבודה הנוכחית?"
התשובה הייתה כמובן שלא.

הרעב ליצירה האמנותית יכול להירגע דרך עבודה אמנותית או דרך עבודה שקרובה לעבודה אמנותית.
בעבודות קרובות , יש איבוד תאבון לאמנות, על אף שהעבודה הקרובה לא מצליחה לספק לאמן הזנה אמיתית.
לכן עדיף לעסוק בתחום שרחוק מהאמנות ולא כמו שרבים טועים לחשוב (וגם אני הייתי ביניהם) שאם כבר לעבוד במשהו, אז במשהו שקרוב לאמנות.

אין כאן קשר לערכיות או זילות.
 

arana1

New member
לכן עדיף להרחיק את האמנות ממסחר

או ממה שנחשב היום בטעות לשוק חופשי אבל בעצם הוא דיקטטורה מחרידה שכופה על אנשים להתיישר בדיוק עם קוו וברמה שפוגעת בהם בצורה הכי עמוקה.

מכאן שגם ההצמדה של אמנות לכסף היא טומאה.

לכן עדיף לעסוק במה שמרתק אותך, תמיד וכל הזמן, ואז באמת אין הפרדה בין הפנים לחוץ, בין מי שאתה לבין מה שאתה עושה, ואז גם האמנות שלך, המחקר שלך, קוהרנטי יותר ועמוק יותר.
הבעייה שאין עדיין תשתית חברתית-כלכלית שתאפשר את החופש הזה,
אבל אפשר לזהות שלשם זה מתפתח.

אנרגיה יצירתית אינה כמותית בהכרח, היא בעיקר איכותית, אם אתה חי כפי תפישתך האמנותית סביר שהאמנות שלך תהיה טובה ונוגעת ואיכותית יותר,
וגם בגלל זה עצם תפישת האמנות משתנה עם הזמן,
ובצורה מסויימת מאוד,
אז בניגוד מוחלט למה שגור כתב יש המון טעם לנסות לברר מה זה אמנות בכלל,
גם דרך הצורה שבה היא משתנה עם הזמן ( שינוי שאתה מתאר כסותר מטבעו את עצם היכולת והצורך בהגדרה בעוד שבשבילי דווקא השינוי מספק את המסגרת הכי מדוייקת)
 

grayart

New member
ובכל זאת ...

אדם צייר ומצייר כמות יפה של ציורים
השקיע זמן וכסף בציורים שלו.
שיחלק אותם מתנה?

לא חייב למכור
לא חייב להציג
אבל אם הציור עובר יד, הוא חייב להינתן כמתנה?

סופר כתב ספר...
קחו מתנה?
סופר כתב עשרות ספרים וכל זמנו רק ישב וכתב.
קחו מתנה, והוא ימות ברעב?
 

גורג42

New member
נכון. אני השקעתי אלפי שעות בכתיבת ספר אחד...

אז מה פתאום שאתחיל לחלק ספרים בחינם? מה לעשות, שלא מתאים לי להיות הומלס או לגווע ברעב. ועוד פחות מתאים לי להיות תלוי בחסדיהם של אנשים אחרים (בין אם זה ביטוח לאומי ובין אם מדובר בתמיכה כלכלית של המשפחה).

נכון, בעולם אידיאלי אנשים לא יצטרכו להרוויח כסף כדי לחיות. אבל אנחנו לא חיים בעולם כזה, אז עדיף למצוא דרך הגונה ומספקת להשתמש במערכת המסחר הקיימת, מאשר לרעוב למוות. ולמרבה המזל, במאה ה-21 יש הרבה מאוד אפשרויות בעניין הזה.

אגב, אתה יודע מה היופי בקפיטליזם של ימינו? שכל אדם חופשי לבנות לעצמו דרך להתפרנס, על פי אמונותיו והערכים האישיים שלו. גם אם 99% מהאנשים מתנהגים כמו חזירים בשוק העבודה, זה לא אומר שגם אתה חייב לעשות כך. הבחירה היא אך ורק שלך.

(וכמובן שיש לגישה הזו גם מחיר כלכלי. אבל עדיף להרוויח *פחות* כסף תוך שמירה על העקרונות שלך, מאשר לא להרוויח כלום 'כי כסף זה רע רע רע')
 
למעלה