שאיבת שומן לעומת ניתוחי מתיחה (בטן ירכיים וזרועות): בחירת האופציה הנכונה עבורך

ככל שחודשי הקיץ החמים מתקרבים, נשים רבות מתחילות לחלום על גוף מפוסל ומחוטב כדי ללבוש את בגדי הים שלהן בביטחון. במרדף אחר גזרת הקיץ האידיאלית, שאיבת שומן וניתוחי מתיחה הם שתי אפשרויות פופולריות. בעוד ששני ההליכים שואפים לשפר את קווי המתאר של הגוף, חיוני להבין את ההבדלים העיקריים ביניהם כדי לקבל החלטה מושכלת.


1691263957631.png
צילום יח"צ​
שאיבת שומן:

שאיבת שומן היא הליך כירורגי קוסמטי המכוון למצבורי שומן עיקשים שעמידים לדיאטה ולפעילות גופנית. זוהי אפשרות יעילה עבור נשים שבדרך כלל יש להן עור גמיש ואיכותי אבל הן סובלות מעודפי שומן באזורים מסויימים כגון הבטן, הירכיים, הישבן והזרועות.

מהלך הניתוח:

במהלך שאיבת שומן מבוצעים חתכים קטנים, ומחדירים צינורית מיוחדת שמטרתה לשאוב תאי שומן עודפים. ההליך יכול להתבצע בהרדמה כללית או מקומית בהתאם להיקף הטיפול. בהשוואה לניתוחי מתיחה בהם נפטרים מהעור העודף בחתך ותפר, ניתוחי השאיבה הם כלל ללא חתך אלא נקבים של מספר מילימטרים. עם זאת, חשוב לציין ששאיבת שומן מכוונת בעיקר להסרת שומןואינה מטפלת כללל בעור רפוי או נפול ואף מגבירה בעצם רפיון עורי קיים.


1691263735767.png
צילום יח"צ​
ניתוח מתיחת בטן ומתיחות בכלל (ירכיים, זרועות וכו)

מתיחה היא הליך כירורגי שנועד להסיר עודפי עור ושומן, ובבטן גם להידוק שרירי בטן מוחלשים וחיטוב מותניים צרות. ניתוח זה מתאים לנשים המעוניינות לטפל בעור בטן רפוי, סימני מתיחה ורפיון שרירים למשל כתוצאה מהריון או ירידה משמעותית במשקל, או סתם מצבורי שומן שיצרו רפיון עורי משמעותי.

מהלך הניתוח:

במהלך ניתוח מתיחת בטן מבצעים חתך לאורך הבטן התחתונה, נמוך מספיק כדי שיהיה מכוסה בתחתונים זעירים או בגד ים ביקיני. מסירים עודפי עור ומהדקים שרירים מוחלשים והשליטה בעיצוב היא מקסימלית.

טכנולוגיות חדשות:

היום קיימות טכנולוגיות המבוצעות בסיום שאיבת השומן ונותנות מענה טוב, אם כי לא מושלם לבעיית מיצוק העור. המדובר בקנולה כמו זו של שאיבת השומן, ודרכה עוברים גלי אולטראסאונד (פרומלטר) או גלי רדיו (J PLSAMA) המעניקים כיווץ משמעותי לעור. כאן התוצאה המקסימלית תיראה אחרי מספר חודשים, התוצאה מחזיקה למשך של שנים ממושכות בדומה לניתוח מתיחה, אך אינה מתוחה לגמרי אלא מציעה פשרה בין ניתוח עם חתך לבין ניתוח שאיבה פשוט בו נשאר עור רפוי. יש לזכור כי המיכשור הזה דורש הכשרה מיוחדת לטכנולוגיות אלה מצד הרופא המנתח, הנלמדות בדרך כלל בסדנאות מיוחדות בחו״ל.



1691264083674.png
צילום יח"צ​
בחירת האפשרות הנכונה:

כאשר מחליטים בין שאיבת שומן לניתוח מתיחת בטן, חיוני לקחת בחשבון מטרות ספציפיות ונסיבות אינדיבידואליות.

שאיבת שומן פשוטה היום נחשבת מיושנת, ואינה נותנת כלל מענה לבעית רפיון העור. לכן, כאשר מתמקדים באזורים מבודדים של שומן עיקש, עם רפיון עורי מסויים, פתרון טוב יהיה שאיבת שומן ומייד אחריה באותו הניתוח מעבר עם מכונה של טכנולוגיות מתקדמות של גלי רדיו (J plasma) או אולטראסאונד (Promelter) .

כאשר הרפיון העור הוא רב, או צפוי להיות כזה לאחר השאיבה, וכאשר העודפים בבטן, זרועות או ירכיים הם משמעותיים מאד, יהיה נכון ללכת על ביצוע של ניתוח מסוג מתיחה ולקבל את התוצאה הטובה ביותר וזאת עם סימן של חתך עורי, או להבין כי תהיה תוצאה אך עם פשרה מסויימת. מנתח מומחה לניתוחים אסתטיים יוכל להעריך את הצרכים הייחודיים של כל אישה או גבר הפונים לפגישת ייעוץ מסודרת ולהמליץ על ההליך המתאים ביותר התפור למידות של הפונה.


כשהקיץ מתקרב, כולנו רוצות ורוצים להיראות טוב ובעיקר – להרגיש טוב. ניתוחי שאיבת שומן או מתיחות לעיצוב הגוף הם שיטות יעילות לשיפור קווי המתאר של הגוף ולהגברת הביטחון העצמי. שאיבת שומן מכוונת למצבורי שומן מקומיים, אך אינה נותנת מענה לרפיון העור ונחשבת היום למיושנת. ניתוחי שאיבה בשילוב טכנולוגיית אולטראסאונד ו גלי רדיו למיצוק וכיווץ ייתנו פרתון טוב ברפיון עור בינוני. בעוד מתיחות שונות או מתיחת בטן יתנו פתרון מקיף לבעית הרפיון, וישאירו סימן של החתך העורי. בבטן החתך נחבא בתחתון נמוך, ואליו יתווסף ייתרון של הידוק השרירים. זכרו להתייעץ עם מנתח פלסטי מוסמך שיוכל לספק הדרכה מקצועית המותאמת לצרכים האישיים, המבטיחה מסע בטוח ומוצלח אל עבר גוף הקיץ המושלם.
 
למעלה