רשמים ממרכז מפנה בראש פינה

TikvaBonneh

New member
נכון מאוד, זה המסר, וזה מסר חשוב

 

abashel13

New member
יש מישהו שלא ידע עד עכשיו

שאוטיזם זה אוטיזם זה אוטיזם ורוב מה שנקרא "בעיות" הוא נילווה, כמו אצל כל אדם...

ועוד... הבעיות אינן בהכרח אצל האוטיסט כי אם בתקשורת בינו ובין הסביבה הלא אוטיסטית

ויש מצב שהקושי של הלא אוטיסט לתקשר עם האוטיסט מביא לו קריזה... כי זה קשה לתקשר

עם מישהו שחושב מרגיש ומווסת אחרת... ואז הוא משליך את קשיי התקשורת שלו על האוטיסט

ומטפל ב"בעיות" האוטיסט במקום בקשיי התקשורת שלו עם האוטיסט.
 

TikvaBonneh

New member
זה לא מה שדיברו עליו בהרצאה

לא דיברועל בעיות תקשורת, אלא על בעיות המופיעות בשכיחות גדולה יותר אצל אוטיסטים מאשר אצל שאר האוכלוסיה. כמו עיכוב שפתי או אפילפסיה.
 

abashel13

New member
יש מצב שאחד גורם לשני

כי תקשורת זאת זרימה וכאשר אין זרימה נוצרים פקקים ופקקים עוצרים זרימה וחוזר חלילה...

ולשמחתי אני פטור מהסדר יום של המרצה או של ההרצאה ויכול לעיין בעניין עליו דיבר גם בלי קשר לדגשים שלו...
 
אבל יש כאלה שיש להם רק את "ההפרעה הנילווית"

ובמקום להבין שהיא הבסיס לקושי, עצם זה שקוראים לזה אוטיזם, פוגע בתהליך הטיפולי! זה לא אוטיזם, זו בעיה רגשית המייצר חרדה, זה ויסות חושי המייצר התנהגות קשה ואנטי חברתית, אך בגלל חוסר ידע והבנה, זה מפורש כקושי אוטיסטי. לדעתי, אוטיזם בעיקר הוא קושי בהבנת קודים חברתיים שכתוצאה ממנו, יש לאדם האוטיסט הפרעות נילוות, זה אכן אוטיזם... אך לא הפוך ולרוב הטעויות הרבות קורות בגלל שלא מבינים מהו הטריגר והאם זה מתחיל באוטיזם או מפורש כאוטיזם, כי כשרואים הפרעה נילוות מתאימים אותה לאוטיזם... אלה שיצאו מזה, מראש האבחון שלהם היה שגוי...

ואם יתמקדו בטריגר האמיתי, הטיפול באדם המורכב הזה יצליח וזה לא יהיה לכל החיים...
 

dina199

New member
אני לא התייחסתי בשום צורה

(לא לחיוב ולא לשלילה) לצורת טיפול.
השאלה שלי התייחסי אך ורק למשפט בו האבא אמר שהילד למעשה לא אוטיסט.
לכן שאלתי כדי לברר בדיוק האם הוא אכן התכוון לזה שהילד שלו לא אוטיסט.
 

TikvaBonneh

New member
איזה יופי לשמוע

תודה רבה על השיתוף. נראה שהייתה לכם חוויה טובה. אם הילד שלך הצליח להתקדם כל כך במשך זמן קצר, זה מראה דבר חשוב מאוד. זה מראה שיש לו יכולות למידה מצויינות. וזה מה שמשמעותי בסופו של דבר. לא הנקודה ממנה התחיל, אלא היכולת של הילד להשתפר.
 

TikvaBonneh

New member
בשירשור זה נמחקו הודעות

מזכירה לכולם את הסעיף בתקנון:
. הורה שישתף ויציג גישה טיפולית בה בחר , אין לפסול את גישתו, אך ניתן יהיה להמליץ על גישות חילופיות (פרט למקרים בהם מדובר על אלימות פיזית או מילולית כלפי הילד ).
 

שלומות0

New member
לאצפסלתי תסלחי לי מאוד!

הצגתי עמדתי האישית ואת קבעת שפסלתי טיפול !
מותר לי לכתוב שאני לא מסכימה עם דרך הטיפול הזה, מזה ועד לקבוע שפסלתי טיפול שהורה בחר יש סתמת פיות משמועתי ביותר!
 

שלומות0

New member
נמחקה כאן הודעה

שלי שלא היה בה שום טעם לפגם,
המנהלת תקווה לא אהבה והחליטה למחוק, השקעתי הרבה מחשבה בכתיבת ההודעה,
לא יתכן סתמת הפיות !
 
אבל באמת משתתפת בשמחתך


על החוויה הטובה והתוצאות הטובות. אני לא צינית, זה פשוט נהדר.

(סליחה מכולם על התגובות הקצת בי-פולאריות שלי בשרשור הזה
. לדעתי לפעמים דברים שקשורים לטיפול באמת יכולים להיות נפלאים מאוד מבחינה אחת ונבזיים מאוד מבחינה אחרת, כמעט בו-זמנית. מכאן הרגישות הגבוהה של הנושא, אני מניחה)
 

dina199

New member
ביקורת על מפנה.

בשרשור הקודם שלך (על החלטה ללכת למפנה) היו ביקורת על המקום. הביקורת היו שהם יקרים מדי , שהם מבטיחים להוציא את הילד מהאוטיזם ולמעשה אחרי זמן מתברר שמי שא"ס נשאר א"ס.

ומה שאתה כותב לא קשור לביקורת האלה ולא סותר אותם.

אני לא מדברת על נמחיר הכספי, זו החלטה אישית של כל אחד.
אבל הם 'לא הוציאו' את הילד שלך מאוטיזם. הם אמרו לך שהוא בכלל לא אוטיטסט . ואלה דברים שונים.. והאם הם צדקו או לא תדעו רק אחרי שיעבור פרק זמו מספיק ארוך , כי אם הילד לא א"ס הוא לא יהפוך לכזה , אבל אם הוא כן , הוא עדיין יישאר א"ס.
 

amis12345

New member
מסכים

מי שהיה צריך להיות מאובחן נשאר כזה. אבל לדעתי יש הרבה אבחונים שגויים. בפירוש הם לא טענו שהבן שלי "יצא" מאוטיזם. לדעתם אין לו שום בעייה נוירולוגית מלכתחילה.
 

dina199

New member
יש הרבה יותר לא מאובחנים כמו שצריך

מאשר איבחונים שגויים. אבל הדברים האלה מתבררים הרבה יותר מאוחר (כמה שנים לפחות)
לא מדברת על המקרה שלך , אבל לי אישית חבל לפספס איבחון נכון רק כי 'יש איבחונים שגויים'.

וכן לגבי המצב הפרטי שלך , מה שכתבת לא גורע ולא מוסיף מבחינת הפורום. הרוב המוחלט של המשתתפים כאן קשורים איך שהוא לאיבחון רשמי של אוטיזם , לכן הנסיון שלך במפנה לא רלוונטי.
 
את מה שטענת בכותרת

שיש הרבה יותר פספוסים של אוטיזם באבחון מאשר מקרים של לא-אוטיזם שמאובחנים בטעות כאוטיזם (שהם, אם תחשבי על זה, פספוסים של כל מיני דברים אחרים)
 

dina199

New member
ואני עומדת מאחורי זה.

אין לי הוכחות מדעיות ואין לי סטאטיסטיקה רשמית (
וכי מי עשה סטאטיסטיקה על חוסר איבחון כשהטענה של הגורמים הרשמיים זה 'איבחון יתר').
אני נמצאת בפורום 10 שנים ומסתמכת על דיווחי הורים. יש הרבה מאוד מקרים שמדווחים (ז"א יש עוד יותר שלא כותבים)
שמושכים את ההורים שנים על גבי שנים עם 'ילד מבלבל' אפילו אם האיבחונים התחילו מגיל שנתיים. . וקורה שלאבחנה הנכונה מגיעים בגיל 8 או 10 או 15 או יותר (ואני לא רואה אופציה לטעות אחרי גיל 6).
יש הרבה פחות מקרים בהם ההורים מדווחים שהאבחון היה שגוי או שהילד 'יצא מהספקטרום' (אכן היו בפורום, אבל מעט מאוד) . היו אפילו מקרים שביטלו את אבחנת הספקטרום בגיל 3-4 והחזירו בגיל 7-8 (כשהקשיים בבית ספר בלטו כל כך שאי אפשר היה לפטור ב'מבלבל'
).
אז אם יש אבחנת אוטיזם סימן שהמאבחן ראה מספיק סימנים שמתאימים ל DSM . וברור שמדובר על אנשים , לכן אין גבולות מוגדרים ומדוייקים כמו במדעים מדוייקים.אז אפילו אם האיבחון היה שגוי , הילד לא היה נ"ט מוחלט כי עובדה שפנו לאיבחון . אז במקרה כזה כמות איבחונים נכונים עולה על כמות השגויים. (בהחלט אפשר לא להסכים איתי. אני מסבירה את דעתי
)
מי שרוצה להתמקד על איבחונים שגויים - זכותו . מה שאני אומרת שאם על סמך ההנחה שאיבחון יכול להיות שגוי המסקנה שאין צורך בטיפול- זה כבר אחריותו של המחליט. אז לדעתי גם אם יש טעויות - זה מיעוט.
 

TikvaBonneh

New member
בקשיים צריך לטפל, גם אם אינם נובעים מאוטיזם

אם מטפלים בהם ורואים התקדמות, זה מצויין. האיבחון, בעיקר בגיל הזה, הוא רק כדי לקבל המלצות איך לטפל בקשיים.
 
למעלה