רשות הטבע והגנים מחקה משלט הסבר המצוי במקום, את הכתובית

Hameln

New member
הודעתך לא ברורה

למה כוונתך ב"עולם"? יקום? כדוה"א? משהו אחר אולי...? תגדיר "עולם".

למה כוונתך ב"צעיר"? תגדיר "צעיר" בשנים (טווח של מינימום-מקסימום גם כן אפשרי).
 
ובבריאתנות כידוע הולכים לפי הספר.

גם אם מדידת אורך הנטיפים היתה שיטה אמינה לתיארוך שלהם (והיא לא), וגם אם הנטיף הארוך ביותר בעולם הוא באורך של 15 מטרים, וגדל בקצב קבוע ובלתי משתנה של 3 מ"מ בשנה במשך בדיוק 5000 שנה - עדיין - איפה הזמן שלקח למערה להווצר? מערות נטיפים לא נוצרות בבת אחת, וגם אם כן - איך בדיוק זה משליך על גיל העולם?

האם העובדה שמערת נטיפים כלשהי היא בת 5000 שנה מוכיחה באיזה שהוא אופן שהעולם כולו הוא בין 5000 שנה?

התשובה היא כמובן שלא. בדיוק כמו שהעובדה שהמכונית שאני נוהג בה נבנתה ב 2010 לא אומרת שום דבר על גיל העולם.
 

outrigger

New member
הבעיה היא

שאם זה נכון אז תשאל את עצמך למה רוב מערות הנטיפים בעולם מראות את אותה תוצאה. האין זה צירוף מקרים מרשים שכלל מערות הנטיפים בעולם בנות אלפי שנים בלבד?
 
זו בכלל לא בעיה.

היחידים שטוענים שמערות נטיפים הן בנות אלפי שנים בלבד הם בריאתנים, ואפילו מתוכם, מדובר בזן הזוי במיוחד שזכה לשם Young earth creationists.

יש סיבות טובות לכך שמדענים לא מתארכים נטיפים על פי האורך שלהם, אלא על פי תיארוך רדיומטרי (אורניום-תוריום).

מעבר לכך - התהליך שבו נוצרת המערה עצמה לוקח לא מעט זמן - ראה "היווצרות המערה" בויקי - https://he.wikipedia.org/wiki/מערת_...A8.D7.95.D7.AA_.D7.94.D7.9E.D7.A2.D7.A8.D7.94 - שם מדובר על כך שהסלעים שבהם נוצרת המערה נוצרים בתהליך איטי כל כך שלוקח בערך 100 שנה לשכבה של סנטימטר להווצר. זה עוד לפני בכלל שתהליכים גיאו-טקטוניים הרימו את הסלעים הנ"ל אל מחוץ למים שבהם הם נוצרו. חשבת פעם כמה זמן לוקח ליצור הר?
רק אחרי שנוצר ההר (או גבעה, לצורך העניין), ונוצרת המערה עצמה, ונוצרים סדקים בגג המערה שמאפשרים למי גשמים לחלחל פנימה בקצב הנכון על מנת ליצור נטיפים - רק אז מתחילים הנטיפים להווצר. כך שגם אם הנטיפים הזקנים ביותר בעולם הם בני 5000 שנה,
הם מצביעים על עולם עתיק הרבה יותר מאשר אלפי שנים בודדות.

ובכל מקרה, גם אם אף מערות נטיפים בעולם כולו, כולל אלו שעדיין לא התגלו, לא עתיקה יותר מ 5000 שנה (וחלקן, לפחות, בהחלט עתיקות יותר), זה עדיין לא אומר כלום על גיל כדור הארץ (ובטח לא על גיל היקום, שהוא למעשה מה שמדברים עליו אותם הזויים) - בדיוק כמו שהעובדה שהשכן שלי נוהג ברכב משנת ייצור 2017 לא אומרת כלום על קיומם של רכבים לפני השנה הזו.
 
ואגב, בויקיפדיה האנגלית מצויינים אורכים שונים.

https://en.wikipedia.org/wiki/Stalactite#Records
&nbsp
"The White Chamber in the Jeita Grotto's upper cavern in Lebanon contains an 8.2 m (27 ft) limestone stalactite which is accessible to visitors and is claimed to be the longest stalactite in the world. Another such claim is made for a 20 m (66 ft) limestone stalactite that hangs in the Chamber of Rarities in the Gruta Rei do Mato (Sete Lagoas, Minas Gerais, Brazil). However, vertical cavers have often encountered longer stalactites while exploring. One of the longest stalactites viewable by the general public is in Pol an Ionain (Doolin Cave), County Clare, Ireland, in a karst region known as The Burren; what makes it more impressive is the fact that the stalactite is held on by a section of calcite less than 0.3 m2 (3.2 sq ft).[13]"
&nbsp
שם כבר מדברים על בין 8.2 מטר ל 20 מטר.
&nbsp
חוץ מזה, זכור לי שמישהו כאן בפורום טען שאקסטרפולציה היא כלי פסול ולא מדעי.
יש לך מושג מי זה היה? (רמז - זה אחד משנינו אבל לא אני)
&nbsp
 

outrigger

New member
נו, חישוב פשוט:

6000 (שנה) כפול 3 מ'מ= 18000 מ'מ. כלומר 18 מטר. תואם להפליא. ואם אקסטרפולציה היא כלי פסול אז תאלץ לפסול כל שיטת מדידה המתבססת עליה.
 
עד מתי שקרנים יעלוזו?

מפאת חוסר סבלנות וחוסר זמן, לא אטרח אפילו לפרט את הסיבות שבגללן מה שכתבת זה שטות. במקום זה, הנה מבחר שרשורים קודמים בהם ניסית את השקר של מערות הנטיפים (ללא הצלחה). אני ממליץ לכל מי שרוצה להבין מדוע אני קורא לך שקרן לקרוא קצת מההודעות האלו ולפחות חלק מהתגובות:
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/570/176684260/אנשים_וחברה/אתאיזם
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/570/179367502/אנשים_וחברה/אתאיזם
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/570/177405334/אנשים_וחברה/אתאיזם
&nbsp
שים לב לתגובה של Hameln משנת 2014:
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/570/177415660/אנשים_וחברה/אתאיזם
&nbsp
בבקשה ממך, תפסיק למחזר שקרים! זה משעמם! תן לנו משהו חדש לכתוב עליו!
 

Hameln

New member
אלוהים שם את העמודים במערה כדי לבחון את המאמינים


אם הם יאמינו לסיפור הבריאה כפשוטו בניגוד לראיות או שלא.
 
למעלה