רפורמת "צדק תחבורתי": מעט נרשמים, פחות משתמשים

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
 

Ccyclist

Well-known member

בהתחשב בכך שכל מי שרוצה לקנות רב קו שמסוגל לטעון חוזה חודשי חייב להזדהות - לא ברור מדוע צריך הליך בירוקרטי נוסף. להבנתי הרפורמה מבוססת על מקום מגורים, עובדה שקל להצליב אותה מול מספר הזהות הנחוץ לרב קו מזוהה.
 

tal#

Active member
בהתחשב בכך שכל מי שרוצה לקנות רב קו שמסוגל לטעון חוזה חודשי חייב להזדהות - לא ברור מדוע צריך הליך בירוקרטי נוסף. להבנתי הרפורמה מבוססת על מקום מגורים, עובדה שקל להצליב אותה מול מספר הזהות הנחוץ לרב קו מזוהה.
משרד התחבורה מניח שכולם רמאים ודורש חשבון ארנונה\חשמל\מים על שם המבקש, או לחלופין תצהיר עו"ד
 
בהתחשב בכך שכל מי שרוצה לקנות רב קו שמסוגל לטעון חוזה חודשי חייב להזדהות - לא ברור מדוע צריך הליך בירוקרטי נוסף. להבנתי הרפורמה מבוססת על מקום מגורים, עובדה שקל להצליב אותה מול מספר הזהות הנחוץ לרב קו מזוהה.
אין שום הליך, יש טעות בכתבה מי שזכאי להטבות על פי הרב קו שלו מקבל הנחה ברכישת חופשי חודשי,
אולי רק למי שזה לא רשום לו ברב קו.
 

Ccyclist

Well-known member
אין שום הליך, יש טעות בכתבה מי שזכאי להטבות על פי הרב קו שלו מקבל הנחה ברכישת חופשי חודשי,
אולי רק למי שזה לא רשום לו ברב קו.

מאז שמיכאלי ביטלה את השבועי - למרבית הנוסעים אין היתכנות לרב קו אנונימי שאינו יכול לטעון כרטיס חודשי שעולה כמו 12 כרטיסים יומיים.
 
הרפורמה לא מוסרית. עצם העובדה שניתנת 33% הנחה מגיל 18 עד יומולדת 27 מבטלת את ה"הטבה" של שנה חינם לחיילים משוחררים.
ניקח שני צעירים . שניהם מוציאים 1000 ש"ח על תחב"צ בשנה בה אינם חיילים.
אחד לא שרת. שוי ההטבה במשך 9 שנים היא 2970 ש"ח.
השני שרת בין גיל 18 ל 21 . נסיעותיו כחייל היו כמעט כולן לטובת הצבא והמדינה. לא למען עצמו. השתחרר וזכה ל 100% הנחה עד גיל 22, ואחר כך נשארו 5 שנים עם 33% הנחה עד יומולדת 27 . שוי ההטבה הכולל: 2650 ש"ח.
זוהי למעשה יריקה בפרצוף של המשרתים בצה"ל.
 

מנכל אחד

Active member
הרפורמה לא מוסרית. עצם העובדה שניתנת 33% הנחה מגיל 18 עד יומולדת 27 מבטלת את ה"הטבה" של שנה חינם לחיילים משוחררים.
ניקח שני צעירים . שניהם מוציאים 1000 ש"ח על תחב"צ בשנה בה אינם חיילים.
אחד לא שרת. שוי ההטבה במשך 9 שנים היא 2970 ש"ח.
השני שרת בין גיל 18 ל 21 . נסיעותיו כחייל היו כמעט כולן לטובת הצבא והמדינה. לא למען עצמו. השתחרר וזכה ל 100% הנחה עד גיל 22, ואחר כך נשארו 5 שנים עם 33% הנחה עד יומולדת 27 . שוי ההטבה הכולל: 2650 ש"ח.
זוהי למעשה יריקה בפרצוף של המשרתים בצה"ל.
אני חושב שהרפורמה הזאת היא טפשית, ומזיקה ליציבות הפיננסית של הענף, והיא המשך ישיר לרפורמה המזיקה שעשתה השרה שלפניה, אם יש בה צדק תחבורתי בכך שבעקבות הרפורמה יש פחות כסף להשקיע בפיתוח קווים בפריפריה, אז לפחות שישלמו פחות.

ההטבה לא ניתנה כהוקרה על כך שלנוסעים טרם מלאו 27 שנים, אלא בשביל לעודד את הנוסעים להתשמש בתח"צ במקום לרכוש רכב (מתוך הבנה שזהו הגיל בו רוכשים את הרכב הראשון).

נ.ב. ההטבה הרגילה היא רק למנוי חופשי, ואילו חייל שתשתחרר מקבל הטבה של שנה נסיעות חינם גם בלי לרכוש מנוי חופשי, כך שעבור רוב המשתמשים מדובר כמעט באותה ההטבה.
 
אני חושב שהרפורמה הזאת היא טפשית, ומזיקה ליציבות הפיננסית של הענף, והיא המשך ישיר לרפורמה המזיקה שעשתה השרה שלפניה, אם יש בה צדק תחבורתי בכך שבעקבות הרפורמה יש פחות כסף להשקיע בפיתוח קווים בפריפריה, אז לפחות שישלמו פחות.

ההטבה לא ניתנה כהוקרה על כך שלנוסעים טרם מלאו 27 שנים, אלא בשביל לעודד את הנוסעים להתשמש בתח"צ במקום לרכוש רכב (מתוך הבנה שזהו הגיל בו רוכשים את הרכב הראשון).

נ.ב. ההטבה הרגילה היא רק למנוי חופשי, ואילו חייל שתשתחרר מקבל הטבה של שנה נסיעות חינם גם בלי לרכוש מנוי חופשי, כך שעבור רוב המשתמשים מדובר כמעט באותה ההטבה.
הרפורמה הקודמת עשתה לפחות קצת סדר בבליל של תעריפים. עדיין זכורה לי נסיעת אוטובוס מבנימינה לזכרון. כשעברנו איזה צומת שכוח-אל הודיעה לי הנהגת שתוקף החופשי יומי שלי פג בגבול הבלתי-נראה שבין שני הישובים האלה (וגם עודף לא היה לה). עכשיו אין הרבה בעיות מסוג זה, אם כי הנחת ה"פריפריה" עלולה להחזיר אותן בוריאציה (האם עכו ושלומי יותר או פחות פריפריה מנהריה?)
 

מנכל אחד

Active member
הרפורמה הקודמת עשתה לפחות קצת סדר בבליל של תעריפים. עדיין זכורה לי נסיעת אוטובוס מבנימינה לזכרון. כשעברנו איזה צומת שכוח-אל הודיעה לי הנהגת שתוקף החופשי יומי שלי פג בגבול הבלתי-נראה שבין שני הישובים האלה (וגם עודף לא היה לה). עכשיו אין הרבה בעיות מסוג זה, אם כי הנחת ה"פריפריה" עלולה להחזיר אותן בוריאציה (האם עכו ושלומי יותר או פחות פריפריה מנהריה?)
בליל התעריפים נקבע לפי היגיון מסויים, כמובן שהיה מקום להכניס מעט אחידות, אבל יש היגיון שבקו ארוך שנותן גם שירות מקומי מחיר הנסיעה יהיה גבוה יותר מקו מקומי, כדי לעודד את התושבים להשתמש בקו הארוך כעדיפות שניה.
לחילופין, מחיר נמוך יותר בקו עם ממוצע נוסעים גבוה לעומת מחיר גבוה יותר בקו דליל נוסעים הוא גם היה הגיוני למרות שהמרחק דומה.

התוכנית הזאת עשתה הרבה פחות סדר בכך שיתכן מצב בו נסיעה ארוכה יותר תעלה פחות מנסיעה קצרה, או שתעריף הנסיעה משתנה בתוך איזור עירוני.
גם העלאת מחיר הנסיעה לנסיעות בודדו בפריפריה בקווים שמרחק הנסיעה בהם קצר הוא עוול שיצרה התוכנית החדשה.

אבל הנזק הגדול שעשתה הרפרומה הוא בחופשי החודשי הארצי, כך שכל תושבי המרכז, מקבלים נסיעות חינם בכל הארץ וממשיכים לשלם על חופשי חודשים כמעט את אותו המחיר ששילמו לפני הרפורמה, מה שהעלה את מחיר הסבסוד משמעותי, ומונע הוספת שירות בכל רחבי הארץ.

כך לדעתי ניתן לומר עשה קצת סדר והרבה עוול, ומירי רגב, התעלתה על קודמתה ברמת הטיפשות והשיקה את צדק תחבורתי, שכפי שכבר כתבתי עושה צדק, אם אין תחבורה לפחות לא ישלמו עליה יקר.
 
למעלה