רעיונות להפעלת קבוצה

eran700

New member
רעיונות להפעלת קבוצה

היי..
האם למישהו יש רעיונות להפעלת קבוצה טיפולית במוסיקה/תנועה/אומנות/דרמה..
לילדים בכיתה א' אוטיזם בינוני-נמוך..?

תודה רבה...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
האמת, קצת קשה לי עם הקטע של "הפעלת קבוצה" בהקשר זה
הייתי פשוט מניחה לפניהם את החומרים (חומרי אמנות, אביזרי תנועה, כלי מוזיקה וכד')
נותנת להם לפעול בהם כנטיית לבם, ומלווה כל אחד בעדינות ובכבוד.
 

eran700

New member
טיפול רגשי לקבוצה

כן אבל המטרות של הקבוצה הן ליצור אינטראקציות מילוליות ולא מילוליות בין החברים בקבוצה.. אני יכול להניח לכל אחד לעשות כרצונו אבל אני לא חושב שזה יענה על המטרה.. והכוונה בהפעלה היא לגרום להם להיות אקטיביים ולא פסיביים..
 

schlomitsmile

Member
מנהל
עם זה בדיוק קשה לי

גוזלים אוטיסטים קטנים, ומישהו מנסה
לגרום להם להתנהג/להיות יותר דומים לנ"טים (נוירו-טיפיקלים, "רגילים").
&nbsp
למה זאת המטרה?
למה הם צרכים לייצר אינטאראקציות נ"טיות?
יש להם הדרכים שלהם לייצר אינטראקציות
עם העולם וזה עם זה.
&nbsp
אנדקדוטה:
כשה
שלי היה בן 8 החלטנו לעבור לכתת תקשורת.
הזמינו אותו להצטרף לכמה ימים לקייטנת הקייץ שלהם לפני תחילת השנה.
כשחזרנו משם, שאלתי אותו האם היה בין הילדים מישהו שמצא-חן בעיניו.
הוא אמר לי שם של אחד הילדים.
ילד לא ורבלי (מה שכנראה מכונה תפקוד נמוך, ה
עצמו אולי יוגדר בינוני).
לכאורה לא היתה שום תקשורת בינהם,
כמעט ושום תקשורת בין כל אחד מהם למישהו אחר.
לכאורה.
&nbsp
יש מקום למעט ענווה

כמו שיש תדרים שרק אוזן של ילדים או חיות קולטת,
יש גם ערוצי תקשורת שנסתרים מהעין הנ"טית.
אפשר אולי להציע לא"ס (איש הספקטרום) ללמוד שפה זרה- נ"טית
כדי שייקל עליו להתנהל מול דובריה .
אבל לא על חשבון שפתו שלו.
&nbsp
ממליצה להקשיב לאמנדה באגס,
א"סית לא ורבלית ש"מדברת" באמצעות מחשב,
כשהיא מספרת על שפתה
(לא להשבר בחלק הראשון, אח"כ מגיע תרגום.
אם לא מצליחים, אפשר לדלג אליו- דקה 3:14)
https://www.youtube.com/watch?v=JnylM1hI2jc
&nbsp
&nbsp
 

arana1

New member
פסיביות ואקטיביות

נדרשת מעט אמפטיה על מנת להבין שמה שאקטיבי לאחד זה פסיבי לאחר,
ולהפך,
ונדרשת מעט הבנה של ולאוטיזם בשביל לדעת שמסיבות טובות חלקם הלא מבוטל נוטים, בניגוד לנ"ט,
למימוש פחות אקטיבי בקבוצה ויותר אקטיבי באחד על אחד,
זו נטיה יפה שיש לטפחה במקום לפגוע בה כל הזמן במסווה של עזרה וריפוי וטיפול.

אוטיסטים, בניגוד לנ"ט, הם אינדוודואלים, וככאלה, פעילות קבוצתית לא מדברת אליהם ואותם, לפחות לא בצורה הנהוגה.
 

dina199

New member
וזה יגרום להם להיות אקטיביים?

ומה אם זה לא מתאים לחלקם ?
 

dina199

New member
ואם כבר , אז צריך להגדיר מטרה היא לכל ילד בקבוצה

ולא לקבוצה כגוף ( כי היא לא גוף, חברי הקבוצה הם אנשים נפרדים)..
איך אתם בכלל מתכוונים לבדוק אקטיביות או פסיביות של א"ס בתפקוד בינוני/נמוך?
ומי אומר שלמשל ילד ש'בוהה' הוא פאסיבי ? כי ייתכן שהוא מעבד כל כך הרבה מידע שאין לו אפשרות פיסית להיות 'אקטיבי' במובן של מבוגר נ"ט.
 
למעלה