רנו לא מוכנים למכור סניק בלי מובילאיי - וזו התשובה שלי
(פוסט שפורסם גם על הקיר שלהם - וכנראה ימחק ממש מהר - וגם על הקיר שלי)
החיבור שלי עם רנו מתחיל אי שם בשנות השמונים, יושב על הברכיים של אבא שלי ונוהג ברנו 16TL חומה. מאז עברו הרבה מים בירקון, והרבה רנו תחת הידיים שלי, החל ברנו אקספרס שהיתה רכב העבודה שלי אחרי הצבא, ועד הסניק שבה אני נוהג היום.
וגם הרכב הבא שלי אמור היה להיות סניק, גרנד סניק למעשה. אפורה. אפילו הזמנתי אחת, שילמתי מקדמה, ובתמורה קיבלתי הרבה דפים שעליהם כתוב שבקרוב מאוד יהיה לי רכב חדש. אה, ושכחתי - רק תנאי אחד היה לי, שהרכב החדש שלי לא יכלול שום דבר שמותקן בארץ: לא קודנית, לא מובילאיי, כלום. "אבל זה בחינם!" אמר נדב, מנהל אולם התצוגה, ואני בשלי: לא רוצה שום דבר שמותקן בארץ, כמו שהרכב יצא מפס היצור בצרפת, כמו שהיצרן התכוון שהרכב יהיה, כך אני רוצה אותו. "טוב" אמר נדב, ורשם הערה במסמכים הרבים שאומרת "בלי מובילאיי". שילמתי, וחיכיתי.
ואז הגיע הרכב, והתקשרו בשמחה לבשר לי ש... אי אפשר בלי מובילאיי. כל מיני קשקושים על דגם שונה, אין תקינה לרכב בלי מובילאיי, ושאר התחכמויות (לא נכונות – הרי באתר משרד התחבורה הגרנד סניק מופיעה עם ובלי מובילאיי) שמסתירות את העובדה שהתקנת המובילאיי בעצם מקנה לכם הטבת מיסוי, בערך 2000 ש"ח, ואני – בתמורה – אמור לספוג את העובדה שמוסיפים למערכת החשמל של האוטו (ורנו, כידוע, לא חזקה במערכות חשמל עמידות לאורך זמן) אלמנטים שלא תוכננו עבורה, ושחופרים לי באוטו, מה שלא הרבה שנים אחר כך יסביר את הקרקושים מלוח השעונים.
וזה לא שיש לי משהו נגד מערכות בטיחות כאלו או אחרות – להפך – אבל יש לי הרבה נגד הרכבות מקומיות שטיבן בעייתי. רנו, אגב, פתרו את הבעיה הזו בעצמם: יש להם מערכת בשם VISIO, שעושה בדיוק מה שמובילאיי אמורה לעשות, אבל מגיעה מהמפעל.
רנו, כידוע לכם, רחוקה מאוד מלהיות שיאנית מסירות כלי רכב: ב 2015 היא דורגה במקום התשיעי (מתוך 10), כך שלא מדובר בקיה, לדוגמה, שמוסרת רכבים כמו לחמניות (ובכל זאת מביאה מבחר דגמים רחב מאוד), ולכן עוד פחות ברורה לי ההתעקשות: יש לכם תקינה לרכב בלי מובילאיי, יש לכם לקוח שמוכן אפילו לשלם את ההפרש בעלות המיסוי, מוכן לותר על "חינם", מוכן אפילו לחכות לרכב במשלוח עתידי שירשם תחת קוד הדגם נטול הדרעק בהתקנה מקומית, וכל זאת בתמורה לשקט הנפשי ולידיעה שהרכב יגיע אליו כמו שיצא מהמפעל בצרפת. אתם מבינים? מוכן לותר על מתנות, מוכן לשלם יותר כדי לקבל רכב "בלי" משהו, מוכן לחכות – מתי בפעם האחרונה פגשתם פראייר כזה? יותר מזה – זה אפילו פראייר שקשור לקהילת חובבי הרכב בארץ, ויכול להיות שגריר נפלא למותג שלכם.
אבל אתם בשלכם, מתעקשים לא לאפשר הזמנות מיוחדות (איפה דגם ה BOSE המופלא של הסניק? איפה דגם ה Limited שמשווק באירופה לקראת סוף חיי הסניק הנוכחית?), מתעקשים לא לוותר על ההתקנות המקומיות – ראש קשה, ובתור מי שעוסק בשיווק למחייתו, אני מרשה לעצמי לומר בצורה ברורה מאוד שעם ראש קצת פחות קשה, הייתם יכולים למכור יותר, וליצר לעצמכם שגרירים נפלאים למותג.
אז כן, אני קצת חפרן, אבל רכב זה תחביב שלי, ואני קצת אוהב דברים **בדיוק** כמו שאני רוצה אותם ולא בערך.
(פוסט שפורסם גם על הקיר שלהם - וכנראה ימחק ממש מהר - וגם על הקיר שלי)
החיבור שלי עם רנו מתחיל אי שם בשנות השמונים, יושב על הברכיים של אבא שלי ונוהג ברנו 16TL חומה. מאז עברו הרבה מים בירקון, והרבה רנו תחת הידיים שלי, החל ברנו אקספרס שהיתה רכב העבודה שלי אחרי הצבא, ועד הסניק שבה אני נוהג היום.
וגם הרכב הבא שלי אמור היה להיות סניק, גרנד סניק למעשה. אפורה. אפילו הזמנתי אחת, שילמתי מקדמה, ובתמורה קיבלתי הרבה דפים שעליהם כתוב שבקרוב מאוד יהיה לי רכב חדש. אה, ושכחתי - רק תנאי אחד היה לי, שהרכב החדש שלי לא יכלול שום דבר שמותקן בארץ: לא קודנית, לא מובילאיי, כלום. "אבל זה בחינם!" אמר נדב, מנהל אולם התצוגה, ואני בשלי: לא רוצה שום דבר שמותקן בארץ, כמו שהרכב יצא מפס היצור בצרפת, כמו שהיצרן התכוון שהרכב יהיה, כך אני רוצה אותו. "טוב" אמר נדב, ורשם הערה במסמכים הרבים שאומרת "בלי מובילאיי". שילמתי, וחיכיתי.
ואז הגיע הרכב, והתקשרו בשמחה לבשר לי ש... אי אפשר בלי מובילאיי. כל מיני קשקושים על דגם שונה, אין תקינה לרכב בלי מובילאיי, ושאר התחכמויות (לא נכונות – הרי באתר משרד התחבורה הגרנד סניק מופיעה עם ובלי מובילאיי) שמסתירות את העובדה שהתקנת המובילאיי בעצם מקנה לכם הטבת מיסוי, בערך 2000 ש"ח, ואני – בתמורה – אמור לספוג את העובדה שמוסיפים למערכת החשמל של האוטו (ורנו, כידוע, לא חזקה במערכות חשמל עמידות לאורך זמן) אלמנטים שלא תוכננו עבורה, ושחופרים לי באוטו, מה שלא הרבה שנים אחר כך יסביר את הקרקושים מלוח השעונים.
וזה לא שיש לי משהו נגד מערכות בטיחות כאלו או אחרות – להפך – אבל יש לי הרבה נגד הרכבות מקומיות שטיבן בעייתי. רנו, אגב, פתרו את הבעיה הזו בעצמם: יש להם מערכת בשם VISIO, שעושה בדיוק מה שמובילאיי אמורה לעשות, אבל מגיעה מהמפעל.
רנו, כידוע לכם, רחוקה מאוד מלהיות שיאנית מסירות כלי רכב: ב 2015 היא דורגה במקום התשיעי (מתוך 10), כך שלא מדובר בקיה, לדוגמה, שמוסרת רכבים כמו לחמניות (ובכל זאת מביאה מבחר דגמים רחב מאוד), ולכן עוד פחות ברורה לי ההתעקשות: יש לכם תקינה לרכב בלי מובילאיי, יש לכם לקוח שמוכן אפילו לשלם את ההפרש בעלות המיסוי, מוכן לותר על "חינם", מוכן אפילו לחכות לרכב במשלוח עתידי שירשם תחת קוד הדגם נטול הדרעק בהתקנה מקומית, וכל זאת בתמורה לשקט הנפשי ולידיעה שהרכב יגיע אליו כמו שיצא מהמפעל בצרפת. אתם מבינים? מוכן לותר על מתנות, מוכן לשלם יותר כדי לקבל רכב "בלי" משהו, מוכן לחכות – מתי בפעם האחרונה פגשתם פראייר כזה? יותר מזה – זה אפילו פראייר שקשור לקהילת חובבי הרכב בארץ, ויכול להיות שגריר נפלא למותג שלכם.
אבל אתם בשלכם, מתעקשים לא לאפשר הזמנות מיוחדות (איפה דגם ה BOSE המופלא של הסניק? איפה דגם ה Limited שמשווק באירופה לקראת סוף חיי הסניק הנוכחית?), מתעקשים לא לוותר על ההתקנות המקומיות – ראש קשה, ובתור מי שעוסק בשיווק למחייתו, אני מרשה לעצמי לומר בצורה ברורה מאוד שעם ראש קצת פחות קשה, הייתם יכולים למכור יותר, וליצר לעצמכם שגרירים נפלאים למותג.
אז כן, אני קצת חפרן, אבל רכב זה תחביב שלי, ואני קצת אוהב דברים **בדיוק** כמו שאני רוצה אותם ולא בערך.