את בטוחה שה-2 החדשה מיוצרת בתאילנד? זוכר שזה היה המצב
לגבי הקודמת. לא בטוח לגבי החדשה.
לא שזה באמת משנה - בכל מדד איכות נראה לעין, המאזדה איכותית בהרבה מהג'אז. פלסטיקה טובה יותר, הרכבה מדויקת יותר... פשוט תחושה איכותית יותר בתא הנוסעים.
הג'אז מצטיינת בנפח לנוסעים ומטען ואפשרות סידור גמישות של המושבים - וזהו בערך. מנוע לא גמיש ורועש תחת עומס, תיבה לא מצטיינת, נוחות בינונית, המון רעשי כביש ורוח...
מאזדה מאמינה בעמדות נהג ש"עוטפות" את הנהג - מעשית שום איבר שלי לא פגש שום חלק של הרכב כשנהגתי במאזדה2, ויש לי חבר שגבוה ממני בלא מעט סנטימטרים וגם הוא הסתדר בלי בעיה. אבל התחושה היא באמת יותר "אינטימית".
אישית הפלסטיקה בסוויפט מעצבנת אותי בתחושה הזולה שהיא משדרת. הכל נראה כאילו ישבו וחישבו בדיוק מה המינימום המוחלט של עובי פלסטיק שעדיין ישא בעומס מבלי לקרוס - ואת זה בדיוק יצרו.
וזה מעצבן במיוחד כי הם יודעים גם לייצר תאי נוסעים שנראים טוב - למשל באיגניס.
אגב, אם את רוצה תא נוסעים גבוה ומחיר נמוך - למה לא האיגניס? אותו מנוע, משקל קל יותר ומראה יותר מקורי.
היא באמת יותר זולה במחיר וגבוהה. עשיתי עליה נהיגה קצרה.. (קבעתי ספונטנית ולא היה הרבה זמן).. הרגיש לי על פניו כמו קופסת צעצועים.. נראית נורא שבירה וקטנה. אני יודעת שהיא מאד נמכרת אבל..
אולי אשקול לנהוג נסיעה רצינית ארוכה יותר
הרי למה יצא מוניטין מוצדק לאמינות היפנית ? תשובה: בגלל כוח האדם היפני ובגלל התרבות שלהם. בגלל נוסחאות האיכות הנוקשות שלהם לכל דבר. ראיתי פרק של אהרוני וגידי ביפן והייתי בהלם אפילו מאיך שהשוק שלהם נראה. הכל כזה מסודר ופדנטי. אז תארי לך מה זה אולם ייצור של רכב. הם חיים לפי הנחיות שיתר העולם יכול רק לחלום עליו. אני ממש מעריצה את העם הזה. בחיי.
וואנס הוצאת את הייצור מיפן הוצאת את התרבות והמרכיב האנושי הוא לא אותו הדבר. אם התרבות שלהם גם חלחלה למדינות כמו תאילנד- וואלה לא יודעת,אולי...
אני זוכרת במעורפל לפני איזה כמה שנים טובות (אני בת 35) היה גל של טויוטה שיוצר בטורקיה ונכשל לגמרי
 
אם המאזדה מיוצרת בתאילנד - עד כמה היא באמת "יפנית" ? מי יודע
 
באמת מעניין אותי מאיפה צוות העובדים בתאילנד מביאים את רכיבי הרכש שלהם לדוגמא. מיובא מיפן? מעניין לבדוק זאת אבל אני לא יודעת איך. מעניין עד כמה באולם הייצור בתאילנד משתמשים באוטומציה. וכו' וכו'
 
טוב חפרתי חחח
הטויוטות ש"נכשלו לגמרי"? הכשל היה במנועים, שהגיעו מיפן. שום קשר להרכבה הטורקית.
מפעלים בתאילנד יכולים להראות בדיוק כמו מפעל ביפן - או כמו שוק הכרמל ביום רע. השאלה מי מפקח ומי מנהל. עובדתית, המאזדה2 מורכב טוב ועשוי טוב וזה מה שבאמת חשוב.
ובתור מי שגם היה ביפן ולא רק ראה תוכנית של אהרוני - זה עם מרשים מאוד, אבל גם עם שראוי לרחמים בהרבה מובנים. ההליכה שלהם אחרי כללים הזכירה לי כל הזמן את הלמינגים - אם יהיה כתוב בספר ללכת ישר, הם ילכו ישר גם אם זה יפיל אותם מקצה צוק. ואת לא רוצה לדעת בכלל מה קורה אם הם נתקלים במצב שלא מופיע בספר...
1.לא מעריכה את כותרת ההודעה וגם חלק ציני מתגובתך,גם אם אני טועה יש דרך קצת יותר נעימה להגיד. שמתי לב גם בתגובות אחרות שאתה קוטל משתמשים/מגיבים וחבל . היד קלה על המקלדת,בבקשה שים לב מה אתה מקליד.ומרגיש לי שכדאי שאעצור פה לפני שתמשיך לקטול אותי בעוד פוסט,זה לא נעים לי
אם תרצה תגיד-ואני לא אכתוב פוסטים כאן יותר. אני גם אתן לך בכבוד את המילה האחרונה
2. חלק מהדברים שכתבתי מבוססים על שמועות - שזה בין הדברים היותר חשובים בעיניי. ניסיתי לעזור לצלמת7.
3. בלימודיי האקדמיים להנדסה למדתי את נוסחאות האיכות שלהם והן מרשימות מאוד וכל תגובה צינית שלך לא תשנה את זה.
והאמת-אפילו נפגעתי מהדברים שכתבת
כאמור-אתה מוזמן לקבל את המילה האחרונה והכנראה פוגעת שאתה עומד לכתוב לי. קדימה שוט
 
את לא הצגת את זה כ"שמועה" אלא "היו טויוטה שיוצרו בטורקיה
ונכשלו לגמרי". ועם זה יש לי בעיה - כשאנשים לוקחים שמועות, בלי לדעת את העובדות - ומציגים אותן כעובדות. ומשם והלאה דברים רצים - כי כמעט אף אחד לא בודק בימינו את מה שהוא שומע מאנשים - ופתאום אנשים לא מוכנים לקנות טויוטה שיוצרה בטורקיה...
זו היתה הציניות היחידה - והיא היתה מכוונת. התנהלות כזו מכעיסה אותי כי היא נמצאת לדעתי בשורש של הרבה מהחוליים של החברה המודרנית בכלל, הישראלית בפרט.
לגבי העם היפני - הצגתי צד אחר לתכונה שאת אמרת שאת מעריצה. פשוט כדי שתיקחי בחשבון שיש שני צדדים למטבע הזה.
אני חושבת שהג'אז נותרה היחידה מבין מה שמנית שעדיין מיוצרת ביפן.מה שנקרא יפני אורגינל. למדד זה ישנה חשיבות רבה מבחינת האמינות בעיניי.אם רכב מורכב בתיאלנד ופעם בשנה מגיע איזה יפני למפעל להגיד שלום ,אז הרכב כבר לא ממש יפני....זה רק טייטל. אני מרגישה שעם מכוניות - ככל שהולכים קדימה כך הולכים אחורה - כלומר הקידמה הורסת את אמינות הרכבים. מתעסקים בשכלולים במקום דברים מכניים ,וארצי הייצור משתנות בכדי לגרום להוזלה אך הדבר עוקץ את אמינות הרכב. שוב , אחדד שזה הכל על סמך שמועות לא משהו שאני יכולה להוכיח ,אשמח להתבדות
אגב, גם דגמי הסוברו כולם מיוצרים ביפן אורגינל כך שאם צלמת7 יכולה להרשות לעצמה סוברו אז וואו לכי על זה
אני מסכימה
התחושה היא שהרכבים היום בחיים לא יחזיקו כמו אלו של לפני 20 שנה ואפילו 15 שנה אחורה.
לי לא ברור למה מקטינים את עוצמת המנועים במקום קצת להגדיל. וזה בהרבה מהסופר מיני שנפח המנוע סביבות 1200... האם זה באמת מספיק לנסיעה בינעירונית שגם כוללת לעיתים עליות ? יש מספר דגמים שנפח המנוע 1500..ועוד כמה טורבטו שבדרך אבל אלו יהיו יותר יקרים.
מצד אחד אומרים שהמכונית ליותר מאדם אחד מצד שני מקטינים את העוצמה שלו.