אורחים בפורום
New member
רכזי השתלבות בית ספריים
רכזי השתלבות בית ספריים
הורים יקרים שלום,
שנת הלימודים התחילה היום,
להלן נקודות חשובות, שעלו באגרת שכתב משרד החינוך לרכזי השתלבות.
חשוב מאוד לקבוע פגישה עם ״רכזי ההשתלבות״ בבית ספרכם.
להלן עיקרים:
1. ״משאב שעות פרטניות בבית הספר: על צוות בית הספר לייעד שעות פרטניות גם למתן מענה לצרכים של תלמידים מחוננים- לבד או בקבוצה של הדומים להם״!
2. ״תפירת ״חליפה אישית״ לכל תלמיד לפי צרכיו לפי משאבי המערכת ובתיאום עם התלמיד״.
3.בית הספר צריך לקיים קשר קבוע עם המנהלים והיועצות של מרכז המחוננים בו לומד התלמיד המחונן.
חשוב מאוד לקבוע אופני התקשרות ושגרות עבודה בין המרכז לבין בית הספר ולהקפיד על דיווח הדדי, העברת מידע רגשי/לימודי וכדומה.
5. יש להימנע מתכנון טיולים או אירועים חברתיים ביום הלימודים במרכז. השתתפות התלמיד המחונן באירועים ובטיולים הבית ספריים חיונית ביותר, וחשוב לתאם את המערכות ככל שניתן.
6. יש לנסות להימנע מלשבץ ביום השליפה, תחום דעת הנלמד רק שעה בשבוע.
7. יש לעשות מאמץ לחבר את התלמיד לכל עשייה שנעשתה בכיתה ולא רק בתחום הפדגוגי-לימודי.!
8. אין לצפות מתלמיד מחונן, שישלים בכוחות עצמו את כל המשימות הלימודיות שהתבצעו ביום שהחסיר.
9. יש לדאוג למערך ידוע עבור התלמיד לגבי הנושאים שנלמדו ומומלץ לאפשר לו להתמקד במשימות המרכזיות, ולמצוא דרכים לסייע לו להשלים את החומר הדרוש.
10. מומלץ להתעניין בחברים שהתלמיד רכש ביום השליפה, ולהזמין אותו לשתף את הכיתה בחוויות ובתובנות.
בהצלחה לכולם
רכזי השתלבות בית ספריים
הורים יקרים שלום,
שנת הלימודים התחילה היום,
להלן נקודות חשובות, שעלו באגרת שכתב משרד החינוך לרכזי השתלבות.
חשוב מאוד לקבוע פגישה עם ״רכזי ההשתלבות״ בבית ספרכם.
להלן עיקרים:
1. ״משאב שעות פרטניות בבית הספר: על צוות בית הספר לייעד שעות פרטניות גם למתן מענה לצרכים של תלמידים מחוננים- לבד או בקבוצה של הדומים להם״!
2. ״תפירת ״חליפה אישית״ לכל תלמיד לפי צרכיו לפי משאבי המערכת ובתיאום עם התלמיד״.
3.בית הספר צריך לקיים קשר קבוע עם המנהלים והיועצות של מרכז המחוננים בו לומד התלמיד המחונן.
חשוב מאוד לקבוע אופני התקשרות ושגרות עבודה בין המרכז לבין בית הספר ולהקפיד על דיווח הדדי, העברת מידע רגשי/לימודי וכדומה.
5. יש להימנע מתכנון טיולים או אירועים חברתיים ביום הלימודים במרכז. השתתפות התלמיד המחונן באירועים ובטיולים הבית ספריים חיונית ביותר, וחשוב לתאם את המערכות ככל שניתן.
6. יש לנסות להימנע מלשבץ ביום השליפה, תחום דעת הנלמד רק שעה בשבוע.
7. יש לעשות מאמץ לחבר את התלמיד לכל עשייה שנעשתה בכיתה ולא רק בתחום הפדגוגי-לימודי.!
8. אין לצפות מתלמיד מחונן, שישלים בכוחות עצמו את כל המשימות הלימודיות שהתבצעו ביום שהחסיר.
9. יש לדאוג למערך ידוע עבור התלמיד לגבי הנושאים שנלמדו ומומלץ לאפשר לו להתמקד במשימות המרכזיות, ולמצוא דרכים לסייע לו להשלים את החומר הדרוש.
10. מומלץ להתעניין בחברים שהתלמיד רכש ביום השליפה, ולהזמין אותו לשתף את הכיתה בחוויות ובתובנות.
בהצלחה לכולם