רכב כיפי לנהיגה

מה יהיה עם ההבנה שלך, צריך לאיית לך כל דבר ?

"לעשות טוב" זה תיאור לצרכי הפורום , כי כאן יש אנשים רגישים .
 

enigo

New member
אתה צודק, כשהוא חונה בסיבוב באמת אין איתו שום בעיה...

 


 
יש הרבה סיבובים בכביש 4 ובגלל זה יש פקקים

כי הלנדקרוזרים נוסעים 10 קמ"ש בסיבובים .
אבל אתה טועה כמו תמיד , ללנד קרוזר כן יש בעיות בחניה .
כבר אמרתי שכאן הקליינטים לא פריירים , הם קונים לנד קרוזר
כמו לחמניות . הוא בסך הכל עולה 25000- 30000 שקל יותר מיונדאי IX35
ו CX5
 

enigo

New member
דיברת על כביש מפותל, איך כביש 4 נכנס פתאום לדיון?

רק בגלל חוסר היכולת שלך להודות שפלטת שטות.
אבל אפילו בגזרת כביש 4 - נסה לעשות את מחלף גנות לירושלים עם לנד-קרוזר באותה מהירות שאני עושה אותו עם קורולה. נדבר אחרי זה על הבעיות שיש או אין ללנד-קרוזר בפניות.
 
למה שתבין ? כביש 4 כדוגמא לכביש מפותל שאין בישראל

נניח לרגע שבאמת הקורולה יותר מהירה בסיבוב , נו אז מה ?
אפשר לחשוב שאנשים זורקים את אחרי הרכב הצידה בסיבובים .
הבדל יש אולי רק בקצה המעטפת של הביצועים, כמו שאמרתי קודם
במקום לבצע סיבוב ב 140 הקרוזר יעשה ב 120
 

enigo

New member
אז אתה מודה שיש לו בעיה בסיבובים. עובדה שהוא צריך לעשות את

הסיבוב לאט יותר.
אז אם כך, הדיון הזה הושלם מבחינתי, מכיוון שהוא התחיל בטענה שלך - שעכשיו גם אתה מכיר בזה שהיא שגויה - שגובה לא מהווה בעיה.
 
למרות זאת הגובה לא מהווה בעיה , כי אין בעיה .

הוא רק יתרון , העניין הוא שאתה מקדש את המהירות ואני לא
והכל תלוי בנהג , נהג אחר ברכב כמו שלי יסע בסיבוב חד יותר מהר ממני
מה זה נותן לי לקחת סיבוב בעוד כמה קמ"ש יותר ?
תכלס זה פחות נוח .
אם אני רוצה שהרכב ישוט ויזרק מצד לצד , יש דרכים בוציות שהקורולה לא יכולה
לנסוע בהם .

יש עוד גורם שהוא אף פעם לא נלקח בחשבון והוא לחץ נפשי .
אם אתה לא נוהג רגוע אז אתה בסטרס , כמו לראות מהדורת חדשות ב TV
זה לחץ לא מורגש אבל עושה את שלו בטווח הרחוק .
 
מאיפה אתה מביא את הדיעות האלה

אני לא מצליח להבין...
מי מדבר על "מעטפת הביצועים" או על "זריקת הרכב הצידה בסיבובים" או השד יודע מה...
ההפך אני מדבר שהאוטו לא מתרגש ולא מזדעזע ולא חורק למרות שהלנד קרוזר שלך [הארוך שיהיה מקום לציוד ולמיטה מאחורה
] בעבוע מזדעזע.
אתה עושה מעצמך חוכא ואיטלולא. חבל על זה. סתכל על פותח השרשור שמתלבט בין 2 מכוניות מאד מאד יקרות. גם הוא מבין שלכל מטבע יש 2 צדדים ורק אצלך העולם חד מימדי.
בא תשמע משהו. אני בהתלבטות עם עצמי לגבי רכב אופטימלי לגבי הצרכים שלי. אתה כבר יודע שאני לא ישן ברכב, לא סוחב מטענים ואפילו לא מחכה לאשתי בחניון של הMALL הקרוב או הרחוק...
בחג הזה נסענו פעמיים מאיזור ירושלים לאיזור השרון, פעם לצפון השרון והיום לדרום השרון. הנסיעה הייתה דרך כביש 1 ובהמשך בגלילות מעבר לכביש 2. אני הסברתי והדגמתי לבני משפחתי איך רכב קוריאני פשוט גיר ידני [שאתה מתעב] ומנוע 1.25 עם 4 בוכנות נוסע בירידות עם סיבובים מירושלים עד לשער הגיא [וגם אחרי שער הגיא, למעשה כל הדרך אבל ההמשך זה במנגנון אחר שגם הדוושה הימנית מעורבת אז עזוב את זה כרגע] הרבה יותר מהר מלנד קרוזרים חדשים ודומיהם. מה שמדהים שאני נוהג מהר אבל חלק גדול מהדרך אני הרמתי רגליים יחסית גבוה בהדגמה לבני משפחתי שאינני בולם אבל אני גם לא לוחץ על דוושת הגז, ואנו חולפים על פני [כולם] והתייחסתי במקרה ללנד קרוזר שלא דלקו אורות ברקס מאחוריו ככה שייתכן שלחץ על דוושת הגז או שלא לחץ על הגז אבל כאמור ברקס הוא לא לחץ.
ההסבר שלי לבני המשפחה היה שהתנהגות הכביש של הלנד קרוזר המגושם הזה לא מאפשרת לרכב "לשאוט קדימה באופן ספונטני". אני בתחילה האצתי למהירויות שאני אוהב אבל אז בשלב הזה, לא נגעתי בגז מרבית הירידה שהיא מאד ארוכה [או שנגעתי מעט מאד] ומרחוק ראיתי ג'יפים כאלה והסברתי להם שהנה, אוטוטו אנחנו נעקוף בלי קושי וזה אכן קרה בלי שנגעתי בגז. ולא "החליק זנב" ולא היינו ב"מעטפת ביצועים" ושום כלום.
בכביש הזה יש סיבובים, לא מאד צפופים אבל גם הם, אפילו הם, לא אופטימלים לג'יפ מגודל שכזה, יותר משהוא גבוה, הוא ארוך ומגושם וזה הופך אותו למסורבל.
זה נשמע קשה להאמין שרכב בנפח 1.25 ככה עוקף בכזאת קלות [ואני מודיע לך שגם עם ה1.0, 3 בוכנות שלי, זה היה מתנהל בדמיון מוחלט !]

אם תשאל למה הרמתי רגליים זה כי אישתי מספרת שהנהיגה המהירה היא גם בגלל הנהג ורציתי להראות ולהוכיח שזה לא רק הנהג אלא גם הרכב שהוא קומפקטי ומאד אוירודינמי, שגם זה תורם, ואני חושב שהצלחתי בזכות זה להוכיח לבני המשפחה שלג'יפ הגדול יש גם חסרונות בכביש המהיר.
 
אתה יכול לראות גם אוטובוסים נוסעים מהר בכביש 1

בכוון תל אביב , אז מה ?
למה שנהג כלשהוא יסע מחוץ למעטפת הנוחות שלו ?
מי שנוח לו לעשות סיבוב ב 10 קמ"ש יותר שיעשה זאת , מי שלא א לא
וזו לא בעיה
יש סיבוב מסויים שאני עושה אותו די הרבה, אני יכול לעשות אותו ב 60 קמ"ש בלי בעיה , אבל נוח לי לעשות אותו ב 50 , זה בא באופן טבעי , בכדי לעשות אותו ב 60 אני צריך להסתכל על מד המהירות .
יש עוד נושא והוא השיפוע של הסיבוב , הוא אף פעם לא מספיק
פשוט לא בונים את הכביש נכון , יש מחלפים שמתקרבים לשיפוע הנכון
אבל רוב הסיבובים בחסר של שיפוע , כאילו המתכננים אומרים לעצמם
מי שיסע מעל המהירות המותרת שיזרק מהכביש .
זה כמו רצפים ששונאים לעשות שיפועים .
 
קדחת !

שום אוטובוס לא נוסע מהר בקטעים האלה [המדוברים של כביש 1]. אולי בהמשך כשיש קטעים ישרים פשוטים יותר, שם הם נוסעים מהר.
הסיבה שאתה קורא לזה מהר בקטעים שאני טוען שהם לא מהירים היא כי נקודת הייחוס שלנו שונה. הרי ברור לך שאי אפשר להסביר את זה אחרת.
&nbsp
אתה צודק שיש חשיבות לבניית הכבישים בסיבובים. בזה אני מסכים איתך. אבל גם זה עניין בעייתי. כי אם אני נוהג מהר מאד נניח לצורך ההסבר [לא במציאות] 180קמ"ש בסיבובים, זה מחייב שהמעקם יהיה מאד גבוה. אם המעקם יהיה מאד גדול באופן שהגלגלים החיצוניים בסיבוב מאד גבוהים לעומת הגלגלים הפנימיים [אתה מבין מה זה גבוהים? ביחס למרכז כדורהארץ], אז מצב כזה יאפשר לי לנסוע מאד מהר בסיבוב בלי שהחיכוך הסטטי יפעל בכיוון הצנטריפטלי [כלומר בלי שהחיכוך יחזיק את הרכב מבלי שיאבד את הסיבוב ויעוף החוצה מהסיבוב...
מצד שני מעקמים מוגבהים מאד מאד הם בעייתיים לאנשים כמוך שנוהגים לאט כי "אין למה ואין לאן למהר", כלומר מי שנוהג שם 60 כמוך יחליק במורד או תהיה נטייה להחליק במורד והחיכוך של צמיגיך יפעל כדי למנוע מהרכב להחליק למטה. אם המעקם יהיה מאד מאד גבוה אז החיכוך של הצמיגים לא יוכל להחזיק הרכב שיחליק כלפי למטה. זה מצב של מעקם שמתאים רק ל180 שלי ולא ל60 שלך. אתה מבין את הנקודה שלי?
 
התחלת לדבר לעניין

או יותר נכון לרשום באופן ברור יותר: אז נכון. הרכב צריך להתאים לצרכים שלך. אם אתה צריך לסחוב ציוד כבד וגדול או שאתה צריך לישון ברכב מידי פעם וגם אתה צריך לאהוב את תנוחת הישיבה ברכב למשל אתה אוהב לשבת בקבינה גבוהה ולהסתכל מלמעלה על הפרייבטים מסביבך...
אבל מה לעשות שאני לא צריך לישון ברכב, לא צריך לסחוב ציוד כבד וגדול וגם לא מעניין אותי לשבת בקבינה גבוהה אחרת הייתי קונה משאית וגם לא מענין אותי לשבת בקבינה בלי לנסוע.
&nbsp
לאחרונה דיבר כאן מישהו על במוו135I בהשוואה לאודיRSQ3 שתי המכוניות יקרות בהרבה מהפיג'ו המדובר [המחיר החל ביותר מאשר פי 2 ועד יותר מפי 3 !]. וגם המנועים שלהם גדולים משמעותית 2.5 או 3.5 שזה הרבה יותר מאשר הפיג'ו 1.6.
ומה לגבי הציון הירוק? הפיגו' מציג מנוע שציונו עדיין יחסית ירקרק [ציון 5] בעוד אצל ה2 האלה צבע הציון הפך מירוק לאדום/חום נטול כל גוונים ירוקים שזה קרוב לקצה הסקאלה [ציון 14 או 15].
המהירות המירבית של 2הגרמנים היא 250 ואילו הפיג'ו אטי יותר [230] אבל הפער בטל ב60 בפרט כשמדובר בכבישי ארצינו. גם בתחום התאוצה בקו הישר הפיג'ו נופל [תאוצה 0ל100ב6 שניות לעומת סביב 4.5 שניות]. אני לא מחפש את התאוצה מ0 ל100.
&nbsp
הספק: כ"ס ומומנט השיא כמובן גם בהם 2הרכבים הגרמנים המדוברים [320-370] עולים על הפיג'ו [210]. ולמרות כל אלה אני טוען שהתחושה בפועל בפיג'ו ממש לא תהיה רעה בהשוואה אליהם. כלומר הנתונים היבשים המפורסמים נכונים על קו ישר עם המון בלאי נצבר אבל בכביש המפותל לפיג'ו יהיה יתרון והכביש המפותל הוא למעשה בבואה של החיים האמיתיים, של המציאות [זאת אגב הסיבה למה אני עם פיקנטו מוצא עצמי בד'"כ רק עוקף ועוקף כמעט בכל כביש, וכבר התייחסתי לזה בעבר. אם היינו בודקים תאוצה 0ל100 בכביש ישר אז כמובן שהייתי רואה רק את העשן של הרכבים החזקים בהרבה מהפיקנטו שזה כמעט כל המכוניות בכביש הזיבורי אבל החיים זה לא רק הנתונים היבשים]
&nbsp
דווקא אידיט, שתידע, הפער בין הפיג'ו לפיקנטו בחיים האמיתיים הוא פער גדול ומוצק והוא חד משמעי ובגרף המינימום מקסימום מדובר על עיסקה יחסית טובה בוודאי בהשוואה ל2 הגרמנים שהם יקרים בהרבה.
 

The S t i g

New member
אני היתי לוקח Q3, אבל זו בחירה אישית

אני חשוב שהתחילו למכור את ה Q3 בתחילת 2012 ואני מנחש שיוצג מחליף ב 2018, עד שיהיה לו גרסת RS יקח זמן
אני לא יודע כמה הוא מותאם לנסיעה בחול, אני היתי נשאר איתו על הכביש, הוא רכב קיצוני למדי.
יש הבדלי מחיר לא?
&nbsp
 

enigo

New member
מי שנוסע הרבה צריך אוטו נוח, לא ספורטיבי

C5 תהיה הרבה יותר מוצלחת בכיסוי מרחקים מאשר M5.
 
אידיט, אני בטוח שהוא יבצע נסיעות מבחן רבות לפני הקנייה

לדעתי הוא לא ירכוש על סמך המלצות של אחרים בלי שהוא ירגיש שזה מה שמתאים לו.
&nbsp
הוא רק שואל כאן לשמוע עוד דיעות.
 
למעלה