רכבת העמק - בקשה לקצת סדר

מצב
הנושא נעול.
כפי שכבר כתבתי, מסדרון האיילון לא מונע הפעלת רכבות שעוקפות

התכוונתי לאלטרנטיבה למבנה הרשת
המצב הנוכחי הוא שהכל תלוי בקיבולת המסדרון המרכזי, ואין לנו ברירה אחרת אלא להגדיל את הקיבולת שלו. אבל אם באותו זמן נבנה קישורים אחרים בין מטרופולנים, גם הם יהיו מסדרונות, כך שהרשת לא תהיה בנויה כולה סביב החוף+איילון. במבנה מסוים, רכבת מעפולה תוכל להגיע לב"ש בלי לעבור בכלל במסדרון המרכזי.

ברור שמסדרונות אלו לעולם לא יהיו "חזקים" כמו המרכזי, אבל לפחות יקחו ביקוש מספיק כדי לדחות שדרוגים עתידיים יקרים של המסדרון המרכזי (אני לא מדבר על הרביעית כאן, אלא על החמישית-שישית), וכמו שציינתי יש לכך גם יתרונות אחרים.
כפי שכבר כתבתי, מסדרון האיילון לא מונע הפעלת רכבות שעוקפות
אותו כבר כיום.
לפני שמשקיעים במסילה חדשה לגמרי לצורך עקיפת מסדרון האיילון, שיוכיחו שהצורך קיים על ידי הפעלת רכבות נוסעים במסלול העקיפה שקיים היום.
העובדה היא שאין אפילו רכבת נוסעים סדירה אחת שעושה מסלול עוקף.

בעוד כשנתיים תהיה אפשרות עקיפה נוספת.

אז אם צורך העקיפה קיים - בבקשה שיהיו רכבות עוקפות במסלולים הקיימים שמאפשרים / יאפשרו זאת.
אם הצורך יוכח, יהיה אפשר לדבר על הצורך במסילה מזרחית מפרדס חנה עד לוד.
 

cesium

New member
אפשר לנסות כל מיני מסלולים מפותלים, אבל הם עדיין יהיו תלויים

כפי שכבר כתבתי, מסדרון האיילון לא מונע הפעלת רכבות שעוקפות
אותו כבר כיום.
לפני שמשקיעים במסילה חדשה לגמרי לצורך עקיפת מסדרון האיילון, שיוכיחו שהצורך קיים על ידי הפעלת רכבות נוסעים במסלול העקיפה שקיים היום.
העובדה היא שאין אפילו רכבת נוסעים סדירה אחת שעושה מסלול עוקף.

בעוד כשנתיים תהיה אפשרות עקיפה נוספת.

אז אם צורך העקיפה קיים - בבקשה שיהיו רכבות עוקפות במסלולים הקיימים שמאפשרים / יאפשרו זאת.
אם הצורך יוכח, יהיה אפשר לדבר על הצורך במסילה מזרחית מפרדס חנה עד לוד.
אפשר לנסות כל מיני מסלולים מפותלים, אבל הם עדיין יהיו תלויים
במסדרון המרכזי (שאינו רק איילון אלא כולל גם את החוף) וגם זמן הנסיעה בהם יהיה ארוך מדי. זו אינה אלטרנטיבה מעשית לדעתי. שנית, לא מדובר רק בנוסעים, אלא גם בהובלת מטענים שתוכל להתרחב עם פחות הגבלות.
 
גם המסילה המזרחית תהיה תלויה במסילת החוף

אפשר לנסות כל מיני מסלולים מפותלים, אבל הם עדיין יהיו תלויים
במסדרון המרכזי (שאינו רק איילון אלא כולל גם את החוף) וגם זמן הנסיעה בהם יהיה ארוך מדי. זו אינה אלטרנטיבה מעשית לדעתי. שנית, לא מדובר רק בנוסעים, אלא גם בהובלת מטענים שתוכל להתרחב עם פחות הגבלות.
גם המסילה המזרחית תהיה תלויה במסילת החוף
הקצה הצפוני המתוכנן של המסילה המזרחית הוא בפרדס חנה.
בין נהריה לפרדס חנה המסילה היא מסילת החוף.
מה לעשות שמסילת החוף+מסילת האיילון+מסילת תל אביב-לוד היו, הווה ויהיו גם בעתיד עמוד השדרה של רשת רכבות הנוסעים של מדינת ישראל.
זו עובדה שלא תשתנה בעתיד הנראה לעין.
כל השקעה בפרויקט גרנדיוזי שהצורך בו לא הוכח ומנסה לערער על העובדה הזו יבוא על חשבון פיתוח עמוד השדרה הזה והתאמתו לביקושים העתידיים.

בשביל מטענים אפשר להקים מסילה בודדת בין חדרה לכפר סבא, ללא הקמת תחנות נוסעים מפוארות, ללא צורך בחישמול (ומה לעשות שרכבות לירושלים האומה מחייבות חישמול) וללא "בזבוז" ציוד נייד של רכבות נוסעים.
גם מסילה לאילת, בשביל מטענים, יכולה להיות פרויקט הרבה יותר זול.
 

cesium

New member
אני יודע איפה המזרחית מסתיימת, אבל זו לא תהיה החלק היחיד

גם המסילה המזרחית תהיה תלויה במסילת החוף
הקצה הצפוני המתוכנן של המסילה המזרחית הוא בפרדס חנה.
בין נהריה לפרדס חנה המסילה היא מסילת החוף.
מה לעשות שמסילת החוף+מסילת האיילון+מסילת תל אביב-לוד היו, הווה ויהיו גם בעתיד עמוד השדרה של רשת רכבות הנוסעים של מדינת ישראל.
זו עובדה שלא תשתנה בעתיד הנראה לעין.
כל השקעה בפרויקט גרנדיוזי שהצורך בו לא הוכח ומנסה לערער על העובדה הזו יבוא על חשבון פיתוח עמוד השדרה הזה והתאמתו לביקושים העתידיים.

בשביל מטענים אפשר להקים מסילה בודדת בין חדרה לכפר סבא, ללא הקמת תחנות נוסעים מפוארות, ללא צורך בחישמול (ומה לעשות שרכבות לירושלים האומה מחייבות חישמול) וללא "בזבוז" ציוד נייד של רכבות נוסעים.
גם מסילה לאילת, בשביל מטענים, יכולה להיות פרויקט הרבה יותר זול.
אני יודע איפה המזרחית מסתיימת, אבל זו לא תהיה החלק היחיד
במסדרון נוסף (אפשר יהיה לחבר למשל דרך עירון), מה גם שהחוף פחות פקוקה כרגע. היא רק תהיה החלק החשוב בו בשביל לעקוף את איילון.

באשר לפרוייקט גרנדיוזי, בוא נראה מה יהיו עלויות השדרוג הבא של איילון (אחרי הרביעית), או לצורך העניין מה יהיו העלויות אם יבחרו בחלופה תת-קרקעית לרביעית, או מה הן עלויות ריבוע מסילות החוף (שעדיין יהיה חייב להתבצע). באשר לאילת, גם רכבת משא תהיה יקרה מדי, בעיקר כשכוללים את עלויות הנמל החדש.
 
אתה כותב על עיקופים מפותלים ומציע בעצמך עיקוף מפותל באמת

אני יודע איפה המזרחית מסתיימת, אבל זו לא תהיה החלק היחיד
במסדרון נוסף (אפשר יהיה לחבר למשל דרך עירון), מה גם שהחוף פחות פקוקה כרגע. היא רק תהיה החלק החשוב בו בשביל לעקוף את איילון.

באשר לפרוייקט גרנדיוזי, בוא נראה מה יהיו עלויות השדרוג הבא של איילון (אחרי הרביעית), או לצורך העניין מה יהיו העלויות אם יבחרו בחלופה תת-קרקעית לרביעית, או מה הן עלויות ריבוע מסילות החוף (שעדיין יהיה חייב להתבצע). באשר לאילת, גם רכבת משא תהיה יקרה מדי, בעיקר כשכוללים את עלויות הנמל החדש.
אתה כותב על עיקופים מפותלים ומציע בעצמך עיקוף מפותל באמת
דרך מסילת עירון.
למסילת עירון אין אפילו תכנון ראשוני. יש רק רעיונות. והעלויות של מסילת עירון עם הטופוגרפיה הבעייתית מאוד, עלולות אפילו להתחרות בעלויות של מסילת A1.

הערכת שהמסילה הרביעית באיילון לא תהיה לפני 2030.
לפי הערכות כאלה, אתה צריך להעריך שמסילת עירון (שצפויה לעבור גם מכשולים סטטוטוריים לא פשוטים) לא תהיה לפני 2040.
אם אתה עכשיו תעריך שמסילת עירון תהיה לפני המסילה הרביעית באיילון, אז הטיעונים שלך לא ייראו רציניים.
 

cesium

New member
אוף. אני כל הזמן כותב שכן יש צורך ברביעית

אתה כותב על עיקופים מפותלים ומציע בעצמך עיקוף מפותל באמת
דרך מסילת עירון.
למסילת עירון אין אפילו תכנון ראשוני. יש רק רעיונות. והעלויות של מסילת עירון עם הטופוגרפיה הבעייתית מאוד, עלולות אפילו להתחרות בעלויות של מסילת A1.

הערכת שהמסילה הרביעית באיילון לא תהיה לפני 2030.
לפי הערכות כאלה, אתה צריך להעריך שמסילת עירון (שצפויה לעבור גם מכשולים סטטוטוריים לא פשוטים) לא תהיה לפני 2040.
אם אתה עכשיו תעריך שמסילת עירון תהיה לפני המסילה הרביעית באיילון, אז הטיעונים שלך לא ייראו רציניים.
אוף. אני כל הזמן כותב שכן יש צורך ברביעית
ואיכשהו מזה אתה מגיע למסקנה שאני לא רוצה לבנות את הרביעית בכלל, אלא מעדיף איזשהו נסיון לעקוף את המרכז בכלל. במצב הזה די קשה לתקשר.

ברור שכל הפרוייקטים לוקחים זמן, המון זמן, ושאף אחת מהבחירות אינה מהיום-למחר. בגלל זה אני חושב שאפשר לשקול שיקולים של רשת וטווח ארוך (שיקולים עדיפים מהלסתכל על נתוני נסועה של היום). השוואת הזמנים שעשיתי היא בין המזרחית לרביעית, ולא בין מסדרון אחד לאחר (כי אלו הפרוייקטים שלגביהם עוד ניתן להעריך זמן, מה גם שהחוף עדיין לא פקוקה לגמרי).

ממה שפורסם, לדעתי אפשר לתת הערכה מושכלת לגבי המזרחית (בגלל שהתכנון והאישור בשלב מתקדם, ואפשר להעריך את הבניה בכ5 שנים), באיילון יש את זמן התכנון, האישור והבנייה. עירון כבר במצב תכנון מתקדם יותר מהרביעית (לא תוצאה של חשיבות, כמו שRubim כתב אין לכך השפעה על התקדמות התכנון), אבל הסיבוכים ובעיקר עצם זה שאינה בעדיפות בבירור ידחפו אותה מעבר לרביעית. איני יכול לתת הערכה בקשר לריבוע מסילות החוף.
 

Rubim88

New member
מסילת עירון במצב יותר מתקדם ממסילה רביעית?

אוף. אני כל הזמן כותב שכן יש צורך ברביעית
ואיכשהו מזה אתה מגיע למסקנה שאני לא רוצה לבנות את הרביעית בכלל, אלא מעדיף איזשהו נסיון לעקוף את המרכז בכלל. במצב הזה די קשה לתקשר.

ברור שכל הפרוייקטים לוקחים זמן, המון זמן, ושאף אחת מהבחירות אינה מהיום-למחר. בגלל זה אני חושב שאפשר לשקול שיקולים של רשת וטווח ארוך (שיקולים עדיפים מהלסתכל על נתוני נסועה של היום). השוואת הזמנים שעשיתי היא בין המזרחית לרביעית, ולא בין מסדרון אחד לאחר (כי אלו הפרוייקטים שלגביהם עוד ניתן להעריך זמן, מה גם שהחוף עדיין לא פקוקה לגמרי).

ממה שפורסם, לדעתי אפשר לתת הערכה מושכלת לגבי המזרחית (בגלל שהתכנון והאישור בשלב מתקדם, ואפשר להעריך את הבניה בכ5 שנים), באיילון יש את זמן התכנון, האישור והבנייה. עירון כבר במצב תכנון מתקדם יותר מהרביעית (לא תוצאה של חשיבות, כמו שRubim כתב אין לכך השפעה על התקדמות התכנון), אבל הסיבוכים ובעיקר עצם זה שאינה בעדיפות בבירור ידחפו אותה מעבר לרביעית. איני יכול לתת הערכה בקשר לריבוע מסילות החוף.
מסילת עירון במצב יותר מתקדם ממסילה רביעית?
איך הגעת לזה, ואיך מה שכתבתי קשור לזה?
 

Rubim88

New member
איך בדיוק הובלת מטענים תוכל להתרחב?

אפשר לנסות כל מיני מסלולים מפותלים, אבל הם עדיין יהיו תלויים
במסדרון המרכזי (שאינו רק איילון אלא כולל גם את החוף) וגם זמן הנסיעה בהם יהיה ארוך מדי. זו אינה אלטרנטיבה מעשית לדעתי. שנית, לא מדובר רק בנוסעים, אלא גם בהובלת מטענים שתוכל להתרחב עם פחות הגבלות.
איך בדיוק הובלת מטענים תוכל להתרחב?
ומה בדיוק מגביל אותה?
 

Rubim88

New member
כמה אנשים נוסעים מעפולה לבאר שבע כל יום?

התכוונתי לאלטרנטיבה למבנה הרשת
המצב הנוכחי הוא שהכל תלוי בקיבולת המסדרון המרכזי, ואין לנו ברירה אחרת אלא להגדיל את הקיבולת שלו. אבל אם באותו זמן נבנה קישורים אחרים בין מטרופולנים, גם הם יהיו מסדרונות, כך שהרשת לא תהיה בנויה כולה סביב החוף+איילון. במבנה מסוים, רכבת מעפולה תוכל להגיע לב"ש בלי לעבור בכלל במסדרון המרכזי.

ברור שמסדרונות אלו לעולם לא יהיו "חזקים" כמו המרכזי, אבל לפחות יקחו ביקוש מספיק כדי לדחות שדרוגים עתידיים יקרים של המסדרון המרכזי (אני לא מדבר על הרביעית כאן, אלא על החמישית-שישית), וכמו שציינתי יש לכך גם יתרונות אחרים.
כמה אנשים נוסעים מעפולה לבאר שבע כל יום?
ואיך הבדל של 8.5 ק"מ מתוך 195 ק"מ עוזר להם? אם כבר סביר שהדרך המהירה ביותר היא דרך ת"א, לא רק בגלל שתדירות הרכבות תהיה הרבה יותר גדולה ממסילה עוקפת, אלא יפעלו בה גם רכבות מהירות בין המטרופולינים.
 

Rubim88

New member
אתה מבלבל בין היוצרות

יש להבדיל בין שתי טיעונים שונים
א. עלו באשכול שתי טיעונים שונים:
"יש לתעדף את הרביעית על המזרחית"
(במובלע, אתה היחיד שכותב זאת בפירוש) "אין טעם במזרחית".

הטיעון הראשון שלך מאשש את מה שאני כותב - שאין באמת קשר בין מצב הפרוייקטים, לכן אין שום טעם להקפיא את המזרחית לטובת הרביעית. אם שווה לבנות את המזרחית אז יש להמשיך בה ואם לא אז לא.

ב. זה לא חוכמה גדולה לראות שהשקעה בצוואר הבקבוק של מערכת רכבות מביאה יותר מהשקעות אחרות. העניין הוא שלמבנה כזה יש בעיות ולהשקעה כזו יש תועלת שוליות פוחתת, ונראה שאנו מגיעים לנקודת הקושי שבה התועלת פוחתת והעלויות עולות. את הרביעית בטוח שעוד אפשר לעשות, אפילו שכבר עכשיו, יש משהו שמרתיע את המתכננים. כנראה הם לא מסכימים איתך שהפתרון זול ופשוט. מה יקרה עם החמישית/שישית?

לכן לדעתי, יש להשקיע *הן* ברביעית והן בפעולות שיעשו את המערכת לפחות היררכית. הדרך הסבירה ביותר להפוך את המערכת לפחות היררכית היא ע"י חיבורים ישירים בין מטרופולין שאינם ת"א.

ג. כן, אפשר לתחוב עוד ועוד ועוד לתוך צוואר בקבוק אחד, וכל פעם שנתחוב הפרוייקט נהיה מסובך יותר ויותר ויעלה יותר ויותר ויקח יותר ויותר זמן. גם המערכת שתיווצר תקשה לעמוד בקפיצות בביקושים (כמו ימי א' וה' לב"ש), תהיה פחות אמינה, ותהיה פעילה בתאריך מאוחר יותר ממערכת לא-היררכית (למשל את המזרחית יהיה אפשר לסיים עד 2022-2023, איני רואה תסריט שבו ריבוע החוף+איילון יגיע לפני 2030 וזה קצת אופטימי לדעתי. הפרש הזמנים הזה שווה כסף), ותהיה מרוכזת סביב המרכז. לדעתי האלטרנטיבה עדיפה.
אתה מבלבל בין היוצרות
לגבי א' - הטיעון שלי הוא שבמציאות בישראל אין קשר בין המצב שבו נמצא פרוייקט מסויים למידת החשיבות שלו, וזה בדיוק בגלל שלא מקדמים פרוייקטים לפי החשיבות שלהם, שהרי אם היו מקדמים לפי החשיבות, פרוייקטים חשובים היו במצב תכנוני מתקדם ואילו הפחות חשובים היו נדחים לעתיד. במצב האבסורדי כיום יש לך תוכניות עם עדיפות נמוכה/מיותרות עם תכנון מתקדם יותר מתוכניות בעדיפות עליונה, וזה לא רק בתכנון אלא גם בביצוע(מסילת העמק תפעל לפני החשמול לדוגמא).
יש ועוד איך טעם להקפיא את המזרחית, וזה לא רלוונטי אם היא בעדיפות נמוכה או מיותרת בכלל(כמו שאני טוען), גם אם התכנון של המסילה הרביעית לא הסתיים, יש מספיק פרוייקטים חשובים ברשת וכל X שהולך לפרוייקט אחד זה X פחות בפרוייקט אחר. להשקיע היום בפרוייקט עם עדיפות נמוכה רק בגלל שהוא מתקדם יותר מבחינת תכנון זה כמו להוסיף חטא על פשע, לא רק שהוא קודם על חשבון פרוייקטים חשובים יותר באופן לא רציונלי עכשיו גם להוציא עליו כספים לשווא.
אגב כיום המסילה הרביעית נמצאת באותו שלב כמו המסילה המזרחית, התוכנית המקורית של המסילה המזרחית אמנם פורסמה ברשומות אבל כיום יש תוכנית "השלמות" שלה והיא נמצאת בדיוק באותו שלב כמו זו של המסילה הרביעית, יש באתר הות"ל טבלה שמראה המיקום של כל פרוייקט.

לגבי ב' - אפשר לקרוא לזה השקעה בצוואר הבקבוק, אבל זו השקעה בבסיס המערכת שבלעדיה שאר המערכת לא תתפקד כראוי או לא תממש את מלוא הפוטנציאל שלה.

"זה לא חוכמה גדולה לראות שהשקעה בצוואר הבקבוק של מערכת רכבות מביאה יותר מהשקעות אחרות." - זה בדיוק למה היא השקעה בעדיפות עליונה, היא מביאה במבחן התוצאה הכי הרבה, בהפרש גדול.

"העניין הוא שלמבנה כזה יש בעיות"- המבנה הזה שכל המסילה מתנקזות למרכז הוא המבנה הטבעי והיעיל של המערכת, הוא נובע מהמיקום הגיאוגרפי של המטרופולין השונים וכבר רשמתי על זה הסבר לא מזמן.
הבעיה היחידה שיש במבנה כזה היא מצב חסימה של עורק הרשת, בדיוק בשביל מקרה כזה יש צורך ב4 מסילות ולהכפיל את קטע ראש העין-לוד(הקטע היחיד מתוכנית המסילה המזרחית שבאמת נחוץ).
"להשקעה כזו יש תועלת שוליות פוחתת, ונראה שאנו מגיעים לנקודת הקושי שבה התועלת פוחתת והעלויות עולות." לגבי תעולת שולית פוחתת, איך בדיוק זה רלוונטי לעניין? על איזו נקודת קושי מדובר ואיך בדיוק התועלת פוחתת בהגדלת הקיבולת בעורק הראשי של הרשת? העלויות עולות? עולות ביחס למה?

"את הרביעית בטוח שעוד אפשר לעשות, אפילו שכבר עכשיו, יש משהו שמרתיע את המתכננים. כנראה הם לא מסכימים איתך שהפתרון זול ופשוט. מה יקרה עם החמישית/שישית?" אתה נותן למתכננים יותר מדי קרדיט, כל הידע הרכבתי בארץ הוא מיקס של ידע מיובא(ברובו מגרמניה) והנחיות התכנון הן העתקה כמו תוכי(מבולבל במיוחד). המצב הוא שהנחיות התכנון דורשות מרחקים מוגזמים בין המסילות, למעשה אם הנחיות התכנון היו דומות למקובל באירופה, עוד בשנות 90 היה ניתן לבנות(או לפחות להכין את התוואי) 4 מסילות באיילון, רוחב הרצועה מספיק גדול. זה מה שנקרא טעות לדורות. אגב זה לא שהם לא מסכימים איתי, זה אני שלא מסכים איתם(למען האמת הם בעצמם לא מסכימים אחד עם השני - ראה שלל הפתרונות שהוצעו בות"ל).
על סמך מה אתה טוען שפרוייקט כזה הוא יקר לא פשוט? אתה יודע איזו פתרונות מוצעים קיימים? יש לך מספרים? כמה יקר כבר יכול להיות פרוייקט עם מסילה קצרה כזו? אם כבר יש משהו יקר זו מנהרת ניקוז, אבל זה בסה"כ אחד האלמנטים של אחד הפתרונות.
מסילה חמישית ושישית? לא צריך להגזים, 4 מסילות זה גם ככה מעל ומעבר(יש תצורת תפעול עתידית ברשת שדורשת יותר מ50 רכבות בשעה לכיוון?). אם כבר להוסיף מסילה אז לאורך כביש 4.

"לכן לדעתי, יש להשקיע *הן* ברביעית והן בפעולות שיעשו את המערכת לפחות היררכית. הדרך הסבירה ביותר להפוך את המערכת לפחות היררכית היא ע"י חיבורים ישירים בין מטרופולין שאינם ת"א." - אין שום סיבה לעשות דבר כזה, וחבל להסביר את זה שוב - הסיבות מסוברות בקישור שלמעלה ובדיון(ההודעות של עמוד שדרה) נוסף שהיה פה לא מזמן על נושא קישור עוקף ת"א.

לגבי ג' - יש גבול לכמות הרכבות שנדרשות, וכמות רכבות היא לא הפרמטר היחיד לקיבולת נוסעים, אופציה אחרת להגדלת קיבולת נוסעים היא הגדלת הרכבות למקסימום האפשרי - קרונוע חשמלי דו קומותי באורך 300 מטר = משמע 2500-3000 נוסעים ברכבת. נראה שאתה לא מודע לכמות הנוסעים שניתן להעביר ברכבת כבדה, זו המערכת בעלת הקיבולת הגבוהה ביותר מכל אמצעי התחבורה. לגבי הזמנים, אתה יודע למי ניתנה הנבואה..
 
עמוד שדרה, אתה כל הזמן חוזר כמו תוכי

אילו רכבות משא נוסעות במהלך היום או בכלל במסילות האיילון?
המסילה המזרחית עוברת בחינת כדאיות כלכלית.
הבעיה עם המסילה הרביעית באיילון אינה הצורך לשכנע את הממשלה בחשיבותה. הבעיה היא שתכנון המסילה הזו היה מופקד בעבר בידי חברת נתיבי איילון והיה תקוע שם.
הרתיעה מהפרויקט הזה קשורה לקושי הטכני בביצועו, לא להטלת ספקות בחשיבותו.
בניגוד למסילה המזרחית, שהקפאתה לצורך בחינת כדאיות כלכלית, מעידה על הספקות לגבי חשיבותה.
ושני הפרויקטים, אגב, כלולים בתוכנית "נתיבי ישראל" של ממשלת ישראל.
עמוד שדרה, אתה כל הזמן חוזר כמו תוכי
על כך שאתה לא מחבב את המסילה המזרחית,
וזה לא כל כך מעניין לקרוא את זה חמש מאות פעם
 
גם אותי מעניין מה יקרה אחרי שנת 2030, אבל כל דיעה שתיכתב כאן

אותי מעניין מה יקרה לאחר שתיבנה המסילה לטבריה
איך לדעתכם יהיה עדיף לנסוע בין מגדל העמק לטבריה?
&nbsp
האם באוטובוס שנוסע דרך נצרת, נצרת עילית וכפר כנא,
נסיעה שלוקחת בערך שעה ועשר דקות, אולי יותר.
&nbsp
או שיהיה עדיף לנסוע לתחנת כפר ברוך ומשם לקחת רכבת?
&nbsp
תקחו בחשבון שיכול להיות שהתחנה המרכזית בטבריה תעבור, בעתיד,
לאזור טבריה-עילית איפה שתהיה התחנת רכבת.
גם אותי מעניין מה יקרה אחרי שנת 2030, אבל כל דיעה שתיכתב כאן
על כך, די חסרת משמעות ואין לה על מה להתבסס.
אולי עד אז יהיה קו אוטובוס בין מגדל העמק לטבריה שיעקוף את נצרת?
בנצרת עילית כבר יש דיבורים על כביש עוקף מזרחי לעיר ואם הביקוש יצדיק אפשר תמיד (גם היום) ליצור קו אוטובוס מהיר שנוסע ממגדל העמק מעט מערבה ודרך כביש 77 לטבריה.
 

nitro11

New member
אני לא פסימי כמוך, לדעתי זה יהיה לפני 2030.

גם אותי מעניין מה יקרה אחרי שנת 2030, אבל כל דיעה שתיכתב כאן
על כך, די חסרת משמעות ואין לה על מה להתבסס.
אולי עד אז יהיה קו אוטובוס בין מגדל העמק לטבריה שיעקוף את נצרת?
בנצרת עילית כבר יש דיבורים על כביש עוקף מזרחי לעיר ואם הביקוש יצדיק אפשר תמיד (גם היום) ליצור קו אוטובוס מהיר שנוסע ממגדל העמק מעט מערבה ודרך כביש 77 לטבריה.
אני לא פסימי כמוך, לדעתי זה יהיה לפני 2030.
אני לא מכיר כביש עוקף נצרת שמתוכנן,
אני יודע שמתוכנן כביש עוקף כפר-כנא
אבל גם אם הוא יהיה קיים אוטובוסים ימשיכו לנסוע דרך כפר-כנא.
&nbsp
קו מהיר ממגדל העמק לטבריה דרך כביש 77 נראה לי עיקוף משמעותי,
גם התדירות של קו מהיר בין שני הערים תהיה נמוכה מהתדירות של רכבת בין חיפה לטבריה.
&nbsp
&nbsp
 

gsi13579

New member
למה התחנה בעפולה כל כך מרוחקת ??

רכבת העמק - בקשה לקצת סדר
היי,

שוטטתי קצת בפורום ואשמח אם יובהרו לי מספר תהיות בנוגע לרכבת העמק:
1) מהו התאריך המשוער (העדכני) שבה אמורה הרכבת להתחיל לפעול? אוגוסט 2016? תחילת 2017?
2) היות ותחנת כפר ברוך אמורה לשרת בעיקר את תושבי מגדל העמק אך ממוקמת מרחק של לפחות 10-15 דקות מהעיר (הזוי בעיניי שהתחנה לא מוקמה על צומת כפר ברוך), האם הרכבת תפעיל שאטל מהעיר או משהו דומה?
3) לא הבנתי משהו לגבי תחנת לב המפרץ - האם תהיה שם תחנת העלאה/הורדה של רכבת העמק או לאו?
4) מי בדיוק הגורם הרשמי שאמור לספק את התשובות לשאלות למעלה? רכבת ישראל? נתיבי ישראל? אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה?

תודה!
למה התחנה בעפולה כל כך מרוחקת ??
לא יכלו לעשות אותה ליד הצומת של הקנאטרי קלאב?
&nbsp
 

סנוי

New member
מן הסתם יש המון גורמים.. הנדסיים, כלכליים, תכנוניים..

למה התחנה בעפולה כל כך מרוחקת ??
לא יכלו לעשות אותה ליד הצומת של הקנאטרי קלאב?
&nbsp
מן הסתם יש המון גורמים.. הנדסיים, כלכליים, תכנוניים..
אנשים בקיאים ממני יוכלו לתת לך תשובה מפורטת, אך לדעתי לא מיקמו את התחנה "סתם" שם. אולי מתכננים אזור תעסוקה בסמוך לה? או שכונות צפופות?
אני מציע לך להציץ בתכניות בנין עיר (תב"ע) של עפולה, אולי ע"י חיפוש באתר הזה של רשות המקרקעין: http://www.land.gov.il/IturTabot2/taba1.aspx
לאיתור ממוקד חפש באתר GOVMAP את הגוש שמשוייך לתחנת הרכבת, או שתחפש לפי מילות חיפוש וקצת זמן בהייה על פני שורות של תכנן מרפסות או קופות חולים בעיר חחח
 

סנוי

New member
מעניין אם מי שפתח את השרשור נבהל מתיבת הפנדורה שפתח...


רכבת העמק - בקשה לקצת סדר
היי,

שוטטתי קצת בפורום ואשמח אם יובהרו לי מספר תהיות בנוגע לרכבת העמק:
1) מהו התאריך המשוער (העדכני) שבה אמורה הרכבת להתחיל לפעול? אוגוסט 2016? תחילת 2017?
2) היות ותחנת כפר ברוך אמורה לשרת בעיקר את תושבי מגדל העמק אך ממוקמת מרחק של לפחות 10-15 דקות מהעיר (הזוי בעיניי שהתחנה לא מוקמה על צומת כפר ברוך), האם הרכבת תפעיל שאטל מהעיר או משהו דומה?
3) לא הבנתי משהו לגבי תחנת לב המפרץ - האם תהיה שם תחנת העלאה/הורדה של רכבת העמק או לאו?
4) מי בדיוק הגורם הרשמי שאמור לספק את התשובות לשאלות למעלה? רכבת ישראל? נתיבי ישראל? אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה?

תודה!
מעניין אם מי שפתח את השרשור נבהל מתיבת הפנדורה שפתח...
 
הפספוס של הקישור הרכבתי לאיזור התעשייה של יקנעם

רכבת העמק - בקשה לקצת סדר
היי,

שוטטתי קצת בפורום ואשמח אם יובהרו לי מספר תהיות בנוגע לרכבת העמק:
1) מהו התאריך המשוער (העדכני) שבה אמורה הרכבת להתחיל לפעול? אוגוסט 2016? תחילת 2017?
2) היות ותחנת כפר ברוך אמורה לשרת בעיקר את תושבי מגדל העמק אך ממוקמת מרחק של לפחות 10-15 דקות מהעיר (הזוי בעיניי שהתחנה לא מוקמה על צומת כפר ברוך), האם הרכבת תפעיל שאטל מהעיר או משהו דומה?
3) לא הבנתי משהו לגבי תחנת לב המפרץ - האם תהיה שם תחנת העלאה/הורדה של רכבת העמק או לאו?
4) מי בדיוק הגורם הרשמי שאמור לספק את התשובות לשאלות למעלה? רכבת ישראל? נתיבי ישראל? אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה?

תודה!
הפספוס של הקישור הרכבתי לאיזור התעשייה של יקנעם
בכיה לדורות.
לדורי דורות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה