רכבות הלילה מנהריה וחיפה למרכז ולנתב"ג חוזרות אחרי 4 שנים

כשלוגי

Active member
מסוף החדש יופעלו שוב רכבות מנתב"ג עד נהריה סביב השעון, ואפשר יהיה לנסוע לאורך כל היממה מירושלים עד לצפון - בימי חול. רכבות הלילה מהדרום יחכו למיגון המסילה בשדרות. ואיך ישתנו שעות הפעלת הרכבת בשישי ושבת עם המעבר לשעון קיץ
 

Ccyclist

Well-known member
מסוף החדש יופעלו שוב רכבות מנתב"ג עד נהריה סביב השעון, ואפשר יהיה לנסוע לאורך כל היממה מירושלים עד לצפון - בימי חול. רכבות הלילה מהדרום יחכו למיגון המסילה בשדרות. ואיך ישתנו שעות הפעלת הרכבת בשישי ושבת עם המעבר לשעון קיץ

אלו חדשות טובות, במיוחד בהתחשב בבעיות המוניות בנתב"ג.

מהכתבה לא ברור מה קורה בתחנות הקו הפרברי לבנימינה ואם רכבות הדיזל יעצרו בכולן.

אישית מעניין מה יהיה המצב בתחנת הרצליה מבחינת תחבורת לילה או מוניות. המיקום של התחנה די מבודד ובעידן האפליקציות אני בספק עם יעצרו בה מוניות רנדומליות בשעות הלילה.
 

Ccyclist

Well-known member
מסוף החדש יופעלו שוב רכבות מנתב"ג עד נהריה סביב השעון, ואפשר יהיה לנסוע לאורך כל היממה מירושלים עד לצפון - בימי חול. רכבות הלילה מהדרום יחכו למיגון המסילה בשדרות. ואיך ישתנו שעות הפעלת הרכבת בשישי ושבת עם המעבר לשעון קיץ


אותה כתבה מאותה הודעה לעיתונות, אך מפורטות בה תחנות העצירה של קו נתב"ג- נהריה:

" החל ממוצאי שבת 30 במרץ, יפעלו רכבות במשך כל שעות הלילה בתדירות של רכבת אחת בשעה לכל כיוון, בין תחנות נהריה, עכו, קריית מוצקין, חיפה מרכז השמונה, חיפה חוף הכרמל, בנימינה, חדרה מערב, נתניה, ת"א סבידור מרכז ונתב"ג - תחנה אחרונה. נוסעים בשעות הלילה שיעדם או מוצאם תחנת ירושלים יצחק נבון, יוכלו להחליף רכבות בתחנת ת"א סבידור מרכז, ולהמשיך ליעדים נוספים. "

אני חושב שזה מועיל יותר מהכתבה הראשונה. נראה שיש כוונה לדלג על הרצליה בקו לנהריה.

אציין לרעה את השימוש במילה "קווים" כשהכוונה לנסיעות.
 

scooby5

Member

אותה כתבה מאותה הודעה לעיתונות, אך מפורטות בה תחנות העצירה של קו נתב"ג- נהריה:

" החל ממוצאי שבת 30 במרץ, יפעלו רכבות במשך כל שעות הלילה בתדירות של רכבת אחת בשעה לכל כיוון, בין תחנות נהריה, עכו, קריית מוצקין, חיפה מרכז השמונה, חיפה חוף הכרמל, בנימינה, חדרה מערב, נתניה, ת"א סבידור מרכז ונתב"ג - תחנה אחרונה. נוסעים בשעות הלילה שיעדם או מוצאם תחנת ירושלים יצחק נבון, יוכלו להחליף רכבות בתחנת ת"א סבידור מרכז, ולהמשיך ליעדים נוספים. "

אני חושב שזה מועיל יותר מהכתבה הראשונה. נראה שיש כוונה לדלג על הרצליה בקו לנהריה.

אציין לרעה את השימוש במילה "קווים" כשהכוונה לנסיעות.
קצת מוזרה החלוקה של הקווים:
הקו מנהריה מקביל לחלוטין לקו לירושלים, בין הרצליה לנתבג - עצירות באותן תחנות.
לא היה עדיף להמשיך עם רכבות הלילה עד אשקלון/באר שבע ולוותר על נתבג?
 

scooby5

Member

אותה כתבה מאותה הודעה לעיתונות, אך מפורטות בה תחנות העצירה של קו נתב"ג- נהריה:

" החל ממוצאי שבת 30 במרץ, יפעלו רכבות במשך כל שעות הלילה בתדירות של רכבת אחת בשעה לכל כיוון, בין תחנות נהריה, עכו, קריית מוצקין, חיפה מרכז השמונה, חיפה חוף הכרמל, בנימינה, חדרה מערב, נתניה, ת"א סבידור מרכז ונתב"ג - תחנה אחרונה. נוסעים בשעות הלילה שיעדם או מוצאם תחנת ירושלים יצחק נבון, יוכלו להחליף רכבות בתחנת ת"א סבידור מרכז, ולהמשיך ליעדים נוספים. "

אני חושב שזה מועיל יותר מהכתבה הראשונה. נראה שיש כוונה לדלג על הרצליה בקו לנהריה.

אציין לרעה את השימוש במילה "קווים" כשהכוונה לנסיעות.
קצת מוזרה החלוקה של הקווים:
הקו מנהריה מקביל לחלוטין לקו לירושלים, בין הרצליה לנתבג - עצירות באותן תחנות.
לא היה עדיף להמשיך עם רכבות הלילה עד אשקלון/באר שבע ולוותר על נתבג?
 

Ccyclist

Well-known member
קצת מוזרה החלוקה של הקווים:
הקו מנהריה מקביל לחלוטין לקו לירושלים, בין הרצליה לנתבג - עצירות באותן תחנות.
לא היה עדיף להמשיך עם רכבות הלילה עד אשקלון/באר שבע ולוותר על נתבג?

עד 2018/9 מודיעין תיפקדה כתחליף ירושלים במערכת הארצית. קו הלילה לנתב"ג היה גירסאת לילה של הקו למודיעין, ללא מודיעין עצמה. נראה שעם השלמת החישמול לבנימינה פשוט החזירו את לו"ז קו הלילה הוותיק.

בעבר היה לרכבת קו לילה לבאר שבע דרך נתב"ג (יש חיבור מסילתי שמאפשר לרכבות להגיע מנתב"ג ללוד דרך מקטע מטען של המסילה המזרחית) אך הנסועה היתה נמוכה ובסוף השירות הרכבתי הוחלף באוטובוס. אינני יודע מה עלה בגורל האוטובוס בעידן שאחרי הוירוס.

ירושלים היא יעד תיירותי חשוב מאד בישראל והבחירה לשרת אותה בקו רכבת שמגיע אליה ב 20 דקות מנתב"ג בלילות תתקום רבות לתיירות בעתיד, במיוחד אם יהיה שירות אוטובוסי לילה למרכז העיר ולמלונות קרן היסוד / המלך דוד.
 

scooby5

Member
עד 2018/9 מודיעין תיפקדה כתחליף ירושלים במערכת הארצית. קו הלילה לנתב"ג היה גירסאת לילה של הקו למודיעין, ללא מודיעין עצמה. נראה שעם השלמת החישמול לבנימינה פשוט החזירו את לו"ז קו הלילה הוותיק.

בעבר היה לרכבת קו לילה לבאר שבע דרך נתב"ג (יש חיבור מסילתי שמאפשר לרכבות להגיע מנתב"ג ללוד דרך מקטע מטען של המסילה המזרחית) אך הנסועה היתה נמוכה ובסוף השירות הרכבתי הוחלף באוטובוס. אינני יודע מה עלה בגורל האוטובוס בעידן שאחרי הוירוס.

ירושלים היא יעד תיירותי חשוב מאד בישראל והבחירה לשרת אותה בקו רכבת שמגיע אליה ב 20 דקות מנתב"ג בלילות תתקום רבות לתיירות בעתיד, במיוחד אם יהיה שירות אוטובוסי לילה למרכז העיר ולמלונות קרן היסוד / המלך דוד.
הכל ידוע ונכון, זה עדיין לא מסביר את הכפילות. הרי אין הצדקה לשתי רכבות לילה בכיוון בשעה בין הרצליה לנתבג.
אפשר לתזמן את ההחלפה בהרצליה/תא מרכז, ולהמשיך את הרכבת מנהריה דרומה (רחובות/אשקלון/בש) ללא מעבר דרך נתבג, או לחילופין, אם ההפעלה לשם לא משתלמת, לסיים אותה בהרצליה.
 
הכל ידוע ונכון, זה עדיין לא מסביר את הכפילות. הרי אין הצדקה לשתי רכבות לילה בכיוון בשעה בין הרצליה לנתבג.
אפשר לתזמן את ההחלפה בהרצליה/תא מרכז, ולהמשיך את הרכבת מנהריה דרומה (רחובות/אשקלון/בש) ללא מעבר דרך נתבג, או לחילופין, אם ההפעלה לשם לא משתלמת, לסיים אותה בהרצליה.
קו הלילה לירושלים יסתיים ויתחיל בהרצליה החל ממוצאי שבת, ככה שצפונית להרצליה יהיה רק את הקו לנהריה. כל המטרה של הקווי לילה זה לשרת את נתב"ג וכרגע אין אפשרות לשרת את נתבג מדרום כיוון שהמסילה בין נתבג ללוד פורקה עקב עבודת חידוש המסילה המזרחית. ניתן להפעיל את הקווים מאשקלון/באר שבע עד ההגנה עם קשר לנתבג כמו שהיה לפני הקורונה.
אגב, האוטובוס לילה מבאר שבע לנתבג עדיין פעיל ועד לפני המלחמה היה קו מאוד מוצלח, לא יודע כרגע מה כמות הנוסעים בו.
 

scooby5

Member
קו הלילה לירושלים יסתיים ויתחיל בהרצליה החל ממוצאי שבת, ככה שצפונית להרצליה יהיה רק את הקו לנהריה. כל המטרה של הקווי לילה זה לשרת את נתב"ג וכרגע אין אפשרות לשרת את נתבג מדרום כיוון שהמסילה בין נתבג ללוד פורקה עקב עבודת חידוש המסילה המזרחית. ניתן להפעיל את הקווים מאשקלון/באר שבע עד ההגנה עם קשר לנתבג כמו שהיה לפני הקורונה.
אגב, האוטובוס לילה מבאר שבע לנתבג עדיין פעיל ועד לפני המלחמה היה קו מאוד מוצלח, לא יודע כרגע מה כמות הנוסעים בו.
זו בדיוק הכוונה שלי. לא צריך להעביר "בכח" רכבות דרך נתבג. אפשר להחליף בתל אביב
 

Ccyclist

Well-known member
הכל ידוע ונכון, זה עדיין לא מסביר את הכפילות. הרי אין הצדקה לשתי רכבות לילה בכיוון בשעה בין הרצליה לנתבג.
אפשר לתזמן את ההחלפה בהרצליה/תא מרכז, ולהמשיך את הרכבת מנהריה דרומה (רחובות/אשקלון/בש) ללא מעבר דרך נתבג, או לחילופין, אם ההפעלה לשם לא משתלמת, לסיים אותה בהרצליה.

זו לא הסעה פרטית, זה קו ארצי עורקי עם פוטנציאל למאות נוסעים בכל רכבת. הנוסעים ממנו יחליפו לשלל אמצעים מקומיים ואזוריים (קווי לילה, מוניות, הקפצות) כשיגיעו לתחנות הרכבת הקרובות ליעדיהם אז אין סיבה שתהיה החלפה פדנטית בהרצליה. העובדה שיהיו שתי רכבות בשעה לתחנות מפתח בגוש דן היא חיובית.

אם כבר שאלת שירות - מדוע שהקו לא ישרת את מודיעין, עיר בת כ 100,000 תושבים, ועם מודיעין עילית - גוש עירוני המתקרב ל 200,000.
 

scooby5

Member
זו לא הסעה פרטית, זה קו ארצי עורקי עם פוטנציאל למאות נוסעים בכל רכבת. הנוסעים ממנו יחליפו לשלל אמצעים מקומיים ואזוריים (קווי לילה, מוניות, הקפצות) כשיגיעו לתחנות הרכבת הקרובות ליעדיהם אז אין סיבה שתהיה החלפה פדנטית בהרצליה. העובדה שיהיו שתי רכבות בשעה לתחנות מפתח בגוש דן היא חיובית.

אם כבר שאלת שירות - מדוע שהקו לא ישרת את מודיעין, עיר בת כ 100,000 תושבים, ועם מודיעין עילית - גוש עירוני המתקרב ל 200,000.
מה הקשר להסעה פרטית? ראית הצעה לקשר מכל תחנה לכל תחנה?
כששתי רכבות לילה חולפות בהפרש של דקות זו מזו, באותו המסלול בדיוק - אין בזה טעם. מילא אם היה הבדל של חצי שעה, אבל זה לא ככה, כדי לאפשר החלפה נוחה לירושלים וממנה.
אני בכלל הייתי חושב על שינוי תפיסה, כדי להרחיב את הרשת הלילית - להפוך את תל אביב מרכז לתחנת החלפה יחידה, שתנקז אליה 3-4 קווי לילה: אחד מב"ש דרך אשקלון, אחד מיבנה מערב לערי השרון, אחד לירושלים ואחד צפונה. כל הרכבות יגיעו בערך באותו זמן לתל אביב מרכז/ההגנה, ויצאו משם כל אחת לדרכה בהפרש של 2-3 דקות חזרה.
 

Ccyclist

Well-known member
מה הקשר להסעה פרטית? ראית הצעה לקשר מכל תחנה לכל תחנה?
כששתי רכבות לילה חולפות בהפרש של דקות זו מזו, באותו המסלול בדיוק - אין בזה טעם. מילא אם היה הבדל של חצי שעה, אבל זה לא ככה, כדי לאפשר החלפה נוחה לירושלים וממנה.
אני בכלל הייתי חושב על שינוי תפיסה, כדי להרחיב את הרשת הלילית - להפוך את תל אביב מרכז לתחנת החלפה יחידה, שתנקז אליה 3-4 קווי לילה: אחד מב"ש דרך אשקלון, אחד מיבנה מערב לערי השרון, אחד לירושלים ואחד צפונה. כל הרכבות יגיעו בערך באותו זמן לתל אביב מרכז/ההגנה, ויצאו משם כל אחת לדרכה בהפרש של 2-3 דקות חזרה.

אם הולכים על מינימליזם - החיבור צריך להיות בנתב"ג כולל עצירה של 5-10 דקות כדי לאפשר מעבר נוח. השאלה באמת למה הולכים על לו"ז צמוד במקום שיהיה שירות חצי שעתי בין נתב"ג להרצליה.

לצערי כשניסיתי למצוא לוחות זמנים באתר הרכבת לא עלה מידע לא באפריל ולא במאי.

מדובר ברכבת ארצית שהיא השדרה הראשית של רשת התחבורה בלילה. היא צריכה להיות יעילה ככל האפשר כי אמצעים אחרים יסתמכו עליה. למרבה המזל האיילון הוא פרוזדור מעבר ולא תחנת טרמינל, אז הגיוני שרכבות בחשיבות כזו יעברו בו במקום שיסתיימו בו בטרמינל מאולץ. אם יוסיפו את קווים נוספים לעסק - עדיף שהם יהיו קווים ישירים דרך האיילון במקום קווים עם חיוג שיסבך את העסק.
 

scooby5

Member
זו לא הסעה פרטית, זה קו ארצי עורקי עם פוטנציאל למאות נוסעים בכל רכבת. הנוסעים ממנו יחליפו לשלל אמצעים מקומיים ואזוריים (קווי לילה, מוניות, הקפצות) כשיגיעו לתחנות הרכבת הקרובות ליעדיהם אז אין סיבה שתהיה החלפה פדנטית בהרצליה. העובדה שיהיו שתי רכבות בשעה לתחנות מפתח בגוש דן היא חיובית.

אם כבר שאלת שירות - מדוע שהקו לא ישרת את מודיעין, עיר בת כ 100,000 תושבים, ועם מודיעין עילית - גוש עירוני המתקרב ל 200,000.
מה הקשר להסעה פרטית? ראית הצעה לקשר מכל תחנה לכל תחנה?
כששתי רכבות לילה חולפות בהפרש של דקות זו מזו, באותו המסלול בדיוק - אין בזה טעם. מילא אם היה הבדל של חצי שעה, אבל זה לא ככה, כדי לאפשר החלפה נוחה לירושלים וממנה.
אני בכלל הייתי חושב על שינוי תפיסה, כדי להרחיב את הרשת הלילית - להפוך את תל אביב מרכז לתחנת החלפה יחידה, שתנקז אליה 3-4 קווי לילה: אחד מב"ש דרך אשקלון, אחד מיבנה מערב לערי השרון, אחד לירושלים ואחד צפונה. כל הרכבות יגיעו בערך באותו זמן לתל אביב מרכז/ההגנה, ויצאו משם כל אחת לדרכה בהפרש של 2-3 דקות חזרה.
אם הולכים על מינימליזם - החיבור צריך להיות בנתב"ג כולל עצירה של 5-10 דקות כדי לאפשר מעבר נוח. השאלה באמת למה הולכים על לו"ז צמוד במקום שיהיה שירות חצי שעתי בין נתב"ג להרצליה.

לצערי כשניסיתי למצוא לוחות זמנים באתר הרכבת לא עלה מידע לא באפריל ולא במאי.

מדובר ברכבת ארצית שהיא השדרה הראשית של רשת התחבורה בלילה. היא צריכה להיות יעילה ככל האפשר כי אמצעים אחרים יסתמכו עליה. למרבה המזל האיילון הוא פרוזדור מעבר ולא תחנת טרמינל, אז הגיוני שרכבות בחשיבות כזו יעברו בו במקום שיסתיימו בו בטרמינל מאולץ. אם יוסיפו את קווים נוספים לעסק - עדיף שהם יהיו קווים ישירים דרך האיילון במקום קווים עם חיוג שיסבך את העסק.
אפשר להפוך אותם לקווים עורקיים עם זמן ויסות בתל אביב מרכז:
קו אחד בש-אשקלון-רחובות-לוד-תא וצפונה
קו שני יבנה מע'-משה דיין-קוממיות-תא-פתח תקוה-כפר סבא-הרצליה
קו שלישי ירושלים-נתבג-תא

ככה אין צורך בחיוגים, רק בתיאום נכון של החלפות וויסותים.
 
קצת מוזרה החלוקה של הקווים:
הקו מנהריה מקביל לחלוטין לקו לירושלים, בין הרצליה לנתבג - עצירות באותן תחנות.
לא היה עדיף להמשיך עם רכבות הלילה עד אשקלון/באר שבע ולוותר על נתבג?
גם ככה בצפון מקבלים תת שירות ושדה התעופה המשלים (אם יקום בכלל בצפון) יקרה רק בעוד שנים אז לפחות שתושבי הצפון יקבלו שירות ישיר לנתב''ג. זאת המטרה העיקרית של החזרת הקו. ומהניסיון שלי לפני השבתת הקו הוא היה דיי עמוס בלילה אז אין סיבה שכל האנשים האלה יחליפו רכבת בהרצליה או תל אביב.
 

scooby5

Member
גם ככה בצפון מקבלים תת שירות ושדה התעופה המשלים (אם יקום בכלל בצפון) יקרה רק בעוד שנים אז לפחות שתושבי הצפון יקבלו שירות ישיר לנתב''ג. זאת המטרה העיקרית של החזרת הקו. ומהניסיון שלי לפני השבתת הקו הוא היה דיי עמוס בלילה אז אין סיבה שכל האנשים האלה יחליפו רכבת בהרצליה או תל אביב.
הוא אכן היה קו מוצלח, והשתמשתי בו לא פעם בעצמי.
אם החיבור מנתבג ללוד יחזור בקרוב, אפשר להמשיך, אבל זה אומר שהקו מירושלים בטח ריק בין נתבג לתל אביב, כך שאפשר לסיים אותו בנתבג.
 

Ccyclist

Well-known member
הוא אכן היה קו מוצלח, והשתמשתי בו לא פעם בעצמי.
אם החיבור מנתבג ללוד יחזור בקרוב, אפשר להמשיך, אבל זה אומר שהקו מירושלים בטח ריק בין נתבג לתל אביב, כך שאפשר לסיים אותו בנתבג.

למה שקו מעיר המתקרבת למיליון תושבים לגוש דן יהיה "ריק" ? האם לדעתך כל הנוסעים מירושלים טסים מנתב"ג?

קו הרכבת מירושלים להרצליה מקצר משמעותית את זמן הנסיעה לשרון משעתיים ב 950 לשעבר 947 לשעה פלוס מונית / אוטובוס באופן שמאפשר נסיעות שהיו ארוכות מדי בעבר. הוא מחליף שניים מקווי האוטובוס החזקים בעבר 405 ו 480 ולא רק שהוא משרת את אותם האזורים בדרום ומרכז תל אביב - על הדרך הוא מוסיף גם את השלום והאוניברסיטה.

מנקודת מבט ירושלמית הקו הוא מהפכה והוא פותח את העיר ומקומות הבילוי שלה כמו מרכז העיר, השוק ומתחם התחנה בפני מבקרים מבחוץ . רכבת הלילה תאפשר חזרה נוחה למבקרים מהמרכז.
 

scooby5

Member
למה שקו מעיר המתקרבת למיליון תושבים לגוש דן יהיה "ריק" ? האם לדעתך כל הנוסעים מירושלים טסים מנתב"ג?

קו הרכבת מירושלים להרצליה מקצר משמעותית את זמן הנסיעה לשרון משעתיים ב 950 לשעבר 947 לשעה פלוס מונית / אוטובוס באופן שמאפשר נסיעות שהיו ארוכות מדי בעבר. הוא מחליף שניים מקווי האוטובוס החזקים בעבר 405 ו 480 ולא רק שהוא משרת את אותם האזורים בדרום ומרכז תל אביב - על הדרך הוא מוסיף גם את השלום והאוניברסיטה.

מנקודת מבט ירושלמית הקו הוא מהפכה והוא פותח את העיר ומקומות הבילוי שלה כמו מרכז העיר, השוק ומתחם התחנה בפני מבקרים מבחוץ . רכבת הלילה תאפשר חזרה נוחה למבקרים מהמרכז.
כי אני חושב על הרחבת השירות הלילי בלי תוספת משמעותית של רכבות.
דיברת קודם על הסעות פרטיות - הפתרון הזה מייצר תחבורת מעברים, בין לא מעט ערים בישראל לנתבג (וגם לתל אביב), חיבור שלא קיים היום.
 

Ccyclist

Well-known member
כי אני חושב על הרחבת השירות הלילי בלי תוספת משמעותית של רכבות.
דיברת קודם על הסעות פרטיות - הפתרון הזה מייצר תחבורת מעברים, בין לא מעט ערים בישראל לנתבג (וגם לתל אביב), חיבור שלא קיים היום.

אני מניח שההפעלה מינימלית בכוונה.

אמרתי שהרכבת היא עורק ראשי שעדיף לא לסרבל אותו בהחלפות. את ההחלפות יעשו הרי בתחנות השונות לתחבורה המקומית או לאמצעים לא תח"ציים כמו מוניות מקומיות בתעריף לילה במקום מונית ספשל עד נתב"ג או תל אביב.
 

laRio

Member
מעניין אם הסיבה לכך היא שעובדי סמי הספרדית לא חזרו לארץ ופרויטקט המסילה החשמלית לא מקודם.
מה יקרה ביום שירצו להמשיך לחשמל?
 
למעלה