רוצה לעשות שינוי קריירה ואשתי מתנגדת

חזקוש

New member
מה עשית בסוף? איך אתם מתנהלים מבחינת שפה רגשית? הרי שם הסוד

איך הייתה האהבה שלכם לפני 19 שנים? מה קרה אתה?
למה זוגתך כל כך חוששת? איך אתה מבין אותה?
היא עדיין בעמדתה?
אתה כועס עליה?
 

Cherry Bloom

New member
מה הבעייה? אצלנו חצי מהמחזור עבדו במקביל לתואר ראשון

ואני מדבר על משרות נורמליות, לא מלצרות. היה אפילו טייס קרב שהיה מואיל בטובו להופיע איזה חצי יום אחת לשבועיים.
 
לא אטען שיש לי מושג מה לומדים בהנדסת תעו"נ.

האחים שלי למדו הנדסת חשמל ועבדו במהלך התואר - אבל בהחלט לא במשרה מלאה.
 

Cherry Bloom

New member
פחות משנה מה כי העומס די דומה בין החוגים

היו לי בזמן הלימודים חברות שלמדות פסיכולוגיה וכלכלה וחוגים כאלה והיה להן די הרבה עומס. השאלה של ניהול זמן. כי מי שלא עובד או עובד מעט שעות, בד"כ שורף המון זמן בקפיטריות ועל הדשא...
 
שוב, עם מערכת של 8 בבוקר עד 8 בערב

לא שורפים זמן על כלום, והאמת שגם אין עניין של ניהול זמן. פשוט אין זמן לנהל אותו...

בכל אופן, אני לא חושבת שלא משנה באיזה מקצוע מדובר. וכשמדברים על לסיים בהצטיינות את התואר באוניברסיטה תוך משרה מלאה אז בכלל.
 

skickers

New member
אפשרי אבל קשה

אני עשיתי את זה. הייתי בממר"ם והתחלתי לעבוד 5 דקות אחרי השחרור. הייתה תקופת המשבר בהיי טק ולא רציתי לוותר לא על המשרה שמצאתי ולא על תואר אז למדתי ועבדתי במקביל. תואר ראשון בביואינפורמטיקה, או מדעי המחשב וביולוגיה חישובית כפי שקראו לזה אז. שנה ראשונה הייתה סיוט והייתי קרוב מאד לפרוש אבל משנה שנייה והלאה נכנסתי לשגרה וסיימתי וגם נרשמתי לתואר שני. אני לא אגיד שזה קל וזה דורש הרבה ויתורים, אבל כשאין ברירה זה אפשרי.
 
כאמור, הפואנטה הייתה שהיו לו משפחה וילדים כבר אז

(כמו שהבינה המגיבה הראשונה) וזה כרוך בנטישה מוחלטת של הילדים, למשל (אבל לטענתו במקרה שלו הוא מקבל שעות לימודים מהעבודה, וכו' - ואז כבר לא מדובר במשרה מלאה, וגם היו לו פטורים, וכו').
 

skickers

New member
הוא כותב גם שחיכה שהילדים יגדלו ויהיה לו זמן לזה

אז אני חושב שהוא ראוי לפירגון על כך שבחר להשקיע את הזמן בלימודים ולא בגידול כרס מול הטלויזיה כמו רבים אחרים. העליהום שעשיתם עליו ממש מביך ולא במקום. אבל פרגון וישראלים משום מה לא הולך ביחד וחבל.
 
כמה גדולים הם יכולים להיות אם הם טינאייג'רים היום?

לא רק פעוטות צריכים לראות את ההורים שלהם מדי פעם. אבל, כאמור, לפי ההסבר שלו, אם מאמינים לו, כן היה לו זמן להיות איתם, כי נתנו לו שעות וימים מהעבודה לכן זו לא הייתה משרה מלאה וכו' (אם כי ההערה לגבי מורים פרטיים לא הייתה לגמרי ברורה לי. אם הכוונה שהוא זה שלימד אותם - מעולה. אם הכוונה שמישהו אחר לימד אותם, למשל חבריו ללימודים - לא ברור לי מה הקשר ליחסים שלו עם הילדים ולמה הוא דיבר על זה בכלל).
יש להשקיע זמן בלימודים ויש להשקיע כל כך הרבה זמן שהילדים לא רואים אותך. לפעמים זה בלתי נמנע (למשל רופאים מתמחים במשמרות - זה מה יש). אבל כשזה נמנע, אפשר לבחור אחרת (כמו לפרוש את הלימודים וכו'). הבחירה היא לא רק בין תואר מלא תוך כדי עבודה במשרה מלאה מול גידול כרס מול הטלוויזיה. אבל זה לא היה עליהום - זו הייתה תהייה עם פוטנציאל לעליהום בהתאם לתשובה
.
 
מזכיר מאד מה שהייה אצלנו. ספוילר, אצלנו זה לא נגמר טוב

בער בי הרצון לפתוח חברה משלי. אשתי האמינה שאני העוגן שאמור לספק יציבות למשפחה בעוד היא עושה קריירה ולוקחת סיכונים. בפועל זה היה רק סימפטום אחד של ניסיונות שליטה, מה שמריוס אוהב לכנות מאבקי כוחות. בסוף התגרשנו. וגם פתחתי את אותה חברה שרציתי. אמנם הראשונה לא הצליחה, וגם לא השנייה, אבל הרביעית הייתה הצלחה גדולה. אם תעשה גוגל על השם שלי שאני שומר בסוד, תמצא די הרבה כתבות בעיתונות הכלכלית.

לפי דעתי פחות חשוב על מה המאבק. אם הוא מגיע למימדים שצד אחד מנסה לשלוט על הצד השני ומשא ומתן לא מניב תוצאות, זה לא קשר שראוי להמשיך.

ובניגוד לדיעה הרווחת, הילדים מסתדרים טוב מאד עם הגירושין, בטח "ילדים" בגיל של שלך. הם כבר כמעט אנשים בוגרים ועצמאיים. תעשה מה שטוב בשבילך כי אתה לא הולך ונעשה יותר צעיר.

בהצלחה.
 

נומלה

New member
לעניות דעתי

זו בכלל לא שאלה לאשתך (מה היא שומרת הפיננסים הבלעדית במשפחה?), זו שאלה לרואה החשבון שלך. ובקיצור, נא לשבת עם נייר ועט (או עם טבלאת אקסל), לבחון הכנסות, הוצאות, התחייבויות קיימות, הכנסות עתידיות (עם ובלי שינוי הקרירה), והוצאות עתידיות, ולפי זה ניתן להחליט אילו סיכונים אפשר לקחת.
למה אתה מפיל את זה על אשתך? קודם תעשה שיעורי בית עם רואה החשבון שכנראה לא ממש עשית.
(רואה החשבון שלי אומר שאף אדם לא צריך להיות תקוע בעבודה שאיננה לרוחו, אם הוא יכול לאפשר לעצמו)
 

dayoogla

New member
מפיל על אשתי?

כמשפחה אנחנו אמורים לפחות בתיאוריה לקבל החלטות גדולות ביחד. ככה לפחות אני רואה את הדברים.

לגבי המצב הפיננסי, אולי לא נחליף מכוניות בשנה-שנתיים הבאאות ואת חופשות הקיץ נעשה באיטליה ולא בקנדה אבל אף אחד לא ירעב ללחם.
 
אנחנו מחליפים מכונית רק כשאנחנו עוברים מדינה או

שהמכונית עולה באש. לפחות כך היה עד היום. אגב, במקרה באמת היינו בקיץ בקנדה!
רגע, אתה בעלי? לא ידעתי שאתה רוצה לעבור תחום, יוסקה. תרגיש חופשי.
 

dayoogla

New member
תכננו טיול לרוקיז הקנדיים בקיץ 2019

עוד לא היינו שם כמשפחה בטיול.
 
וואלה. רוקיז, תואר שני, רוקיז, תואר שני.

מה אני אגיד לך? בחירה קשה. הרוקיז מדהימים.
 
למעלה