רוצה לעשות שינוי קריירה ואשתי מתנגדת

אולי הייתי צריכה להיות יותר ספציפית

ולעבור מקצוע מקצוע, אבל זה נראה לי מיותר. אכן מדעי המחשב זה משהו אחר, וגם אלה שלמדו מדעי המחשב אצלנו היו פחות עמוסים בהרבה. וגם באופן כללי שנה שלישית, למשל, הייתה פחות עמוסה אצל הרוב אצלנו, אבל שוב, לא ראיתי סיבה להיכנס לכל פרט. הכוונה היא לשוני באופן כללי בין תואר ראשון בגנטיקה מולקולרית ל-MBA.
 

אלקי10

New member
חייבתלהגיב היא הרוע בהתגלמותו

בכל פורום שהיא כותבת היא יורקת רוע
 

dayoogla

New member
שיהיה לה לבריאות

לא רוע אלא תסכול ומרמור. אם זה מה שגורם לה להרגיש חשובה ובעלת ערך עצמי, אני מקבל בחיוך והבנה.
 
מה? אבל ענית והדברים היו סבירים -

השאלה הייתה אם נותר לך זמן למשפחה כשאתה במשרה מלאה+תואר מלא (כשכמו שאחר תיאר פה - לא בלתי סביר שהתשובה היא לא), ולפי התשובה שלך אכן כן, ובעבודה שלך ערוכים ללימודים לתואר ומעודדים את זה על ידי שעות לימוד וכו'. לא כתבתי שום דבר רע לך או עליך.
ובכלל המטרה של השאלה הייתה לנסות להבין יותר טוב את עמדתה של אשתך - כי אם השנים האלה לא הותירו לך זמן למשפחה, וכו', זו עוד סיבה מצדה להתנגד לעבור את זה שוב, וכדאי לך להבין את הסיבות שלה כמה שיותר טוב אם אתה רוצה להיות ערוך לשכנע אותה בנושא. אני לא נגדך או משהו בסגנון, ואני גם לא מתוסכלת או ממורמרת על כלום. לא ניסיתי מעולם לעשות תואר ראשון בזמן שהייתה לי משפחה כי לא היה לי צורך, ובפרט לא התקשיתי או נכשלתי בכך. אז על מה התסכול והמרמור שלי?
מה שכן, כן מוכר לי הנושא של עיסוק לחוץ שפוגע במשפחה - כי כשאני כתבתי את התזה (משהו כמו 3-4 חודשים) זה אכן לא הותיר לי זמן רב וזה גרם לקושי ביחסים ביני לבין בעלי (על אף שזה היה תחום בזמן לא מאוד ארוך ומוגדר לגמרי, והזהרתי אותו מראש שזה מה שהולך לקרות - שלא יהיה לי זמן). לכן נשמע לי לא בלתי סביר שגם לאשתך זה מאוד הפריע (ותואר שלם זה הרבה יותר מ-3-4 חודשים), ושהיא תסתייג מלעבור את זה שוב.
 

dayoogla

New member
אני עובד במקום ובתפקיד שמעודדים בו לימודים ועוזרים

יש מכסת שעות לא מבוטלת שאפשר לנצל לצורך לימודים. בנוסף יש מספר ימים שאפשר לקחת חופשה ללא תשלום לצורך מבחנים (הכנה ובחינה). גם ויתרתי משך שנים, לגמרי, על הפנאי שלי. לא ראיתי טלויזיה למשל כבר שנים ולא מרגיש שזה חסר לי בכלל. דבר אחרון, הכירו לי בהרבה מאד קורסים מהנדסת חשמל והיו לי פטורים. ובאופן כללי, יחסית לתואר בהנדסת חשמל, התואר בגנטיקה הוא די קל. גם מבחינת עומס כללי וגם מבחינת הקושי של החומר.

הרבה מהעומס של תואר ראשון הוא עומס מלאכותי. אנחנו (אנחנו = הזקנים) מגיעים עם הרבה יותר ידע איך ללמוד ואיך לנהל את הזמן. וגם מבזבזים פחות זמן על חיי חברה, שזה חלק חשוב מאד של תואר ראשון.

מבטיח לך שהיחסים עם הילדים לא נפגעו מזה. היו גם הרבה יתרונות, היה מה זה קל למצוא להם מורים פרטיים במתמטיקה, פיזיקה ומדעים...
 
אה, היו לך פטורים על הרבה מאוד קורסים.

עכשיו זה יותר ברור. העומס בתואר הראשון שלי לא היה מלאכותי בכלל (היו לי שיעורים מ-8 בבוקר עד 8 בערב, לילות לבנים כדי להכין דו"חות מעבדה, וכו'). וגם המעבר ממדעים מדויקים לביולוגיה (אם כי לא תואר ראשון) לא היה מאוד טריוויאלי (במיוחד המבחן הראשון וההלם בין הפער של מה שרוצים ממך במבחנים במתמטיקה ובפיסיקה מול מה שרוצים ממך במבחנים בביולוגיה. אחר כך זה הסתדר, אבל ההלם ההוא לא יישכח...).
 

dayoogla

New member
הפטורים לא יותר מ 20% מהיקף התואר

עפ"י התקנון. והם היו בקורסים קלים כמו מתמטיקה ופיזיקה.

היתרון העיקרי בידע איך ללמוד.
 
לא רואה המון קשר בין לימוד

למקצועות כמו מתמטיקה ופיסיקה (משם אני מגיעה) ללימוד לביולוגיה, אבל אולי בהנדסת חשמל יש תחומים קצת יותר קרובים מבחינת אופן הלימוד. לא יודעת.
 

alongrin

New member
גם אני מהתחום

באיזה שלב בחיים עשיתי הסבה מקצועית להייטק.
הייתי כבר נשוי + ילדים ובגיל 38 כשהתחלתי בזה.
למדתי תואר ראשון במתמטיקה + פיזיקה תוך כדי כך שעבדתי במשרה מלאה.
זו הייתה אחת מהתקופות הקשות ביותר בחיים.
לדעתי אין מה להשוות בין תואר במדעים מדוייקים למדעי החיים.
כמויות החומר שצריך לשנן במדעי החיים הן אסטרונומיות.
לא חושב שהייתי יכול לעמוד בלימודים כאלה ועוד לעבוד משרה מלאה.
 
ועשית את התואר הראשון בשלוש שנים?

שוב, לא רואה איך עושים את זה (או שעשית גם סמסטרי קיץ?). הלימודים שלי היו מ-8 בבוקר עד 8 בערב. אמנם אצלנו הייתה חובת נוכחות ולא לכולם יש, אבל יש גם חובת הגשה של תרגילים, למשל, ויש מעבדות. לא רואה איך עושים תואר ראשון (בלי פטורים) בזמן רגיל תוך עבודה במשרה מלאה - אפילו אם אין ילדים.
 

alongrin

New member
כן ב-3 שנים כולל סימסטרי קיץ

כשאין ברירה פשוט מתאבדים על זה....
למרוח את זה על 4-5 שנים פשוט לא היה אופציה.
היו ימים שזה היה מ-8 בבוקר עד 8 בערב.
היו ימים שהיו ממש פנויים.
&nbsp
הפטורים היחידים שנהניתי מהם היו באנגלית וכמה הקורסים החוץ חוגיים שהייתה חובה לקחת אותם במסגרת ההתואר.
&nbsp
 
אה, הבנתי.

טוב, סמסטרי קיץ מוסיפים זמן ואז זה נשמע קצת יותר הגיוני. אצלנו לא הייתה אפשרות כזאת של סמסטרי קיץ. והמערכת שלי, כאמור, הייתה מ-8 בבוקר עד 8 בערב של שיעורים בכיתה פרופר (עם חובת נוכחות... אבל בשנה שלישית היה פחות, נדמה לי) - לא כולל להכין שיעורי בית, דו"חות מעבדה, וכו'. פשוט בלתי אפשרי היה לעשות גם את זה וגם עבודה במשרה מלאה.
בכל מקרה, נשמע לי ראוי בהחלט להערכה שהצלחת לעשות את התואר ב-3 שנים (שוב, בלי להתייחס לעניין של הילדים וההשלכות, וכו'. בוא נניח שהיית רווק ועשית את זה).
 

alongrin

New member
הייתי נשוי + ילדים

ולכן היה חשוב לי לסיים את התואר בזמן הקצר ביותר שאפשר.
לגבי עבודה במשרה מלאה.
כשעובדים בעבודה במשמרות זה מתאפשר.
עובדים בשבתות כך שזה מפנה ימים באמצע השבוע, ובמשמרות לילה לוקחים את חומר הלימודים וחורשים.
&nbsp
 
אני יודעת כי כתבת.

הכוונה שאני מתעלמת לרגע (כדי להביע הערכה על ההישג עצמו) מהמחיר שהילדים משלמים על דבר כזה.
אצלנו בעלי אפילו עבד במדינה אחרת במשך שנה, והילדות לא ראו אותו במשך השבוע. אבל בסופי השבוע הוא היה בא והיה איתן כל הזמן (ואני הייתי לומדת).
אתה מתאר מצב של אפס זמן לילדים.
 

alongrin

New member
לגמרי...

מצב של אפס זמן...
זה היה פשוט להכנס לחדר לסגור את הדלת, לזרוק את המפתח דרך החלון ולצאת החוצה לטקס חלוקת התעודות.
 
האם אתה עשית הדברים בסדר הפוך מפותח השרשור?

כלומר האם התחלת מתואר בביולוגיה/ מדעי החיים
ואז בהמשך, תוך כדי עבודה ומשפחה וילדים כשעבדת בעבודה עם משמרות... [האם עבדת במעבדה כלבורנט... זה ניחוש שלי בגלל המשמרות והרקע הביולוגי...]
ואז עברת להייטק לאחר תואר במתמטיקה ובפיזיקה?
האם לא נזקקת לידע במחשבים לצורך העבודה בהייטק?
ואני מבין שלדבריך למרות שהתואר במתמטיקה פיזיקה היה קשה מאד, התואר בביולוגיה היה קשה ממנו עקב כמויות החומר לשינון?
אם זה ככה אז פותח השרשור ראוי להערכה גדולה יותר כי התואר ממדעי החיים נעשה בשלב של חיי משפחה עמוסים...
אבל האם ייתכן שפשוט קיבלת ניסיון איך ללמוד ולכן מה הלימוד הפך למעט פחות קשה עבורך?
&nbsp
&nbsp
 

YoniS007

New member
יש כאלה שהרבה יותר קל להם לשנן חומר מאחרים

אני עשיתי תואר במשפטים אז אני יודע דבר או שניים על לשנן ספריות שלמות. וראיתי כאלה שהזיעו דם לעומת אחרים שהספיק להם לקרוא פעם אחת וזכרו הכל.

יש שונות ענקית בין אנשים בתחום הזה.

ואני גם עשיתי תואר שני תוך כדי עבודה. ועכשיו עושה דקטוראט בתחום שונה מתואר ראשון ושני ושוב יש לי ספריות שלמות של חומר השלמה ללמוד. זה לא קל, מסכים, אבל זה אפשרי.
 
יש שונות, כמו שמישהי ציינה פה, גם בין התארים.

אמא שלי עשתה תואר במשפטים, וזה מאוד שונה מתואר במדעים מדויקים גם באופן ההיבחנות, וכו'. דווקא לא נראה לי שהיא שיננה ספריות שלמות, כי הרבה היה עם חומר פתוח.
ולגבי הדוקטורט, אכן צריך ללמוד הרבה, ועדיין - זה לא כמו תואר ראשון. אני לא יכולה לדמיין מצב שבו הייתי מסוגלת לעשות את השנה הראשונה (או השנייה) של התואר הראשון הספציפי שלי תוך כדי עבודה במשרה מלאה. זה פשוט לא היה אפשרי לאף אחד. אבל במקרה שלי לא הייתה אפשרות לפרוש חלק על סמסטר קיץ וכו'. כשאפשר לפרוש זה אולי נעשה פיזבילי.
 
למעלה