רופסור גרין אמר היום בטלויזיה

רופסור גרין אמר היום בטלויזיה

בתכנית על החינוך הביתי שהחינוך הביתי גורם נזק גדול לילדים שלא מבקרים בבית ספר ובין היתר נמנעת מהם השכלה רחבה. כל זה הוא אמר בא מהנסיון שלו בטפול בילדי החינוך הביתי.
 

sarit32a

New member
אכן

אכן אילו היו מילותיו של הפסיכולוג משהו מהדהד בזכרוני מדברין של פרופסור רוני אבירם האם את מוכנה לרענן את זכרוני מה היו דבריו? אכן אנחנו חוטאים לילדינו שאין אנו שולחים אותם לבית הספר ובזאת מונעים מהם השכלה רחבה כמו: שליפת סכין מהירה תרענני את זכרוני גברת נכבדה על הסקרים שהיו על המורים הנבחרים שיצאו להשתלמיות בחשבון להזכירך מה היה הסיום העגום המורים העתיקו ח...ח...ח אז אולי נכבד איש את דרך רעהו לא בהכרח נסכים אך...על כל טיעון מלומד כזה יש שניים ויותר מלומדים לא פחות שיוכיחו את ההפך. אז.... שיהיה לך המשך שבוע קסום בעצם לך...לי...לכולנו
 
איזו משמעות יש לעובדה שהוא אמר?

הרבה אנשים אומרים דברים, חלקם מנוגדים זה לזה. מה הביא אותך לצטט דווקא את דבריו? דווקא את המשפט הזה? הרי נאמרו בתכנית הרבה דברים. כשאני בוחנת את ביה"ס כאופציה נגדית לחינוך ביתי, אני מעדיפה להימנע מהכרזות ומהצהרות כלליות, אני בוחנת את הדברים לעומק ובפרטים. פרופ' גרין אמר: החינוך הביתי גורם נזק גדול לילדים שלא מבקרים בבית ספר ובין היתר נמנעת מהם השכלה רחבה. משפט כזה הוא בחזקת: אמר ונשאר בחיים. האם ילדים בחינוך ביתי באמת לא מקבלים השכלה רחבה? האם ילדי ביה"ס בהכרח כן מקבלים השכלה כזאת? מבחני מיצב מראים שוב ושוב מצב עגום של: ילדים שאינם קוראים, קשיים בהבנת הנקרא. מה זה אומר על רמת ההשכלה של ילדים אלו? ובכלל, מהו המדד להשכלה רחבה? ידע בהסטוריה? בתנך? בגיאוגרפיה? ידע באומנות - לא נחשב? הבנה וטיפול בחיות - לא נחשב? וידע הנפש? יכולות רגשיות רחבות - זניח? אילו יכולת לבחור בין מצב בו ילדך יידע הסטוריה כולל תאריכים ושמות, לבין מצב בו הילד יידע למיין את המידע שיש לפניו, לשקול את אפשרויותיו, ולקבל את ההחלטה האופטימלית עבורו ברגע נתון? האם את רוצה ילד שיודע לדקלם מידע? או ילד שמכיר את החיים ויודע להתמודד עם אנשים ומצבים? והאלימות? כיצד היא הופכת את ביה"ס למקום מועדף בעיני גרין? אני מחכה סקרנית לתגובותייך.
 

DoronModan

New member
תכנית נהדרת !

והפסיכולוג הזה, רק מלהסתכל על הפרצוף המשעמם שלו, אפשר היה לדעת שהוא לא יצא מהמסגרת, וימשיך להצדיק את הדעה הקדומה שהייתה לו לגבי חינוך ביתי עוד לפני שצפה בכתבה. כמו שאמר אחד הילדים (נדמה לי הכנר): "בגרות זה אמצעי, לא מטרה". גם השכלה זה אמצעי, ואני בטוח שהילדים המקסימים האלה מגיעים אליה לא פחות. במיוחד היום, עם האינטרנט, ניתן להגיע לכל השכלה שרוצים, אם רוצים ולהזמין מחו"ל כל ספר שמעניין אותנו.(ואם לא רוצים השכלה, אז ממילא גם מי שמכריחים אותו לקבל השכלה, שוכח את החומר אחרי הבגרות) כשילד גדל פתוח לרשמים, ולא חוסמים אותו, הוא מפתח סקרנות לכל דבר, כולל ל'תאריכים ושמות', תנ"ך וגיאוגרפיה. עלי השניאו את התנ"ך בביה"ס. אבל היום אני קורא לא מעט בתנ"ך, התמזל מזלי וגיליתו אותו איכשהו. היו צריכות לעבור שנים עד שיהיה לי חשק לגעת שוב בתנ"ך. ואני חושש שרבים מבני כיתתי עוד לא התגברו על הטראומה של שיעורי תנ"ך משמימים.
 
למי מנסים לשווק את בית הספר הממלכת

למי מנסים לשווק את בית הספר הממלכתי? למי שסבל שם וגילה שיש דרך אחרת?
 
עובדה שכל שנותייך בבית הספר לא

נתנו לך כלים לבוא עם טעון קצת יותר משכנע לפה. תחזרי לטלוויזיה ותחשבי שילדייך משכילים.
 
חבר'ה, מה קורה לכם? למה להתקיף?

מותר לה לחשוב מה שהיא רוצה. אני אשמח לדעת למה היא בחרה להציג כאן דווקא את מה שהציגה, אבל אם אין לנו אפשרות להגיב בבגרות למי שחושבים אחרת מאיתנו, הרי שאיננו טובים מהם. הכוונה כמובן שסובלנות צריכה ללכת לשני הכיוונים. אם למדתי משהו בחיי, הרי זה שהורים אוהבים את ילדיהם, והם עושים תמיד את מה שנראה להם הכי נכון. מה קורה כשה"נכון" שלהם שונה משלי? כלום!!! ממש כמו שאני לא מוכנה שיאמרו לי שאני טועה ומזיקה לילד שלי וכיוצ"ב, ככה אני מנסה להימנע מלומר למי שחושב אחרת ממני שהוא אידיוט. למרות זאת, זה לא מפריע לי להציג בויכוח תמונות לא מחמיאות לדברי העומד מולי
אני מדברת כמובן על "דעות" ולא על דברים מוחלטים כמו התעללות. אז הבה ננהל ויכוח בוגר ופרודוקטיבי. במקום להתנפל על הכותבת,אפשר להיכנס לדיון על המשפט שבחרה בו. במקום לומר לה שהיא לא מבינה על מה היא מדברת, אפשר לדבר על למה זה כל כך מקפיץ כאן את הפיוזים. במקום לשלוח אותה לעזאזל (או חזרה לביה"ס), אפשר להזמין אותה להעלות שאלות מעוררות מחשבה. ואל תאמרו לי שאתם בטוחים בכל עשייה שלכם כהורים, כי אף אחד מאיתנו לא נמצא שם (תפקיד אלוהים תפוס כבר, וגם משרות רוב הקדושים).
 
כתבה מהיום בידיעות אחרונות

ביקורת של רעננן שקד על התכנית "אנשים חופשיים" בכתבה מכונה משפחת שיפרון שגידלה 6 ילדים בחינוך הביתי כחבורה בומבלית שמזניחה את עצמם ואת ילדיהם ובנותיהם הבוגרות רק מחכות לעזוב את בית. בכתבה מוצגת הבת הבכורה כמי שלא נתקבלה לצבא בגלל כישורים נמוכים למרות שהיא בחורה אינטלגנטית. הבאתי פה את חוות הדעת של פרופסור גרין על החינוך הביתי כמומחה אוביקטיבי ולא של אנשים המשוחדים לכאן או לכאן.
 
אני חושבת שאת עושה טעות

אם לא עוול, לכתבה של רענן שקד ב"תרגום" שלך לביקורת שלו הוא גם כתב:""אנשים חופשיים" הציג את כל הסתירות האלה וחשף את המורכבות, היופי והבעייתיות שבבחירותיה מערערות-המוסכמות של משפחת שיפרון. לא..." ועוד אמירות אחרות. לגבי המשפחה שנבחרה לייצג את החנוך הבייתי, האם לא בחרו משפחה מוקצנת במקצת? האם בחירה זו לא עושה נזק לתפיסת החנוך הבייתי? (גם נתק חברתי-יישובי, גם ריבוי ילדים, גם שונות התנהגותית) האם אין אנשים הרבה יותר קרובים למיין סטרים החברתי-כלכלי של הארץ,שבוחרים בכל זאת חנוך בייתי לילדיהם? אלא רק כאלו שמדברים עם עשבים ואלו עונים להם? נ.ב. אני לא קונה שום "מומחה" מהצד של החתן, כי תמיד יהיה מומחה מהצד של הכלה גם.
 
תודה על הקישור לביקורת

אכן רצינית ואינטיליגנטית. מסכימה גם שאין "מומחה" שמומחיותו אובייקטיבית ושאי אפשר להביא מומחה שכנגד. זה לא אומר שלא צריך לשמוע דעתם של מומחים, אבל לזכור שאף אחד לא מחזיק את האמת בכיס.
 
כך סיים גלילאו את ספרו על האסטרונומ

כך סיים גלילאו את ספרו על האסטרונומיה. אותו ספר מפורסם שזיכה את גלילאו במאסר בית מטעם הכנסיה. שני המשפטים האחרונים היו: -אבל אם אריסטו טעה, איך נדע את האמת? -תחשוב בעצמך!
 

sarit32a

New member
הם לא מיצגים

משפחת שפרון מיצגת את משפחת שפרון בחינוך הביתי נקודה. משפחת שפרון לא מיצגת אותי בחינוך הביתי ולא רבים אחרים. (ואין בדברי חלילה על משפחת שפרון אלא התיחסות למציגים) הסרט לא התיחס רק לחינוך הביתי אלא לחיי המשפחה שהחינוך הביתי הוא חלק מ....
 
התגובה שלי התאימה לטעון.

הטעון אמר: יש פרופסור שאומר שאתם טועים ואם הוא פרופסור אז הוא חייב להיות צודק.
 
זו הזדמנות נהדרת להראות את בעייתיות

הגישה הזאת שנותנת לתואר משקל יותר מאשר לאדם ולתוכן דבריו. כשאתה (לא היית היחיד, והערתי הייתה מכוונת לכולם) תוקף בחזרה באותה רמה, זהו סתם ויכוח עקר שאינו מוביל לכלום, ומעכיר את האווירה. כיון שאנחנו נתקלים הרבה בתגובות שכאלו, הפורום הוא הזדמנות נהדרת ללמוד את המגיבים כך, ולהתאמן על מציאת תשובות הולמות ובוגרות שיכולות להעיר ולהאיר, ולפתוח אדם שנעול בחשיבתו להתבונן על הדברים אחרת.
 
למעלה