רופא שלי אמר ש ivf לא יעזור לי ושאני עושה שטות

mevugeret1975

New member
רופא שלי אמר ש ivf לא יעזור לי ושאני עושה שטות

היום יש הרבה ממני בפורום, תסלחו לי
.
הייתי עכשיו אצל הרופא. הוא אמר שבמקרה שלי ivf זה לא הפיתרון ולא יקדם אותי בכלום. ושאני עושה שטות ונזק לעצמי.
הוא הסביר שאני נקלטת בקלות ורק הגיל זה בעיה, ובמקרה הזה ivf הוא לא הפיתרון כי משתמשים באותם הביציות ולא משנה איך הכל מגיע לרחם. הוא אמר שאולי pgd איכשהוא היה עוזר וגם לא בטוח כי הוא רק מסנן חלק של מומים. בדיוק אלו היו החשדות שלי ועל זה פתחתי אפילו דיון פה בפורום.
הרופא אומר שהוא היה עושה עוד סבבים הורמונלים עם תזמון ביוץ ויחסי מין (שמסבב ראשון כזה נקלטתי להריון שנפל). לפני זה ניסינו רק חודשיים טבעי וישר פניתי לרופא כי אין זמן-לפני שבועיים מילאו לי 43. לא יודעת לגבי עכשיו, לפני זה לא היה לי קושי להכנס להריון טבעי (פעם אחרונה ילדתי בגיל 38, נכנסתי להריון אחרי חודשיים של נסיונות טבעים).. אני לא יודעת מה לעשות ואין לי מספיק ידע.
יש לי תור ליוסי חסון עוד שבוע. אני רציתי לקבל ממנו יעוץ-האם ivf יכול לקדם אותי להריון תקין. אני לא יודעת האם הוא יהיה כנה איתי, סך הכל הוכ חלק מאותה תעשיה.
מה אתם חושבות? יש פה אולי מידהיא כמוני שיכולה להציע?
 
ראשית כל.. לא הייתי מקשיבה למילה שלו. כבר גרם

לך למספיק בלאגן ודאגות בשל התנהגות שגובלת הרשלנות ממה שמבינה ממה שרשמת (מציינת שאינני יודעת מה שם הרופא וזו רק התרשמות ממה שרשמת).
חשוב לעבור בהקדם לרופא אחר, את חסון לא מכירה, מקווה שתהיי בידיים טובות.
&nbsp
תוכלי להזכיר את הרקע? מאז גיל 38, ועד שעשית את הטיפול ההורמונלי לפני פחות מחודש, שנגמר בכימי, האם עשית טיפולים נוספים? האם היו הריונות כימיים נוספים?
אם מדובר בטיפול ראשון, בלי הפלות נוספות, מאחר ונקלטת בו מהר, אולי באמת שווה להמשיך עם זה ואין סיבה ללכת ל ivf.
אבל..
לפי דברי הרופא היו לך עוד הריונות כימים? אם אכן הוא צודק ואת נקלטת מהר אך ההריונות הסתיימו בהריונות כימיים, שווה לשקול קלקסן ולהשלים שאר בירורים לגבי הפלות. אם מדובר בפעם בודדת אז מוקדם מכדי להסיק מזה משהו.
&nbsp
חכי שבוע לדבר עם חסון שגם יהיה חשוף לציק שלך ונראה מה הוא מציע.
בהצלחה !!
 

mevugeret1975

New member
הרקע שלי

3 לידות בגיל 24, 31 (נכנסתי בטעות להרין זה), 38. כולן טבעיים. בין לידה ראשונה לשניה ושניה ושלישית -2 הריונות שהפסקתי מיוזמתי (לצערי היו לי סיבות אישיות, שהן לא בריאותיות).
לא הייתי בטיפולים לפני. ניסינו חודשיים לפני סבב הורמונים ראשון (לפני זה בן זוגי לא היה מסכים לעוד ילדים).
 

PAND76

New member
יש לך 3 ילדים ? הבנתי נכון?

וכולם מבן זוגך? לא שזה משנה, זו ברכה מאוד גדולה בכל מקרה. אבל אם כולם מבן זוגך, לא חושבת שהייתי מעבירה עצמי את כל זה. IVF נראה מפחיד כשהוא בגדר הלא נודע, אבל בפועל הייתי קוראת לו אחרי טיפול - שניים יותר טורדני ומעייף. מפחיד - כבר לא בשלב זה.

אני מאוד מעריכה את הרצון שלך לעוד ילד, כל הכבוד על המאמצים. אני חושבת שהרבה במקומך היו הכי הרבה מנסות טבעי עם קצת עזרה של מעקבי זקיקים וכו'. או פשוט מוותרות לגמרי, כי כבר יש כמה ילדים.
 

mevugeret1975

New member
מבן זוגי 2

הגדולה מבעל הקודם. אבל זה לא משנה באמת. אני פשוט הייתי רוצה להבין-האם באמת סיכויים שלי עם ivf הם אותם הסיכויים כמו בסבבים הורמונלים בלי ivf/הזרעות. אם הייתי יותר צעירה כמוון שהייתי מנסה טבעי או רק הורמונים כמה מחזורים, ואם לא-עוברת לivf. אבל בגילי אין לי זמן לנסות ולחקות. אם הייתי בטוחה שעם ivf באמת אצליח יותר-הייתי הולכת על זה בלי לחשוב. כי הרצון שלי לעוד ילד-הוא ענק. אבל הרופא שלי סבור שאני טועה שהולכת לivf, שגם אזיק לבריאות וגם אבזבז המון כסף (אני יכולה רק פרטי) כשזה מיותר לדעתו. ממש לא יודעת מה לעשות.
אני יודעת שזה נראה לא הגיוני (ואפילו מפגר), אבל אני מאוד מאוד רוצה עוד ילד.
 
נקלטת על הטיפול הראשון..

אם זה אכן לא רק עניין של מזל, ואת נקלטת ישר, לדעתי נשמע ש ivf רגיל (ללא pdg) לא ישנה משהו. כי דווקא הסיכוי לכימים וחוץ רחמי וכו (חלילה) גדל ב ivf.
מהצד השני, מוקדם ללכת לpdg (הליך יקר מאשר ivf, וטיפה מורכב יותר), שווה לך לנסות עוד פעם פעמיים החזרה על בסיס הורמונאלי. לא נשמע שמה שיפתור את הבעיה זה דווקא ivf.
 

londi81

New member
באמת שלא בביקורתיות אבל בואי תנסי להיות רגישה יותר

יש פה קהילה מופלאה ותומכת של נשים אמיצות וגיבורות שנאבקות בקשיי פריון.
לרובנו זהו מאמץ מטורף להביא את ילדנו הראשון לעולם...
לרובנו יש בעיות מאובחנות שונות וצלקות, ואכזבות וירידות וקשיים שבאמת אף אחד ואף אחת לא יכולים להבין. זה גם מסע אינדבדואלי ובודד מאוד והקהילה הזו היא כלי נהדר לידע אבל בעיקר כתף להתפרק עליה
ובגלל כל האמור לעיל אנחנו משתדלת להתנהל פה ברגישות מרבית. לחשוב עם מי שקוראת את ההודעות, להיות מכילות וקשובות , ללמוד להרפות.
אני קוראת את ההודעות שלך כבר כמה שבועות. ברור לי שלא קל לך והחויה שלך מורכבת, אבל אם יורשה לי לשקף לך שאת מאוד רוצה שנשכנעאותך שהכל ממש בסדר ושאת במקום הלא נכון.
זה לא התפקיד שלנו.
יש לך 3 ילדים, את בת 43 ואת אדם עצמאי שצריך לקבל החלטה כמה רחוק את מוכנה ללכת בשביל ילד נוסף. אבל זה עניין שלך. שום רופא או אדם אחר לא יכול להבטיח לך שאת לא צריכה או כן צריכה טיפולים שבשנתיים הקרובות תכנסי להריון באופן טבעי או לא.
 

mevugeret1975

New member
את טועה בכמה דברים בביקורת שלך

יש בפורום הזה נשים שיש להם ילדים, ויותר מ 1. אני כתבתי את הרקע שלי רק עכשיו, כשבאמת זה חשוב לחוות דעת של מי שמסתקל מהצד. בהודעות שלי לפני נמנעתי מזה מסיבות מובנות. זה לא תחרות פה מי סובלת יותר. ואף אחת לא יכולה להרגיש מה שמרגישה אחרת ולשפוט אותה. אני פניתי לפורום לחוות דעת של נשים שבטוח יודעות יותר ממני ואני חדשה בנושא. במקום ובקופה שאני נמצאת-אין הרבה מומחי פריון, ולהחליף רופא זה המון זמן אם זה רופא טוב-כי תורים ארוכים והזמן הזה אין לי. ואפילו כשפניתי לרופא פרטי-הסיכום שלו היה ממש חפיף ומאוד כללי-לכי ל ivf. הייתה הרגשה שהוא בכלל לא היה מעמיק (עשה טעויות בסיכום גם) וסתם נתן תמורה מינימלית לכבף ששילמתי לו.
אני לא צריכה שום שיכנוע. כמו שאמרתי יש פה נשים עם רקע כמו שלי, ויכול להית שגם יכולות לשתף את הניסיון שלהם, אפילו בהודעה פרטית. אני באמת לא ידעת מה לעשות וכפי שאת רואה -אני מוכנה לivf, רק יש לי חשדות שזה לא יתרום לי הרבה ולכן אני מתייעצת פה.
מצטערת אם פגעתי בך או במישהי אחרת בפורום.
 

PAND76

New member
אני לא חושבת שמישהי כאן שופטת אותך

וגם לא חושבת שאת מבוגרת, כפי שהכינוי שלך מציין
.
זה פשוט ככה בחיים. תמיד רוצים מה שאין ותמיד חושבים שהצרות של האחר, הן צרות של עשירים. למרות שלדעתי 30 ק"ג על התחת של האחר, זה לא כבד לך.

זה מצער מה שכתבת. על הרופא הפרטי וכו'. אבל את יכולה לתחום את ניסיונות
ה IVF שלך, כמו שעשתה לאה שנירר. היו לה כבר שני ילדים מבעלה (שלו היו כבר עוד שניים מנישואין ראשונים). והיא רצתה עוד. וניסתה וניסתה וניסתה. והייתה מבוגרת יותר ממך. אין לדעת אם הרתה בגיל 49 מתרומת ביצית או משימור פוריות, אבל נולדו לה תאומים בניסיון האחרון שהקציבה לעצמה (נדמה לי 6-8). פעם שמעתי אותה אומרת, שכשציוו עלינו "פרו ורבו", לא תחמו את זה בזמן.
אני אישית יכולה לומר לך, שהייתי רוצה יותר מילד אחד אבל בשלב בו אני נמצאת, שלא זכיתי עדיין לחבוק ושלא רואה את הסוף, אני אודה לבורא רק על אחד שיהיה בריא בע"ה וזה גם מה שאני מבקשת ממנו. אחד בריא וזה הכל. אבל אני לא יודעת איך ארגיש אחרי שיבוא בע"ה האחד/אחת הזה/זאת.

כל אחד והשיקולים שלו וזה בסדר גמור. תהיי בטוחה שכל עוד תכתבי כאן, ימשיכו לענות לך באהדה ובאהבה.
 

mevugeret1975

New member
תודה שאת תומכת

אני מאחלת לך מכל הלב שתצליחי להגשים את החלום לילד.
הלכתי לקרוא בגוגל מי זאת לאה שנירר
.
אני כתבתי כבר שאני מכירה אישית מישהי שילדה תאומים בגיל 48, לא יודעת מאיזו ביצית-שלה או לא.
בתיפשותי חשבתי עד לא מזמן ש ivf זה מן תרופת פלא לאלו שלא מצליחות. ובזמן האחרון הבנתי שזה לא. ואני שבוע לפני התור למרפאה של בר חווה ולא יודעת מה לעשות. אולי בכל זאת ללכת ולשמוע מה יגידו לי שם על סמך רקע שלי. אולי כדאי לנסות עוד קצת בלי ivf. ואולי לא-יכול להיות שכדאי דווקא עכשיו לפחות לשאוב ביציות
שבעוד שנה יהיו הרבה יותר גרועות. הרופאים יש להם אינטרס שלהם ולא יודעת למי להאמין. מבולבלת לגמרי.
 

PAND76

New member
כבר קבעת תור, אז תלכי. זו ה - מרפאה למקרים מאתגרים

וזה נחשב האורים ותומים בתחום. ואין מה להפסיד. לפי מה שיגידו שם, תוכלי להחליט מה הלאה.

גם לרופאים בקופה, כאלה לא פרטיים, יש אינטרסים. ראיתי במו עיניי. לנסות בלי IVF אפשר גם במקביל ואפשר תמיד. ועם IVF - כל עוד הרופאים יגידו שיש טעם וכל עוד את עצמך, לא מיצית.
 

mevugeret1975

New member
צודקת

רופא שלי בכלל אמר שלא מכיר את בר חוה
, יש לו אגו מופרך לדעתי...למרות שכרופא הוא די מבין ועד אז כל ההחלטות שלו היו נכונות והניבו תוצאות, לא פגשתי מישהו יותר טוב בקופה שלי והוא גם מתמחה בטיפולי פוריות.
מקווה שמרפאה של בר חוה (ויוסי חסון בפרט) ירשימו אותי לטובה. כי רופא פרטי מקומי שהרבה המליצו עליו-ממש לא התרשמתי מהיחס
 

mevugeret1975

New member
רק אוסיף

שהמסע שלי הוא גם מסע בודד. לא מספרת לאף אחד - לא לחברות ולא למשפחה. רק בן זוגי יודע ואותו אני משתדלת לא לערב מעבר ממה שדרוש ממנו (כי בשבילו זה לא חשוב וגם כך בקושי הסכים). אז אולי גם אני צריכה כתף לפרוק ותמיכה,ללא קשר לנתונים שלי.
 
למעלה