ראיון הניצחון של נטע בעיתון ״ישראל היום״

trilliane

Well-known member
מנהל
רק רוצה לחדד שזה ממש לא כל הטקסט, הכתבה ארוכה פי כמה

 

faery18

New member
תודה רבה


דורון מדלי ללא ספק אדם מוכשר מאוד אבל ביחסי אנוש..נראה שלא משהו
"דורון מייד תפס אותי ואמר לי קומי כי עוד שניה מצלמים אותך" אחרי שנפלה במדרגות. או איך שאמרה בראיון שהוא לא היה נראה מסופק מההופעה של הגמר לעומת החצי גמר ובגלל זה היא "אכלה סרטים" מסכנה! לא אהבתי גם איך שכמעט דחף את הנציג האוסטרי שרצה לברך אותה ברגע הזכייה ויש עוד שלל דוגמאות. חבל אדם מוכשר רק שיילמד להתנהג לזולת בצורה קצת יותר אנושית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא קשור ליחסי אנוש אלא להבנה של התקשורת ויחסי ציבור

הוא צדק 100% במה שהוא אמר לה בנפילה, כשזה קורה מול המצלמות לכל העולם זה לא הזמן לרחמים עצמיים או לשיחת עידוד. גם היא עצמה אמרה שהיא קיוותה שזה לא יציף את הרשתות החברתיות ולשם כך חייבים להתעשת מהר. קודם קמים ומשדרים "עסקים כרגיל, זה לא ביג דיל" ואח"כ (בחדר סגור, בלי צלמים) נחים ובוכים ומתבאסים. "ההצגה חייבת להימשך" זו לא סתם סיסמה, זה באמת מה שכל מי שנמצא על הבמה (או מול המצלמות, זה אותו הדבר) צריך לזכור כל הזמן.
&nbsp
לגבי הגמר, היא לא אמרה שהוא לא נראה מסופק מההופעה אלא ש"התגובה שלו היתה פחות נלהבת מהתגובה בחצי הגמר, ואכלתי סרט עם עצמי". זה אפילו לא אומר שהתגובה שלו לא הייתה מפרגנת או נלהבת בגמר, רק שהיא פירשה אותה כפחות נלהבת לעומת חצי הגמר (זה הניסוח שלה) והיא זאת שהכניסה את עצמה לסרטים. אני לא מאמינה שהוא אמר לה משהו רע (וזה גם לא מה שהיא אמרה), הרי הוא זה שכל הזמן שידר ניצחון גם כשהיא חשבה שקפריסין זוכה.
 

faery18

New member
ועוד באותו הקשר-מדלי:"ההישג שלי, נטע נקלעה לסיטואציה"‎

ציטוט מתוך הראיון איתו שהיה בחדשות הערב

https://www.mako.co.il/news-israel/...61004.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1898243326
עם כל הכבוד אם נטע לא הייתה הופכת את הבדה בום בוי שלו לפקה פקה בוי ועוד מספר הברקות שהיו לה, ספק אם היינו זוכים. היה מגיע גבוה אבל לא מאמינה שהיינו זוכים בלי השינויים הפנומנאליים שלה ובעיקר בלי גימיק התרנגול
חבל שהכישרון שלו בא על חשבון יחסי האנוש שלו. נכון אדם מוכשר, אבל קודם כל תהיה בן אדם.
 
ורסאצ'ה וצדי צרפתי בתגובה: "זאת הייתה רק חזרה ראשונה"

הכל כבר נאמר על אישיותו של מדלי. לפעמים אין ברירה, צריך לסתום את האף ולא להריח את הריח כדי לקבל ניצחון בתחרות.
לדעתי הוא פועל קצת כמו ביבי, ובמודע ובמתכוון. מבין שאין אלטרנטיבות ראויות, ומבין שדווקא גינוני היוקרה והשחצנות ממצבים אותו כדמות בולטת. בעולם נורמלי היינו מצפים שחוסר צניעות תתקבל בהדיפה, אבל ההפך הוא הנכון, ואנשים כנראה מעריצים דמויות נרקסיסטיות. אולי זה מודל לחיקוי. בהצלחה!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה דווקא לא ציטוט שלו, זו הכותרת שקצת הוציאה את דבריו מהקשרם

מי שצפה בכל הכתבה שנעשתה עליו ראה דווקא פרגון אמיתי לנטע, והציטוט הנ"ל הוא חלק מדברים שאמר לגבי מה שהוא לוקח איתו באופן אישי על שאלה שמלכתחילה הייתה קצת פרובוקטיבית ונועדה לחלץ ממנו אמירה כזאת, כנראה. לא שהוא חף מזחיחות יתר ומהתפלקויות של אגו, באמת לא חסר, הוא מדיף אהבה עצמית (דביקה ומביכה) למרחקים, אבל הכותרת הזאת מוציאה אותו רע במכוון באופן קצת לא הוגן.
&nbsp
ראשית, ברור שזה לא רק הוא, הרי השיר נכתב עם סתיו בגר (והוא אפילו התראיין איתו קצת בכתבה) ומדלי לא מסתיר זאת לרגע, להפך, הוא אומר מפורשות שהשיר הזה לא היה נכתב בלעדיו. שנית, מדלי אמר מפורשות שהשיר המסוים הזה נכתב לנטע ובהשראתה, הוא רואה בה אומן, ולרגע לא טען שכל אחד יכול היה לבצע את TOY ולזכות.
&nbsp
להלן כמה ציטוטים מדויקים מהכתבה שמציגים תמונה קצת יותר מלאה מהכותרת החד-צדדית:
&nbsp
"ב'גולדן בוי' עם נדב גדג' הפוקוס שלי היה על לשבור את ה'נאחס', מה שנקרא. לעלות לגמר, זה כל מה שרצו. אנחנו לא היינו מספיק טובים בשביל לזכות באירוויזיון."
&nbsp
"אחרי חובי סטאר ב-2016 קיבלתי החלטה שאני לא חוזר לאירוויזיון יותר מבלי לנצח. זאת אומרת, אם אני לא רואה שהתנאים בשלים לניצחון מבחינת השיר והזמר המבצע, אני לא בא יותר לאירוויזיון."
&nbsp
כלומר מדלי מבהיר שאם זו לא הייתה נטע, כלומר מישהי שהוא יכול לנצח איתה, הוא לא היה מנסה בכלל. הוא בהחלט לא רואה בה סתם מבצעת.
&nbsp
בגר ומדלי מדברים על העבודה המשותפת ליצור שיר לנטע, עם כל מה שהיא מביאה איתה לבמה. ולמדלי אין בעיה להודות בחסרונותיו או לפרגן לשותפיו לעשייה: "סתיו יותר מגניב ממני, ואני יותר קיטשי ממנו. בגלל זה זה שילוב מושלם".
&nbsp
אני ממש לא משוכנעת שבלי התרומות של נטע השיר לא היה זוכה, אבל הם לא מסתירים אותן ובהחלט נותנים לה קרדיט מלא:
מדלי: "היא עמדה פה ואמרה במקום ה'בדה בדה בום' אני רוצה לעשות משהו שבור יותר, ואז היא התחילה לעשות ג'יבריש [בגר: התחילה לאלתר] ואז יצאה התרנגולת 'פקה פקה פקה' והיא התחילה אוטומטית לעשות את זה [מדגים את התנועות בידיים] ואז הסתכלתי מהצד ואמרתי לה [בגר: "זה הכול, תעצרי"] זה זה, זה התנועה" [והוא אומר זאת בנימה מתפעלת ונרגשת מאוד, כאילו הוא חווה זאת מחדש].
&nbsp
איך הייתה העבודה עם נטע?
"ההתחלה עם נטע הייתה לא פשוטה. גם העבודה איתי, לדעתי לא הייתה פשוטה מבחינתה."
אני הבנתי שהיא לא התחברה לשיר TOY בהתחלה.
"כן. נטע היא לא בובה על חוט. I'm not your toy, זה ממש ככה. היא אומן, שרגיל לעשות את הכול לבד, ושאף אחד גם לא אומר לו מה לעשות. זה לקחת 'סוס פרא' ולהכניס אותו לאורווה המפוארת, זה מה שנראה לי. אז ברור שהסוס פרא בהתחלה יתנגד, זה מאוד טבעי שנטע התנגדה לשיר. היא גם אמרה לי אחרי זה שזה מתוך חשש אמיתי של 'מה אני אמורה לעשות עם להיט כזה גדול יום אחרי?'."
&nbsp
"השיר הזה נכתב בשביל נטע ברזילי ובהשראת נטע ברזילי. הוא לא היה יכול להיווצר בלי החיבור שלי עם סתיו בגר ובלי שנטע הייתה מקור ההשראה. הדבר הזה, שנקרא נטע ברזילי, הוא מעורר חשקים, הוא מסעיר כל-כך."
&nbsp
בהמשך הוא מדבר על חוסר הפרגון שחווה כלפי השיר ובכלל: "קודם כל נקלל, נכתוב, ונשפיל, ונגיד שהיא שמנה והיא מכוערת ומה זה השטויות האלה ומה זה התרנגול הזה, ומה זה זה [...] ואחרי כמה שעות [והשמעות] תחליפי מיד ל'אה, זה גאוני'."
&nbsp
והוא מספר על כך שמאשימים אותו בהרס התרבות וכו', על רפש בטוקבקים ועוד. בהמשך מדברים גם היוצרים שהאשימו אותו במשחק מכור, בשחיתות וכו'. מדלי משתף פעולה ומחמיא לעצמו... ונראה שהוא הנחתום שמעיד על עיסתו כי הוא מרגיש שאחרים לא עושים זאת במקומו. כשהוא אומר שהוא עושה את הלהיטים הכי גדולים בארץ בשנים האחרונות, זו לא יומרה בלתי מבוססת. הוא מאשים את מאשימיו במרמור.
&nbsp
אגב, בעיניי החלק היומרני והמתנשא יותר היה דווקא כשהוא אמר (לקראת סוף הכתבה) "אין חתונה בישראל בלי השירים שלי. תוציאו את השירים שלי מחתונות, אין לכם חתונות [...] תעשו mute על כל הדבר הזה, החתונה שלכם על הפנים". ובכן, הוא צודק כנראה לגבי רוב החתונות שטוחנות את אותם להיטים שחוקים, אבל יש גם אחרות, ונכחתי בהן...
הלהיטים שלו אכן פופולריים עד מאוד, אבל יש כאן עדיין כמה אנשים שמעדיפים שירים אחרים. אבל גם האמירה הזאת נסלחת בעיניי, כי היא מגיעה גם ממקום של כאב – הדיסוננס על כך שהוא כהומוסקסואל לא יכול להינשא בישראל (הוא אמר זאת).
&nbsp
ובחזרה לניצחון:
&nbsp
"כל הזמן אמרו לי: 'את שלכם עשיתם, הזכייה היא בונוס'. ואמרתי לכולם: 'זה לא מקובל עליי, המשפט הזה'. אני לא בא למקום שני. המקום הראשון פה הוא הכרחי בשביל הנעיצה של הדבר הזה בתוך ההיסטוריה."
&nbsp
[על רקע התמונות מהרגעים לפני הכרזת הזכייה]
"אני חושב שאפשר לראות אותי מסתכל למעלה ועושה ככה [מוריד את כף היד כלפי מטה] על הראש של נטע. פשוט רואים אותי מוריד את האנרגיה למטה, עליה, עליה. מילים בוראות מציאות..." [מראה למצלמה מכתב שכתב חודש לפני, שבו הוא חזה ניצחון של ישראל].
&nbsp
ואז נשאלה השאלה:
תגיד, מי ניצח יותר, אתה או נטע?
[תחילת התשובה שלו על רקע תמונות הניצחון, רק שומעים אותו מדבר]
"זה ברור שאני ניצחתי יותר. [נשמע שכאן חתכו אותו בעריכה] הניצחון שלי, ברמה הפרטית שלי, זה הניצחון האמיתי מכיוון שאני לוקח את זה איתי כל החיים. נטע מה שנקרא 'נקלעה לסיטואציה' [מחווה בידיו מירכאות אוויר]".
&nbsp
היית יכול לנצח את האירוויזיון בלי נטע?
"את יודעת שביום הראשון שהתחלנו לעבוד על השיר אמרתי לנטע שאני הולך לנצח באירוויזיון יום אחד. היא מוזמנת להצטרף אליי ולהיות בחגיגה ואז נעשה את זה ביחד."
&nbsp
אז לא, הכותרת אינה ציטוט שלו. למעשה הוא לא השתמש במילה "הישג". הוא דיבר על החוויה האישית שלו מהניצחון, והשימוש במירכאות לא בא להקטין את נטע אלא להבהיר שמבחינתו הוא הגשים את המטרה שהוא סימן לעצמו – לזכות בתחרות, והוא עשה זאת עם נטע, יחד איתה. אבל נראה לי שמה שהוא התכוון לומר שמבחינתו הניצחון היה יכול לבוא גם בשנה אחרת, עם מבצע אחר שהיה מעורר בו השראה וחזון לניצחון (כפי שאמר בתחילת הכתבה).
&nbsp
לסיכום, לא התרשמתי שהייתה לו כוונה לזלזל בנטע, להשפיל אותה או להקטין אותה, הוא פשוט דיבר על עצמו בהקשר הזה (והוא אוהב לדבר על עצמו...
). בסה"כ הוא די מודע למה שאומרים עליו וגם לחסרונותיו, והוא לא מנסה להתנצל, להצטנע או לצאת בסדר עם כולם. מבחינתו הוא אדם מוכשר שיודע את מלאכתו, מביא קבלות ושהממורמרים יקפצו.
 

faery18

New member
ציטוט מדוייק שלו אני ראיתי את הראיון גם בחדשות

גם אמר בהמשך הדברים שהוא אמר לנטע שהוא הולך לנצח באירוויזיון יום אחד ושהיא מוזמנת להצטרף אליו ולעשות את זה יחד איתו ככה שמובן שהוא מייחס את הניצחון לעצמו. מוכשר מוכשר אבל שחצן
 

faery18

New member
ועוד דבר, טוב לדעת שהחזרה הראשונה

הייתה חלשה בגלל שהפורטוגלים הביאו לנו מידות לא נכונות של הבמה(
)התמונה מתבהרת עוד יותר לנוכח העובדה שהכיאורוגרפית כבר לא הייתה איתם שם ונראה שהיו דברים שהם היו צריכים להמציא על הרגע. אבל ללא ספק כל העבודה הקשה השתלמה ברגע המתוק של הניצחון
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בעיניי זה לא משנה ורק מחזק את מה שאמרתי: חזרה ראשונה!

אנשים לפעמים שוכחים את המשמעות של מילים כמו "חזרה" או "סקיצה" ושלל מונחים שמביעים עבודה בתהליך ולא תוצר מוגמר. גם לו לא טעו במידות אי אפשר לצפות שחזרה ראשונה תהיה מבריקה, מהודקת ומדויקת כמו בגמר. נכון, לפעמים זה מצליח על ההתחלה, אבל במקרים רבים זה לא, ולשם כך עורכים חזרות. חבל מאוד שהן משוחררות לציבור ולתקשורת, בעיניי הן צריכות להישאר סגורות.
 

sapir aloud555

New member
"בואי נגזים, גאולה"


חמודית. עונה לעניין. תודה על השיתוף


קצת חבל לי שאמרה שהיא כבר לא בקשר עם חברים מלפני תקופת הכוכב/אירוויזיון כי נתקלתי בכמה ביצועים שלה כשהייתה בלהקת אלתורים והיא הייתה מעולה שם. כנראה לא נראה אותם מופיעים יחד שוב.
 

TapuZarkor

New member
היא חייבת לציבור הישראלי שיר לופר בטקס הפתיחה של התחרות הבאה

במיוחד עכשיו, אחרי שהודתה שידעו על כך בשלב מאוד מוקדם.
&nbsp
הלופר התברר כבלוף כי מלכתחילה היה אסור להשתמש בו לפי כללי התחרות לצורך שבו נטע התכוונה להשתמש בו - הקלטה של קול חי ושימוש בהקלטה לצורך המשך הביצוע. מותר להשתמש בלופר רק כאמצעי נגינה ולא בלייב אלא רק להקלטת הפלייבק. הם תירצו את זה בכך שהייתה סיבה טכנית שמנעה מהם שימוש בלופר וזה לא נכון בכלל. הם ידעו את זה ובכל זאת הכינו סופר-לופר בתור אביזר במה - למרות שכבר בקליפ התנערו מהלופר ובהקלטת השיר ששוחררה בכל אין לו זכר אלא לשיטת חיקוי של האפקטים באמצעות מקהלת א-קאפלה (זמרי הליווי).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היא לא "חייבת" לציבור שום דבר והלופר לא היה "בלוף"

אלא הייתה בעיה מבחינת השימוש בו והם הסבירו זאת. לא משנה מתי ידעו, הם לא רצו לעשות מזה עניין בגלל אנשים כמוך, שמנפחים זבוב לפיל. התקשורת עשתה מזה ביג-דיל, ברור לי למה נטע חששה ואמרה "לך תסביר".

מעבר לכך כתבת דברים לא מדויקים עד שגויים:

1. "מותר להשתמש בלופר רק כאמצעי נגינה ולא בלייב אלא רק להקלטת הפלייבק".
לא ברור ע"ס מה אתה טוען זאת, נראה ששוב אינך מבין מהו לופר ולמה הוא משמש. הלופר אינו כלי נגינה אלא מכשיר הקלטה (+השמעה) קטן ונייד. מבחינת ישראל אי אפשר להשתמש בו להקלטת הפלייבק כי נטע משתמשת בלופר להקלטה קולית, ובאירוויזיון אסור להקליט קולות אנושיים בפלייבק, כל השירה חייבת להיות חיה על הבמה (ולכן מבחינת החוקים הלופר כן אפשרי עקרונית, אבל לא אפשרו להם אותו מעשית).

אפשר כמובן להשתמש בלופר להקלטת כלי נגינה לפלייבק, אבל מכיוון שהם גם ככה מוקלטים מראש זה לא משנה... כשנמצאים באולפן יש מכשיר הקלטה מובנה ומשוכלל באולפן, כל כלי נגינה מוקלט לערוץ נפרד ואת ההקלטה הזאת אפשר לשכפל, לערבל, "לבשל" ולערוך איך שרוצים. כל הרעיון בלופר הוא היכולת להשתמש בהקלטה חיה על הבמה, כשאין פלייבק מוכן מראש. אם יש פלייבק לא צריך לופר.

2. "הם תירצו את זה בכך שהייתה סיבה טכנית שמנעה מהם שימוש בלופר וזה לא נכון בכלל."
הם לא "תירצו", הם הסבירו. בריאיון ל"ישראל היום" נטע לא סיפקה סיבה, רק אמרה שהם ידעו (מתישהו) אחרי הקליפ אבל לפני ליסבון שייאלצו לוותר עליו. אין לך כל דרך לדעת שהסיבה שנאמרה ע"י דורון מדלי במסיבת העיתונאים (שיש בעיה לסנכרן אלמנטים חיים עם הפלייבק) היא שקרית. נכון לעכשיו אין לנו מידע סותר.

3. "כבר בקליפ התנערו מהלופר"
הא?
בקליפ יש לופר בתחילת השיר ורואים אותה גם משתמשת בו במהלך הקליפ. שום "התנערו" ושום נעליים.

4. "בהקלטת השיר ששוחררה בכל אין לו זכר אלא לשיטת חיקוי של האפקטים באמצעות מקהלת א-קאפלה (זמרי הליווי)".
לא. בהקלטת הסינגל לא היה שימוש בלופר וגם לא בחיקוי אפקטים, פשוט כל ההקדמה עם הלופר לא קיימת (יש רק הקדמה אלקטרונית). לא היה לה תחליף קולי או "חיקוי" של האפקט, פשוט לא היה אפקט. אתה יכול לשמוע את ההקדמה הזאת בגרסת הפלייבק הנקי ("קריוקי") של הסינגל. בגרסה המושרת (שלא מצאתי ביוטיוב אבל אולי מישהו יוכל לקשר אליה) היא פשוט נכנסת בשירה בבית הראשון (Look at me), בלי כל האלתור הקולי בהתחלה (שבקליפ היא עשתה א-קפלה עם הלופר).

 

TapuZarkor

New member
גברת, את מטרידה ואובססיבית!

אני את שלי כבר אמרתי ולא אחזור על כך רק כי נוח לך לעוות ולקדם פרשנות מותאמת ונוחה.
&nbsp
דורון מדלי הוא שהשווה את הלופר לכלי נגינה כמו הכינור (של ריבאק) ולא אני. את ההערות שלך את מוזמנת להפנות לאדון מדלי, תודה רבה ולהתראות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כמובן, הרבה יותר קל לתקוף מלהתייחס עניינית לשלל הטעויות שלך.

 

TapuZarkor

New member
אין שום "תקיפה" באמירה הזאת ואין שום דיון ענייני

עם מי שמאשימה ב"הטרדה ואובססיביות" ומבקשת להפסיק להגיב אבל לאחר מכן ממשיכה להגיב.
&nbsp
ביקשת שאפסיק להגיב? הפסקתי. את רואה לנכון להמשיך. בעיניי זה לא לגיטימי. את מוזמנת להטריל אחרים. שלום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
האשמתי אותך בהטרדה כשהגבת פעמיים ואף שלוש לאותן תגובות שלי

איש לא הטריל אותך; כתבת הודעה רצופה במידע שגוי והעמדתי את הדברים על תיקונם. אם יש לך בעיה עם זה אתה מוזמן לפנות למנהלי הפורום. לילה טוב.
 

TapuZarkor

New member
בסדר. אני מבקש לא להטריד אותך יותר בכלל. ביקשתי עוד אז.

השפה האורווליאנית היא רק למי שבקטע. אני לא.
&nbsp
אני מתחיל להרגיש קצת כמו שבטח מרגישים במועצת הבטחון של האו"ם.
 

TapuZarkor

New member
הבהרה.

לא התכוונתי לפתיח (כי זה בכלל לא שיר לופר והפתיח הוא בסך הכל מעין גימיק לקליפ) אלא לכל הביצוע.
 

TapuZarkor

New member
ולגבי הטענה שכאילו טענתי שמדלי שיקר - לא נכון.

אני מאמין למדלי. צריך לקרוא היטב היטב את הראיון עם נטע ולהאזין טוב טוב למדלי כדי להבין עד הסוף מה בדיוק נאמר בזהירות ובעדינות. בשורה התחתונה לא נכון להגיד שמישהו מהם שיקר - כולם אמרו חצאי אמיתות. לכן גם התגובה הזאת לא באמת מנוגדת לדברים שכתבתי. היא לא סותרת שום דבר בה.
&nbsp
"הבעיה" שעלייה הוא מדבר היא בכלל לא בעיה טכנית. הבעיה היא בהחלט בעיה עקרונית היות ומעולם לא דובר על הקלטה של משהו אחר מלבד קול. לכן כל ההתפלספות על הנושא של האם מותר או אסור לופר היא מיותרת - אסור לצורך שבו היה מדובר בהקשר של הביצוע הישראלי השנה. אסור. לא היה באמת "אולי מותר אבל צריך לבדוק". לא היה "אבל אפשר להקליט משהו אחר שהוא לא קול" כי זה בכלל לא רלוונטי וזה לא מה שהם ביקשו לעשות. אסור להקליט קול חי ולעשות בו שימוש בלייב בתחרות ואסור להקליט אותו גם לתוך הפלייבק. פשוט אסור. נקודה.
&nbsp
מישהו באמת חושב ומאמין שאדון "אני חי את האירוויזיון" לא ידע על הכלל הזה מראש? ידע גם ידע וגם נטע ידעה בשלב מאוד מאוד מוקדם ובטח שההפקה ידעה עוד לפניהם.
 
למעלה