קתאי פסיפיסק מרחיבה את שירותיה וגם וויזאייר, אבל לא לתאילנד
"אל על הציעה כרטיס ב-1,500 דולר, אנחנו הצענו לישראלים בפחות מ-1,000 דולר"
הכניסה של קתאי פסיפיק לישראל לפני שנה חתכה את מחירי הטיסות להונג קונג, והקו נהפך לאחד מעשרת הקווים החזקים של החברה, לצד לונדון, ניו יורק וסידני ■ מנהל קתאי בארץ מסביר למה ישראל היא היעד שייהנה מהמטוס החדיש בשוק, ומגלה אם הטיסות ימשיכו גם במקרה של הסלמה ביטחונית
שנה חלפה מאז שחברת התעופה קתאי פסיפיק שברה את מונופול הטיסות להונג קונג שהיה שמור לאל על במשך שנים. החברה, שמדורגת בשנים האחרונות בצמרת רשימת חברות התעופה הטובות בעולם, הביאה עמה בשורה לקהל הישראלי בכל הנוגע לחוויית טיסה מרווחת ונעימה בטיסות ארוכות, והמטרופולין התוסס במזרח הרחוק מעולם לא נראה אטרקטיבי וזמין כל כך לנוסעים הישראלים.
כבר עם כניסתה לישראל הפעילה החברה ארבע טיסות שבועיות, שבהמשך התרחבו לשש טיסות, ובאחרונה הודיעה קתאי כי החל באוקטובר תפעיל טיסה יומית בין תל אביב להונג קונג, שממנה היא פועלת.
״השנה פעילות החברה בקו הונג קונג־תל אביב גדלה ב–62%. נוסיף עוד טיסה לשבע בשבוע, אבל השינוי הגדול הוא שהחל באוקטובר הטיסה היומית שלנו תתבצע במטוסי איירבוס 350–1000 החדישים ביותר, והיא תהיה גם היחידה בישראל שתשתמש במטוס הזה. קתאי היא החברה השנייה בעולם שתטוס עם המטוס החדש, וישראל נבחרה להיות היעד השני אחרי וושינגטון שייהנה מהמטוסים האלה. בכל פעם יוכלו לטוס 314 נוסעים במטוס החדיש ביותר שקיים בשוק״.
https://www.themarker.com/consumer/tourism/1.6075175
למה מחירי הטיסות לתאילנד עדיין לא יורדים?
חברת התעופה התאית היא זו שחסרונה הוא המורגש ביותר בישראל - וכניסתה לשוק חיונית לשבירת המונופול החזק של אל על לבנגקוק
המזרח הרחוק נהפך לקרוב ומבוקש מתמיד, וחברות אסייתיות הבינו שהן יכולות להרחיב את פעילותן בקווים לתל אביב. היינאן איירליינס הסינית הביאה עמה בשורה והיתה זו שפתחה את התחרות על המזרח, כאשר לפני שנתיים שברה את מונופול אל על לסין והציעה לראשונה טיסה ישירה לבייג'ין בחברה זרה. מאז פתחה החברה קו נוסף לשנחאי, ובאוגוסט תחל לטוס גם מגוואנגז'ו. גם התוצאות לא איחרו לבוא, ובסוף 2017 הנתונים הציגו עלייה של 142% במספר התיירים מסין לעומת 2015.
גם הביקוש בקרב הקהל הישראלי התחזק בשנים האחרונות, מה שהוביל חברות נוספות לנצל את הפוטנציאל שבו הנוסעים הישראלים, אנשי העסקים והמטיילים, פתוחים לחברות זרות ומחפשים יעדים חדשים במזרח, עם מחירים נמוכים יותר. קתאי פסיפיק השכילה לנצל זאת, ולאחר שנים רבות של מחקר והתלבטות החליטה להיכנס גם היא לישראל - ובכך שברה את המונופול של אל על על הקו להונג קונג.
מי שהעלתה מדרגה בשבירת המונופול של אל על למזרח היתה אייר אינדיה ההודית, שפתחה לפני חודשיים קו בין תל אביב לניו דלהי. הקו יצר לא מעט רעש, לאחר שהחברה קיבלה אור ירוק לטוס במסלול מקוצר מעל סעודיה. אישור זה שמור בינתיים רק לאייר אינדיה, אך כנראה צפוי להשתנות לאחר שחברות נוספות הביעו עניין בישראל - והבינו שיש בה את אחד משדות התעופה העמוסים בעולם וקהל המבקש לכבוש יעדים חדשים, בטיסות מקוצרות ובמחירים נמוכים.
הבשורה החשובה ביותר מאז כניסת החברות החדשות הגיעה בתחום המחירים. אם בעבר כדי להגיע למזרח בטיסות ישירות מחירי הטיסות לא ירדו מ–1,000 דולר - כיום טיסות הנמשכות יותר מעשר שעות ועולות 800 דולר כבר נשמעות לנוסעים הישראלים יקרות, והתחרות במחירים צפויה רק להתגבר. מגמה זו רק תתחזק אם חברות נוספות יבקשו לפעול בישראל, כאשר הקווים המתבקשים הבאים הם בטיסות ישירות לסינגפור, הפיליפינים, יפן ואפילו תאילנד.
החברה התאית היא חברת התעופה שחסרונה הוא המורגש ביותר עבור שבירת המונופול החזק של אל על לבנגקוק. מי שמנסה בינתיים להילחם במונופול היא חברת ארקיע הישראלית, שהחל מיולי הקרוב תפעיל שתי טיסות שבועיות ישירות לתאילנד במטוסים חכורים ובמחירים מוזלים מהמחירים הקיימים כעת בשוק.
למרות הפתיחות למזרח הרחוק והעלייה בביקוש, חופשה בתאילנד נותרה הפופולרית ביותר מצד הנוסעים הישראלים, ואלה אף רשמו את הצמיחה הגבוהה ביותר של מבקרים מאירופה לתאילנד בשנה שעברה. למרות זאת, הנוסעים הישראלים עדיין מתבקשים לשלם סכומים גבוהים מאוד בהשוואה ליעדים אחרים במזרח, וכתוצאה מכך רובם בוחרים בטיסות לא ישירות כדי להוזיל את הכרטיסים.
https://www.themarker.com/consumer/tourism/1.6075158
החל מ-128 דולר: וויזאייר פותחת קו חדש - ותקבל חצי מיליון יורו ממשרד התיירות
משרד התיירות ייתן מענק לחברת התעופה ההונגרית עבור פתיחת קו חדש לרומניה ■ למשרד יש תוכנית מענקים לחברות תעופה שפותחות יעדים מהם לא היה קו לישראל בשנים האחרונות.
משרד התיירות הודיע היום (ב') על שיתוף פעולה עם חברת וויזאייר בהפעלת קו חדש מסיביו, עיר בחבל טרנסילבניה שברומניה, לתל אביב. הקו החדש יפעל פעמיים בשבוע, בימי שלישי ושבת, החל ב-14 ביולי. בעקבות פתיחת הקו החדש תקבל וויזאייר מענק חד פעמי בסך 500 אלף יורו ממשרד התיירות. זאת, במסגרת תוכנית המענקים שנותן המשרד לחברות תעופה שפותחות יעדים מהם לא היה קו לישראל בשנים האחרונות. לפי החברה, מחיר כרטיס הלוך-חזור יחל מ-128 דולר.
וויזאייר מפעילה 19 קווים לישראל וממנה ב-10 מדינות ברחבי אירופה, כאשר הטיסות נוחתות בנתב"ג ובשדה התעופה עובדה. הקו החדש יהיה השישי במספר של החברה מרומניה לישראל, שמפעילה כיום 5 קווים היוצאים מהערים בוקרשט, קלוז' נאפוקה, טימישוארה, קריובה ויאסי.
https://www.themarker.com/consumer/tourism/1.6062841
"אל על הציעה כרטיס ב-1,500 דולר, אנחנו הצענו לישראלים בפחות מ-1,000 דולר"
הכניסה של קתאי פסיפיק לישראל לפני שנה חתכה את מחירי הטיסות להונג קונג, והקו נהפך לאחד מעשרת הקווים החזקים של החברה, לצד לונדון, ניו יורק וסידני ■ מנהל קתאי בארץ מסביר למה ישראל היא היעד שייהנה מהמטוס החדיש בשוק, ומגלה אם הטיסות ימשיכו גם במקרה של הסלמה ביטחונית
שנה חלפה מאז שחברת התעופה קתאי פסיפיק שברה את מונופול הטיסות להונג קונג שהיה שמור לאל על במשך שנים. החברה, שמדורגת בשנים האחרונות בצמרת רשימת חברות התעופה הטובות בעולם, הביאה עמה בשורה לקהל הישראלי בכל הנוגע לחוויית טיסה מרווחת ונעימה בטיסות ארוכות, והמטרופולין התוסס במזרח הרחוק מעולם לא נראה אטרקטיבי וזמין כל כך לנוסעים הישראלים.
כבר עם כניסתה לישראל הפעילה החברה ארבע טיסות שבועיות, שבהמשך התרחבו לשש טיסות, ובאחרונה הודיעה קתאי כי החל באוקטובר תפעיל טיסה יומית בין תל אביב להונג קונג, שממנה היא פועלת.
״השנה פעילות החברה בקו הונג קונג־תל אביב גדלה ב–62%. נוסיף עוד טיסה לשבע בשבוע, אבל השינוי הגדול הוא שהחל באוקטובר הטיסה היומית שלנו תתבצע במטוסי איירבוס 350–1000 החדישים ביותר, והיא תהיה גם היחידה בישראל שתשתמש במטוס הזה. קתאי היא החברה השנייה בעולם שתטוס עם המטוס החדש, וישראל נבחרה להיות היעד השני אחרי וושינגטון שייהנה מהמטוסים האלה. בכל פעם יוכלו לטוס 314 נוסעים במטוס החדיש ביותר שקיים בשוק״.
https://www.themarker.com/consumer/tourism/1.6075175
למה מחירי הטיסות לתאילנד עדיין לא יורדים?
חברת התעופה התאית היא זו שחסרונה הוא המורגש ביותר בישראל - וכניסתה לשוק חיונית לשבירת המונופול החזק של אל על לבנגקוק
המזרח הרחוק נהפך לקרוב ומבוקש מתמיד, וחברות אסייתיות הבינו שהן יכולות להרחיב את פעילותן בקווים לתל אביב. היינאן איירליינס הסינית הביאה עמה בשורה והיתה זו שפתחה את התחרות על המזרח, כאשר לפני שנתיים שברה את מונופול אל על לסין והציעה לראשונה טיסה ישירה לבייג'ין בחברה זרה. מאז פתחה החברה קו נוסף לשנחאי, ובאוגוסט תחל לטוס גם מגוואנגז'ו. גם התוצאות לא איחרו לבוא, ובסוף 2017 הנתונים הציגו עלייה של 142% במספר התיירים מסין לעומת 2015.
גם הביקוש בקרב הקהל הישראלי התחזק בשנים האחרונות, מה שהוביל חברות נוספות לנצל את הפוטנציאל שבו הנוסעים הישראלים, אנשי העסקים והמטיילים, פתוחים לחברות זרות ומחפשים יעדים חדשים במזרח, עם מחירים נמוכים יותר. קתאי פסיפיק השכילה לנצל זאת, ולאחר שנים רבות של מחקר והתלבטות החליטה להיכנס גם היא לישראל - ובכך שברה את המונופול של אל על על הקו להונג קונג.
מי שהעלתה מדרגה בשבירת המונופול של אל על למזרח היתה אייר אינדיה ההודית, שפתחה לפני חודשיים קו בין תל אביב לניו דלהי. הקו יצר לא מעט רעש, לאחר שהחברה קיבלה אור ירוק לטוס במסלול מקוצר מעל סעודיה. אישור זה שמור בינתיים רק לאייר אינדיה, אך כנראה צפוי להשתנות לאחר שחברות נוספות הביעו עניין בישראל - והבינו שיש בה את אחד משדות התעופה העמוסים בעולם וקהל המבקש לכבוש יעדים חדשים, בטיסות מקוצרות ובמחירים נמוכים.
הבשורה החשובה ביותר מאז כניסת החברות החדשות הגיעה בתחום המחירים. אם בעבר כדי להגיע למזרח בטיסות ישירות מחירי הטיסות לא ירדו מ–1,000 דולר - כיום טיסות הנמשכות יותר מעשר שעות ועולות 800 דולר כבר נשמעות לנוסעים הישראלים יקרות, והתחרות במחירים צפויה רק להתגבר. מגמה זו רק תתחזק אם חברות נוספות יבקשו לפעול בישראל, כאשר הקווים המתבקשים הבאים הם בטיסות ישירות לסינגפור, הפיליפינים, יפן ואפילו תאילנד.
החברה התאית היא חברת התעופה שחסרונה הוא המורגש ביותר עבור שבירת המונופול החזק של אל על לבנגקוק. מי שמנסה בינתיים להילחם במונופול היא חברת ארקיע הישראלית, שהחל מיולי הקרוב תפעיל שתי טיסות שבועיות ישירות לתאילנד במטוסים חכורים ובמחירים מוזלים מהמחירים הקיימים כעת בשוק.
למרות הפתיחות למזרח הרחוק והעלייה בביקוש, חופשה בתאילנד נותרה הפופולרית ביותר מצד הנוסעים הישראלים, ואלה אף רשמו את הצמיחה הגבוהה ביותר של מבקרים מאירופה לתאילנד בשנה שעברה. למרות זאת, הנוסעים הישראלים עדיין מתבקשים לשלם סכומים גבוהים מאוד בהשוואה ליעדים אחרים במזרח, וכתוצאה מכך רובם בוחרים בטיסות לא ישירות כדי להוזיל את הכרטיסים.
https://www.themarker.com/consumer/tourism/1.6075158
החל מ-128 דולר: וויזאייר פותחת קו חדש - ותקבל חצי מיליון יורו ממשרד התיירות
משרד התיירות ייתן מענק לחברת התעופה ההונגרית עבור פתיחת קו חדש לרומניה ■ למשרד יש תוכנית מענקים לחברות תעופה שפותחות יעדים מהם לא היה קו לישראל בשנים האחרונות.
משרד התיירות הודיע היום (ב') על שיתוף פעולה עם חברת וויזאייר בהפעלת קו חדש מסיביו, עיר בחבל טרנסילבניה שברומניה, לתל אביב. הקו החדש יפעל פעמיים בשבוע, בימי שלישי ושבת, החל ב-14 ביולי. בעקבות פתיחת הקו החדש תקבל וויזאייר מענק חד פעמי בסך 500 אלף יורו ממשרד התיירות. זאת, במסגרת תוכנית המענקים שנותן המשרד לחברות תעופה שפותחות יעדים מהם לא היה קו לישראל בשנים האחרונות. לפי החברה, מחיר כרטיס הלוך-חזור יחל מ-128 דולר.
וויזאייר מפעילה 19 קווים לישראל וממנה ב-10 מדינות ברחבי אירופה, כאשר הטיסות נוחתות בנתב"ג ובשדה התעופה עובדה. הקו החדש יהיה השישי במספר של החברה מרומניה לישראל, שמפעילה כיום 5 קווים היוצאים מהערים בוקרשט, קלוז' נאפוקה, טימישוארה, קריובה ויאסי.
https://www.themarker.com/consumer/tourism/1.6062841