הזחל הרעב10
New member
קצת על מנהיג המפלגה אברהם "אבי" גבאי אבי גבאי נולד בירושלים וגדל בשכונת בקעה. הוא השביעי מבין שמונה ילדים של משה ושרה שעלו ממרוקו לישראל ב-1964, שלוש שנים טרם לידתו. משפחתו התיישבה במעברת צפון תלפיות, אמו עבדה במעון של אקי"ם ואביו עבד כטכנאי בזק. בכיתה ד' אובחן גבאי כמחונן, בתיכון למד בגימנסיה העברית רחביה.
ב-1985 התגייס לצה"ל ושירת כקצין מודיעין בגזרת לבנון. השתחרר לאחר ארבע שנים והגיע לדרגת רב סרן במילואים. עם שחרורו מהצבא החל בלימודי תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטה העברית, ובהמשך סיים גם תואר שני במנהל עסקים.
את דרכו המקצועית החל ב-1994 באגף התקציבים במשרד האוצר כרפרנט ורכז צוות תקשורת ומחשוב משרדי ממשלה.לאחר ארבע שנים וחצי, בשנת 1998, עבר לחברת "בזק" בעת שהייתה בתהליך הפרטה ו-48% ממניותיה הוחזקו בידי הציבור.
בתפקידו הראשון בחברה שימש עוזר בכיר למנכ"ל עמי אראל. בהמשך מונה לסמנכ"ל משאבי ניהול, תפקיד שמילא כחצי שנה. לאחר מכן, במשך שלוש שנים וחצי, כיהן כסמנכ"ל כלכלה ואסטרטגיה, תפקיד שמילא עד שנת 2003, אז עבר לכהן כמנכ"ל בזק בינלאומי.
בשנת 2007 מונה למנכ"ל בזק, תפקיד אותו ביצע עד פרישתו בשנת 2013. המגזין פורבס פרסם כי על פי ההערכות, בתקופת עבודתו כמנכ"ל בזק צבר הון בשווי 52 מיליון שקל (לפני מס). ההון שצבר מורכב בין היתר מבונוסים ומשכר כ-24 מיליון שקל ומאופציות, ש-50% מהן, בשווי 15 מיליון שקל, מימש בשנת 2010. במהלך תקופת כהונתו נפתח שוק הטלפוניה לתחרות והחברה השקיעה סכומים ניכרים בהקמת רשת האינטרנט המהיר NGN.
היה במשך כשנה השר להגנת הסביבה בממשלת ישראל ה-34 מבלי שהיה חבר הכנסת.
כשר להגנת הסביבה התווה גבאי תוכנית לאומית להפחתת זיהום האוויר באזור חיפה ב-50 אחוזים עד 2018, עסק בקידום השימוש בכלי רכב חשמליים, היברידיים ובעלי רמה נמוכה של זיהום אוויר והוביל את מינוי החברה לשירותי איכות הסביבה לזרוע הביצועית של המדינה לניהול שיקום הקרקעות בבסיסי צה"ל שיפונו ומתחמי תע"ש. בסוף 2015 הוביל גבאי לצמצום של 15% בשימוש של חברת החשמל בפחם. במהלך 2015 הורה להפסיק את המאמצים למציאת פתרון לקופי המקוק שנפדו מחוות מזור. במרץ 2016 אושר בכנסת החוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד–פעמיות שהוגש לכנסת טרם מינויו של גבאי לשר. החוק קובע כי רשתות השיווק יחויבו לגבות מחיר של 10 אגורות לשקית ויעבירו את ההכנסות לפרויקטים סביבתיים.
ב-1985 התגייס לצה"ל ושירת כקצין מודיעין בגזרת לבנון. השתחרר לאחר ארבע שנים והגיע לדרגת רב סרן במילואים. עם שחרורו מהצבא החל בלימודי תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטה העברית, ובהמשך סיים גם תואר שני במנהל עסקים.
את דרכו המקצועית החל ב-1994 באגף התקציבים במשרד האוצר כרפרנט ורכז צוות תקשורת ומחשוב משרדי ממשלה.לאחר ארבע שנים וחצי, בשנת 1998, עבר לחברת "בזק" בעת שהייתה בתהליך הפרטה ו-48% ממניותיה הוחזקו בידי הציבור.
בתפקידו הראשון בחברה שימש עוזר בכיר למנכ"ל עמי אראל. בהמשך מונה לסמנכ"ל משאבי ניהול, תפקיד שמילא כחצי שנה. לאחר מכן, במשך שלוש שנים וחצי, כיהן כסמנכ"ל כלכלה ואסטרטגיה, תפקיד שמילא עד שנת 2003, אז עבר לכהן כמנכ"ל בזק בינלאומי.
בשנת 2007 מונה למנכ"ל בזק, תפקיד אותו ביצע עד פרישתו בשנת 2013. המגזין פורבס פרסם כי על פי ההערכות, בתקופת עבודתו כמנכ"ל בזק צבר הון בשווי 52 מיליון שקל (לפני מס). ההון שצבר מורכב בין היתר מבונוסים ומשכר כ-24 מיליון שקל ומאופציות, ש-50% מהן, בשווי 15 מיליון שקל, מימש בשנת 2010. במהלך תקופת כהונתו נפתח שוק הטלפוניה לתחרות והחברה השקיעה סכומים ניכרים בהקמת רשת האינטרנט המהיר NGN.
היה במשך כשנה השר להגנת הסביבה בממשלת ישראל ה-34 מבלי שהיה חבר הכנסת.
כשר להגנת הסביבה התווה גבאי תוכנית לאומית להפחתת זיהום האוויר באזור חיפה ב-50 אחוזים עד 2018, עסק בקידום השימוש בכלי רכב חשמליים, היברידיים ובעלי רמה נמוכה של זיהום אוויר והוביל את מינוי החברה לשירותי איכות הסביבה לזרוע הביצועית של המדינה לניהול שיקום הקרקעות בבסיסי צה"ל שיפונו ומתחמי תע"ש. בסוף 2015 הוביל גבאי לצמצום של 15% בשימוש של חברת החשמל בפחם. במהלך 2015 הורה להפסיק את המאמצים למציאת פתרון לקופי המקוק שנפדו מחוות מזור. במרץ 2016 אושר בכנסת החוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד–פעמיות שהוגש לכנסת טרם מינויו של גבאי לשר. החוק קובע כי רשתות השיווק יחויבו לגבות מחיר של 10 אגורות לשקית ויעבירו את ההכנסות לפרויקטים סביבתיים.