קניית עסק קיים - פיצריה

alonp7

New member
קניית עסק קיים - פיצריה

שלום לכולם,
רציתי לפתוח פיצריה והתחלתי להתעניין במקום וציוד אבל בחיפוש ביד 2 אני רואה פיצריות למכירה במחיר יחסית נמוך לעומת הקמה של מקום חדש, אז נכון שהציוד משומש אבל מצד שני יש כבר רשיון עסק וקהל לקוחות, חיסכון של זמן ואפשר לראות ספרים כדי לראות כדאיות (בפתיחה של מקום חדש יש יותר סיכון)

אז מה אני מפספס? למה העלות יחסית נמוכה? האם יש מלכודות בדרך שאני צריך להזהר מהן ברכישת עסק קיים?

תודה מראש,
אלון.
 
"הפספוס" שלך מתבטא בכך שפיצריות נפתחות אך גם

נסגרות כפטריות אחרי הגשם.כלומר,אלה שמוכרים,כנראה שנתקלו בקשיים או במתחרים,ולכן מוכרים בזול,כי מעוניינים "לברוח" מהעסק מהר. בדוק היטב את צעדיך,בדוק היטב את

סיבות המכירה של כל מוכר (ולא מפי המוכרים),בדוק את השטח,הסביבה,מתחרים,גודל האוכלוסיה,גודל הלקוחות הפוטנציאליים,טיב הפיצה,עלויות הכנתה לעומת הרווח,ועוד.היה זהיר.
 

alonp7

New member
תודה על התגובה

אז אם אני מבין נכון, אם יש מספר עסקים למכירה שערכם נמוך יחסית להקמתם שזה בעצם מדד לכדאיות הכניסה לשוק הזה בכלל ולא העסק הספציפי שנמכר

דרך אגב, למה אתה מתכוון כשאתה אומר לבדוק את השטח והסביבה? אחד הדברים שהכי מטרידים אותי זה חוסר היכולת להעריך עם עסק כזה מושך "שותפים" או סיכסוכים עם מתחרים

אלון.
 

alonp7

New member
קראתי, מאוד מעניין ונכון

אבל אם מי שמקים את העסק בא מתחום התעשיה והניהול ויודע לנתח ולשפר תהליכי עבודה, אם יוצאים לדרך עם תוכנית עסקית נכונה ועם מקדמי סיכון האם עדיין זה תחום מסוכן? האם ישנם סיכונים שאני לא רואה אותם עדיין?
 
תןקישור למודעה . מכירת פיצה ביד 2 .

עד היום חשבתי יד 2 זה לוידאו . מצלמה . פיצריה . מעניין מה המחיר שמיבקשים
 

shahar1ke

New member
סיכונים בעולם המזון

כפי שכתבתי במאמר שלי
עול המזון נתפס (בטעות ) כמשהו רומנטי, קל לביצוע ורווח וממון רב בצידו.

עם זאת, הנתונים לא משקרים, 80 אחוז מעסקי המזון לא שורדים את השנה השניה והסיבות לכך כבר מניתי במאמר שלי

בסיס טוב יכול להגיע קודם כל עם מודעות לעניין המסוכן בעסקי המזון הכנה עסקית נכונה (תוכנית עסקית) והכנה מקצועית נכונה (נסיון ספציפי במה שאתה עומד לעשות בעסק שלך)

כמובן, שיש עסקים שיצליחו בלי כל ההכנות הללו, אבל מי שיתכונן כראוי, יהיה מוכן יותר לעמוד באתגרים וסיכויי ההצלחה שלו יהיו גבוהים יותר מזה שיתחיל להתגלגל ו"נראה לאן נגיע".

מומלץ לכן לקרוא וללמוד כמה שניתן בין אם בתאוריה וכמובן בפועל מאנשים בעלי נסיון בתחום או ללמוד "דרך הרגליים" כשכיר במקום דומה למה שאתה תרצה להקים

בהצלחה
 
יש שלושה דברים חשובים

1. תכנון
2. תכנון
3. בטח כבר הבנת - תכנון
כאשר פותחים עסק חדש ולא משנה כרגע באיזה תחום תכנון מוקדם יחסוך הרבה הפח נפש וחור בכיס.
יש לבצע בדיקה מקיפה, תוכנית עסקית מפורטת ואם הכל נראה בסדר לשקול שוב ורק אז לפתוח/לרכוש.
גם במהלך הדרך בשנה הראשונה השניה וגם בעשירית לבדוק ביצועים אל מול תכנון ולשנות בהתאם. מומלץ לשכור יועץ מקצועי אשר ילווה לאורך כל הדרך. אחד הדברים החשובים שמבדילים בין בעל עסק לבין שכיר הוא ששכיר צריך לדווח למישהו בד"כ למנהל שלו ובעל עסק במקרה הטוב מדווח לעצמו. ברגע שיש מישהו חיצוני לעסק המסייע ומפקח צריך לדווח למישהו ואז גם התוצאות והביצועים משתפרים.
 

goldy

New member
למה אתה רוצה דווקא פיצריה?


למה לא כל עסק (מזון) אחר שהוא באותו גודל?

איך אתה יכול להצליח להוכיח שבעוד שנה +- לא תהיה במצב בו אתה מנסה להרוויח ממכירת העסק במקום מתיפעולו?

מהו הניסיון שלך בניהול?
מהי הדרגה הגבוהה ביותר בה עבדתה בתור שכיר?
 

alonp7

New member
תשובות

הגעתי לפיצריה היות ואני רוצה להשקיע בעסק שיתבסס על משלוחים עם תפריט פשוט, אני חושב שלפיצריות יש עדיין לאן ללכת בקשר לתפיסת הלקוחות לגבי איכות ואפילו טעם, כמו כן לפיצריות יש ביקוש יחסית קשיח

למה שאני לא ירצה להרוויח ממכירת העסק? עם אני יכול לקנות עסק כושל בזול, ליצוק לו ערך ולמכור ברווח זה יכול להיות סיבוב לא רע

ניסיון ניהולי,ניתוח עסקי ושיטות עבודה יש לי אבל לא בתחום הזה, אני בא מעולם ההיי-טק...
 

neoG

New member
המלצה שלי תייצר לעצך גם אתר סלולרי

ככה בפליירים שתחלק תשים ברקוד , וככה גם תאפשר להם לשלוח לך הודעות ישירות למייל עם איזה פיצה הם רוצים, לאחר מכן אתה תצטרך רק להתקשר בחזרה לאשר את ההזמנה וחסכת מלא זמן בדיבור עם הלקוח : )


אתר שאני ממליץ לבניית אתר סלולרי לפיצריות (במקרה זה אתר שאני שותף בו )

http://go5.co.il

בהצלחה
 

beyond exp

New member
לא בטוח שאתה מפספס

מכירת עסק במחיר נמוך יחסית, יכולה לנבוע ממספר סיבות, כמו למשל שחיקה של בעל העסק (לא פיקניק לעמוד ליד התנור כל היום וללוש בצק), מחלה חו"ח, תזרים מזומנים ועוד.

הפראנויה במקומה, אבל אני חושב שיהיה לך קשה להבין ב 100% את שיקולי המכירה במחיר נמוך. עליך לעשות את הבדיקות המתבקשות, ובמידה והעסקה מתגלה ככדאית - ללכת על זה.

כל זה לא סותר את עניין המלכודות שיתכן שקיימות, אבל הן קיימות בכל עסק שנמכר, ועל כל מחיר מכירה (גם אם הוא גבוה).
 

tenen

New member
אשראי מספקים / דמי חסות / צפי להמשך שכירות

תאר לך שבעל הבית שמכיר את הפיצריה שהשכיר לה המקום ב 10 השנים האחרונות רוצה למכור את הנכס.

הוא מכיר טוב את השוכרים, הנוכחיים ולא רוצה לדפוק אותם, הוא מזהיר אותם שנה שנתיים מראש, והם שמבינים שאין להם עוד מקום טוב בשכונה מחליטים לקפל, אבל זה הרבה יותר רווחי למכור לך שלא יודע שבעל הבית יפסיק החוזה עוד שנה ולכן תסכים לשלם בהתאם לחוזים הנוכחיים שלהם ולבעל הבית שלא מכיר אותך לא איכפת שאתה תשלם לו בשנה הזו, להפך, אותך יהיה לו יותר קל לפנות.

גם אשראי מספקים, פיצריה שעובדת 10 שנים תחת אותם בעלים, הספקים יכולים לתת להם אשראי הרבה יותר גדול מאשר לך משום שכבר סומכים עליהם, יייתכן ואתה תצטרך לעבוד עם הרבה פחות אשראי מספקים וגם עם מחירים פחות טובים.

דמי חסות הם גם מכה, וזה לעולם אף אחד לא יספר לך, מה הם צריכים שתרוץ למשטרה ותסבך אותם עם הפושעים המקומיים עוד לפני שהספיקו לעזוב?

גם בנוגע לחובות קיימים לא תמיד יספרו לך הכל, אתה עוד תגלה שעשו עסקה עם ספק שתייה זה או אחר ואתה מחוייב לקנות רק ממנו במחיר מופקע בשנה הקרובה כי בתמורה לזה הקודמים שלך שעבדו בנפח נמוך יותר קיבלו מקרר.
 

אעב

New member
דברים שכדאי לך לבדוק

חובות לספקים- כמובן שאם תקנה את העסק תוסיף סעיף שכל החובות עד לתאריך הקנייה חלים על הבעלים הקודם
מהן הוצאות המבנה? שכירות, ארוננה, ביטוח- אולי הן גבוהות מידי ובגלל זה בעל העסק הקודם לא הצליח ומעוניין למכור, אם סך ההוצאות על המבנה עולות על 10 אחוז מהמחזור העיסקי שלו אז הנכס יקר מידי עבור העסק
מה ההוצאות של העסק? הכנסות זה נחמד אבל מה שקובע זה ההוצאות- אולי העסק לא ריווחי

לקנות עסק קיים בתחום המזון לרב יעלה משמעותית פחות מהקמה מאפס. אבל זה עדיין לא אומר שזה משתלם. כדאי לבדוק טוב טוב את המס' של המקום, ושוב בעיקר את ההוצאות

כמו שכתבו לך כבר..מה קורה בשטח? האם יש תנועה? מתחרים? כדאי שתבוא לרחרח במס ימים ושעות מתחלפות

מצד שני יכול להיות תמיד שבעל העסק פשוט חייב כסף נזיל ולכן הוא מוכר
אם תצטרך עוד ייעוץ- אני כאן. יש לי ניסיון של הרבה שנים בתחום
 

cocacola27

New member
ממליצה לך לעבוד קצת בפיצריה לפני שאתה נכנס

לזה. אבל בעיקרון, פיצריה, במיוחד בעיר קטנה, בתנאי שהפיצריה טובה וזולה, ילך לך פגז.
 
למעלה