קלאסיקות הצפון: יום שישי - E3 SAXO CLASSIC

תחת שמיים מעוננים עם תחזית לגשם יזנקו במערב בלגיה 175 רוכבים למרוץ הקלאסי שמתחיל ומסתיים בעיירה הארלבקה.
המרוץ מתאפיין בעליות רבות אך קצרות, חלקן על אספלט וחלקן על אבני מרצפות. העליה הארוכה ביותר היא האוד-קווארמונט - 2.1 ק"מ. קטע אבני המרצפות הארוך ביותר הוא באורך 2.4 ק"מ.
לפני שנה ניצח במרוץ ואוט ון ארט, שהקדים בספרינט את ון דר פול ואת פוגאצ'אר. השנה פוגאצ'אר בקטלוניה, אבל ון ארט וון דר פול נמצאים ויחד איתם יש גם את מדס פדרסן, ארנו דה לי, מטאו ג'ורגנסון, מאטיי מוחוריץ, מייקל מתיוס ואלברטו בטיול. כך שצפוי מרוץ מעניין.
ישראל פרמייר טק משתתפים, אך בהרכב שאין לו הרבה סיכויים. טום ון אסברוק יתמקם ודאי בין ה-20 הראשונים, אך זה המקסימום שניתן לצפות לו. נדב רייסברג יעשה טבילת מים בקלאסיקות של הצפון. שיהיה לו ולקבוצה בהצלחה.
יורוספורט אמורים לשדר את המרוץ. אני מקווה שיתנו לו עדיפות על הגבעות המיוערות של קטלוניה.
 
היה מרוץ מעולה: מ-80 ק"מ לסיום, ועד הסוף - מרוץ בפול גז. הרוכבים היו צריכים לתת את כל מה שיש להם כבר בשלב מוקדם יחסית של המרוץ. המנצח הוא כמובן מתייה ואן דר פול שהוכיח כושר מעולה לקראת הקלאסיקות הבאות. כשוואן ארט התקרב אליו עד כדי 13 שניות, הוא היה יכול לוותר על הנג"ש הארוך שעוד נשאר לו, לחכות לוואן ארט ולעבוד ביחד עד לסיום. אבל הוא ידע שבספרינט יש לבלגי סיכוי טוב יותר ולכן המשיך בנג"ש ושבר את ואן ארט. גם ואן ארט היה טוב, אבל סבל משתי נפילות ובסוף די שבק.
תופעת הסופרסטארים כמו פוגאצ'אר, ואן דר פול, ואן ארט ואוונפול (וינגגור זה סיפור אחר) יוצרת לא פעם ביקורת שזה מביא למרוצים חד-יומיים משעממים כי יודעים מראש שהמנצח יצא מהשלושה. אבל לדעתי, המצב שונה. הסופרסטארים עושים צעדים לא צפויים והופכים את המרוץ כבר ממרחק גדול מהסיום. כשאין סופרסטארים, הכל נדחה ל-10 ק"מ האחרונים וכולם שומרים את אבקת השריפה יבשה עד הרגע האחרון.
 
הטבלה שלמטה הופיעה במהלך התיאור החי של אתר procyclingstsats.com. הקבוצה הישראלית מדורגת שלישית במספר הניצחונות העונה. נכון שחלק גדול היו במקומות כמו רואנדה וטאיוואן. אבל בכל זאת, ניצחון זה ניצחון. יפה מאוד. אתמול במרוץ בבלגיה, הראשון שהגיע היה קריסטס ניילנדס, עם תוצאה יפה של מקום 17 בדבוקה של מדס פדרסן, מאטיי מוחוריץ וביניאם גרימאיי. גם נדב רייסברג עשה מרוץ יפה מאוד כשסיים בפער של 6.04 דקות מהמנצח, ופער של ארבע וחצי דקות מבן האנוש שהגיע במקום השני. הוביל את הדבוקה שלו, ארנו דה לי, אחד המועמדים לפודיום לפני המרוץ.

Victory ranking this season for teams.

 
יום ראשון: גנט-וולחם. עוד מרוץ של 250 ק"מ בשדות פלנדריה. מזג אוויר קריר עם רוח ערה-חזקה. מרוץ שבדרך כלל מסומן לספרינטרים. בין הלא ספרינטרים ניתן לציין את מתייה ואן דר פול (אלפסין), מאטיי מוחוריץ (בחריין), שטפן קינג (גרופמה), יספר סטויבן (לידי-טרק), יונתן נארוואס (אינאוס), טרנטין (טיודור).
בישראל פרמייר טק מזנק עודד קוגוט הישראלי. שני מרוצים קודמים בצפון, עם פחות ק"מ, הוא לא סיים, אבל את דה-פאנה, שנערך לפני 4 ימים הוא כן סיים, כך שנקווה לטוב.
 
למעלה