KIA RIO 1250
New member
קיה ריו 1.25 מ2012. דוושת הקלאץ' נעשית קשה
קלאץ' הידראולי. צינור דק מתכתי עם נוזל דוט 4 היוצא ממיכל הדוט 4 הגלילי של הברקסים ומגיע אל הקלאץ'. יש משאבת קלאץ' עליונה שקרובה לדוושת הקלאץ' ויש משאבת קלאץ' תחתונה שמחוברת אל הקלאץ'... דוושת הקלאץ' נעשית קשה בעליות ארוכות ומהירות (למשל כביש 1) וזה קורה כאשר הנסיעה היא: א. בהילוך גבוה, ב. סל''ד נמוך, ג. ודוושת הגז לחוצה אינטנסיבית (יחסית). הקלאץ' נעשה קשה מאד עד כדי שכמעט בלתי אפשרי ללחוץ על הדוושה (כדי להעביר הילוך). אם באותה המהירות, הנסיעה מתבצעת בהילוך נמוך יותר, הסל''ד כמובן גבוה יותר ובד''כ צריך ללחוץ אז מעט פחות על הגז, התופעה הזאת לא קיימת. למעט בעליות הארוכות המהירות יחסית והמונוטוניות הבעייה הזאת לא מתרחשת... זה גורם שאי אפשר לטפס את כביש 1 בהילוך 5 במהירות של 90-100 למרות שהרכב סוחב היטב אבל אם לא אוריד הילוך אז הקלאץ' יעשה קשה מאד וזה עלול אפילו לייצר ריח שרוף חזק. הכל חולף אם מורידים הילוך 1 או 2 ולא חייבים בהכרח לעצור. אנחנו לומדים איך לתפעל הרכב באופן שעוקף את התקלה/מגבלות/ ואולי זה מחדד את הצורך להוריד הילוך בעליות גם אם מדובר ב''עליות מהירות''...
קלאץ' הידראולי. צינור דק מתכתי עם נוזל דוט 4 היוצא ממיכל הדוט 4 הגלילי של הברקסים ומגיע אל הקלאץ'. יש משאבת קלאץ' עליונה שקרובה לדוושת הקלאץ' ויש משאבת קלאץ' תחתונה שמחוברת אל הקלאץ'... דוושת הקלאץ' נעשית קשה בעליות ארוכות ומהירות (למשל כביש 1) וזה קורה כאשר הנסיעה היא: א. בהילוך גבוה, ב. סל''ד נמוך, ג. ודוושת הגז לחוצה אינטנסיבית (יחסית). הקלאץ' נעשה קשה מאד עד כדי שכמעט בלתי אפשרי ללחוץ על הדוושה (כדי להעביר הילוך). אם באותה המהירות, הנסיעה מתבצעת בהילוך נמוך יותר, הסל''ד כמובן גבוה יותר ובד''כ צריך ללחוץ אז מעט פחות על הגז, התופעה הזאת לא קיימת. למעט בעליות הארוכות המהירות יחסית והמונוטוניות הבעייה הזאת לא מתרחשת... זה גורם שאי אפשר לטפס את כביש 1 בהילוך 5 במהירות של 90-100 למרות שהרכב סוחב היטב אבל אם לא אוריד הילוך אז הקלאץ' יעשה קשה מאד וזה עלול אפילו לייצר ריח שרוף חזק. הכל חולף אם מורידים הילוך 1 או 2 ולא חייבים בהכרח לעצור. אנחנו לומדים איך לתפעל הרכב באופן שעוקף את התקלה/מגבלות/ ואולי זה מחדד את הצורך להוריד הילוך בעליות גם אם מדובר ב''עליות מהירות''...