קו ירושלים-ת"א במרץ 2018 -
הקו האדום בגוש דן 2021
קו ירושלים-ת"א במרץ 2018 -
הקו האדום בגוש דן 2021
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יצא לדרך באוקטובר 2021
הפעלת קו ירושלים-ת"א במרץ 2018
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, קיימה היום שתי ישיבות מיוחדות בעקבות דיווחים על קשיים ועיכובים בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן ופרויקט הקו המהיר ירושלים-תל אביב. היו"ר כבל דרש מגורמי המקצוע תשובות באשר לעמידה בלוחות הזמנים, ועמידה בתקציב מבלי לפגוע ברמת הפרויקטים. הוא אף דרש התייחסות באשר לטיפול בבעלי העסקים בתוואי העבודות בתל אביב, בהמשך להצעת חוק שהגיש בנושא, והודיע כי יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין, יבצע עבור ועדת הכלכלה מעקב שוטף אחר התקדמות הפרויקטים.
נשיא לה"ב, רועי כהן, אמר כי בעלי עסקים לא הגיעו לישיבה מאחר שהתיאשו
מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און, אמר כי כל מה שדיווח לוועדה לפני שנה וחצי קרה ובזמן. הוא הבהיר: "הפרויקט יסע מפתח תקווה, דרך רמת גן, תל אביב ובני ברק ועד בת ים באוקטובר 2021". הוא אף הוסיף כי בזמן הישיבה אישרה ועדת השרים גם את התוכניות של הקו הירוק והסגול
נציג משרד האוצר, אלון מסר, התייחס לפיצויים ואמר כי לא מדובר בעבודות היחידות במרחב הציבורי וכמו בפעמים קודמות אין פיצוי ישיר, אך יש תכניות אחרות בין היתר סיוע של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים. נשיא לה"ב התפרץ לדברים ואמר כי מה שהאוצר מציע לעסקים זה לקחת עוד הלוואה או לממן עוד יועץ. היו"ר כבל מתח גם הוא ביקורת על התשובה ואמר כי אי אפשר למרוח יותר את הטיפול בבעלי העסקים.
באשר לקו הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב אמרה המנכ"לית טרנר אייל כי כולם עובדים קשה כדי לעמוד גם כאן בלוחות הזמנים ובתקציב. סמנכ"ל פיתוח התשתיות ברכבת, ראובן קוגן, הוסיף כי כל המאמצים הניהוליים מתמקדים בהפעלת הקו מסחרית במרץ 2018. הוא הוסיף כי הקו יפעל 24 שעות, כאשר בשעות השפל תהייה רכבת אחת בכל כיוון בשעה, ובשעות השיא שתי רכבות בכל כיוון בשעה.
ח"כ עליזה לביא אמרה חברת בקרה של משרד התחבורה העבירה למשרד דוח לפיו צפויה דחייה של הפעלת הקו לסוף 2018, וביקשה לדעת האם אכן קיים דוח כזה ומה התחזית של משרד התחבורה, המנכ"לית טרנר אייל השיבה: "אם היה לי שקל על כל פעם שחברת בקרה אמרה שלא נעמוד בלו"ז ובסוף כן עמדנו – היינו יכולים לממן עוד קו". ח"כ לביא הוסיפה וביקשה התייחסות לתיקון המנהרות המקשרות ולדיווח כי המתכנן של המנהרה הראשית הסיר את חתימתו מבחינה בטיחותית.
ח"כ רחל עזריה קראה להיערך ולהכין את התשתית התחבורתית בירושלים, ואף להתייחס לפעילות בתנאי מזג אוויר קשים כמו השלג. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, ומנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, הצטרפו לדברים וקראו ליצור הרגלי התנהגות חדשים.
היו"ר כבל סיכם ואמר כי ועדת המשנה לתחבורה ציבורית תמשיך לעקוב אחר הפרויקטים. הוא הוסיף כי יפנה לשר האוצר, משה כחלון, באשר לפיצוי לעסקים הקטנים, שהמדינה הפקירה לדבריו. הוא אף דרש מנת"ע לבצע עבודה נוספת ולשפר את הנגישות ואת השילוט המוביל לכל בית עסק
בשביל ירושלים
https://www.facebook.com/wapy.land
קו ירושלים-ת"א במרץ 2018 -
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יצא לדרך באוקטובר 2021
הפעלת קו ירושלים-ת"א במרץ 2018
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, קיימה היום שתי ישיבות מיוחדות בעקבות דיווחים על קשיים ועיכובים בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן ופרויקט הקו המהיר ירושלים-תל אביב. היו"ר כבל דרש מגורמי המקצוע תשובות באשר לעמידה בלוחות הזמנים, ועמידה בתקציב מבלי לפגוע ברמת הפרויקטים. הוא אף דרש התייחסות באשר לטיפול בבעלי העסקים בתוואי העבודות בתל אביב, בהמשך להצעת חוק שהגיש בנושא, והודיע כי יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין, יבצע עבור ועדת הכלכלה מעקב שוטף אחר התקדמות הפרויקטים.
נשיא לה"ב, רועי כהן, אמר כי בעלי עסקים לא הגיעו לישיבה מאחר שהתיאשו
מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און, אמר כי כל מה שדיווח לוועדה לפני שנה וחצי קרה ובזמן. הוא הבהיר: "הפרויקט יסע מפתח תקווה, דרך רמת גן, תל אביב ובני ברק ועד בת ים באוקטובר 2021". הוא אף הוסיף כי בזמן הישיבה אישרה ועדת השרים גם את התוכניות של הקו הירוק והסגול
נציג משרד האוצר, אלון מסר, התייחס לפיצויים ואמר כי לא מדובר בעבודות היחידות במרחב הציבורי וכמו בפעמים קודמות אין פיצוי ישיר, אך יש תכניות אחרות בין היתר סיוע של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים. נשיא לה"ב התפרץ לדברים ואמר כי מה שהאוצר מציע לעסקים זה לקחת עוד הלוואה או לממן עוד יועץ. היו"ר כבל מתח גם הוא ביקורת על התשובה ואמר כי אי אפשר למרוח יותר את הטיפול בבעלי העסקים.
באשר לקו הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב אמרה המנכ"לית טרנר אייל כי כולם עובדים קשה כדי לעמוד גם כאן בלוחות הזמנים ובתקציב. סמנכ"ל פיתוח התשתיות ברכבת, ראובן קוגן, הוסיף כי כל המאמצים הניהוליים מתמקדים בהפעלת הקו מסחרית במרץ 2018. הוא הוסיף כי הקו יפעל 24 שעות, כאשר בשעות השפל תהייה רכבת אחת בכל כיוון בשעה, ובשעות השיא שתי רכבות בכל כיוון בשעה.
ח"כ עליזה לביא אמרה חברת בקרה של משרד התחבורה העבירה למשרד דוח לפיו צפויה דחייה של הפעלת הקו לסוף 2018, וביקשה לדעת האם אכן קיים דוח כזה ומה התחזית של משרד התחבורה, המנכ"לית טרנר אייל השיבה: "אם היה לי שקל על כל פעם שחברת בקרה אמרה שלא נעמוד בלו"ז ובסוף כן עמדנו – היינו יכולים לממן עוד קו". ח"כ לביא הוסיפה וביקשה התייחסות לתיקון המנהרות המקשרות ולדיווח כי המתכנן של המנהרה הראשית הסיר את חתימתו מבחינה בטיחותית.
ח"כ רחל עזריה קראה להיערך ולהכין את התשתית התחבורתית בירושלים, ואף להתייחס לפעילות בתנאי מזג אוויר קשים כמו השלג. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, ומנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, הצטרפו לדברים וקראו ליצור הרגלי התנהגות חדשים.
היו"ר כבל סיכם ואמר כי ועדת המשנה לתחבורה ציבורית תמשיך לעקוב אחר הפרויקטים. הוא הוסיף כי יפנה לשר האוצר, משה כחלון, באשר לפיצוי לעסקים הקטנים, שהמדינה הפקירה לדבריו. הוא אף דרש מנת"ע לבצע עבודה נוספת ולשפר את הנגישות ואת השילוט המוביל לכל בית עסק
בשביל ירושלים
https://www.facebook.com/wapy.land