קוניצ'יווה (+שאלה)
שלום מיפן!
כן, אני עדיין פה (או שם, תלוי מאיפה מסתכלים) וכנראה אהיה פה עד תחילת אוקטובר.
הסיבה שקפצתי להגיד שלום דווקא עכשיו, היא שאתמול נתקלתי בקטנוע PCX מפונפן במיוחד (https://www.instagram.com/p/BTXevkZh5DZz81H1jbj0NqqSL-uCNrI7uxi8LU0/?taken-by=anigodin&hl=en) וזה גרם לי לבוא להגיד שלום.
אז אני פה כבר כמעט 7 חודשים שבהם גיליתי חיסרון אחד של קטנוע שלא מדברים עליו - קטנוע הופך (או יכול להפוך) אותך לפדלאה. אחרי 8 שנים של רכיבה וכמעט 4 שנים שבהן סחבתי איזו בעיית בריאות, הגעתי לפה בכושר ירוד.
הליכה תמיד הייתה אצלי הצד החזק אבל מאז שהתחלתי לרכוב, הפסקתי ללכת. הייתה תקופה שהייתי יוצא להליכות יזומות אבל זה לא היה יעיל וזה נפסק כמעט לגמרי בגלל אותה בעיית בריאות.
המגורים פה אילצו אותי ללכת. ההתחלה הייתה קשה אבל אחרי חודשיים - שלושה חזרתי לעצמי. באופן מפתיע, לא הרגשתי צורך עז לרכוב. לכל מקום שאליו רציתי או אני רוצה וארצה להגיע, כמעט בטוח שיש רכבת כלשהי. ככה זה שהתחבורה הציבורית עובדת.
ומה לגבי דו-גלגלי ביפן? יש דו-גלגלי ואפילו לא מעט אבל מבנה השוק שונה מאשר בארץ. בעיני הלא מקצועיות זיהיתי שלוש קטגוריות עיקריות של דו"ג: קטנועים קטנים, קטנועים גדולים ואופנועים. בתחום הקטנועים כמעט ואין דגמים בגודל ביניים. ה-PCX הוא הדגם העיקרי שזיהיתי בגודל הביניים.
הקטנועים הקטנים הם הרוב. מדובר בקטנועים בנפחים של פחות מ-150 סמ"ק, לדעתי הרוב סביב ה-100 ופחות.
מה שיש פה בהמונים אלו אופניים. הרוב אופניים פשוטים וחלק גדול הם מה שאני מכנה 'אופני אמא' כי בד"כ אמהות רוכבות עליהם. על זוג אופניים כזה מותקן בד"כ כיסא לילד, לפעמים שניים וזה לא נדיר לראות אמא רוכבת כשילד אחד יושב מאחוריה, אחד לפניה והיא נושאת עוד תינוק במנשא... רכב שני במשפחה.
מתי כן הרגשתי צורך לרכוב? כשחזרתי לארץ לביקור של 10 ימים לפני כחודש.
מכיוון שהקטנוע שלי ללא ביטוח כרגע ונמצא אצל בן דודי ששומר עליו עד שאחזור, החלטתי שבשביל 10 ימים, אין טעם לרכוש ביטוח ונעזרתי במופת התחבורה הציבורית הישראלית, זוג רגליים ורכב של אבא.
וזה מביא אותי לשאלה -
הקטנוע כאמור, עומד כרגע אצל בחצר של בן-דודי. הוא היה מניע אותו כל מספר ימים אבל לפני כחודשיים הוא היה צריך לנסוע לחו"ל וכשחזר גילה שהמצבר מת. זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהמצבר הזה בן 3 פלוס.
השאלה שלי היא כזו - הטסט של הקטנוע אמור להיות בסוף יוני. גם אם לא אשאר ביפן עד ספטמבר, אחזור לארץ כנראה אחרי הטסט. מכיוון שהקטנוע כרגע גם בלי מצבר, מה כדאי לעשות? האם יש טיפול מיוחד שכדאי לעשות עכשיו או שאין טעם?
בהנחה שאחזור בסוף ספטמבר, מה צריך לעשות כדי להחזיר את הקטנוע לכביש? מן הסתם אהיה חייב לקחת אותו למוסך לטיפול והחלפת מצבר. מה הפרוצדורה מבחינת רישיון הרכב?
או שאולי לא כדאי לחכות עד אז ולעשות את זה עכשיו (כלומר, לבקש מבן-דודי שיטפל בעניין)?
תודה מראש ולסיום תמונה נוספת מהווי הדו"ג היפני: https://www.instagram.com/p/BOzp9E7DswP2NsH39WgAFKzH-EHi18-gOZVIt80/?taken-by=anigodin&hl=en
שלום מיפן!
כן, אני עדיין פה (או שם, תלוי מאיפה מסתכלים) וכנראה אהיה פה עד תחילת אוקטובר.
הסיבה שקפצתי להגיד שלום דווקא עכשיו, היא שאתמול נתקלתי בקטנוע PCX מפונפן במיוחד (https://www.instagram.com/p/BTXevkZh5DZz81H1jbj0NqqSL-uCNrI7uxi8LU0/?taken-by=anigodin&hl=en) וזה גרם לי לבוא להגיד שלום.
אז אני פה כבר כמעט 7 חודשים שבהם גיליתי חיסרון אחד של קטנוע שלא מדברים עליו - קטנוע הופך (או יכול להפוך) אותך לפדלאה. אחרי 8 שנים של רכיבה וכמעט 4 שנים שבהן סחבתי איזו בעיית בריאות, הגעתי לפה בכושר ירוד.
הליכה תמיד הייתה אצלי הצד החזק אבל מאז שהתחלתי לרכוב, הפסקתי ללכת. הייתה תקופה שהייתי יוצא להליכות יזומות אבל זה לא היה יעיל וזה נפסק כמעט לגמרי בגלל אותה בעיית בריאות.
המגורים פה אילצו אותי ללכת. ההתחלה הייתה קשה אבל אחרי חודשיים - שלושה חזרתי לעצמי. באופן מפתיע, לא הרגשתי צורך עז לרכוב. לכל מקום שאליו רציתי או אני רוצה וארצה להגיע, כמעט בטוח שיש רכבת כלשהי. ככה זה שהתחבורה הציבורית עובדת.
ומה לגבי דו-גלגלי ביפן? יש דו-גלגלי ואפילו לא מעט אבל מבנה השוק שונה מאשר בארץ. בעיני הלא מקצועיות זיהיתי שלוש קטגוריות עיקריות של דו"ג: קטנועים קטנים, קטנועים גדולים ואופנועים. בתחום הקטנועים כמעט ואין דגמים בגודל ביניים. ה-PCX הוא הדגם העיקרי שזיהיתי בגודל הביניים.
הקטנועים הקטנים הם הרוב. מדובר בקטנועים בנפחים של פחות מ-150 סמ"ק, לדעתי הרוב סביב ה-100 ופחות.
מה שיש פה בהמונים אלו אופניים. הרוב אופניים פשוטים וחלק גדול הם מה שאני מכנה 'אופני אמא' כי בד"כ אמהות רוכבות עליהם. על זוג אופניים כזה מותקן בד"כ כיסא לילד, לפעמים שניים וזה לא נדיר לראות אמא רוכבת כשילד אחד יושב מאחוריה, אחד לפניה והיא נושאת עוד תינוק במנשא... רכב שני במשפחה.
מתי כן הרגשתי צורך לרכוב? כשחזרתי לארץ לביקור של 10 ימים לפני כחודש.
מכיוון שהקטנוע שלי ללא ביטוח כרגע ונמצא אצל בן דודי ששומר עליו עד שאחזור, החלטתי שבשביל 10 ימים, אין טעם לרכוש ביטוח ונעזרתי במופת התחבורה הציבורית הישראלית, זוג רגליים ורכב של אבא.
וזה מביא אותי לשאלה -
הקטנוע כאמור, עומד כרגע אצל בחצר של בן-דודי. הוא היה מניע אותו כל מספר ימים אבל לפני כחודשיים הוא היה צריך לנסוע לחו"ל וכשחזר גילה שהמצבר מת. זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהמצבר הזה בן 3 פלוס.
השאלה שלי היא כזו - הטסט של הקטנוע אמור להיות בסוף יוני. גם אם לא אשאר ביפן עד ספטמבר, אחזור לארץ כנראה אחרי הטסט. מכיוון שהקטנוע כרגע גם בלי מצבר, מה כדאי לעשות? האם יש טיפול מיוחד שכדאי לעשות עכשיו או שאין טעם?
בהנחה שאחזור בסוף ספטמבר, מה צריך לעשות כדי להחזיר את הקטנוע לכביש? מן הסתם אהיה חייב לקחת אותו למוסך לטיפול והחלפת מצבר. מה הפרוצדורה מבחינת רישיון הרכב?
או שאולי לא כדאי לחכות עד אז ולעשות את זה עכשיו (כלומר, לבקש מבן-דודי שיטפל בעניין)?
תודה מראש ולסיום תמונה נוספת מהווי הדו"ג היפני: https://www.instagram.com/p/BOzp9E7DswP2NsH39WgAFKzH-EHi18-gOZVIt80/?taken-by=anigodin&hl=en