קווי ראש העין של אפיקים לא מופיעים בכלקו

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
קווי דן 38,66,82 יתוגברו כאשר התגבור המשמעותי יהיה בקו 38.

קווי ראש העין של אפיקים לא מופיעים בכלקו
בימים האחרונים בדקתי בכלקו לגבי קווי ראש העין והחל מיום שישי הקווים אינם מופיעים. אז כנראה שהעברת הקווים מקווים/דן לאפיקים יעשה ביום שישי.

פעם ראשונה שאני רואה בכלקו שקווים אינם מופיעים. לרוב המידע על הקווים החדשים עולה שבוע מראש או שנשאר כדמותו עם המפעילים הקודמים גם ביום העברת הקווים ואז מעדכנים זאת.
מצב זה אינו ראוי מבחינתי למי שמשתמש בכלקו בשביל מציאת קווים לראש העין ורוצה לעשות זאת בימים שאחרי העברת הקווים.

גם תלונות שיש על אפיקים, גם האתר המיוחד על דומיין של יין איטלקי וגם זה עכשיו אז זה אומר מבחינתי שאפיקים אינה חברה טובה כפי שהרבה אנשים מדווחים וזה די זלזול בציבור הנוסעים.
קווי דן 38,66,82 יתוגברו כאשר התגבור המשמעותי יהיה בקו 38.
יתבצע שינוי מסלול ב38 דן כך שיתחיל ויסיים את נסיעתו ברכבת קרית אריה.
 
החל ממתי? ומה תהיה התדירות?

קווי דן 38,66,82 יתוגברו כאשר התגבור המשמעותי יהיה בקו 38.
יתבצע שינוי מסלול ב38 דן כך שיתחיל ויסיים את נסיעתו ברכבת קרית אריה.
החל ממתי? ומה תהיה התדירות?
אני מניח שזה יבוא על חשבון ביטול השאטל המיותר?
 
מעודד לקרוא שראש עיריית פ"ת עוסק בשיפור התחבורה הציבורית

מעודד לקרוא שראש עיריית פ"ת עוסק בשיפור התחבורה הציבורית
בינתיים הוא לא מוכר כתומך נלהב של תח"צ.....
 

olli3

New member
מנהל
לא באמת, אתה יודע... עבודה שלנו כמובן.

מעודד לקרוא שראש עיריית פ"ת עוסק בשיפור התחבורה הציבורית
בינתיים הוא לא מוכר כתומך נלהב של תח"צ.....
לא באמת, אתה יודע... עבודה שלנו כמובן.
מספר הפעמים שגורמים שונים לוקחים לעצמם את הקרדיט כל כך גבוה שאי אפשר לסמוך על שום פרסום כבר.
 
כל הכבוד. האם זה קשור לביטול השאטל?

לא באמת, אתה יודע... עבודה שלנו כמובן.
מספר הפעמים שגורמים שונים לוקחים לעצמם את הקרדיט כל כך גבוה שאי אפשר לסמוך על שום פרסום כבר.
כל הכבוד. האם זה קשור לביטול השאטל?
 
אני מתכוון לשאטל של נת"ע למרכז ת"א.

אתה לא מתבלבל בין 38 בראש העין של אפיקים ל38 בפ"ת-ת"א של דן?
אני מתכוון לשאטל של נת"ע למרכז ת"א.
לאחרונה דובר על ביטול אפשרי של השאטלים של נת"ע מפאת חוסר ביקוש, וחשבתי שאולי משרד התחבורה מפנה את אותו תקציב לתגבור קו 38.
&nbsp
 

olli3

New member
מנהל
יש ל38 שתי מטרות מובהקות:

אני מתכוון לשאטל של נת"ע למרכז ת"א.
לאחרונה דובר על ביטול אפשרי של השאטלים של נת"ע מפאת חוסר ביקוש, וחשבתי שאולי משרד התחבורה מפנה את אותו תקציב לתגבור קו 38.
&nbsp
יש ל38 שתי מטרות מובהקות:
1. קישור בין שכונת אם המושבות אל תחנת הרכבת

2. קישור של שכונת אם המושבות לציר ז'בוטינסקי ות"א.

מטרות נוספות הן שיפור השירות לקרית אריה, תגבור השירות במקטע שבין מחלף גהה לכרמלית (יחד עם תגבור 82), דבר שמאד מאד נחוץ, במיוחד למקטע התל אביבי של 38/82.

בכל פעם שמוציאים קווים ממפעיל קיים אל מפעיל אחר - משפרים את השירות בקווים אחרים של המפעיל הקיים. אחרי מכרז שרון-חולון צפה לשיפור שירות בקווי אגד ודן באיזור המרכז. עדיין לא יושבים על זה, זה עוד רחוק אבל אלו דברים שתמיד קורים, בכל מכרז.

כך שלא נראה לי שיש קשר בין השאטלים לתגבור התחבורה הציבורית. זה גם ככה לא מגיע מאותו התקציב. יש תקציב לנת"ע אותו היא יכולה להסב להפעלת שאטלים ויש תקציב לתחבורה ציבורית שאת הכסף הזה מנהל משרד התחבורה בעצמו.
 
אבל הוא צודק ואין סתירה בין מה שכתבת למה שהוא כתב

יש ל38 שתי מטרות מובהקות:
1. קישור בין שכונת אם המושבות אל תחנת הרכבת

2. קישור של שכונת אם המושבות לציר ז'בוטינסקי ות"א.

מטרות נוספות הן שיפור השירות לקרית אריה, תגבור השירות במקטע שבין מחלף גהה לכרמלית (יחד עם תגבור 82), דבר שמאד מאד נחוץ, במיוחד למקטע התל אביבי של 38/82.

בכל פעם שמוציאים קווים ממפעיל קיים אל מפעיל אחר - משפרים את השירות בקווים אחרים של המפעיל הקיים. אחרי מכרז שרון-חולון צפה לשיפור שירות בקווי אגד ודן באיזור המרכז. עדיין לא יושבים על זה, זה עוד רחוק אבל אלו דברים שתמיד קורים, בכל מכרז.

כך שלא נראה לי שיש קשר בין השאטלים לתגבור התחבורה הציבורית. זה גם ככה לא מגיע מאותו התקציב. יש תקציב לנת"ע אותו היא יכולה להסב להפעלת שאטלים ויש תקציב לתחבורה ציבורית שאת הכסף הזה מנהל משרד התחבורה בעצמו.
אבל הוא צודק ואין סתירה בין מה שכתבת למה שהוא כתב
אם 38 יתחיל ויסיים בתחנת קרית אריה, הוא מהווה תחליף לפחות לשאטל שבין אצטדיון המושבה לאזור הקריה ואיכילוב ולא תהיה שום סיבה להמשיך להפעיל את השאטל הזה שגם כך מיותר ואין ממש סיבה להפעילו. השאטלים הללו עד כדי כך מיותרים שהסדרנים שלהם עטים על כל מי שחונה בחניון האצטדיון ולמרבה אכזבתם פניו דווקא לרכבת ולא לשאטלים.
 

olli3

New member
מנהל
שים לב לפסקה האחרונה אותה הוספתי בעריכה.

אבל הוא צודק ואין סתירה בין מה שכתבת למה שהוא כתב
אם 38 יתחיל ויסיים בתחנת קרית אריה, הוא מהווה תחליף לפחות לשאטל שבין אצטדיון המושבה לאזור הקריה ואיכילוב ולא תהיה שום סיבה להמשיך להפעיל את השאטל הזה שגם כך מיותר ואין ממש סיבה להפעילו. השאטלים הללו עד כדי כך מיותרים שהסדרנים שלהם עטים על כל מי שחונה בחניון האצטדיון ולמרבה אכזבתם פניו דווקא לרכבת ולא לשאטלים.
שים לב לפסקה האחרונה אותה הוספתי בעריכה.
עד כמה שאני יודע מדובר בתקציבים שונים. כל השאטלים מיותרים. קווי האוטובוס פחות מיותרים, יש שמוצלחים יותר ויש שמוצלחים פחות אבל אנשים מגלים אותם עם הזמן והתפוסה בהם עולה בהדרגה.
&nbsp
המעבר לרכבת ברור לחלוטין - עם חופשי חודשי שהוזל משמעותית (מהימים שלפני הרפורמה) שתקף לכל אמצעי התחבורה, אין שום סיבה להעדיף את השאטל ההזוי הזה שלא רלוונטי לאף אחד גם ככה. אם עוד לפני כן מישהו היה אולי מוכן לשים את הרכב בחניון ולעלות על השאטל כי הוא גר קרוב והשאטל נוח לו יותר מסיבותיו (חניה, נוחות נסיעה, חסכון כספי בדלק וחניה), מאז שהרכבת הפכה להיות כל כך זולה, אפילו היתרון המזערי הזה חלף מהעולם עבור השאטל.
 
לא כל השאטלים מיותרים. השאטלים של חניון שפירים מאוד מוצלחים

שים לב לפסקה האחרונה אותה הוספתי בעריכה.
עד כמה שאני יודע מדובר בתקציבים שונים. כל השאטלים מיותרים. קווי האוטובוס פחות מיותרים, יש שמוצלחים יותר ויש שמוצלחים פחות אבל אנשים מגלים אותם עם הזמן והתפוסה בהם עולה בהדרגה.
&nbsp
המעבר לרכבת ברור לחלוטין - עם חופשי חודשי שהוזל משמעותית (מהימים שלפני הרפורמה) שתקף לכל אמצעי התחבורה, אין שום סיבה להעדיף את השאטל ההזוי הזה שלא רלוונטי לאף אחד גם ככה. אם עוד לפני כן מישהו היה אולי מוכן לשים את הרכב בחניון ולעלות על השאטל כי הוא גר קרוב והשאטל נוח לו יותר מסיבותיו (חניה, נוחות נסיעה, חסכון כספי בדלק וחניה), מאז שהרכבת הפכה להיות כל כך זולה, אפילו היתרון המזערי הזה חלף מהעולם עבור השאטל.
לא כל השאטלים מיותרים. השאטלים של חניון שפירים מאוד מוצלחים
וקווי אוטובוס לא יכולים ממש להחליף אותם כי אחד מגורמי ההצלחה של השאטלים הללו זו החינמיות שלהם (אלא אם כן ינהיגו תעריף חינמי גם בקווי אוטובוס סדירים).
התחליף לשאטלים הללו זה כניסה של עוד כלי רכב פרטיים לתוך תל אביב.

השאטלים של נת"ע לעומת זאת לא באמת חינמיים כי התשלום עליהם מתבצע על ידי תשלום על חניה כביכול, אבל גם אם היו חינמיים באמת הם לא היו מוצלחים מכיוון שמיקומי חניוני החנה וסע של נת"ע גרועים.

שאטל חינמי ללב המטרופולין מחניוני חנה וסע חינמיים בסמוך לדרכים הראשיות ללב המטרופולין זה רעיון טוב שגם עובד בצורה מוצלחת.
 

olli3

New member
מנהל
התכוונתי רק לשאטלים של נת"ע. לא חשבתי בכלל על השאטלים

לא כל השאטלים מיותרים. השאטלים של חניון שפירים מאוד מוצלחים
וקווי אוטובוס לא יכולים ממש להחליף אותם כי אחד מגורמי ההצלחה של השאטלים הללו זו החינמיות שלהם (אלא אם כן ינהיגו תעריף חינמי גם בקווי אוטובוס סדירים).
התחליף לשאטלים הללו זה כניסה של עוד כלי רכב פרטיים לתוך תל אביב.

השאטלים של נת"ע לעומת זאת לא באמת חינמיים כי התשלום עליהם מתבצע על ידי תשלום על חניה כביכול, אבל גם אם היו חינמיים באמת הם לא היו מוצלחים מכיוון שמיקומי חניוני החנה וסע של נת"ע גרועים.

שאטל חינמי ללב המטרופולין מחניוני חנה וסע חינמיים בסמוך לדרכים הראשיות ללב המטרופולין זה רעיון טוב שגם עובד בצורה מוצלחת.
התכוונתי רק לשאטלים של נת"ע. לא חשבתי בכלל על השאטלים
של שפירים.
&nbsp
כשהחניון נמצא על הכביש המהיר וכשבכביש המהיר פקוק להחריד - זה מוצלח. אנשים אוהבים נוחות, זה לא חדש. אני לא חושב שאם יהפכו את השאטלים לקווי תח"צ בתשלום, זה יגרום למעבר מאסיבי בחזרה לרכב הפרטי אל תוך ת"א. על שירות טוב, אנשים מוכנים לשלם ושירות טוב זה שירות תדיר שחוסך להם זמן בראש ובראשונה.
&nbsp
שים לב לתופעה מתחום דומה. כשמשדרגים כביש קיים ועקב כך הגישה אל תחנת דלק או מתחם שסובב סביב תחנת הדלק הופכת לגישה מעט מורכבת יותר - אנשים מעדיפים לעצור במקום אחר. מדובר ברוה המקרים בתוספת של עד 5 דקות לזמן הנסיעה אבל אנשים רואים בכל עיכוב משמעותי. האבסורד הוא שבתחנות הדלק שנמצאות ממש על הכביש לרוב התורים בחנויות השונות ארוכים יותר ואתה מוצא את עצמך מבזבז שם את אותו הזמן או אף זמן רב יותר.
&nbsp
השאטלים של נת"ע נועדו לכשלון מהיום הראשון. קווי התח"צ שהופעלו על בסיס דומה לשאטלים (חניון שתקוע בחור), גם לא התרוממו כיאות מאותה הסיבה.
 
למה באמת קו 38 נוסע במסלול זהה לקו 82? את קו 82 צריכים

יש ל38 שתי מטרות מובהקות:
1. קישור בין שכונת אם המושבות אל תחנת הרכבת

2. קישור של שכונת אם המושבות לציר ז'בוטינסקי ות"א.

מטרות נוספות הן שיפור השירות לקרית אריה, תגבור השירות במקטע שבין מחלף גהה לכרמלית (יחד עם תגבור 82), דבר שמאד מאד נחוץ, במיוחד למקטע התל אביבי של 38/82.

בכל פעם שמוציאים קווים ממפעיל קיים אל מפעיל אחר - משפרים את השירות בקווים אחרים של המפעיל הקיים. אחרי מכרז שרון-חולון צפה לשיפור שירות בקווי אגד ודן באיזור המרכז. עדיין לא יושבים על זה, זה עוד רחוק אבל אלו דברים שתמיד קורים, בכל מכרז.

כך שלא נראה לי שיש קשר בין השאטלים לתגבור התחבורה הציבורית. זה גם ככה לא מגיע מאותו התקציב. יש תקציב לנת"ע אותו היא יכולה להסב להפעלת שאטלים ויש תקציב לתחבורה ציבורית שאת הכסף הזה מנהל משרד התחבורה בעצמו.
למה באמת קו 38 נוסע במסלול זהה לקו 82? את קו 82 צריכים
לתגבר, לפעמים אפילו המפרקיות שלו נוסעות עמוסות, בעיקר בשעות השיא. וזאת בלי קשר לקו 38. לאחר התגבור של 38 הוא עלול לצאת הרבה פעמים ביחד עם 82 מהכרמלית! ואז מה עשינו?
יכולים לעשות מסלול קצת שונה לקו 38, למשל דרך דוד המלך (כמו 18), או שאולי בלונדון מינסטור יפנה שמאלה כמו קו 142 וייכנס לרוטשילד, יגיע לפלורנטין, ומשם או צפונה דרך מתחם התחנה ביפו לכרמלית, או ימשיך למסוף וולפסון.
היתרון: יהיה קישור בין פ"ת לשדרות רושטילד + יש הרבה צעירים באזור פלורנטין שעובדים בקרית אזורים או בקרית אריה + קישור בין פ"ת ובין ציר ז'בוטינסקי למתחם התחנה ביפו ולאזורי המלונות שיבן התחנה ובין הכרמלית.
 
גם אם זו עבודה של אחרים שהוא תופס עליה טרמפ ולא מטרפד אותה

לא באמת, אתה יודע... עבודה שלנו כמובן.
מספר הפעמים שגורמים שונים לוקחים לעצמם את הקרדיט כל כך גבוה שאי אפשר לסמוך על שום פרסום כבר.
גם אם זו עבודה של אחרים שהוא תופס עליה טרמפ ולא מטרפד אותה
זה כבר מעודד.
אם הוא לא באמת עוזר, לפחות שלא יפריע.
 

olli3

New member
מנהל
ברוב המוחלט של המקרים, גורמים עירוניים לא מבינים בקווי תח"צ.

גם אם זו עבודה של אחרים שהוא תופס עליה טרמפ ולא מטרפד אותה
זה כבר מעודד.
אם הוא לא באמת עוזר, לפחות שלא יפריע.
ברוב המוחלט של המקרים, גורמים עירוניים לא מבינים בקווי תח"צ.
ההסתכלות לרוב היא מה המוצא ומה היעד? לא רואים את המסלול של הקו, לא יודעים מהי תדירות מספיקה, לא מבינים מה ההבדל בין שני קווים שמתחילים באותה נקודה ומסתיימים באותה נקודה אך עושים מסלול שונה בדרך.
&nbsp
הרבה פעמים באים בבקשות לשירות כלשהו וכללי מידי ליעד מסויים. בלא מעט מקרים מסתכלים על תחנה מרכזית כנקודת קצה לגיטימית לכל דבר ועניין ולא מבינים לשם מה צריך לבנות מסופים? הרבה פעמים רשויות עירוניות מעדיפות קווים מעגליים בדיוק מסיבה זו - אין צורך במסוף וצריך להציב הרבה פחות תחנות בדרך.
&nbsp
שלא לדבר על צרכיהם של באי העיר ולא תושביה, את אלו הגורמים העירוניים כמעט תמיד שוכחים.
&nbsp
לכן, ככלל אצבע - כמעט תמיד כשראשי ערים או גורמים עירוניים מבשרים בהוד והדר על דברים שקשורים בשיפור התח"צ, אתה יכול להיות דיי בטוח שהם לא קשורים לעניין. וכשהם כן קשורים לעניין, הקווים שהם מבקשים להפעיל מבוטלים אחרי חצי שנה עקב חוסר משווע בנוסעים. זה ברוב המקרים... במעט המקרים יש מי שמבין עניין בעיריה ומשרד התחבורה באמת סופר אותו ומקשיב כי יש טעם להקשיב.
 

EHP12

Active member
לכן אולי עדיף שבארץ

ברוב המוחלט של המקרים, גורמים עירוניים לא מבינים בקווי תח"צ.
ההסתכלות לרוב היא מה המוצא ומה היעד? לא רואים את המסלול של הקו, לא יודעים מהי תדירות מספיקה, לא מבינים מה ההבדל בין שני קווים שמתחילים באותה נקודה ומסתיימים באותה נקודה אך עושים מסלול שונה בדרך.
&nbsp
הרבה פעמים באים בבקשות לשירות כלשהו וכללי מידי ליעד מסויים. בלא מעט מקרים מסתכלים על תחנה מרכזית כנקודת קצה לגיטימית לכל דבר ועניין ולא מבינים לשם מה צריך לבנות מסופים? הרבה פעמים רשויות עירוניות מעדיפות קווים מעגליים בדיוק מסיבה זו - אין צורך במסוף וצריך להציב הרבה פחות תחנות בדרך.
&nbsp
שלא לדבר על צרכיהם של באי העיר ולא תושביה, את אלו הגורמים העירוניים כמעט תמיד שוכחים.
&nbsp
לכן, ככלל אצבע - כמעט תמיד כשראשי ערים או גורמים עירוניים מבשרים בהוד והדר על דברים שקשורים בשיפור התח"צ, אתה יכול להיות דיי בטוח שהם לא קשורים לעניין. וכשהם כן קשורים לעניין, הקווים שהם מבקשים להפעיל מבוטלים אחרי חצי שנה עקב חוסר משווע בנוסעים. זה ברוב המקרים... במעט המקרים יש מי שמבין עניין בעיריה ומשרד התחבורה באמת סופר אותו ומקשיב כי יש טעם להקשיב.
לכן אולי עדיף שבארץ
התחבורה הציבורית העירונית עדיין תהייה בבעלות ממשלתית (שלא חפה מטעויות), מאשר בבעלות עירונית. כמו שקורה ברוב המדינות בהם יש תחבורה ציבורית ראויה. מפני שגם לעיריות חזקות יחסית, אין את הכוח ואת הכאב ראש להתעסק בזה.
 
אם תוקמנה רשויות מטרופוליניות - הידע יהיה שם

לכן אולי עדיף שבארץ
התחבורה הציבורית העירונית עדיין תהייה בבעלות ממשלתית (שלא חפה מטעויות), מאשר בבעלות עירונית. כמו שקורה ברוב המדינות בהם יש תחבורה ציבורית ראויה. מפני שגם לעיריות חזקות יחסית, אין את הכוח ואת הכאב ראש להתעסק בזה.
אם תוקמנה רשויות מטרופוליניות - הידע יהיה שם
חוסר הידע של הרשויות המקומיות אינו גזירת גורל.
 
בשורה טובה גם לנהגי 38 שיהיה להם מסוף מסודר

קווי דן 38,66,82 יתוגברו כאשר התגבור המשמעותי יהיה בקו 38.
יתבצע שינוי מסלול ב38 דן כך שיתחיל ויסיים את נסיעתו ברכבת קרית אריה.
בשורה טובה גם לנהגי 38 שיהיה להם מסוף מסודר
ולפחות שירותים, אם לא בקראוון מיוחד, לפחות ברכבת.
רק לא הבנתי את מה שכתוב על 51- הוא תמיד ייסע דרך אם המושבות? או שתהיה חלופה כזו?
 

orchilit

New member
לא, זו חלופה.

בשורה טובה גם לנהגי 38 שיהיה להם מסוף מסודר
ולפחות שירותים, אם לא בקראוון מיוחד, לפחות ברכבת.
רק לא הבנתי את מה שכתוב על 51- הוא תמיד ייסע דרך אם המושבות? או שתהיה חלופה כזו?
לא, זו חלופה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה