קווי ראש העין של אפיקים לא מופיעים בכלקו

מצב
הנושא נעול.
זו חלופה שכיום נוסעת רק בכיוון מפ"ת לת"א

לא, זו חלופה.
זו חלופה שכיום נוסעת רק בכיוון מפ"ת לת"א
בכתבה רשום "הלוך וחזור".
לא ברור לי האם זו טעות או שבאמת מתכוונים להוסיף לחלופה גם כיוון שני. ואם כך למה להשאיר אותה עם המספר 51 ולא לתת לה מספר אחר, למשל 151.

אגב, גם לגבי 38 יש לי בעיה עם המספר. 38 ו 82 הם בעצם קווי מזלג. למה לא לתת ל-38 את המספר 182 (שהוא פנוי באזור הזה של גוש דן)?
 
נכון, ומן הראוי שגם לשתי החלופות של 38 יהיו מספרים נפרדים.

זו חלופה שכיום נוסעת רק בכיוון מפ"ת לת"א
בכתבה רשום "הלוך וחזור".
לא ברור לי האם זו טעות או שבאמת מתכוונים להוסיף לחלופה גם כיוון שני. ואם כך למה להשאיר אותה עם המספר 51 ולא לתת לה מספר אחר, למשל 151.

אגב, גם לגבי 38 יש לי בעיה עם המספר. 38 ו 82 הם בעצם קווי מזלג. למה לא לתת ל-38 את המספר 182 (שהוא פנוי באזור הזה של גוש דן)?
נכון, ומן הראוי שגם לשתי החלופות של 38 יהיו מספרים נפרדים.
 

orchilit

New member
מסכים עם שניכם. גם עם חלופת 39 אפשר לקרוא לה 139

נכון, ומן הראוי שגם לשתי החלופות של 38 יהיו מספרים נפרדים.
מסכים עם שניכם. גם עם חלופת 39 אפשר לקרוא לה 139
הוא הרי התפנה, והחלופה הזו לא מתקרבת לתל השומר ולא חופפת ל139 של קווים דומני. והחלופה הזו די מבלבלת בגלל שהיא נוסעת בתוך לולאה שהפוכה לכיוון הרגיל שלו . (ומה עושים עם 239 שנוסע מערבה דרך יצחק שדה? 339?)
&nbsp
הכי מעצבן זה החלופות של 89 ו40 שנוסעות לסירוגין. גם אותן היה ראוי למספר (589? [389 כבר קיים ו489 זה קו הלילה של אגד] ו-340?) . ויש גם את חלופת הבוקר של 54 דרך רכבת מרכז שאפשר לקרוא לה 154.
&nbsp
הבעייה בחלופות האלו שבלוחות המידע בתחנות לא מוצג המידע הנכון, מאחר והוא מתייחס לחלופה אחת בלבד ה"שכיחה" ביותר , שמן הסתם התדירות שלה היא פי 2 פחות תדירה (למשל בתחנת כיכר רבין של 89 כתוב שם תדירות של 30 דק'), או שקו 54 מתחיל ב9:30. זה מידע ממש ממש מטעה .
 

DanBus43Maalit72

Active member
גם עם קווים 2/2א בחולון מוצגת החלופה השכיחה יותר שהינה קו 2.

מסכים עם שניכם. גם עם חלופת 39 אפשר לקרוא לה 139
הוא הרי התפנה, והחלופה הזו לא מתקרבת לתל השומר ולא חופפת ל139 של קווים דומני. והחלופה הזו די מבלבלת בגלל שהיא נוסעת בתוך לולאה שהפוכה לכיוון הרגיל שלו . (ומה עושים עם 239 שנוסע מערבה דרך יצחק שדה? 339?)
&nbsp
הכי מעצבן זה החלופות של 89 ו40 שנוסעות לסירוגין. גם אותן היה ראוי למספר (589? [389 כבר קיים ו489 זה קו הלילה של אגד] ו-340?) . ויש גם את חלופת הבוקר של 54 דרך רכבת מרכז שאפשר לקרוא לה 154.
&nbsp
הבעייה בחלופות האלו שבלוחות המידע בתחנות לא מוצג המידע הנכון, מאחר והוא מתייחס לחלופה אחת בלבד ה"שכיחה" ביותר , שמן הסתם התדירות שלה היא פי 2 פחות תדירה (למשל בתחנת כיכר רבין של 89 כתוב שם תדירות של 30 דק'), או שקו 54 מתחיל ב9:30. זה מידע ממש ממש מטעה .
גם עם קווים 2/2א בחולון מוצגת החלופה השכיחה יותר שהינה קו 2.
החלופות של 40 ו 89 שנוסעות לסירוגין גם די מעצבנות.
את החלופה של קו 89 ברמת החייל וישגב אפשר לבטל והלשאיר את החלופה המהירה דרך משמר הירדן בגלל שזה קו ארוך מאוד.
את החלופה של קו 40 בהדר יוסף אפשר לבטל ולפתוח קו חדש מקוצר דמוי קו 40 שאפשר למספר אותו כ 30, 44(שלא תהיה חפיפה לקו 44 במכרז שרון חלון מרחבי), 340. או להאריך את קו 289 לקניון איילון ושיעבור דרך השכונה בתדירות גבוהה.
&nbsp
את חלופת הבוקר של קו 54 דרל רכבת מרכז אפשר למספר כ 154.
את קו 38 שהוא מזלג את קו 82 אפשר למספר אותו כ 181(דרך ז'בוטינסקי)/182(דרך אבשלום גיסין).
&nbsp
 
181 תפוס - קו של אפיקים בין קדומים לפתח תקוה

גם עם קווים 2/2א בחולון מוצגת החלופה השכיחה יותר שהינה קו 2.
החלופות של 40 ו 89 שנוסעות לסירוגין גם די מעצבנות.
את החלופה של קו 89 ברמת החייל וישגב אפשר לבטל והלשאיר את החלופה המהירה דרך משמר הירדן בגלל שזה קו ארוך מאוד.
את החלופה של קו 40 בהדר יוסף אפשר לבטל ולפתוח קו חדש מקוצר דמוי קו 40 שאפשר למספר אותו כ 30, 44(שלא תהיה חפיפה לקו 44 במכרז שרון חלון מרחבי), 340. או להאריך את קו 289 לקניון איילון ושיעבור דרך השכונה בתדירות גבוהה.
&nbsp
את חלופת הבוקר של קו 54 דרל רכבת מרכז אפשר למספר כ 154.
את קו 38 שהוא מזלג את קו 82 אפשר למספר אותו כ 181(דרך ז'בוטינסקי)/182(דרך אבשלום גיסין).
&nbsp
181 תפוס - קו של אפיקים בין קדומים לפתח תקוה
בפתח תקוה המספרים: 181, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 תפוסים על ידי קווי השומרון של אפיקים או קווים אזוריים באשכול פתח תקוה - ראש העין (183, 187 ובמכרז החדש יש גם קו חדש 185 בין פ"ת לשוהם שכבר מהווה כפילות עם 185 של אשכול השומרון של אפיקים).
המספר היחיד בסדרת 18X שפנוי בפתח תקוה הוא 182.
 

orchilit

New member
וזה בדיוק המספר המתאים ממילא


181 תפוס - קו של אפיקים בין קדומים לפתח תקוה
בפתח תקוה המספרים: 181, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 תפוסים על ידי קווי השומרון של אפיקים או קווים אזוריים באשכול פתח תקוה - ראש העין (183, 187 ובמכרז החדש יש גם קו חדש 185 בין פ"ת לשוהם שכבר מהווה כפילות עם 185 של אשכול השומרון של אפיקים).
המספר היחיד בסדרת 18X שפנוי בפתח תקוה הוא 182.
וזה בדיוק המספר המתאים ממילא
 

olli3

New member
מנהל
יש סיבה ללמה לא.

זו חלופה שכיום נוסעת רק בכיוון מפ"ת לת"א
בכתבה רשום "הלוך וחזור".
לא ברור לי האם זו טעות או שבאמת מתכוונים להוסיף לחלופה גם כיוון שני. ואם כך למה להשאיר אותה עם המספר 51 ולא לתת לה מספר אחר, למשל 151.

אגב, גם לגבי 38 יש לי בעיה עם המספר. 38 ו 82 הם בעצם קווי מזלג. למה לא לתת ל-38 את המספר 182 (שהוא פנוי באזור הזה של גוש דן)?
יש סיבה ללמה לא.
בזמנו בפתח תקווה בוצע שינוי מספרים לקווים העירוניים והקידמות לקווים ניתנה על פי היעדים של כל קו. חבו שזה יקל על התושבים, הסתבר שלא.
&nbsp
במרוצת השנים התפתחה תפיסה שרצוי להציג קווים דומים עם אותו מספר בסיס או עם מספר עוקב אך בעיקר כשפותחים קו חדש שכזה. כאשר מדובר בקו קיים שלא מבצעים לו שינוי של ממש במסלול הוחלט שלא כדאי לשנות את מספרו כי עבור המשתמש הממוצע, מספר הקו לא ממש משנה. אם אנשים רגילים שזה 38, לא כדאי לשנות להם את מספר הקו כי יזה יגרום לבלבול, בעיקר של נוסעים מזדמנים ולא נוסעים קבועים.
 
כשעושים מקבץ של שינויים באזור מסויים (ובפ"ת הרי יהיה מקבץ של

יש סיבה ללמה לא.
בזמנו בפתח תקווה בוצע שינוי מספרים לקווים העירוניים והקידמות לקווים ניתנה על פי היעדים של כל קו. חבו שזה יקל על התושבים, הסתבר שלא.
&nbsp
במרוצת השנים התפתחה תפיסה שרצוי להציג קווים דומים עם אותו מספר בסיס או עם מספר עוקב אך בעיקר כשפותחים קו חדש שכזה. כאשר מדובר בקו קיים שלא מבצעים לו שינוי של ממש במסלול הוחלט שלא כדאי לשנות את מספרו כי עבור המשתמש הממוצע, מספר הקו לא ממש משנה. אם אנשים רגילים שזה 38, לא כדאי לשנות להם את מספר הקו כי יזה יגרום לבלבול, בעיקר של נוסעים מזדמנים ולא נוסעים קבועים.
כשעושים מקבץ של שינויים באזור מסויים (ובפ"ת הרי יהיה מקבץ של
שינויים בגלל המכרז) אפשר גם לשנות מספר של קו קיים.

הרי ביישום מכרז צפון הנגב עשו מהפכה במספרי הקווים וגם במכרז אשדוד-יבנה-תל אביב עשו שינויי מספרים, למשל של קווי אשדוד-אשקלון.

אז דווקא לגבי קו 38 שמלכתחילה קביעת מספרו הייתה שגויה, צריך לדבוק בשמירת מספר שרגילים אליו?
זה לא קו עם מספר גדול של נוסעים ששינוי מספרו יכול לעורר בעיה גדולה.
במקרה של הקו הזה אולי דווקא שינוי למספר שמזכיר את 82 יכול למשוך אליו עוד נוסעים שהיום לא בדיוק יודעים מה זה הקו הזה.
למשתמשים הקבועים מהדר המושבות או לקרית אריה לא תהיה בעיה עם שינוי המספר. ומזדמנים כנראה לא ממש מכירים את הקו הזה.
 

orchilit

New member


כשעושים מקבץ של שינויים באזור מסויים (ובפ"ת הרי יהיה מקבץ של
שינויים בגלל המכרז) אפשר גם לשנות מספר של קו קיים.

הרי ביישום מכרז צפון הנגב עשו מהפכה במספרי הקווים וגם במכרז אשדוד-יבנה-תל אביב עשו שינויי מספרים, למשל של קווי אשדוד-אשקלון.

אז דווקא לגבי קו 38 שמלכתחילה קביעת מספרו הייתה שגויה, צריך לדבוק בשמירת מספר שרגילים אליו?
זה לא קו עם מספר גדול של נוסעים ששינוי מספרו יכול לעורר בעיה גדולה.
במקרה של הקו הזה אולי דווקא שינוי למספר שמזכיר את 82 יכול למשוך אליו עוד נוסעים שהיום לא בדיוק יודעים מה זה הקו הזה.
למשתמשים הקבועים מהדר המושבות או לקרית אריה לא תהיה בעיה עם שינוי המספר. ומזדמנים כנראה לא ממש מכירים את הקו הזה.
 
דבר נוסף: התדירות של 38 עומדת להיות כמעט מוכפלת

יש סיבה ללמה לא.
בזמנו בפתח תקווה בוצע שינוי מספרים לקווים העירוניים והקידמות לקווים ניתנה על פי היעדים של כל קו. חבו שזה יקל על התושבים, הסתבר שלא.
&nbsp
במרוצת השנים התפתחה תפיסה שרצוי להציג קווים דומים עם אותו מספר בסיס או עם מספר עוקב אך בעיקר כשפותחים קו חדש שכזה. כאשר מדובר בקו קיים שלא מבצעים לו שינוי של ממש במסלול הוחלט שלא כדאי לשנות את מספרו כי עבור המשתמש הממוצע, מספר הקו לא ממש משנה. אם אנשים רגילים שזה 38, לא כדאי לשנות להם את מספר הקו כי יזה יגרום לבלבול, בעיקר של נוסעים מזדמנים ולא נוסעים קבועים.
דבר נוסף: התדירות של 38 עומדת להיות כמעט מוכפלת
זה לא סתם תגבור, זה למעשה שינוי ייעוד לקו שנועד למשוך קהל הרבה יותר גדול של נוסעים והמאגר הגדול של הנוסעים הפוטנציאלים זה המאגר של 82 בציר ז'בוטינסקי ובתל אביב, לא המאגר של תושבי הדר המושבות וגם לא המאגר של העובדים בקרית אריה.
כדי למשוך את המאגר הזה להשתמש גם ב38, מאוד רצוי לשנות לו את המספר ל-182.

התגבור הזה של 38 מחזק מאוד את עובדת היותו קו מזלג עם 82. עד עתה 38 היה מאין תוספת זניחה ל-82 בגלל התדירות הנמוכה שלו ולכן זה למעשה היה קו נישה ולא הייתה חשיבות גדולה למספר שלו. אבל לאחר התגבור המאסיבי שלו, תהיה לכך חשיבות גדולה.

אם המספר יישאר 38, גם ההתייחסות לקו של מאגר הנוסעים הפוטנציאליים הגדול לקו הזה תישאר כפי שהיא, כלומר ימשיכו לדבוק ב-82 וכשיעבור בתחנות בבני ברק או ברמת גן 38, לא יתייחסו אליו כי זה הקו ההוא שלא ממש יודעים מהו וימשיכו להמתין לקו הידוע 82...
אם לעומת זאת יעבור אוטובוס של דן עם המספר 182 תקפוץ לנוסעים הפוטנציאלים שאלה מה זה הקו הזה? אולי הוא דומה ל-82?
זה אלמנט שיווקי שלא צריך לבטל אותו.
 

orchilit

New member
וגם במקביל לשים גם בו ואלידטורים (שיש גם ב82)

דבר נוסף: התדירות של 38 עומדת להיות כמעט מוכפלת
זה לא סתם תגבור, זה למעשה שינוי ייעוד לקו שנועד למשוך קהל הרבה יותר גדול של נוסעים והמאגר הגדול של הנוסעים הפוטנציאלים זה המאגר של 82 בציר ז'בוטינסקי ובתל אביב, לא המאגר של תושבי הדר המושבות וגם לא המאגר של העובדים בקרית אריה.
כדי למשוך את המאגר הזה להשתמש גם ב38, מאוד רצוי לשנות לו את המספר ל-182.

התגבור הזה של 38 מחזק מאוד את עובדת היותו קו מזלג עם 82. עד עתה 38 היה מאין תוספת זניחה ל-82 בגלל התדירות הנמוכה שלו ולכן זה למעשה היה קו נישה ולא הייתה חשיבות גדולה למספר שלו. אבל לאחר התגבור המאסיבי שלו, תהיה לכך חשיבות גדולה.

אם המספר יישאר 38, גם ההתייחסות לקו של מאגר הנוסעים הפוטנציאליים הגדול לקו הזה תישאר כפי שהיא, כלומר ימשיכו לדבוק ב-82 וכשיעבור בתחנות בבני ברק או ברמת גן 38, לא יתייחסו אליו כי זה הקו ההוא שלא ממש יודעים מהו וימשיכו להמתין לקו הידוע 82...
אם לעומת זאת יעבור אוטובוס של דן עם המספר 182 תקפוץ לנוסעים הפוטנציאלים שאלה מה זה הקו הזה? אולי הוא דומה ל-82?
זה אלמנט שיווקי שלא צריך לבטל אותו.
וגם במקביל לשים גם בו ואלידטורים (שיש גם ב82)
(ובכל קו אחר, כמובן, אבל אם הולכים על האלמנט הזה של השיווק מחדש, זה עוד משהו שייצור הקבלה בינו לבין 82)
 

orchilit

New member
יש כבר הודעת פרידה ב"דן" (ללא ציון מי המפעיל החדש, כמה מפתיע

קווי ראש העין של אפיקים לא מופיעים בכלקו
בימים האחרונים בדקתי בכלקו לגבי קווי ראש העין והחל מיום שישי הקווים אינם מופיעים. אז כנראה שהעברת הקווים מקווים/דן לאפיקים יעשה ביום שישי.

פעם ראשונה שאני רואה בכלקו שקווים אינם מופיעים. לרוב המידע על הקווים החדשים עולה שבוע מראש או שנשאר כדמותו עם המפעילים הקודמים גם ביום העברת הקווים ואז מעדכנים זאת.
מצב זה אינו ראוי מבחינתי למי שמשתמש בכלקו בשביל מציאת קווים לראש העין ורוצה לעשות זאת בימים שאחרי העברת הקווים.

גם תלונות שיש על אפיקים, גם האתר המיוחד על דומיין של יין איטלקי וגם זה עכשיו אז זה אומר מבחינתי שאפיקים אינה חברה טובה כפי שהרבה אנשים מדווחים וזה די זלזול בציבור הנוסעים.
יש כבר הודעת פרידה ב"דן" (ללא ציון מי המפעיל החדש, כמה מפתיע
http://www.dan.co.il/news/news.aspx?new=5972
 

orchilit

New member
כן ראיתי. הפתיע אותי גם לטובה.

בהודעה של קווים דווקא כן ציינו את אפיקים ואפילו איחלו בהצלחה
כן ראיתי. הפתיע אותי גם לטובה.
אגב, בטח חפרו על זה, אבל בטח תסלח לי. למה בעצם מפעילים את 47 עכשיו ולא עם יחד שאר קווי פ"ת ?
 
אני מניח שבעקבות לחצים של עיריית גבעת שמואל

כן ראיתי. הפתיע אותי גם לטובה.
אגב, בטח חפרו על זה, אבל בטח תסלח לי. למה בעצם מפעילים את 47 עכשיו ולא עם יחד שאר קווי פ"ת ?
אני מניח שבעקבות לחצים של עיריית גבעת שמואל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה