קווי חיפה 1978

EHP12

Active member
רובם קווים שעד היום פעילים ומסלולם שונה לאורך השנים, קווי 5X ו-6X כבר עשור שהם בוטלו
בוטלו מהרגע שהחלה לפעול המטרונית ולא היה בהם צורך. גם לפני כן, מאז שנפתחה מרכזית המפרץ ב-2002 הם קוצרו לשם ולא נכנסו לחיפה.
 
ב 46 השנים שחלפו מאז פרסום הקבצים קווי חיפה השתנו מעט מאד. יש מספר קטן של קווים שמופיעים בקובץ ובוטלו מאז או עברו התאמות מסלול קטנות, אבל בגדול המערכת נראית מאוד דומה גם היום. התוספות המשמעותיות ביותר הן קווי ה 1XX שהתווספו מאז הפעלת מרכזית המפרץ וחוף הכרמל.
 

EHP12

Active member
ב 46 השנים שחלפו מאז פרסום הקבצים קווי חיפה השתנו מעט מאד. יש מספר קטן של קווים שמופיעים בקובץ ובוטלו מאז או עברו התאמות מסלול קטנות, אבל בגדול המערכת נראית מאוד דומה גם היום. התוספות המשמעותיות ביותר הן קווי ה 1XX שהתווספו מאז הפעלת מרכזית המפרץ וחוף הכרמל.
מאוד קשה לומר שהרשת לא השתנתה. קודם כל בוטלו הרבה קווים קצרים שנסעו בתוך הדר והעיר התחתית. הקמת שתי המרכזיות בקצוות של חיפה שינו לחלוטין את התח"צ בעיר, כי הקווים המקשרים בין המרכזיות חשובים מאוד לרשת, הרבה יותר מהקווים להדר שפחות אטרקטיביים מאז. וכמובן שהוציאו את כל התחבורה הבינעירונית מתוך חיפה. שלא נדבר על קווי הקריות שהשתנו לחלוטין הן בגלל המטרונית וגם לפני כן קוצרו למרכזית המפרץ ולא המשיכו להדר כמו אז.
 
מאוד קשה לומר שהרשת לא השתנתה. קודם כל בוטלו הרבה קווים קצרים שנסעו בתוך הדר והעיר התחתית. הקמת שתי המרכזיות בקצוות של חיפה שינו לחלוטין את התח"צ בעיר, כי הקווים המקשרים בין המרכזיות חשובים מאוד לרשת, הרבה יותר מהקווים להדר שפחות אטרקטיביים מאז. וכמובן שהוציאו את כל התחבורה הבינעירונית מתוך חיפה. שלא נדבר על קווי הקריות שהשתנו לחלוטין הן בגלל המטרונית וגם לפני כן קוצרו למרכזית המפרץ ולא המשיכו להדר כמו אז.
כוונתי הייתה שחלק גדול מהקווים שמופיעים בקובץ לא השתנו למעט מספר קטן של קווים שבוטלו. מחוץ למה שמופיע בקובץ כמובן שנוספו הרבה קווים בעירוני וגם בבין עירוני, הוספת המטרונית וקווי ה 1XXX ועוד....
 
מזכיר לי את שנות ילדותי בחיפה עד 1968 .התגוררנו בגבול בין הדר לואדי ניסנס ולמעט הבלגנים שהיו בבית בין ההורים אני זוכר את חיפה כילד לטובה
אכן הכל השתנה לגמרי לטובה ולרעה תלוי בעיני המתבונן
 

connex

Active member
מזכיר לי את שנות ילדותי בחיפה עד 1968 .התגוררנו בגבול בין הדר לואדי ניסנס ולמעט הבלגנים שהיו בבית בין ההורים אני זוכר את חיפה כילד לטובה
אכן הכל השתנה לגמרי לטובה ולרעה תלוי בעיני המתבונן
כאחד שבא מידי פעם לטייל בחיפה אני חייב להודות שעבורי זאת עיר מתקדמת מאד מבחינה תחבורתית. הקווים העירוניים של אגד, המטרונית של סופרבוס בשילוב הכרמלית, הרכבלית ותחנות הרכבת נותנות פתרון מצויין בעיר שיש בה כל כך הרבה מקומות לטייל
 
כאחד שבא מידי פעם לטייל בחיפה אני חייב להודות שעבורי זאת עיר מתקדמת מאד מבחינה תחבורתית. הקווים העירוניים של אגד, המטרונית של סופרבוס בשילוב הכרמלית, הרכבלית ותחנות הרכבת נותנות פתרון מצויין בעיר שיש בה כל כך הרבה מקומות לטייל
גם לדעתי אחת המערכות הטובות בארץ בשילוב עם שתי תחנות מרכזיות שנותנות מעבר קל ומהיר בין אוטובוס לרכבת ושאר אמצעי התחבורה.
 

EHP12

Active member
גם לדעתי אחת המערכות הטובות בארץ בשילוב עם שתי תחנות מרכזיות שנותנות מעבר קל ומהיר בין אוטובוס לרכבת ושאר אמצעי התחבורה.
המערכת בחיפה יותר מסודרת, ממערכת בגוש דן, עם תחנות מרכזיות שעובדות טוב, אבל יש עם המערכת כמה בעיות.
* יותר מדי קווים בתדירות נמוכה. יש מעט מדי קווים בתדירות גבוהה (יותר מ-4 נסיעות בשעה בשעות השיא), אבל יותר מדי קווים בתדירות של 20/30 דקות, ויש כאלה שפחות מכך. למשל מאוניברסיטת חיפה (לא טכניון!), השירות הן לחוף הכרמל והן למרכזית המפרץ מאוד לא תדיר (והחלפה בחורב זה לא פתרון).
* המיקום של מרכזית המפרץ ביעד שהוא לא של אף אחד בעייתי. אני נניח הייתי ממקם את המרכזית הצפונית בגשר פז. חוף הכרמל היא לפחות על מת"ם.
* יש יותר מדי קווים עם 300 חלופות שונות, וקווים שהם בעצם חלופה של קו חזק יותר. צריך דוקטורט כדי להבין את ההבדלים הקטנים בין כל הקווים והחלופות למשל שיש מנו"ש להדר.
 
המערכת בחיפה יותר מסודרת, ממערכת בגוש דן, עם תחנות מרכזיות שעובדות טוב, אבל יש עם המערכת כמה בעיות.
* יותר מדי קווים בתדירות נמוכה. יש מעט מדי קווים בתדירות גבוהה (יותר מ-4 נסיעות בשעה בשעות השיא), אבל יותר מדי קווים בתדירות של 20/30 דקות, ויש כאלה שפחות מכך. למשל מאוניברסיטת חיפה (לא טכניון!), השירות הן לחוף הכרמל והן למרכזית המפרץ מאוד לא תדיר (והחלפה בחורב זה לא פתרון).
* המיקום של מרכזית המפרץ ביעד שהוא לא של אף אחד בעייתי. אני נניח הייתי ממקם את המרכזית הצפונית בגשר פז. חוף הכרמל היא לפחות על מת"ם.
* יש יותר מדי קווים עם 300 חלופות שונות, וקווים שהם בעצם חלופה של קו חזק יותר. צריך דוקטורט כדי להבין את ההבדלים הקטנים בין כל הקווים והחלופות למשל שיש מנו"ש להדר.
* מסכים לגבי הצורך להעלות תדירות בחלק גדול מהקווים, למשל קו 136 שהוא הקו הישיר היחיד שמקשר בין ציר המוריה לבין המפרץ
* את קווי האוניברסיטה מכיר אישית, לדעתי השירות לאוניברסיטה טוב מאוד עם הרבה אפשרויות הגעה, כן צריך לשפר את השירות לחוף הכרמל אבל למפרץ יש רכבלית בתדירות של כל 30 שניות וזאת בנוסף על קווי האוטובוס. אל תשכח שהיעד הסופי של הנוסעים הוא לא המפרץ אלה יעדים צפוניים יותר ויש מגוון קווים ישירים כגון 137/144/145 לקריות, כל קווי הגליל של נתיב אקספרס, ג'יבי טורס וחברת הנסיעות נצרת. ויש גם את 55 של סופרבוס שהחליף את 141 עם הפעלת הרכבלית. אגב לגבי השירות של סופרבוס בקו אני יכול להגיד שהוא מאוד לא אמין (אבל זו כבר בעיית מפעיל ולא בעיית תכנון).
*החלופות הן הרבה בגלל השירות בשבת, כאשר יש חלופות שפועלות בימי שבת במסלול שונה מאשר בימי חול.
 
למעלה