קווים חדשים של אגד החל ממחר, 25.3:

מצב
הנושא נעול.
אין פה סתירה, אני אסביר איך זה מתיישב.

בהודעה אחת אתה כותב שטיעון לא רלוונטי כי זה לא מעניין את
הנוסע
ומייד לאחר מכן אתה כותב "כידוע, "הציבור" הוא אחלה מתכנן תחבורה, נכון?"

אז מה לעשות שמתכנן התחבורה כן צריך להתחשב בתשומות ש"לא רלוונטיות" לציבור הנוסע.
תשומות הן שיקול מאוד מאוד מאוד רלוונטי למתכנני תחבורה.

ומצד שני, אם אתה מסתכל מנקודת ראות של "נוסע" (הלא הוא הציבור הנוסע), אז הבאתי לך דוגמה שמראה שהעמדות שלך לא בהכרח מייצגות את "הנוסע".

תחליט אם אתה חובש את כובע "הנוסע" שתשומות לא רלוונטיות לו או את כובע מתכנן התחבורה.שלא היה מפעיל את קו 45, למרות ש"הנוסע" מאוד רצה אותו.
אין פה סתירה, אני אסביר איך זה מתיישב.
מתכנן התחבורה אמור לתת את המענה הטוב ביותר לנוסעים.
זה אומר שמצד אחד נוסעים לא צריכים לסבול מקו של שעה וחצי כי ״אין מספיק תשומות״,
ומצד שני מי שצריך לפתור את הבעיה הזאת הוא איש מקצוע ולא אגודת סטודנטים שצועקת על ביטול קו 45.
הפתרון לביטול קו 45 לא היה צריך להיות להחזיר אותו כמו שהוא, אלא לפרק אותו למספר קווים הגיוניים. ברור שהמצב שבו הוא קיים יותר טוב מהמצב שבו הוא בוטל ללא תחליף, אבל המצב שבו הוא קיים הוא עדיין מצב גרוע.
 

olli3

New member
מנהל
אשיב לך על כל מה שכתבת>>>

אין פה סתירה, אני אסביר איך זה מתיישב.
מתכנן התחבורה אמור לתת את המענה הטוב ביותר לנוסעים.
זה אומר שמצד אחד נוסעים לא צריכים לסבול מקו של שעה וחצי כי ״אין מספיק תשומות״,
ומצד שני מי שצריך לפתור את הבעיה הזאת הוא איש מקצוע ולא אגודת סטודנטים שצועקת על ביטול קו 45.
הפתרון לביטול קו 45 לא היה צריך להיות להחזיר אותו כמו שהוא, אלא לפרק אותו למספר קווים הגיוניים. ברור שהמצב שבו הוא קיים יותר טוב מהמצב שבו הוא בוטל ללא תחליף, אבל המצב שבו הוא קיים הוא עדיין מצב גרוע.
אשיב לך על כל מה שכתבת>>>
1. 145 ו146 הם קווים שיתרוממו ויצליחו וידרש תגבור שלהם, אני חותם לך על זה. בדיוק כמו שחתמתי על 143.
&nbsp
2. אתה יודע בדיוק כמוני שזה שהקו מסתיים במסוף קניון איילון זה רק מטעמי תפעול. ולכן מלכתחילה הוא לא מיועד לנסיעת נוסעים במשך שעה וחצי מקצה לקצה.
&nbsp
3. לקו יש מגוון מטרות ומגוון קישורים שכיום חסרים מאד! לא חוכמה להיתקע רק בין הקישור של תל גיבורים לקניון חולון ובין תל גיבורים לבני ברק. הקו משרת גם תושבים נוספים בהגעה מהירה יותר לתל השומר, לצומת חולון עבור רכבת ועבור אוטובוסים שונים לערי הדרום בעיקר. הקו מקשר בין אזור לתל השומר ובר אילן. אפילו קישור בין דרום ת"א אליו אפשרי כעת ומאפשר החלפה נוחה יותר למגיעים מבר אילן לפלורנטין למשל. במקום לנסוע עם 68 לבגין/מרכזית ת"א ולהחליף לקו כלשהו לתוך פלורנטין... אתה יכול לחזור עם 146 לתל גיבורים ולהחליף ל72 למשל ולא רק ל72... גם קרית שלום מקושרת טוב יותר עם בר אילן ותל השומר כך.
&nbsp
4. גם מי שנוסע בקו 1 מקצה לקצה הוא קוקו. לא הייתי נוסע עם קו 1 מבלינסון לקצה בלפור בבת ים! זה ארוך וזה מתיש וזה שהנסיעה מתבצעת במסלול ישר למדיי לא מפצה על זמן הנסיעה שבו כבר הייתי מגיע כבר לבאר שבע ומוציא את הכלבה שלי לטיול.
&nbsp
5. לגבי קו 45 - אני לא רואה יתרון ללפצל אותו, דווקא בשעות לא מעטות הנסיעה בו מהירה יותר בין תל השומר לרכבת מרכז מאשר קווים שנתקעים בפקקים של גהה כמו 70 למשל. וקווים אורכים בכלל הם הקווים שהכי מצליחים בגוש דן, קו 1 הוא דוגמא מובהקת לכך כי הוא מביא עירוב שימושים אך גם קווים רבים אחרים (עשרות קווים) שפועלים בגוש דן ומבצעים עירוב שימושים.
&nbsp
6. בהמשך על קו 45 - גם אם תפצל אותו לשני קווים - תדפוק את עניין ההחלפות הלא נוחות, כי איפה תהיה נקודת הפיצול? רכבת מרכז - אז זה מטומטם לפצל ועדיף כבר לקצר לרכבת מרכז ואז ההליכה המרנינה בין התחנה של נמיר/ארלוזורוב (בכיוון הנסיעה דרומה) לבין מסוף 2000 - כיף גדול. פיצול איפשהו בגבעתיים-רמת גן? מאיפה האוטובוס יצא? יעמוד באמצע תחנת אוטובוס ויפריע לשאר האוטובוסים וגם למי שגר בצמוד לתחנה?
&nbsp
בקיצור, איזה פתרון אתה מציע ל45 כך שיפוצל, איפה הפיצול יבוצע בעצם פיזית?
 
אגב, לא מן הנמנע שכאשר מכרז שרון-חולון מרחבי ייושם קו 146

זה מגוחך להשוות את 146 ל-1, ברור שהתדירות של 146 לעולם
לא תהיה פעם בעשר דקות כי אין בזה צורך. זה לא קו עורקי ומרכזי, זה קו משני שמחבר בין שכונות. ועוד הבדל בינו לבין קו 1, הוא שהמסלול שלו מפותל מאד. זה לא עירוב שימושים אם אין היגיון לנסוע בקו מקצה לקצה, זה עירוב טלאים. לכן זה קו גרוע.
אגב, לא מן הנמנע שכאשר מכרז שרון-חולון מרחבי ייושם קו 146
ישונה.
בעקרון קו חולון - בני ברק שייך למכרז הזה.
 
והמטרונית שונה כי היא נוסעת על מת"צ וכמעט לא מושפעת מפקקים.

קו 1 של דן בזיוני? חסר שימוש? מיותר?
יש לא מעט קווים שלא מיועדים לנסיעות בין קצה לקצה.
גם קו 1 של המטרונית לא מיועד לנסיעות בין קצה לקצה ולמעשה מהווה חיבור בין שני קווים נפרדים. אז זה קו בזיוני?
הקביעות שלך פסקניות מדי.

בהחלט יכול להיות שהיה ניתן לקבוע מסלול יעיל יותר ל-146 (ולא בטוח שלפצל אותו לשני קווים יעיל יותר מבחינת שימוש בתשומות), אבל עם הקביעות הפסקניות שלך, הרבה קווים עתירי נוסעים, מבחינת ההגדרות שלך, "חסרי שימוש ומיותרים".
והמטרונית שונה כי היא נוסעת על מת"צ וכמעט לא מושפעת מפקקים.
 

XrayCharlie

New member
שעה וחצי?

נראה ש-146 עובר בשלישות אבל לא עוצר שם. והמסלול שלו מפותל
להחריד, שעה וחצי מקצה לקצה. לא ברור.
שעה וחצי?
עם הפקקים בבוקר ואחר הצהרים רק בפניה שמאלה מכביש 44 לגהה (כביש 4) ולאורך כביש 4 זה בשקט יכול לעבור את השעתיים עם המסלול המקושקש הזה (באמת חייבים להכנס לתל גיבורים?) עם כל כך הרבה "הלוך ושוב".
הנהגים עוד ידרשו עצירת מנוחה בדרך...
מעניין כמה זמן יקח מקריית שרת לצומת של כביש 44 ורחוב המלאכה. ללכת ברגל את הקטע הזה (בירידה) יהיה מהיר הרבה יותר מאשר נסיעה בקו הזה.
&nbsp
 
לפי הכתבה הבאה, 978 ו 989 יחלו לפעול ביום שישי בעוד שבוע

קווים חדשים של אגד החל ממחר, 25.3:
קו 146 בין חולון לבני ברק - יפעל שישה ימים בשבוע
קו 978 בין בית שמש לחיפה - יפעל בסופי שבוע
קו 989 בין בית שמש לרכסים - יפעל בסופי שבוע
אבל למה מספרים חופפים לקווים של נתיב אקספרס?

146 יעצור בבר אילן ובמחלף גבעת שמואל ויעבור גם דרך השלישות כאשר תחנת הקצה שלו תהיה בקניון איילון. תדירותו פעם בחצי שעה מהבוקר עד שעות הערב המאוחרות.
לפי הכתבה הבאה, 978 ו 989 יחלו לפעול ביום שישי בעוד שבוע
[URL]http://shemeshnet.co.il/articles/9462/[/URL]
 

oshlick1

New member
המסלול של 146 פשוט הזוי.

קווים חדשים של אגד החל ממחר, 25.3:
קו 146 בין חולון לבני ברק - יפעל שישה ימים בשבוע
קו 978 בין בית שמש לחיפה - יפעל בסופי שבוע
קו 989 בין בית שמש לרכסים - יפעל בסופי שבוע
אבל למה מספרים חופפים לקווים של נתיב אקספרס?

146 יעצור בבר אילן ובמחלף גבעת שמואל ויעבור גם דרך השלישות כאשר תחנת הקצה שלו תהיה בקניון איילון. תדירותו פעם בחצי שעה מהבוקר עד שעות הערב המאוחרות.
המסלול של 146 פשוט הזוי.
נוסע את כל דרך השבעה, נכנס לחולון דרך צומת חולון, מסתובב בתל גיבורים, נוסע את כל העיר דרומה ומסיים בקרית שרת.
&nbsp
חבל שלא הכניסו אותו דרך המחלף החדש ישר לקרית שרת ומסיים בוולפסון.
בכיוון ההפוך היה יוצא דרך האזור תעשייה בינתים עד שנתיבי ישראל יואילו בטובם לגמור את המחלף הזה.
 

אבירם74

New member
לגבי מסלול הקו

המסלול של 146 פשוט הזוי.
נוסע את כל דרך השבעה, נכנס לחולון דרך צומת חולון, מסתובב בתל גיבורים, נוסע את כל העיר דרומה ומסיים בקרית שרת.
&nbsp
חבל שלא הכניסו אותו דרך המחלף החדש ישר לקרית שרת ומסיים בוולפסון.
בכיוון ההפוך היה יוצא דרך האזור תעשייה בינתים עד שנתיבי ישראל יואילו בטובם לגמור את המחלף הזה.
לגבי מסלול הקו
העובדה שמסלולו כך נובעת מכמה קישורים שלהם נדרש ביקוש בחולון 1. קישור בין שכונת קרית שרת וקניון חולון לתל גיבורים עד היום היו צריכים לנסוע בקו 5(או גם בקו 4 במקרה של קרית שרת) ולהסתובב בכל העיר. 2. קישור בין תל גיבורים לצומת חולון עד היום תושבי תל גיבורים היו צריכים ללכת 10 דקות ואפילו יותר על מנת לתפס את קו 171 מרחוב המעפילים וזה הקשה על הנוסעים דרומה(למרות שמאוקטובר היה להם את 145 איתו היו יכולים לעשות החלפה בטמפו אך תדירותו נמוכה) עכשיו זה יקל על הנוסעים מתל גיבורים לערי הדרום ולתל אביב בכיוון אחד. 3.קישור לבני ברק, רוב החרדים מתגוררים בתל גיבורים וזה עוד סיבה לכך שהקו נכנס לתל גיבורים בשורה התחתונה קו 146 עונה על מספר ביקושים נחוצים
 
התדירות של 145 דומה לזו של 146 ברוב שעות היום

לגבי מסלול הקו
העובדה שמסלולו כך נובעת מכמה קישורים שלהם נדרש ביקוש בחולון 1. קישור בין שכונת קרית שרת וקניון חולון לתל גיבורים עד היום היו צריכים לנסוע בקו 5(או גם בקו 4 במקרה של קרית שרת) ולהסתובב בכל העיר. 2. קישור בין תל גיבורים לצומת חולון עד היום תושבי תל גיבורים היו צריכים ללכת 10 דקות ואפילו יותר על מנת לתפס את קו 171 מרחוב המעפילים וזה הקשה על הנוסעים דרומה(למרות שמאוקטובר היה להם את 145 איתו היו יכולים לעשות החלפה בטמפו אך תדירותו נמוכה) עכשיו זה יקל על הנוסעים מתל גיבורים לערי הדרום ולתל אביב בכיוון אחד. 3.קישור לבני ברק, רוב החרדים מתגוררים בתל גיבורים וזה עוד סיבה לכך שהקו נכנס לתל גיבורים בשורה התחתונה קו 146 עונה על מספר ביקושים נחוצים
התדירות של 145 דומה לזו של 146 ברוב שעות היום
אבל 146 פועל יותר מאוחר בערב וגם בימי שישי.
נקודה 3 שלך מסבירה את מסלול הקו, כי שאר ההסברים היו יכולים להתקיים גם במסלול אחר.
אבל אם רוב החרדים מתגוררים בתל גיבורים, זה מסביר מדוע הקו מתחיל בקרית שרת, נוסע מערבה ויוצא מחולון מייד לאחר הסיבוב בתל גיבורים.
למעשה המסלול הזה מהווה חיבור של שני קווים נפרדים - הקו התוך-חולוני והקו בין תל-גיבורים לבני ברק.
מבחינת המסלול בין תל גיבורים לבני ברק, זה כנראה המסלול המהיר ביותר האפשרי.
 

orenhz

Member
אגב, קווים 145/146 שייכים למכרז חולון-שרון?

התדירות של 145 דומה לזו של 146 ברוב שעות היום
אבל 146 פועל יותר מאוחר בערב וגם בימי שישי.
נקודה 3 שלך מסבירה את מסלול הקו, כי שאר ההסברים היו יכולים להתקיים גם במסלול אחר.
אבל אם רוב החרדים מתגוררים בתל גיבורים, זה מסביר מדוע הקו מתחיל בקרית שרת, נוסע מערבה ויוצא מחולון מייד לאחר הסיבוב בתל גיבורים.
למעשה המסלול הזה מהווה חיבור של שני קווים נפרדים - הקו התוך-חולוני והקו בין תל-גיבורים לבני ברק.
מבחינת המסלול בין תל גיבורים לבני ברק, זה כנראה המסלול המהיר ביותר האפשרי.
אגב, קווים 145/146 שייכים למכרז חולון-שרון?
 
לא. אבל במכרז שרון-חולון מופיע קו 343 בין חולון לבני ברק

אגב, קווים 145/146 שייכים למכרז חולון-שרון?
לא. אבל במכרז שרון-חולון מופיע קו 343 בין חולון לבני ברק
אז יכול להיות שקו 146 זו גרסה מוקדמת של 343.
כפי שקו 609 החדש של נתיב אקספרס בין נתניה לרעננה וכפר סבא זו גרסה מוקדמת של קווים 621 ו 623 שמופיעים במכרז.
וכפי שקו 472 של דן הוא גרסה מוקדמת של 472 במכרז פתח-תקוה ראש העין החדש.

145 יישאר באגד, כפי ש 143 ו 144 יישארו באגד.
 

אבירם74

New member
אבל במצב הנוכחי

התדירות של 145 דומה לזו של 146 ברוב שעות היום
אבל 146 פועל יותר מאוחר בערב וגם בימי שישי.
נקודה 3 שלך מסבירה את מסלול הקו, כי שאר ההסברים היו יכולים להתקיים גם במסלול אחר.
אבל אם רוב החרדים מתגוררים בתל גיבורים, זה מסביר מדוע הקו מתחיל בקרית שרת, נוסע מערבה ויוצא מחולון מייד לאחר הסיבוב בתל גיבורים.
למעשה המסלול הזה מהווה חיבור של שני קווים נפרדים - הקו התוך-חולוני והקו בין תל-גיבורים לבני ברק.
מבחינת המסלול בין תל גיבורים לבני ברק, זה כנראה המסלול המהיר ביותר האפשרי.
אבל במצב הנוכחי
המסלול של 146 טוב מאוד כך הקו יהיה פעיל ברוב המסלול ולא יצא מקרית שרת לההסתדרטת כשהוא ריק ובכך ישתלם כלכלית למשרד התחבורה ואגד
 
מסימני שושן פורים

קווים חדשים של אגד החל ממחר, 25.3:
קו 146 בין חולון לבני ברק - יפעל שישה ימים בשבוע
קו 978 בין בית שמש לחיפה - יפעל בסופי שבוע
קו 989 בין בית שמש לרכסים - יפעל בסופי שבוע
אבל למה מספרים חופפים לקווים של נתיב אקספרס?

146 יעצור בבר אילן ובמחלף גבעת שמואל ויעבור גם דרך השלישות כאשר תחנת הקצה שלו תהיה בקניון איילון. תדירותו פעם בחצי שעה מהבוקר עד שעות הערב המאוחרות.
מסימני שושן פורים
לקו 555 בין ערד לירושלים שובץ היום אוטובוס עירוני. תצורת המושבים אמנם בטח פרברית, אבל עדיין לא נראה לי שזה מוצלח מבחינת הקרבה של המרכב לכביש ומבחינת המזוודות של חלק מהנוסעים.
 

olli3

New member
מנהל
יש תמונה?

מסימני שושן פורים
לקו 555 בין ערד לירושלים שובץ היום אוטובוס עירוני. תצורת המושבים אמנם בטח פרברית, אבל עדיין לא נראה לי שזה מוצלח מבחינת הקרבה של המרכב לכביש ומבחינת המזוודות של חלק מהנוסעים.
יש תמונה?
 
צטער, לא הספקתי לשלוף את הנייד

צטער, לא הספקתי לשלוף את הנייד
מה שעצוב, זה שבתקופה שאגד הפעילה את הקווים העירוניים בערד, האוטובוסים העירוניים שלהם היו הרבה יותר ג'יפה מה-NL שהיה בעיר היום. אפילו הנהגים של הסניף העדיפו לבצע נסיעות עירוניות במכונה בין-עירונית מאשר בנבלות ההן.
 
מתי החל לפעול קו 797 ישיר בין באר שבע לאילת בימי

קווים חדשים של אגד החל ממחר, 25.3:
קו 146 בין חולון לבני ברק - יפעל שישה ימים בשבוע
קו 978 בין בית שמש לחיפה - יפעל בסופי שבוע
קו 989 בין בית שמש לרכסים - יפעל בסופי שבוע
אבל למה מספרים חופפים לקווים של נתיב אקספרס?

146 יעצור בבר אילן ובמחלף גבעת שמואל ויעבור גם דרך השלישות כאשר תחנת הקצה שלו תהיה בקניון איילון. תדירותו פעם בחצי שעה מהבוקר עד שעות הערב המאוחרות.
מתי החל לפעול קו 797 ישיר בין באר שבע לאילת בימי
ראשון וחמישי?
 

olli3

New member
מנהל
אברר אם כי אם אני לא טועה, לא מזמן. חידוש נוסף הוא 282

מתי החל לפעול קו 797 ישיר בין באר שבע לאילת בימי
ראשון וחמישי?
אברר אם כי אם אני לא טועה, לא מזמן. חידוש נוסף הוא 282
שמופיע החל מהשבוע הנוכחי (זה שהיה יותר נכון) שניתן לקבל לגביו לו"ז כמו שצריך כעת.
&nbsp
הבעייתיות הייתה שתמיד יש שינוי בטיסות, הן לא קבועות (המראות ונחיתות) ולכן כל הנסיעות של 282 הוגדרו כ"נסיעות מיוחדות" ולא כנסיעות קבועות. המערכת עובדת בצורה שהיא מעתיקה לו"ז משבוע לשבוע לשבוע וכן הלאה עד שיש איזה מועד או שינוי שנתי קבוע (כמו החלפת שעון). כשי שינוי קבוע היא המערכת מתריעה על כך ושואלת מה לעשות השנה.
&nbsp
הבעיה כאן שהמערכת לא יכולה להעתיק את הלו"ז משבוע לשבוע כי הוא כל הזמן משתנה, כל יום... לכן, כל הנסיעות הוגדרו כנסיעות מיוחדות. אגד חיפשו את הפתרון של איך להציג את הלו"ז באופן קבוע ושבוע מראש והפתרון נמצא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה