KIA PICANTO 1000
New member
צריכת דלק כפונקציה של סל"ד ושל נפח מנוע
אני מבקש לשפוך בעזרת המבינים כאן אור על נושא כדלקמן :
מה עדיף בהיבט צריכת הדלק והבלאי המכני בתוך המנוע...
מנוע א' הוא קטן בניפחו בעל נפח x ובעל הספק מקסימלי y וכדי לקדם את כלי הרכב מהר (נניח למהירות 170-175 או אולי מעט יותר אם הכביש ארוך ופתוח במידה מספקת) צריך טורים גבוהים ונסיעה בפול גז..
מנוע ב' גדול בניפחו בערך פי 2 מהקודם (דהיינו בהשוואה לקודם, מעט יותר מ-2X)., וגם הספקו גדול בכ80% בהשוואה לקודם, דהיינו 1.8Y.
במקרה של כלי רכב זה, כדי לנסוע מהר כמו הקודם (170-175) נזקקים לטורים נמוכים יותר מאשר במנוע א' (וכמובן רחוק יותר מפול גז).
להגינות נדגיש את הברור מאליו שהמהירות הסופית הפרקטית במנוע ב' היא גבוהה יותר ולכן שאלתי היא:
1. בהשוואת מהירויות זהות למשל 175 קמ"ש, שבה כנראה מנוע א יהיה עם "גז עד הסוף" ולהבדיל מנוע ב' לא יהיה עם "גז עד הסוף", מה יהיה הפער בצריכת הדלק...
2. בהשוואת מהירויות שונות למשל 175 במנוע א לעומת כ200 במנוע ב' (שהם קרובים לערכים המקסימליים עבור המנועים המדוברים), מה יהיו הבדלי הצריכה. זאת שאלה שתבוא לידי ביטוי כביכול בעולם אוטופי שבו ה200 במנוע ב' מושגים כל כך בנקל עד שבנסיעה ב-ב', זאת תהיה המהירות ב-ב' ועל כן את זה אני משווה לכ175 הפרקטיים של מנוע א'.
ב. אותם שאלה על הפערים בקצב צבירת הבלאי במנועים... במהירויות שוות לעומת מהירויות הקרובות למהירות מקסימום...
אני מבקש לשפוך בעזרת המבינים כאן אור על נושא כדלקמן :
מה עדיף בהיבט צריכת הדלק והבלאי המכני בתוך המנוע...
מנוע א' הוא קטן בניפחו בעל נפח x ובעל הספק מקסימלי y וכדי לקדם את כלי הרכב מהר (נניח למהירות 170-175 או אולי מעט יותר אם הכביש ארוך ופתוח במידה מספקת) צריך טורים גבוהים ונסיעה בפול גז..
מנוע ב' גדול בניפחו בערך פי 2 מהקודם (דהיינו בהשוואה לקודם, מעט יותר מ-2X)., וגם הספקו גדול בכ80% בהשוואה לקודם, דהיינו 1.8Y.
במקרה של כלי רכב זה, כדי לנסוע מהר כמו הקודם (170-175) נזקקים לטורים נמוכים יותר מאשר במנוע א' (וכמובן רחוק יותר מפול גז).
להגינות נדגיש את הברור מאליו שהמהירות הסופית הפרקטית במנוע ב' היא גבוהה יותר ולכן שאלתי היא:
1. בהשוואת מהירויות זהות למשל 175 קמ"ש, שבה כנראה מנוע א יהיה עם "גז עד הסוף" ולהבדיל מנוע ב' לא יהיה עם "גז עד הסוף", מה יהיה הפער בצריכת הדלק...
2. בהשוואת מהירויות שונות למשל 175 במנוע א לעומת כ200 במנוע ב' (שהם קרובים לערכים המקסימליים עבור המנועים המדוברים), מה יהיו הבדלי הצריכה. זאת שאלה שתבוא לידי ביטוי כביכול בעולם אוטופי שבו ה200 במנוע ב' מושגים כל כך בנקל עד שבנסיעה ב-ב', זאת תהיה המהירות ב-ב' ועל כן את זה אני משווה לכ175 הפרקטיים של מנוע א'.
ב. אותם שאלה על הפערים בקצב צבירת הבלאי במנועים... במהירויות שוות לעומת מהירויות הקרובות למהירות מקסימום...