צביעת הפסים תוכל להקל (וגם זה בספק) רק בבעיה של התחממות
בעיית ההתחממות לא רלוונטית להתחממות מהחיכוך
כי החיכוך הוא בנקודה יחסית מצומצמת ולזמן רגעי. השמש והאוויר החם הם סיפור אחר לגמרי, ובאירופה מרתחים את כל המסילות בטמפרטורה שתהיה טובה לחורף הקר שלהם, לא לחום של קיץ ישראלי. בגלל משבר האקלים הטמפרטורות נהיות יותר קיצוניות בקיץ (וגם בחורף) והמסילה מתעקמת כשחם. זה קרה הקיץ לא מעט בכל רחבי אירופה, ועיצבן לא מעט נוסעים
צביעת הפסים תוכל להקל (וגם זה בספק) רק בבעיה של התחממות
קרינתית.
אני לא לגמרי משוכנע שההשקעה משתלמת ואולי בכלל עדיף לעבוד על ריתוך מחדש של מסילות (אם מה שאתה אומר נכון).
https://www.climatestotravel.com/climate/germany/berlin
זה כמובן רק ברלין ולא כל גרמניה, אבל אני לא מכיר שום מגמה של מזג אוויר קיצוני בחורף (מן הסתם הכוונה למזג אוויר קר בצורה קיצונית).
אכן יש מגמה של יותר תקופות של מזג אוויר יבש וחם בקיץ שנמשך יותר זמן בשנים אחרונות, אבל לא קיימת מגמה דומה בכיוון ההפוך (לפחות לא באירופה המערבית היבשתית).
כמובן שיש מערכות שמגיעות מסיביר וגורמות למזג אוויר קר מדי פעם, אבל זה תופעה יודע וסוג של רגילה.
מן הסתם באיזורים שהם יותר מרוחקים מהים, מזג אוויר באופן טבעי יותר קיצוני (מה שנקרה continental climate)
דוגמא מובהקת לאקלים שכזה, זה כמובן רוסיה (מונגוליה היא דוגמא אפילו יותר טובה).
לפחות לגבי רוסיה, אנחנו רואים, שבהחלט ניתן לבנות מסילות שעומדות בשינויי טמפרטורה שאפילו יותר קיצוניים ממה שיש כרגע באירופה.
בעצם ברוב סיביר, זה לגמרי נורמלי שיש מינוס 20 עד מינוס 30 בחורף וכנ"ל (עם סימן פלוס) בקיץ).
אירופה ברובה רחוקה מאוד ממזג אוויר שכזה.
פעם אחרונה שבדקתי הרוסים מצליחים לתחזק את הtranssiberian express שלהם ללא צביעה מחדש של המסילות