מי החכם שמתאים את סוג הרכבת לתוואי?
אני לא מומחה, אבל נראה לי שמה שמתאים לאריאל - ראש העין - פתח תקווה זו רכבת כבדה, רכבת פרברית, אס באן.
אבל מחליטים על רכבת קלה , למרחק כזה, שהיא גם פחות נוחה וגם יותר איטית.
בתל אביב במקום רכבת תחתית יו באן, בונים רכבת קלה מתחת לאדמה.
אחר כך חושבים לעשות קווים ארוכים למשל מהרצליה לרחובות - ברכבת תחתית, אבל לזה מתאימה רכבת פרברית כבדה אס באן.
לנצרת רוצים להריץ רכבת קלה.
עושה רושם שרוצים לחסוך רכבת פנימית (אריאל, נצרת) אז במקום לבנות רכבת קלה כזאת, עושים גם את הקטע הבינערוני כרכבת קלה. אבל זה ממש לא מתאים.
היינו בברלין, היינו בוינה, היינו בפראג, היינו בפריז שם זה קצת אחרת. אנחנו יודעים איך זה צריך לעבוד, ופה בארץ החוכמולוגים הכל הפוך.