פריצת דרך מדעית- הצלחה ישראלית בהפיכת תאים סרטניים לתאים בריאים

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
תאים ממאירים הם תאים אשר שונים בתכונות שלהם מתאים רגילים. התכונות החדשות שהם מסגלים לעצמם מביאות אותם לפגוע ברקמות הגוף. מחקרים הראו שהמכנה המשותף של כ-90 אחוז מהתאים הסרטניים הוא שהם נושמים נשימה אנאירובית (נשימה שבה לא משתמשים באוקסיגן או משתמשים בכמויות מוגבלות שלו לפירוק וליצירת אנרגיה) והסביבה שלהם היא חומצית – זאת בניגוד לתאים נורמליים אשר נושמים נשימה אירובית (נשימה שבה משתמשים באוקסיגן לפירוק וליצירת אנרגיה) ונמצאים בסביבה ניטרלית. תכונות אלו גורמות לאגרסיביות של הגידול והתפשטותו, מונעות מהמערכת החיסונית לפעול כנגד הגידול, גורמת לאספקת מזון וסוכר מוגברים, ומפחיתות את היעילות של תרופות והקרנות כנגד הגידול.

מחקרים שונים, כמו המחקר הזה על תאי סרטן הריאות, הוכיחו ששימוש בסידן קרבונט אמורפי (סידן פחמתי), יכול לעשות שינוי בתאים הממאירים. חברה בשם אמורפיקל לקחה את העניין צעד אחד קדימה... לחצו להמשך קריאה
 
אני לא מכיר "מחקרים שונים" בנושא זה, אז יכול להתייחס רק לפרסום הנוכחי.
נתקלתי בשנים האחרונות בהרבה פירסומים של "אמורפיקל". למיטב זכרוני הקלוש, בתחילה סיפור הרקע היה משהו כמו "מעשה בחקלאי שנתקל ביכולת מופלאה כלשהי של סרטנים כחולים. ובפיקחותו (כמלח הארץ) הבין שאפשר שזו תרופה לשלל בעיות רפואיות".
מאז אמורפיקל מוכרים את תוסף המזון שלהם כמרפא פחות או יותר לכל בעיה - דלקות פרקים, אוסטיאופורוזיס, פריון, קרוהן, פציעות ספורט, קורונה (!) ואיך לא - סרטן.

כמקובל בענף, הפרסומים רוויים אמירות מטעות שנועדו ליצור רושם של לגיטימיות מדעית/רפואית. כגון "אישור משרד הבריאות", שנשמע כמו אישור אפקטיביות, אבל למעשה רק מעיד על אי רעילות. או על "מחקרים" שלא הסתיימו או לא פורסמו (מסיבות השמורות עם "החוקר").

בפרסום על המחקר (הודעה לעיתונות?) הוא מתואר כ-"ניסוי מעבדתי במכון ויצמן", כאילו זה מחקר של מכון ויצמן. אבל במאמר עצמו, אף אחד מהחוקרים לא שייך למכון אלא רק לחברה. המכון מוזכר רק כאחד הספקים (שירותי ריצוף RNA).
כמו כן, הפירסום מתהלל בניצחון תרופת הפלאים על לא פחות משבעה סוגי סרטן. אבל במאמר מדובר אך ורק על סרטן ריאות, שיוצג ע"י שני קווי תאים - אנושי (A549) ועכברי (LLC).

אגב, ב-2019 הם התהללו בשני מחקרים בטיפול בסרטן בבני אדם - אחד כבר היה בעיצומו ושני בתחילתו. "פורצי דרך", "שרידות 80% לעומת הביקורת" וכו' וכו'. זה היה לפני 4 שנים. בבני אדם. איפה המאמרים? (באתר שלהם אין זכר למחקרים הללו...) למה עכשיו פרסום מקושקש על עכברים?

מציע לקרוא מאמר ביקורת קטן על החברה, וגם את התגובה. את התגובה לקרוא בשבע עיניים. היא כתובה באותה מתודולוגיה.
 

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
הי יוביוב, קראתי את מה שכתבת, אני מודע למה שהיה בעבר אבל המאמר שלהם פורסם בכתב העת cancers שהאימפקט פקטור שלו הוא מעל 6. המחקר גם סוקר על ידי אתרי מדע מובילים בעולם. לגבי מכון ויצמן, יש מצב שאתה צודק, גם אני חיפשתי ושאלתי ולא מצאתי- אבל אלו פרטים שעדיין לא פוגעים בתוצאות המחקר. קראתי גם מה שצרפת- אלו חילוקי דעות בתוך המדע- אני לא בטוח שפרופ' איש לום נקייה מאינטרסים. אני לא בעד אמורפיקל אבל גם הצלחה בתחום של סרטן הריאות היא משמעותית. אני לא משוכנע שאמורפיקל אכן מנסים להטעות כאן, אלא אולי יש בכל זאת בסיס לטיפול שלהם.
 
למעלה