פרופסור חיים שור מוכיח את אמיתות התורה ?

dojee

New member
הפרופסור מדבר על התורה, הוא מסביר טוב


 

dojee

New member
אגיד לך בגילוי לב, ראיתי את הסרט כ-3 דקות

משום שזמני יקר, אני לא זקוק ל"הוכחות" מישום שאני מחובר עם הבורא 24/7
וגם התשובה הזאת היא שלו
 
גם אני לא ראיתי הרבה מעבר לזה.

וגם אני לא זקוק ל "הוכחות". אני זקוק להוכחות אמיתיות על מנת לשנות את דעתי. הסרטון הזה, כמו כל מה שנתקלתי בו בינתיים, לא מספק הוכחה אמינה לאף טענה שלו.
 

חנוך25

New member
אין שום בעיה והכל נכון. אם יש בעיה זה

החשד של איציק שכסף ציבורי מימן את ההבל הזה...נו וכמובן המבוכה שעשוי לחוש אזרח במדינה שבה יש מוסד אקדמי שקורא לשור "פרופסור".

מחקר המשך מומלץ:
איזו פונקציה מתמטית תיישר על קו אחד את הגימטריות של
ספגטי - דארווין - דוקינס?
(אפשר להשתמש גם בפסטה - צ'רלי - ריצ'ארד או בכל וריאציה כיד הדמיון)
תוצאות ברמת מובהקות גבוהה - מובטחות.
 
לא ידוע לי על דרך אקדמית לממן "מחקר" כזה

זכייה במענקי מחקר בארץ מחייבת מעבר ביקורת עמיתים מאוד קשוחה. אני לא רואה שום סיכוי ש"מחקר" כמו של פרופ' שור (שאפילו לא פורסם בשום פורום מדעי רציני) יעבור אותה. אבל אני לא מבין כלום בערוצים הלא-אקדמים להעברת כספי ציבור למחקרים כאלו, נגיד ממשרד הדתות.

לאחרונה התפרסם על קבוצת "חוקרים" בארץ שמתארגנת במה שהם קראו המכון הבינתחומי למדע ותודעה. הם כוללים כמה מהחשודים המיידיים לקידום פסאודו-מדע דתי בארץ (דורון אורבך, אליהו ריפס, גבי אביטל וכאלה) אבל דווקא את פרופ' שור לא ראיתי שם, וגם לא ראיתי שם איזשהי קרן מחקר ישראלית שמוזכרת כמקור למימון.
 
פספסו את הדבר הכי מדהים פה

שהתורה ידעה על כוכבי הלכת אורנוס, נפטון והננס פלוטו אלפי שנים לפני שהתגלו וגם נתנה להם שמות!!! מי היה מאמין??? אה רגע אלו רק שמות שניתנו אד הוק לכוכבים האלה כדי שיכנסו בכוח לקו ישר? טוב נו...
ובערך בדקה ה19 ,תקנו אותי אם אני טועה, אבל הוא טוען שהתיאום הלינארי בסולם לוגריתמי בין הרדיוס שטח הפנים והנפח של של השמש הירח והארץ לערכים שלהם בגימטריה הוא לא פחות מ"נס". במקום לומר את האמת, שזה טריואלי ותמיד יהיה קשר לינארי בין הרדיוס הנפח והשטח של אותה צורה גיאומטרית כאשר משתמשים בסולם לוגריתמי, ואם שלושת הנק' המקוריות הן על ישר כך גם יהיו נקדות הנפח והשטח כי בסה"כ כפלנו הכל באותו קבוע והוספנו את אותו קבוע (לערכים בציר Y).
 

cnmvnbvbn

New member
לגבי כוכבי הלכת, זה מזכיר את רשימת הרבנים

ותאריכי הלידה שלהם במחקר המפורסם של ויצטום וריפס על דילוגים בתורה, גם אז הטענה היתה (בין השורות, גם אם היא לא נאמרה באופן רשמי) שהתורה "חזתה" כביכול את שמותיהם ותאריכי הלידה/פטירה שלהם הרבה לפני שהם נולדו.

אז אני מניח שלגבי כוכבי הלכת המצב דיי דומה, אדם דתי יניח שאלוהים ידע מראש שאלו יהיו השמות שינתנו לכוכבי הלכת האלו וכיוון מראש שהם יסתדרו על קו ישר (בדיוק כמו שמות הרבנים שהסתדרו במרחק מינימלי מול תאריכי הלידה שלהם).
 

cnmvnbvbn

New member
אני חושב שהשמות ניתנו לכוכבי הלכת האלו הרבה לפני

המחקר של פרופסור שור, אז לא ניתן לטעון שהם ניתנו להם אד הוק רק כדי שהם יכנסו לקו ישר.
 
נראה לי ששור פיברק את כל שמות כוכבי הלכת

בואו נראה, לפי הטבלה בזמן 1:11:55 בסרטון:

שם מדעי: פלוטו. שם לפי שור:כוכב. שם עברי מודרני: ? (כנראה שאין)
שם מדעי: מרקורי. שם לפי שור: כימה. שם עברי מודרני: כוכב חמה
שם מדעי: מארס. שם לפי שור: כסיל. שם עברי: מאדים
שם מדעי: ונוס. שם לפי שור: מזר. שמות עבריים: נגה, כוכב הערב, אילת השחר
שם מדעי: ארץ. שם לפי שור: ארץ. שם עברי: כדור הארץ
שם מדעי: נפטון. שם לפי שור: עש. שם עברי מודרני: רהב
שם מדעי: אורנוס. שם לפי שור: עיש. שם עברי מודרני: אורון
שם מדעי: סטורן. שם לפי שור: תמן. שם עברי: שבתאי
שם מדעי: יופיטר. שם לפי שור: שחר. שם עברי: צדק

חוץ מהשם "ארץ" נראה לי שכל השמות עפ"י שור מפוברקים באופן כלשהו.

השמות "כימה" ו"כסיל" הם אכן שמות עבריים עתיקים (אני לא בטוח כרגע שכבר בתנ"ך) אך כפי שכבר העירו כאן למעלה המשמעות המקובלת שלהם היא קבוצות כוכבים (אוריון והפליאדות בהתאמה).

שמות כמו "שחר" "תמן" ו"מזר" יכול להיות שקיימים במקורות אבל אף פעם לא שמעתי שיש זיהוי שלהם עם איזשהו כוכב לכת ספציפי. "כוכב" הוא שם גנרי לגוף שמימי.

אורנוס, נפטון ופלוטו התגלו רק בעת החדשה כך שאין להם בכלל שמות במקורות. אפילו אם רוצים לטעון שאלוהים חזה את השם העברי שיוענק להם בעתיד, אז צריך להשתמש בשמות העבריים המקובלים היום.

אולי הקטע הכי שקוף זה שאורנוס ונפטון (האקדמיה העברית לאחרונה העניקה להם את השמות העבריים "אורון" ו"רהב") מאוד דומים זה לזה בגודלם, כך ששור היה צריך בשבילם שמות כמעט זהים בגימטריות שלהם, ע"מ לא לקלקל את הקו הישר שלו. והפלא ופלא הוא מצא בשבילם את השמות "עש" ו"עיש"...

האם מישהו כאן יכול לאשר שאפילו שם אחד מהשמות של שור (פרט ל"ארץ") אכן אותנטי ומתייחס לאותו כוכב לכת?
 
ניתנו על ידי מי ואיפה?

כסיל וכימה ספציפית אני יודע שהם שמות של קבוצות ככובים, אוריון והפליאדות. לגבי כימה זכורה לי הטענה של מחזירים בתשובה שהופיעה בפורום, שחז"ל ידעו כבר לפני מאות שנים שיש שם מאות כוכבים ולא כמה בודדים כפי שניתן לראות בעין בלתי מזויינת וזה כמובן מוכיח את אלוהי היהודים לשיטתם.
 
בגמרא מדובר על טריליונים של כוכבים

או ליתר דיוק 7x10^18 כאשר לפי המדע יש 7x10^22. נשמע מרשים? נשמע קרוב? לא, לא ממש; על כל כוכב שהגמרא דברה עליו יש 10,000 כוכבים. היית מצפה מישות אלוהית ומושלמת שתהיה קצת יותר מדויקת. אם המספר של הגמרא היה גבוה יותר מהמספר שהמדע גילה היה אפשר לחשוב שאולי יש עוד כמה כוכבים שלא גילינו, אבל לא- המספר שלהם קטן פי 10,000.
&nbsp
ועל מה אתה מדבר בכלל "ולא כמה בודדים כפי שניתן לראות בעין בלתי מזויינת"? לפני אלפי שנים, שלא היה חשמל וזיהום אור, היה אפשר לראות אלפי ואפילו עשרות אלפי כוכבים בעין בלתי מזוינת.
 

Erich vD

New member
כל כמה שנים קם אידיוט דתי תורן ....

וחושב שיצליח "להכות את החילוניים" באמצעות מצג שווא שהתורה תואמת את המדע, אני זוכר לפני כ- 20 שנה מישהו הפך למפורסם (לא זוכר את שמו) בכך שסידר את כל המילים בתנ"ך והראה שאם אתה קופץ כל כמה מילים אזי מסתתרים מסרים סמויים, ועל כך יצאו הרבה פארודיות למשל אם תשמיע את התקליט של הביטלס אחורנית תשמע נאומים של השטן וכיו"ב...(אז היו פטיפונים עדיין).

בקיצור, זה גם המקרה של סרטון יוטיוב המגוחך הזה...ושיהיה לכולנו בהצלחה עם הסרטון הבא שמצהיר "מצאנו את קיומו של אלוהים" אז כולם נכנסים כי זו כותרת מסקרנת ואז הם מתלהבים "הגענו לחצי מיליון צפיות, הדהמנו את העולם!"....כמה בולשיט יש בדת זה לא יאומן...
 
למעלה