פעם ראשונה שאני שומע מושגים חדשים כמו

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
"חרדת טווח", "חרדת טעינה".
מסתבר שאלו מונחים אשר שגורים בפי רוכשי רכבים חשמלים.
אני קורא מאמרים ארוכים ומלומדים אודות השמירה על סוללת הרכב כדי להשיג טווח מירבי.
מדברים שם באחוזים.
אז בנוסף לצרות הרגילות הם אוסרים לרדת מתחת ל20 אחוז מה שבפועל מקצר עוד יותר את הטווח של הנסיעה.
בגדול אני יודע שחבר שלי רכש מכונית חשמלית במאתיים אלף שקלים הוא נסע לאילת עוד למחרת הרכישה של המכונית
והחשמל הספיק לו עד אילת..אבל
אחרי שנה אותה נסיעה והוא נתקע בלי חשמל 100 ק"מ לפני אילת.
הוא גרר אותה לתל אביב (הוא לא רצה לשמוע ממנה יותר) כיסה אותה והציע למכירה
המקסימום שנתנו לו זה 70 אלף שקלים, הוא כמובן סירב, לא חסר לו כסף, אבל הוא חי עם תחושה שהוא נדפק.
אז אולי אנחנו עדיין לא "שם" בכל מה שנוגע לקוט"ש רכב חשמלי.
אולי עדיף עדיין לשלם 8 ₪ פר ליטר אבל לנסוע בשלום ולא לחשוש להפעיל מזגן פן יקצר עוד יותר את טווח הנסיעה.

לגבי "חרדת טעינה" הרבה פעמים יוצא שאנשים מטעינים את הרכב בדרכים והמטענים המהירים האלה
בנוסף לאקלים החם של הנגב גורמים לסוללה להתחמם מהר מדי, מה שגורם במקרים רבים לשריפת המכונית.

כשלי היתה מכונית חדישה הייתי מדי פעם חולם שגונבים/מפרקים לי אותה
אני מניח שבעלי הרכב החשמלי החדש חולמים שהיא עולה בלהבות. |אש|
כל מה שצריך לדעת על הארכת טווח הנסיעה ברכב חשמלי (msn.com)
בצל התייקרות הדלק: חשוב לדעת - גם למכוניות חשמליות יש חסרונות (msn.com)
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
הוא נידפק מ 2 סיבות:

נפל בהייפ של הסדר העולמי החדש על המכוניות החשמליות,

לא בדק לעומק.
יכול להיות בהחלט שאתה צודק.
הרי רוב רוכשי המכוניות החשמליות עושים את זה ממקום של "ריצה אחר העדר"..
רובם לא ממש בדקו לעומק את פני הדברים.
הם הוקסמו מהעובדה שרכב חשמלי צריך טיפול לעתים רחוקות יותר והטיפול לפעמים זול יותר.
הם גם הוקסמו מכך שהם כבר לא שייכים למועדון: "עליית מחירי הדלק הגלובלי".
ובכלל קסמה להם ההבטחה של היצרן שהמכונית "סוגרת" 800 ק"מ במחי טעינה אחת
כשבפועל זה מאד תלוי האם אתה נוסע בלילה,או ביום.
האם אתה מפעיל מזגן, או לא. או האם אתה נמצא בעונת החורף או הקיץ
והאם הכביש שלך מלא עליות, או מורדות.
וככל שהזמן חולף טווח הנסיעה הולך ויורד.
 
למעלה