אלו פנסי קסנון...פנסי הרכב הקדמיים
לאחרונה אני נתקל בכלי רכב שמותקנים בהם פנסים קדמיים פלורוסנטיים. פנסים אלה מסנוורים, הן כאשר נוסעים מול הרכב והן כאשר הרכב מאחוריך ואורותיו מסנוורים דרך המראה. האם הפנסים הללו תקניים והאם משרד התחבורה נתן את אישורו להתקנתם ?
אלו פנסי קסנון...
מעולים לנהיגה מכיוון שהם הרבה יותר מדויקים ומאירים מפנסי נורה רגילים. יש מס' דגמים של BMW אם איני טועה שהפנסים בהם אפילו מסתובבים עם הכביש. משהו מדהים! וכן, הפנסים הללו מאושרים על ידי משרד התחבורה. (אם כי יכול להיות שאתה מדבר על משהו אחר ואני לא הבנתי אותך...)
יש גם באגד לפחות מכונה אחת המצוידתניתן גם להחליף לרכב מדגם ישן
יותר.
ליתר דיוק שתיים: וולבו מארס :יש גם באגד לפחות מכונה אחת המצוידת
בפנסים האלו.
זכרתי את מספרי הרישוי האלה אבל לאליתר דיוק שתיים: וולבו מארס :
88-084-01 ו 88-085-01 אותה אתה רואה בבני-ברק. יתכן וגם לברק 21 יש פנסים כאלה.
הם שימשו לניסוי של הפנסים החדשיםזכרתי את מספרי הרישוי האלה אבל לא
ההיתי בטוח. באותן מכונות יש גם פנסי LED מאחור.
וגם באפולו.הם שימשו לניסוי של הפנסים החדשים
+ מערכת חשמל שונה. הלדים עכשיו סטנדרטיים בברק 21.
וגם באפולו.
וגם בלא מעט כלי רכב פרטיים.
פנסים מסתובבים עם ההגהת לא כביש.אלו פנסי קסנון...
מעולים לנהיגה מכיוון שהם הרבה יותר מדויקים ומאירים מפנסי נורה רגילים. יש מס' דגמים של BMW אם איני טועה שהפנסים בהם אפילו מסתובבים עם הכביש. משהו מדהים! וכן, הפנסים הללו מאושרים על ידי משרד התחבורה. (אם כי יכול להיות שאתה מדבר על משהו אחר ואני לא הבנתי אותך...)
האמת היא שהם גם לא מסתובבים עםפנסים מסתובבים עם ההגהת לא כביש.
וזכות ראשונים שיכת לסיטרואן. ופנסי הקנסון מעצבנים לי, בעיניים.
האורות הסתובבו לפני הפניה...האמת היא שהם גם לא מסתובבים עם
ההגה. אלה הם מקבלים הוראה להסתובב מעט על ידי מחשב הדרך הלוויני המותקן ברכב, שמקבל את המידע בעזרת GPS. אבל אני לא רציתי להכנס לפרטים...
אין מה לעשות, הם מסנוורים !האורות הסתובבו לפני הפניה...
וסינוורו את הרכב ממול (המשך.....)
אני לא יודע אם היית רציני בדבריך,האמת היא שהם גם לא מסתובבים עם
ההגה. אלה הם מקבלים הוראה להסתובב מעט על ידי מחשב הדרך הלוויני המותקן ברכב, שמקבל את המידע בעזרת GPS. אבל אני לא רציתי להכנס לפרטים...
אך... ה DS... זה היה רכב!!!אני לא יודע אם היית רציני בדבריך,
אך כמו שכבר נכתב בשרשור, זכות ראשונים ורישום הפטנט שייך לסיטרואן, כבר בשנת 1955 בדגם DS המהפכני, ושם כמובן זה התבצע באופן מכאני גרידא.
היה קיים בסיטרואן DS הקדימו בדורפנסים מסתובבים עם ההגהת לא כביש.
וזכות ראשונים שיכת לסיטרואן. ופנסי הקנסון מעצבנים לי, בעיניים.
כמה מילים על תאורה ראשיתפנסי הרכב הקדמיים
לאחרונה אני נתקל בכלי רכב שמותקנים בהם פנסים קדמיים פלורוסנטיים. פנסים אלה מסנוורים, הן כאשר נוסעים מול הרכב והן כאשר הרכב מאחוריך ואורותיו מסנוורים דרך המראה. האם הפנסים הללו תקניים והאם משרד התחבורה נתן את אישורו להתקנתם ?
כמה מילים על תאורה ראשית
פנסים הנראי ם"פלואורוסנטים" במכוניות אינם כאלו כלל וכלל. ישנם פנסי הקסנון, וישנם הכאילו קסנון. הקסנון הוא בעל נורה הדורשת 500 וולט להצתתה ו 80 וולט במהלך הפעולה. תצרוכת החשמל שלה נמוכה מאוד, והיא מאריכת חיים, למעשה כל חיי המכונית. אין בה תיל להט ומחירה יקר מאוד, מעל 1000 ש"ח לנורה בלבד. פנס זה מצוייד בכיוון גובה אוטומטי, אינו מסנוור ואינו ניתן להתקנה מאוחרת (ג'קי, לידיעתך). לעומתו יש "כאילו" קסנון שהוא נורה רגילה עם אחוזים בודדים של גז הקסנון עם יתר הגז שבתוך הנורה, אולם זוהי נורת ליבון רגילה. נורות אלו מיוצרות לרוב על ידי יצרנים אנונימיים, ואינן עוברות בדיקת תקינה. לרוב פיזור האור שלהן לא תקין עקב איכותן הירודה ומכאן הסינוור. כמובן שנורות לא תקניות אלו אינן מאושרות לשימוש, ונתקלתי במקרים של הורדה הכביש על ידי ניידות משרד התחבורה על ליקוי זה. סינוור יכול להגרם גם על ידי כיוון אורות שגוי, התקנת נורה באופן לא תקין בתוך הפנס, ואפילו כתוצאה משבר בעדשה. מקווה שההסבר יעזור, בברכה, אורן
כמה מילים על תאורה ראשית
פנסים הנראי ם"פלואורוסנטים" במכוניות אינם כאלו כלל וכלל. ישנם פנסי הקסנון, וישנם הכאילו קסנון. הקסנון הוא בעל נורה הדורשת 500 וולט להצתתה ו 80 וולט במהלך הפעולה. תצרוכת החשמל שלה נמוכה מאוד, והיא מאריכת חיים, למעשה כל חיי המכונית. אין בה תיל להט ומחירה יקר מאוד, מעל 1000 ש"ח לנורה בלבד. פנס זה מצוייד בכיוון גובה אוטומטי, אינו מסנוור ואינו ניתן להתקנה מאוחרת (ג'קי, לידיעתך). לעומתו יש "כאילו" קסנון שהוא נורה רגילה עם אחוזים בודדים של גז הקסנון עם יתר הגז שבתוך הנורה, אולם זוהי נורת ליבון רגילה. נורות אלו מיוצרות לרוב על ידי יצרנים אנונימיים, ואינן עוברות בדיקת תקינה. לרוב פיזור האור שלהן לא תקין עקב איכותן הירודה ומכאן הסינוור. כמובן שנורות לא תקניות אלו אינן מאושרות לשימוש, ונתקלתי במקרים של הורדה הכביש על ידי ניידות משרד התחבורה על ליקוי זה. סינוור יכול להגרם גם על ידי כיוון אורות שגוי, התקנת נורה באופן לא תקין בתוך הפנס, ואפילו כתוצאה משבר בעדשה. מקווה שההסבר יעזור, בברכה, אורן
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.