פנסייה מרוסיה

SupermanZW

Well-known member
סבל לא חייב להיות קיצוני

וחלק מהדברים שאת מגדירה כמאמץ הם סבל מבחינתי. לקום ב6 בבוקר זה לא סבל אם הלכתי לישון לפני חצות, למצוא חניה בגוש דן מבחינתי זה סבל, התסכול עד שמצליחים למצוא זה סבל ולפעמים קרה לי שלא הצלחתי וחזרתי הבייתה או שיניתי תוכניות ונסעתי למקום אחר במקום.אני אגב לא ביקרתי בתל אביב בכלל מ2005, החרמתי אותה גם בגלל הקושי למצוא חניה וגם בגלל שהכל בה יקר יותר מבכל מקום אחר בישראל.

להצטרך למכור את כל הרכוש שלי תוך זמן קצר מאוד לפני שטסתי לקנדה היה מלחיץ מאוד וקשה נפשית, אז כן זה סבל מבחינתי והייתי חייב לעבור אותו בדרך למטרה. למצוא דירה לגור בה שעונה על הסטנדרטים שלי תוך פחות משבוע מהרגע בו נחתתי בקנדה זה מלחיץ וגם לחץ זה סוג של סבל. לרהט את הדירה כאשר לא היה לי Credit Score לפני שהיה לי כרטיס אשראי קנדי ושמגבלת ההוצאה היומית שלי בDebit היא 400 דולר והכסף מהצ'ק הבנקאי שהפקדתי בבנק בקנדה עוד לא היה נגיש לי לא יכולתי, אז קניתי מזרון מתנפח וישנתי עליו כי לא הייתה לי מיטה והתחלתי לקנות רהיטים רק אחרי 3 שבועות במזומן (ואני מפחד להסתובב עם כמות גדולה של מזומן עלי, לכן כמעט את כל הכסף שלי העברתי לקנדה בצ'ק בנקאי, במזומן היה עלי רק 1000 דולר כשהגעתי), אזד כן, זה סבל מבחינתי אבל נדרש כדי שאפשר יהיה לנהל חיים נורמלים בהמשך. בהחלט יש סבל (הבנתי כבר שמבחינתך רק להיות על סף מוות ולסבול מכאבים עזים זה סבל, אז מבחינתך מה שחוויתי זה לא סבל ומבחינתי כן) בדרך להשגת מטרות.
 

lEchoesl

New member
לא זלזלתי במה שהרגשת חס וחלילה. אז באמת הייתה לך תקופה

מלחיצה. באיזו שנה עברת לקנדה? היום יש למזלנו הרבה אפשרויות למכור רכוש. ביד שתיים בפייסבוק יש ים של קבוצות והכול שם תוסס. די מהר מגיבים על הצעות במיוחד בפייסבוק. בתכלס סבלת מאי ודאות [סוג של האם אני אמכור את הרכוש? מתי? בכמה? וכאלה] וגם כשהיגרת. אבל העובדה שידעת שאתה לא הולך ראש בקיר, עזרה לך להתגבר. זה כול העניין.
 

SupermanZW

Well-known member
עברתי בתחילת השנה שעברה, כבר היה יד2 ופייסבוק

אבל לא כל דבר אפשר למכור צ'יק צ'ק. מכונית למשל אי אפשר למכור במהירות וגם לא לכל אחד מוכנים למכור. נאלצתי להתפשר הרבה כדי למכור מערכת קולנוע ביתי (כולל 7 רמקולים) במצב מצויין כדי למכור אותה במהירות. למזלי שכרתי דירה כשגרתי בישראל, לו הייתי צריך למכור גם דירה זה היה הרבה יותר מלחיץ.
 

Astroo

New member
למה?

מי שמהגר מישראל לא מאבד את כל רכושו וחסכונותיו, כמו שקרה להורינו, אז מה זה משנה באיזה גיל להגר? מה שכן, הבחירה להגר לפרובינציה נידחת בקנדה נראית לי תמוהה. לדעתי, בישראל יש הרבה יותר הזדמנויות להתקדם בחיים מאשר בנובה סקוטיה.
 

SupermanZW

Well-known member
פרובינציה נידחת אלק

מיליון איש חיים בנובה סקושה ששטחה פי 3 משטח מדינת ישראל, מחצית מהאוכלוסיה חיה בעיר הליפקס עיר מודרנית ותעשייתית שבה מגוון מקומות עבודה בכל התחומים וכמות המועמדים למשרה נמוכה מבטורונטו, כך שבהליפקס יותר קל למצוא עבודה וגם יותר קל להתקדם. המשכורות בהליפקס בתחום הIT זהות לאלה שבישראל אבל יוקר המחיה נמוך משמעותית מיוקר המחיה בישראל, כמו כן איכות חיים נמדדת לא רק בכסף. מבחינת איכות חיים נובה סקושה בכלל לא ניתנת להשוואה לישראל.

יש לנובה סקושה גם חסרונות (בעיקר תחבורה ציבורית גרועה ומחסור חמור ברופאים שנכון לכל קנדה ולא רק לנובה סקושה) אבל הם מתגמדים לעומת החסרונות של ישראל (מצב בטחוני גרוע, אנשים אגרסיבים ואלימים, יוקר מחיה בלתי נסבל, אקלים קשה, צפיפות בלתי נסבלת, היעלמות הטבע והנוף, מערכת חינוך מדרדרת, הדתה ועוד)
 

Astroo

New member
המשכורות ב-IT זהות לישראל?

עד כמה שידוע לי, אפילו בטורונטו המשכורות ב-IT משמעותית יותר נמוכת מישראל. יש כנראה סיבה מדוע רק חצי מיליון תושבים חיים בהליפקס. אם זה היה מקום כל כך משגשג כמו שאתה מתאר, היו נוהרים לשם מהנדסים מכל העולם ומקנדה עצמה, אך זה לא קורה משום מה. בכל אופן, אחרי שתקבל תושבות קבע, תוכל לבחור בחופשיות היכן לחיות בקנדה, ואפילו לעבור לארה"ב בקלות.
 

Astroo

New member
לא לכל קנדי

אבל למהנדסים תוכנה ודומיהם - כן. הם יכולים פשוט למצוא עבודה בקליפורניה ולקבל ויזת עבודה באופן כמעט אוטומטי, בלי מכסות ותורים ארוכים.
 

SupermanZW

Well-known member
אני הגעתי כתושב קבע

השלב הבא הוא אזרחות.
&nbsp
המשכורות בIT בהליפקס זהות לישראל ובטורונטו גבוהות יותר. המיתוס שהמשכורות בIT בקנדה נמוכות מבישראל נובע מכך שלא מכירים בניסיון של מהגרים לצרכי שכר ובשנה הראשונה שלהם במקצוע בקנדה הם מרוויחים כמו בוגרי אוניברסיטה טריים ללא ניסיון, שכרם לה בהדרגה ומדביק את הפער תוך 4 שנים בממוצע ולאחר מכן גם יכול לעבור את השכר שהיו מקבלים בישראל עם אותו ניסיון.
 

Astroo

New member
אבל היגרת בתכנית של הפרובינציה

אז כנראה חתמת על התחייבות לגור שם תקופה מסויימת. אחרת כנראה היית מגיע למקום מרכזי יותר. אני בזמנו הייתי במסלול הפדרלי וקיבלתי כבר הזמנה לבדיקות רפואיות, אך עקב נסיבות אישיות נאלצתי לוותר על זה.
 

SupermanZW

Well-known member
יותר חשוב כוח הקניה של השכר מגובהו

יוקר המחיה בטורונטו גבוה כמעט פי 2 מבהליפקס והשכר בטורונטו גבוה ב10% מבהליפקס. מזלי שרוב המהגרים (ולהפתעתי גם רוב הקנדים) מסתכלים רק על משכורת ומתעלמים מיוקר המחיה. בטורונטו אין לי סיכוי לקנות בית, בהליפקס אני אוכל לקנות בקרוב בית ללא משכנתא. בטורונטו ביטוח רכב היה עולה לי פי 4 מבהליפקס. בטורונטו פקקי התנועה הם כמו בתל אביב, בהליפקס הם קלילים יחסית. בהליפקס אני גר כבר עכשיו 5 דקות הליכה מהאוקיינוס ואין באזורי מגדלים גבוהים שמסתירים את הנוף, אני גם רואה את האוקיינוס מהמרפסת, בשביל נוף באותה רמה בטורונטו מהבית הייתי צריך להיות מיליונר כבד. אם הרוב היו חושבים כמוני להליפקס היה ביקוש מטורף כמו לטורונטו ויוקר המחיה בה היה זהה לשל טורונטו, מזלי שרוב האנשים לא חושבים כמוני.
 

costaet

New member
לא יודע אם החוקים השתנו, אבל בעבר בקלות היית יכול לעבור

גם אי אפשר למנוע ממך לעבור למקום אחר במדינה, לפחות בעבר רגלם של המהגרים אפילו לא הייתה דורכת בפרובינציה שדרכה הם היגרו.
 

SupermanZW

Well-known member
החוקים לא השתנו

אבל הפרובינציות "עושות שרירים" ומי שהיגר בתוכנית פרובינציאלית ולא הגיע לגור בפרובינציה לפחות כדי להראות שניסה להשתקע בה (הפגנת רצינות) תגיש נגדו הפרובינציה טענה לMisrepresentation כאשר יגיש בקשה לאזרחות, אז בודקים את התוכנית בה היגר, אם פקיד ההגירה שיטפל במקרה ישוכנע בMisrepresentation לא רק שמגיש הבקשה לא יקבל אזרחות אלא אפילו תושבות הקבע שלו תישלל ויאלץ לעזוב את קנדה. הגירה בתוכנית פרובינציאלית ללא כוונה להשתקע בפרובינציה נחשבת לMisrepresentation ועל פי רוב מחשיבים ניסיון להשתקע (למרות שאין כלל כתוב לכך ולכן הפרשנות גמישה) כמגורים של לפחות חצי שנה בפרובינציה. מי שאפילו לא הגיע לפרובינציה יחשב בכל מקרה לMisrepresented. החלו להקפיד על כך ב2015 (עבור אנשים שהגישו בקשה לאזרחות, הראשונים מביניהם היגרו לכל המאוחר ב2011). מי שניסה להשתקע בפרובינציה אך עזב מפני שלא מצא עבודה או לא הצליח להשתלב בקהילה (לא מדובר על קהילה דתית בהכרח, אלא קהילה באופן כללי) לא יואשם בMisrepresentation.
 

beatman

Member
אקלים קשה ?

זה תלוי העדפה אישית.
לפי הסיפורים של מהגרים לקנדה, המזג אוויר שם אפור וקר ומושלג.
אני למשל מעדיף את ישראל על פני מזג אוויר כזה.
 

costaet

New member
ביקרתי באוקטובר האחרון בישראל - מזג אוויר זוועה

אני גם גר במקום יחסית חם, היה אצלינו מעל 40 מעלות בשבוע האחרון, אבל זה די נדיר, לרוב לא עובר את אמצע ה30' בקיץ. אבל בלילה מתקרר משמעותית מה שהופך את זה למאוד נסבל. אבל כנראה שהספקתי לשכוח את המזג האוויר הישראלי, אומנם המעלות דומות יחסית, מינוס הנפילה בלילה, הלחות פשוט הורגת, אולי בשגרת היום יום של לנסוע למשרד ברכב ממוזג, לעבוד במשרד ממוזג ולחזור לבית ממוזג זה לא כזה נורא, אבל מבחנתי את הייתה חופשה, הלכתי ממקום למקום, לסידורים, לפגוש חברים וכ"ו וזה היה פשוט סיוט, מאוד חם, מ-א-ו-ד לך, יוצא מהמקלחת מזיעה, אני זוכר את כל זה אבל שכחתי עד כמה זה גרוע. עדיין לא חייתי כבוגר במזג אוויר קר באמת אבל זה נשמע לי ה-ר-ב-ה יותר טוב מהמזג אוויר בישראל. לכן כנראה שזה עניין של עדיפות, אבל אני חושב שהרבה אנשים שמעדיפים את המזג אוויר הישראלי לא באמת מעדיפים אותו, אלא לא ממש שקלו ברצינות והכירו את האופציות האחרות. כמובן שיש את המשפט הידוע, אם חם אפשר להתלבש חם יותר, אם קר, אי אפשר להתפשט יותר מידי.
&nbsp
למשם השוואה נוספת, ביקרתי בשיקגו בחודש ינואר (לא השנה), אחד החודשים הקשים מבחנת החורף, באחד האיזורים שנשחב לבעל מזג אוויר נוראי, קר מאוד והרבה רוחות, בימים בהם הייתי שם היה בין -10 ל-20 מעלות, בהחלט לא נהנתי ממזג האוויר, אבל היום יש בגדים טרמיים די טובים שמאפשרים להשאר חם בלי להראות כמו דוב בעל משקל עודף, בנוסף היו רוחוק שעוזרות, ועננים שמגלים ומחביאים את השמש מה שכל הזמן משנה קצת הטמפ' ואתה מוצא את עצמך מוריד ולובש את מעיל כל הזמן, אבל אם לחשוב על זה, הייתי מעדיף את זה על פני לטייל בתל אביב ב36 מעלות חום ולחות גבוה.
 

beatman

Member
אני אישית מעדיף את החום

המזג אוויר בסתיו ובאביב בארץ די סבבה, הקיץ חם, אבל לא נורא כל כך.
אפילו את החורף באשדוד אני לא הכי אוהב, ברמת הגולן זה עוד יותר גרוע, אני לא מתאר את עצמי בקור נמוך מ-0 ולחיות בשלג.
&nbsp
הכי קטלני מבחינת חום(וגם קור) זה במילואים, כאשר עולים על שכפ"ץ קרמי וווסט ועושים משימות ימים ולילות בחום, מקלחת זיעה
 

SupermanZW

Well-known member
בישראל יורד גשם רק בחורף

אבל כשיורד אז זה חזק וממושך בדרך כלל ואם יש רוח חזקה המטריה לא מחזיקה מעמד. לכן הגשם בישראל לא היה לי נעים. בהליפקס יורד גשם בממוצע פעם ביומיים (בחורף לא, בחורף יכול לרדת רק שלג) אבל בדרך כלל הגשם קליל ולא צריך בכלל מטריה, זה הרבה יותר נעים לי.
 

costaet

New member
זאת בדיוק הנקודה שלי, אתה לא ממש מכיר מזג אוויר אחר

ואתה לוקח את החורף הישראלי רק מכפיל אותו פי כמה ומוריד את הטמפ' למתחת לאפס, וזה לא נכון. למשל לא מזמן עשינו קמפינג במדינת אורגן ליד חוף האוק', בתחילת יולי, מזג אוויר מושלם, היה רוב היום היינו צריכים ללבוש חולצות ארוכות, הילדים אפילו לבשו מעילים בלילה. לילה אחד ירד גשם, זה אולי נשמע לך כמו סיוט לישון באוהל כשיורד גשם, אבל זה היה ממש סבבה, אין כזה גשם בישראל, זה טפטוף שנמשך כמה שעות, הכל היה קצת לח אבל הגשם כל כך חלש שאין שלוליות אפילו. גם בבוקר היה קצת "גשם" וזה לא הפריע לנו להדליק מדורה, להכין ארוחת בוקר ולאכול אותה בחוץ.
או למשל בסיאטל, שנשחשבת לעיר מעוד רטובה עם הרבה גשמים, אנשים שם אומרים שמאוד קל לזהות תיירים, מי שהולך עם מטריה תייר, מי שלא הוא מקומי כי הגשם חלש ולא מפריעה.
&nbsp
שני דברים נוספים, במקומות מאוד קרים חולים פחות, יש פחות חיידקים באוויר, דבר שני הוא שכל הבתים מצויידים לקור הזה, בישראל עם קירות בטון בקיץ הבית מתחמם ובחורף הוא קר, בקנדה/ארה"ב הבתים מבודדים הרבה יותר טוב ובאיזורים המתאימים יש חימום מעולה.
 

beatman

Member
בסוכות לפני מספר שנים הייתי עם חברים בכינרת

אוהלים, על האש כרגיל.
ואז התחיל גשם קל כפי שאתה מתאר וממש לא אהבתי את העסק, הרטיב לי בערך את כל הציוד והאוהלים היו רטובים ומגעילים.
לגבי החורף, כאשר הכל אפור ומושלג, קור רפאים בחוץ וצריך להתלבש כמו דוב בשביל לצאת החוצה - ממש לא כיף לי.
&nbsp
הבית שלי בנוי עם קירות גבס, אז יש בידוד טוב.
בחורף בקושי מפעילים מזגן, לא קר מידי סה"כ.
בקיץ מפעילים למשך נגיד חצי שעה ואז שעה וחצי מנוחה.
 
למעלה