פינת ההלכה היומית - איסורי חמץ בפסח.

Harrington

Well-known member
מנהל
הדברים הובאו כאן בעבר ומובאים שוב כלשונם אז, קרי על רגל אחת. להתעמקות צריך לפנות לאפיקים אחרים ובשאלות נקודתיות יש לפנות לפוסק הלכה מוסמך.

פסח כשר ושמח לכל גולשות וגולשי הפורום ובני משפחותיהם ולכלל עם ישראל.






מאחר וכיום רוב הציבור נוהג לקנות את המוצרים הרלוונטיים כשהם כשרים לפסח לכתחילה ולאור מורכבות הנושא, לא ניכנס להגדרות המדויקות של החמץ ו/או השאור. די אם נאמר שעקרון חמץ הוא בצק שנעשה מאחת מחמשת מיני דגן, שהחמיץ לאחר מגע עם מים.





ככלל יש שלוש מצוות עיקריות הנוגעות לחמץ בפסח ואלו הן:

  • איסור אכילת חמץ (לרבות הנאה).
  • איסור הימצאות חמץ.
  • איסור ראיית חמץ.


איסור אכילה הוא ברור ואין צורך לפרט.

איסור הנאה הינו איסור חריג, האוסר על היהודי גם ליהנות מהחמץ. במה דברים אמורים? למשל באוכל לבעלי חיים. בעל הבית היהודי נחשב כנהנה מכך שכלבו (למשל) אוכל, שכן הוא המחויב להאכילו, הן אקטיבית והן כספית, וכו'. על כן אם בעה"ב ייתן לכלב חמץ לאכול, הוא יעבור על כך באיסור הנאה. לפיכך יש מזון מיוחד כשר לפסח גם לבעלי חיים, ולאלו שאין, ניתן להאכילם במשך שבוע אחד בשנה במוצרים שאין בהם חמץ.



אסרה התורה לא רק על אכילת החמץ, אלא גם על הימצאותו בנכסינו או בחזקתנו. זו הסיבה לנקיון הבית היסודי, על-מנת לוודא שלא נותר חמץ באף מקום. ואף את הספרים מנקים מחשש שאכלנו תוך כדי קריאה ונפל חמץ לתוכו. וכמובן שהרכב או תא שיש לנו בעבודה (למשל), מחויבים בנקיון באותה מידה.

היה ובכל זאת יש ברשותנו (תערובת) חמץ ואנו רוצים לשמרו, ניתן למכרו לגוי (על מכירת חמץ בהמשך). זאת רק לגבי מוצרים שאינם חמץ גמור. אולם מוצרים שהינם חמץ גמור, יש פוסקים שהתירו למכרו ויש פוסקים שהתנו זאת במקרה של הפסד מרובה בלבד. כלומר, אם על-ידי השמדת החמץ הגמור ייגרם לבעליו הפסד ניכר, משמעותי, יכול למכרו (למשל בעל מכולת או במקרה של בקבוק ויסקי מאוד יקר). אולם אם מדובר בהפסד פשוט עדיף שלא לעשות כן.

איסור ראיית חמץ אף הוא מובן ונדמה שאין צורך להרחיב. נציין רק כי איסור זה אינו מוגבל דווקא לביתנו. כלומר בימי הפסח אסור לנו לראות חמץ, בין אם זה בביתנו ובבעלותנו ובין אם זה בביתו של חבר. וזה אחד המקורות לחקיקה האזרחית בעניין זה בישראל.



מכירת חמץ מהי?

מכירת החמץ נעשית על-ידי היהודי לנכרי, באופן שבמהלך חג הפסח החמץ לא יהיה בבעלות היהודי.

כיום נהוג למנות שליח למכירה, ובניגוד לדעה הרווחת בקרב רבים, איננו מוכרים את החמץ לרב או לגבאי, אלא אך ממנים אותו כשליח לעניין. הרב יכול שימכור את החמץ לנכרי ויכול להעביר את השליחות הלאה, כך שבסופו של דבר החמץ של רוב המדינה נמכר על-ידי הרבנות הראשית.

החמץ של המדינה כולה נמכר על-ידי הרב הראשי, אשר מוסמך לכך כל שנה מחדש על-ידי שר האוצר, שהוא הריבון לעניין זה.



שוב בניגוד לדעה הרווחת, מכירת החמץ איננה משחק, אלא מדובר בחוזה מכר רציני ומחייב. על המוכר לדעת ולהסכים בלב שלם כי החמץ באמת ובתמים עובר לבעלות הנכרי.

בדרך כלל נהוג לקבוע סכום עבור החמץ כולו, כאשר הנכרי משלם מקדמה בזמן מכירת החמץ ונדרש להמציא את יתרת הסכום לאחר החג. במידה וימציא את יתרת הסכום, החמץ הופך לבעלותו המלאה. במידה ולא ימציא את הסכום במלואו, החמץ יחזור לבעלות היהודית והמקדמה תוחזר.

במהלך ימי החג הנכרי הוא בעלי החמץ, ואם יחפוץ יוכל בכל עת לנטלו ולהשתמש בו. ויש הנוהגים לתת את מפתח דירתם בידי הנכרי כדי לסמן את כנות כוונתם שהוא באמת יכול לעשות זאת (והיו דברים מעולם).

בכל מקרה יש לסמן על הקרטון או הארון בו הנחנו את דברי החמץ למכירה, בצורה ברורה ומפורשת שזה 'ארון החמץ' (למשל). המטרה היא גם שלא נטעה במהלך החג וגם שאם הנכרי שהחמץ בבעלותו יחפוץ ליטול את החמץ במהלך החג, יהיה ברור מה שייך לו ומה לא.



כל הנ"ל כרגיל מאוד על רגל אחת. יש שלל הלכות לגבי פסח וכל אחת ואחת מהן מחייבת לימוד מעמיק.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
הדברים הובאו כאן בעבר ומובאים שוב כלשונם אז, קרי על רגל אחת. להתעמקות צריך לפנות לאפיקים אחרים ובשאלות נקודתיות יש לפנות לפוסק הלכה מוסמך.

פסח כשר ושמח לכל גולשות וגולשי הפורום ובני משפחותיהם ולכלל עם ישראל.






מאחר וכיום רוב הציבור נוהג לקנות את המוצרים הרלוונטיים כשהם כשרים לפסח לכתחילה ולאור מורכבות הנושא, לא ניכנס להגדרות המדויקות של החמץ ו/או השאור. די אם נאמר שעקרון חמץ הוא בצק שנעשה מאחת מחמשת מיני דגן, שהחמיץ לאחר מגע עם מים.





ככלל יש שלוש מצוות עיקריות הנוגעות לחמץ בפסח ואלו הן:

  • איסור אכילת חמץ (לרבות הנאה).
  • איסור הימצאות חמץ.
  • איסור ראיית חמץ.


איסור אכילה הוא ברור ואין צורך לפרט.

איסור הנאה הינו איסור חריג, האוסר על היהודי גם ליהנות מהחמץ. במה דברים אמורים? למשל באוכל לבעלי חיים. בעל הבית היהודי נחשב כנהנה מכך שכלבו (למשל) אוכל, שכן הוא המחויב להאכילו, הן אקטיבית והן כספית, וכו'. על כן אם בעה"ב ייתן לכלב חמץ לאכול, הוא יעבור על כך באיסור הנאה. לפיכך יש מזון מיוחד כשר לפסח גם לבעלי חיים, ולאלו שאין, ניתן להאכילם במשך שבוע אחד בשנה במוצרים שאין בהם חמץ.



אסרה התורה לא רק על אכילת החמץ, אלא גם על הימצאותו בנכסינו או בחזקתנו. זו הסיבה לנקיון הבית היסודי, על-מנת לוודא שלא נותר חמץ באף מקום. ואף את הספרים מנקים מחשש שאכלנו תוך כדי קריאה ונפל חמץ לתוכו. וכמובן שהרכב או תא שיש לנו בעבודה (למשל), מחויבים בנקיון באותה מידה.

היה ובכל זאת יש ברשותנו (תערובת) חמץ ואנו רוצים לשמרו, ניתן למכרו לגוי (על מכירת חמץ בהמשך). זאת רק לגבי מוצרים שאינם חמץ גמור. אולם מוצרים שהינם חמץ גמור, יש פוסקים שהתירו למכרו ויש פוסקים שהתנו זאת במקרה של הפסד מרובה בלבד. כלומר, אם על-ידי השמדת החמץ הגמור ייגרם לבעליו הפסד ניכר, משמעותי, יכול למכרו (למשל בעל מכולת או במקרה של בקבוק ויסקי מאוד יקר). אולם אם מדובר בהפסד פשוט עדיף שלא לעשות כן.

איסור ראיית חמץ אף הוא מובן ונדמה שאין צורך להרחיב. נציין רק כי איסור זה אינו מוגבל דווקא לביתנו. כלומר בימי הפסח אסור לנו לראות חמץ, בין אם זה בביתנו ובבעלותנו ובין אם זה בביתו של חבר. וזה אחד המקורות לחקיקה האזרחית בעניין זה בישראל.



מכירת חמץ מהי?

מכירת החמץ נעשית על-ידי היהודי לנכרי, באופן שבמהלך חג הפסח החמץ לא יהיה בבעלות היהודי.

כיום נהוג למנות שליח למכירה, ובניגוד לדעה הרווחת בקרב רבים, איננו מוכרים את החמץ לרב או לגבאי, אלא אך ממנים אותו כשליח לעניין. הרב יכול שימכור את החמץ לנכרי ויכול להעביר את השליחות הלאה, כך שבסופו של דבר החמץ של רוב המדינה נמכר על-ידי הרבנות הראשית.

החמץ של המדינה כולה נמכר על-ידי הרב הראשי, אשר מוסמך לכך כל שנה מחדש על-ידי שר האוצר, שהוא הריבון לעניין זה.



שוב בניגוד לדעה הרווחת, מכירת החמץ איננה משחק, אלא מדובר בחוזה מכר רציני ומחייב. על המוכר לדעת ולהסכים בלב שלם כי החמץ באמת ובתמים עובר לבעלות הנכרי.

בדרך כלל נהוג לקבוע סכום עבור החמץ כולו, כאשר הנכרי משלם מקדמה בזמן מכירת החמץ ונדרש להמציא את יתרת הסכום לאחר החג. במידה וימציא את יתרת הסכום, החמץ הופך לבעלותו המלאה. במידה ולא ימציא את הסכום במלואו, החמץ יחזור לבעלות היהודית והמקדמה תוחזר.

במהלך ימי החג הנכרי הוא בעלי החמץ, ואם יחפוץ יוכל בכל עת לנטלו ולהשתמש בו. ויש הנוהגים לתת את מפתח דירתם בידי הנכרי כדי לסמן את כנות כוונתם שהוא באמת יכול לעשות זאת (והיו דברים מעולם).

בכל מקרה יש לסמן על הקרטון או הארון בו הנחנו את דברי החמץ למכירה, בצורה ברורה ומפורשת שזה 'ארון החמץ' (למשל). המטרה היא גם שלא נטעה במהלך החג וגם שאם הנכרי שהחמץ בבעלותו יחפוץ ליטול את החמץ במהלך החג, יהיה ברור מה שייך לו ומה לא.



כל הנ"ל כרגיל מאוד על רגל אחת. יש שלל הלכות לגבי פסח וכל אחת ואחת מהן מחייבת לימוד מעמיק.
|תודה|
 

in bal1

Well-known member
הדברים הובאו כאן בעבר ומובאים שוב כלשונם אז, קרי על רגל אחת. להתעמקות צריך לפנות לאפיקים אחרים ובשאלות נקודתיות יש לפנות לפוסק הלכה מוסמך.

פסח כשר ושמח לכל גולשות וגולשי הפורום ובני משפחותיהם ולכלל עם ישראל.






מאחר וכיום רוב הציבור נוהג לקנות את המוצרים הרלוונטיים כשהם כשרים לפסח לכתחילה ולאור מורכבות הנושא, לא ניכנס להגדרות המדויקות של החמץ ו/או השאור. די אם נאמר שעקרון חמץ הוא בצק שנעשה מאחת מחמשת מיני דגן, שהחמיץ לאחר מגע עם מים.





ככלל יש שלוש מצוות עיקריות הנוגעות לחמץ בפסח ואלו הן:

  • איסור אכילת חמץ (לרבות הנאה).
  • איסור הימצאות חמץ.
  • איסור ראיית חמץ.


איסור אכילה הוא ברור ואין צורך לפרט.

איסור הנאה הינו איסור חריג, האוסר על היהודי גם ליהנות מהחמץ. במה דברים אמורים? למשל באוכל לבעלי חיים. בעל הבית היהודי נחשב כנהנה מכך שכלבו (למשל) אוכל, שכן הוא המחויב להאכילו, הן אקטיבית והן כספית, וכו'. על כן אם בעה"ב ייתן לכלב חמץ לאכול, הוא יעבור על כך באיסור הנאה. לפיכך יש מזון מיוחד כשר לפסח גם לבעלי חיים, ולאלו שאין, ניתן להאכילם במשך שבוע אחד בשנה במוצרים שאין בהם חמץ.



אסרה התורה לא רק על אכילת החמץ, אלא גם על הימצאותו בנכסינו או בחזקתנו. זו הסיבה לנקיון הבית היסודי, על-מנת לוודא שלא נותר חמץ באף מקום. ואף את הספרים מנקים מחשש שאכלנו תוך כדי קריאה ונפל חמץ לתוכו. וכמובן שהרכב או תא שיש לנו בעבודה (למשל), מחויבים בנקיון באותה מידה.

היה ובכל זאת יש ברשותנו (תערובת) חמץ ואנו רוצים לשמרו, ניתן למכרו לגוי (על מכירת חמץ בהמשך). זאת רק לגבי מוצרים שאינם חמץ גמור. אולם מוצרים שהינם חמץ גמור, יש פוסקים שהתירו למכרו ויש פוסקים שהתנו זאת במקרה של הפסד מרובה בלבד. כלומר, אם על-ידי השמדת החמץ הגמור ייגרם לבעליו הפסד ניכר, משמעותי, יכול למכרו (למשל בעל מכולת או במקרה של בקבוק ויסקי מאוד יקר). אולם אם מדובר בהפסד פשוט עדיף שלא לעשות כן.

איסור ראיית חמץ אף הוא מובן ונדמה שאין צורך להרחיב. נציין רק כי איסור זה אינו מוגבל דווקא לביתנו. כלומר בימי הפסח אסור לנו לראות חמץ, בין אם זה בביתנו ובבעלותנו ובין אם זה בביתו של חבר. וזה אחד המקורות לחקיקה האזרחית בעניין זה בישראל.



מכירת חמץ מהי?

מכירת החמץ נעשית על-ידי היהודי לנכרי, באופן שבמהלך חג הפסח החמץ לא יהיה בבעלות היהודי.

כיום נהוג למנות שליח למכירה, ובניגוד לדעה הרווחת בקרב רבים, איננו מוכרים את החמץ לרב או לגבאי, אלא אך ממנים אותו כשליח לעניין. הרב יכול שימכור את החמץ לנכרי ויכול להעביר את השליחות הלאה, כך שבסופו של דבר החמץ של רוב המדינה נמכר על-ידי הרבנות הראשית.

החמץ של המדינה כולה נמכר על-ידי הרב הראשי, אשר מוסמך לכך כל שנה מחדש על-ידי שר האוצר, שהוא הריבון לעניין זה.



שוב בניגוד לדעה הרווחת, מכירת החמץ איננה משחק, אלא מדובר בחוזה מכר רציני ומחייב. על המוכר לדעת ולהסכים בלב שלם כי החמץ באמת ובתמים עובר לבעלות הנכרי.

בדרך כלל נהוג לקבוע סכום עבור החמץ כולו, כאשר הנכרי משלם מקדמה בזמן מכירת החמץ ונדרש להמציא את יתרת הסכום לאחר החג. במידה וימציא את יתרת הסכום, החמץ הופך לבעלותו המלאה. במידה ולא ימציא את הסכום במלואו, החמץ יחזור לבעלות היהודית והמקדמה תוחזר.

במהלך ימי החג הנכרי הוא בעלי החמץ, ואם יחפוץ יוכל בכל עת לנטלו ולהשתמש בו. ויש הנוהגים לתת את מפתח דירתם בידי הנכרי כדי לסמן את כנות כוונתם שהוא באמת יכול לעשות זאת (והיו דברים מעולם).

בכל מקרה יש לסמן על הקרטון או הארון בו הנחנו את דברי החמץ למכירה, בצורה ברורה ומפורשת שזה 'ארון החמץ' (למשל). המטרה היא גם שלא נטעה במהלך החג וגם שאם הנכרי שהחמץ בבעלותו יחפוץ ליטול את החמץ במהלך החג, יהיה ברור מה שייך לו ומה לא.



כל הנ"ל כרגיל מאוד על רגל אחת. יש שלל הלכות לגבי פסח וכל אחת ואחת מהן מחייבת לימוד מעמיק.
כל הכבוד כתבת דברי טעם.
 

mיטלמן

Well-known member
הדברים הובאו כאן בעבר ומובאים שוב כלשונם אז, קרי על רגל אחת. להתעמקות צריך לפנות לאפיקים אחרים ובשאלות נקודתיות יש לפנות לפוסק הלכה מוסמך.

פסח כשר ושמח לכל גולשות וגולשי הפורום ובני משפחותיהם ולכלל עם ישראל.






מאחר וכיום רוב הציבור נוהג לקנות את המוצרים הרלוונטיים כשהם כשרים לפסח לכתחילה ולאור מורכבות הנושא, לא ניכנס להגדרות המדויקות של החמץ ו/או השאור. די אם נאמר שעקרון חמץ הוא בצק שנעשה מאחת מחמשת מיני דגן, שהחמיץ לאחר מגע עם מים.





ככלל יש שלוש מצוות עיקריות הנוגעות לחמץ בפסח ואלו הן:

  • איסור אכילת חמץ (לרבות הנאה).
  • איסור הימצאות חמץ.
  • איסור ראיית חמץ.


איסור אכילה הוא ברור ואין צורך לפרט.

איסור הנאה הינו איסור חריג, האוסר על היהודי גם ליהנות מהחמץ. במה דברים אמורים? למשל באוכל לבעלי חיים. בעל הבית היהודי נחשב כנהנה מכך שכלבו (למשל) אוכל, שכן הוא המחויב להאכילו, הן אקטיבית והן כספית, וכו'. על כן אם בעה"ב ייתן לכלב חמץ לאכול, הוא יעבור על כך באיסור הנאה. לפיכך יש מזון מיוחד כשר לפסח גם לבעלי חיים, ולאלו שאין, ניתן להאכילם במשך שבוע אחד בשנה במוצרים שאין בהם חמץ.



אסרה התורה לא רק על אכילת החמץ, אלא גם על הימצאותו בנכסינו או בחזקתנו. זו הסיבה לנקיון הבית היסודי, על-מנת לוודא שלא נותר חמץ באף מקום. ואף את הספרים מנקים מחשש שאכלנו תוך כדי קריאה ונפל חמץ לתוכו. וכמובן שהרכב או תא שיש לנו בעבודה (למשל), מחויבים בנקיון באותה מידה.

היה ובכל זאת יש ברשותנו (תערובת) חמץ ואנו רוצים לשמרו, ניתן למכרו לגוי (על מכירת חמץ בהמשך). זאת רק לגבי מוצרים שאינם חמץ גמור. אולם מוצרים שהינם חמץ גמור, יש פוסקים שהתירו למכרו ויש פוסקים שהתנו זאת במקרה של הפסד מרובה בלבד. כלומר, אם על-ידי השמדת החמץ הגמור ייגרם לבעליו הפסד ניכר, משמעותי, יכול למכרו (למשל בעל מכולת או במקרה של בקבוק ויסקי מאוד יקר). אולם אם מדובר בהפסד פשוט עדיף שלא לעשות כן.

איסור ראיית חמץ אף הוא מובן ונדמה שאין צורך להרחיב. נציין רק כי איסור זה אינו מוגבל דווקא לביתנו. כלומר בימי הפסח אסור לנו לראות חמץ, בין אם זה בביתנו ובבעלותנו ובין אם זה בביתו של חבר. וזה אחד המקורות לחקיקה האזרחית בעניין זה בישראל.



מכירת חמץ מהי?

מכירת החמץ נעשית על-ידי היהודי לנכרי, באופן שבמהלך חג הפסח החמץ לא יהיה בבעלות היהודי.

כיום נהוג למנות שליח למכירה, ובניגוד לדעה הרווחת בקרב רבים, איננו מוכרים את החמץ לרב או לגבאי, אלא אך ממנים אותו כשליח לעניין. הרב יכול שימכור את החמץ לנכרי ויכול להעביר את השליחות הלאה, כך שבסופו של דבר החמץ של רוב המדינה נמכר על-ידי הרבנות הראשית.

החמץ של המדינה כולה נמכר על-ידי הרב הראשי, אשר מוסמך לכך כל שנה מחדש על-ידי שר האוצר, שהוא הריבון לעניין זה.



שוב בניגוד לדעה הרווחת, מכירת החמץ איננה משחק, אלא מדובר בחוזה מכר רציני ומחייב. על המוכר לדעת ולהסכים בלב שלם כי החמץ באמת ובתמים עובר לבעלות הנכרי.

בדרך כלל נהוג לקבוע סכום עבור החמץ כולו, כאשר הנכרי משלם מקדמה בזמן מכירת החמץ ונדרש להמציא את יתרת הסכום לאחר החג. במידה וימציא את יתרת הסכום, החמץ הופך לבעלותו המלאה. במידה ולא ימציא את הסכום במלואו, החמץ יחזור לבעלות היהודית והמקדמה תוחזר.

במהלך ימי החג הנכרי הוא בעלי החמץ, ואם יחפוץ יוכל בכל עת לנטלו ולהשתמש בו. ויש הנוהגים לתת את מפתח דירתם בידי הנכרי כדי לסמן את כנות כוונתם שהוא באמת יכול לעשות זאת (והיו דברים מעולם).

בכל מקרה יש לסמן על הקרטון או הארון בו הנחנו את דברי החמץ למכירה, בצורה ברורה ומפורשת שזה 'ארון החמץ' (למשל). המטרה היא גם שלא נטעה במהלך החג וגם שאם הנכרי שהחמץ בבעלותו יחפוץ ליטול את החמץ במהלך החג, יהיה ברור מה שייך לו ומה לא.



כל הנ"ל כרגיל מאוד על רגל אחת. יש שלל הלכות לגבי פסח וכל אחת ואחת מהן מחייבת לימוד מעמיק.
הרינגטון מנצל את כובע המנהל להכביר מילים שאין להם מקום כאן,
ומוסיף שכל הכתוב על רגל אחת, כלומר, חסר טעם ולא שימושי לאף אחת ואחד, צריך מקור אחר כדי להבין ולהתעמק,
המעונינים, יחפשו וימצאו, כמו את שעות הדלקת הנרות או צאת השבת והחג,
ניצול ציני, והוא יודע את זה היטב.
 

dory30

Well-known member
תודה, אך מבחינתי כל השנה היא פסח אחד גדול בגלל איסור הגלוטן משנת 2008.
הרינגטון מנצל את כובע המנהל להכביר מילים שאין להם מקום כאן,
ומוסיף שכל הכתוב על רגל אחת, כלומר, חסר טעם ולא שימושי לאף אחת ואחד, צריך מקור אחר כדי להבין ולהתעמק,
המעונינים, יחפשו וימצאו, כמו את שעות הדלקת הנרות או צאת השבת והחג,
ניצול ציני, והוא יודע את זה היטב.
למה? הוא לא מכריח אף אחד לשמור את הלכות החג או להחזיר בתשובה. מישהו ייקח אותך לצינוק אם תאכל חמץ בפסח בבית (או אפילו בחוץ)?
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
תודה, אך מבחינתי כל השנה היא פסח אחד גדול בגלל איסור הגלוטן משנת 2008.

למה? הוא לא מכריח אף אחד לשמור את הלכות החג או להחזיר בתשובה. מישהו ייקח אותך לצינוק אם תאכל חמץ בפסח בבית (או אפילו בחוץ)?
|כן|
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
הרינגטון מנצל את כובע המנהל להכביר מילים שאין להם מקום כאן,
ומוסיף שכל הכתוב על רגל אחת, כלומר, חסר טעם ולא שימושי לאף אחת ואחד, צריך מקור אחר כדי להבין ולהתעמק,
המעונינים, יחפשו וימצאו, כמו את שעות הדלקת הנרות או צאת השבת והחג,
ניצול ציני, והוא יודע את זה היטב.
דוגמא לשנאת חינם, יהודי יוצא נגד יהדות|פנים|.

מישהו מכריח אותך להכנס לפוסטים של הלכות או זמני הדלקת נרות? אם את מגיבה זה אומר דבר אחד!
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
בעיני זו דוגמה לפרובוקציה מצד פותח השרשור.
כל אחד וראייתו. אתה מוזמן לעלות שירשור בנושא המתאים לך. (שמתי לב אילו המבקרים נושאים, לא מעלים נושאים).
קל לבקר אחרים, ולחשוש לעלות נושאים שחלילה יבקרו את הנושא.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הרינגטון מנצל את כובע המנהל להכביר מילים שאין להם מקום כאן,
חחח, אהבתי :).

נזכיר לחובבי ז'אנר האמת, העובדות והמציאות שפינות כאלו הופיעו כאן זמן רב לפני שמוניתי להנהלה וכמובן בלי כל קשר לכך, זולת במוחם של אנשים לא הכי בריאים כנראה.
ומוסיף שכל הכתוב על רגל אחת, כלומר, חסר טעם ולא שימושי לאף אחת ואחד, צריך מקור אחר כדי להבין ולהתעמק,
אכן כך. זאת האמת, מה לעשות.
ניצול ציני, והוא יודע את זה היטב.
ניצול של מה? איזו ציניות? ניצול שלך אולי, את השרשור, כדי לצאת בעוד תגובה תוקפנית כמנהגך הקבוע כאן. זה בסדר גמור, אני שמח להיות כלי שרת לשחרור האגרסיות שלך. אבל בשביל מה כל ההמצאות שמסביב מנותקות ההקשר והמציאות? לה' הפתרונים (ולמבקשים להבין, זה היה על רגל אחת ;-)).
 

in bal1

Well-known member
חחח, אהבתי :).

נזכיר לחובבי ז'אנר האמת, העובדות והמציאות שפינות כאלו הופיעו כאן זמן רב לפני שמוניתי להנהלה וכמובן בלי כל קשר לכך, זולת במוחם של אנשים לא הכי בריאים כנראה.

אכן כך. זאת האמת, מה לעשות.

ניצול של מה? איזו ציניות? ניצול שלך אולי, את השרשור, כדי לצאת בעוד תגובה תוקפנית כמנהגך הקבוע כאן. זה בסדר גמור, אני שמח להיות כלי שרת לשחרור האגרסיות שלך. אבל בשביל מה כל ההמצאות שמסביב מנותקות ההקשר והמציאות? לה' הפתרונים (ולמבקשים להבין, זה היה על רגל אחת ;-)).
הרגינטון.תמשיך להביא לנו דברים מענינים.אני לפחות מאד אשמח.וכל רעשי הרקע.שישארו ברקע או יילכו לאחור.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הרגינטון.תמשיך להביא לנו דברים מענינים.אני לפחות מאד אשמח.וכל רעשי הרקע.שישארו ברקע או יילכו לאחור.
הגדרת אותם היטב, רעשי רקע. אולי מפריעים פה ושם, אבל בוודאי שלא משפיעים (עלי ואני מניח שבכלל) בדרך כלשהי :). רק ציינתי את השקר שבדברים שם. פינות ההלכה ה'יומיות' (יעני עיתיות) הופיעו בפורום הזה כשעוד היה קומונה, כך שהמצאת קשר כלשהו לניהול דמיוני לחלוטין כמובן. זה נלמד אגב גם מהטיעון המגוחך של "ניצול", שהרי בפורום זה כל גולש/ת יכול להעלות כל אשר על ליבו. הוא לא נדרש להיות חבר הנהלה לשם כך :).

זה תמיד מה שמצחיק אותי אצל המחנה הזה (מאפיין את השמאל וכיום הרל"ב, מה לעשות :)). רוצים לתקוף משהו וזה בסדר גמור. כל אחד זכאי לדעתו וגם לפרסומה. אבל לא מצליחים לעשות זאת בלי לשקר, להקצין, להגזים, לעוות ולסלף. פשוט לא מצליחים. וזה בדיוק מה שמגוחך, שהרי זה לא שחסר על מה לתקוף בדרכי יושר פשוטים :).

לא משנה. תודה על דברייך והסירי דאגה מליבך. גם בלי לכתוב פינות חדשות כאלו, כל שנה סביב פסח הן מופיעות קצת יותר לאור ההקשר שלהן לחיי היומיום והמציאות. מניח שהמתקשים ישרדו :).
 
הרגינטון.תמשיך להביא לנו דברים מענינים.אני לפחות מאד אשמח.וכל רעשי הרקע.שישארו ברקע או יילכו לאחור.
ב"רעשי רקע" את בטח מתכוונת לזמזומי היתוש בפוסט #3 כאן


מסתבר שיש פוסטים שבעיני הכותב זה בסדר להעלותם תקופתית ויש כאלה שלא...
 

אבי בן 1231

Well-known member
הדברים הובאו כאן בעבר ומובאים שוב כלשונם אז, קרי על רגל אחת. להתעמקות צריך לפנות לאפיקים אחרים ובשאלות נקודתיות יש לפנות לפוסק הלכה מוסמך.

פסח כשר ושמח לכל גולשות וגולשי הפורום ובני משפחותיהם ולכלל עם ישראל.






מאחר וכיום רוב הציבור נוהג לקנות את המוצרים הרלוונטיים כשהם כשרים לפסח לכתחילה ולאור מורכבות הנושא, לא ניכנס להגדרות המדויקות של החמץ ו/או השאור. די אם נאמר שעקרון חמץ הוא בצק שנעשה מאחת מחמשת מיני דגן, שהחמיץ לאחר מגע עם מים.





ככלל יש שלוש מצוות עיקריות הנוגעות לחמץ בפסח ואלו הן:

  • איסור אכילת חמץ (לרבות הנאה).
  • איסור הימצאות חמץ.
  • איסור ראיית חמץ.


איסור אכילה הוא ברור ואין צורך לפרט.

איסור הנאה הינו איסור חריג, האוסר על היהודי גם ליהנות מהחמץ. במה דברים אמורים? למשל באוכל לבעלי חיים. בעל הבית היהודי נחשב כנהנה מכך שכלבו (למשל) אוכל, שכן הוא המחויב להאכילו, הן אקטיבית והן כספית, וכו'. על כן אם בעה"ב ייתן לכלב חמץ לאכול, הוא יעבור על כך באיסור הנאה. לפיכך יש מזון מיוחד כשר לפסח גם לבעלי חיים, ולאלו שאין, ניתן להאכילם במשך שבוע אחד בשנה במוצרים שאין בהם חמץ.



אסרה התורה לא רק על אכילת החמץ, אלא גם על הימצאותו בנכסינו או בחזקתנו. זו הסיבה לנקיון הבית היסודי, על-מנת לוודא שלא נותר חמץ באף מקום. ואף את הספרים מנקים מחשש שאכלנו תוך כדי קריאה ונפל חמץ לתוכו. וכמובן שהרכב או תא שיש לנו בעבודה (למשל), מחויבים בנקיון באותה מידה.

היה ובכל זאת יש ברשותנו (תערובת) חמץ ואנו רוצים לשמרו, ניתן למכרו לגוי (על מכירת חמץ בהמשך). זאת רק לגבי מוצרים שאינם חמץ גמור. אולם מוצרים שהינם חמץ גמור, יש פוסקים שהתירו למכרו ויש פוסקים שהתנו זאת במקרה של הפסד מרובה בלבד. כלומר, אם על-ידי השמדת החמץ הגמור ייגרם לבעליו הפסד ניכר, משמעותי, יכול למכרו (למשל בעל מכולת או במקרה של בקבוק ויסקי מאוד יקר). אולם אם מדובר בהפסד פשוט עדיף שלא לעשות כן.

איסור ראיית חמץ אף הוא מובן ונדמה שאין צורך להרחיב. נציין רק כי איסור זה אינו מוגבל דווקא לביתנו. כלומר בימי הפסח אסור לנו לראות חמץ, בין אם זה בביתנו ובבעלותנו ובין אם זה בביתו של חבר. וזה אחד המקורות לחקיקה האזרחית בעניין זה בישראל.



מכירת חמץ מהי?

מכירת החמץ נעשית על-ידי היהודי לנכרי, באופן שבמהלך חג הפסח החמץ לא יהיה בבעלות היהודי.

כיום נהוג למנות שליח למכירה, ובניגוד לדעה הרווחת בקרב רבים, איננו מוכרים את החמץ לרב או לגבאי, אלא אך ממנים אותו כשליח לעניין. הרב יכול שימכור את החמץ לנכרי ויכול להעביר את השליחות הלאה, כך שבסופו של דבר החמץ של רוב המדינה נמכר על-ידי הרבנות הראשית.

החמץ של המדינה כולה נמכר על-ידי הרב הראשי, אשר מוסמך לכך כל שנה מחדש על-ידי שר האוצר, שהוא הריבון לעניין זה.



שוב בניגוד לדעה הרווחת, מכירת החמץ איננה משחק, אלא מדובר בחוזה מכר רציני ומחייב. על המוכר לדעת ולהסכים בלב שלם כי החמץ באמת ובתמים עובר לבעלות הנכרי.

בדרך כלל נהוג לקבוע סכום עבור החמץ כולו, כאשר הנכרי משלם מקדמה בזמן מכירת החמץ ונדרש להמציא את יתרת הסכום לאחר החג. במידה וימציא את יתרת הסכום, החמץ הופך לבעלותו המלאה. במידה ולא ימציא את הסכום במלואו, החמץ יחזור לבעלות היהודית והמקדמה תוחזר.

במהלך ימי החג הנכרי הוא בעלי החמץ, ואם יחפוץ יוכל בכל עת לנטלו ולהשתמש בו. ויש הנוהגים לתת את מפתח דירתם בידי הנכרי כדי לסמן את כנות כוונתם שהוא באמת יכול לעשות זאת (והיו דברים מעולם).

בכל מקרה יש לסמן על הקרטון או הארון בו הנחנו את דברי החמץ למכירה, בצורה ברורה ומפורשת שזה 'ארון החמץ' (למשל). המטרה היא גם שלא נטעה במהלך החג וגם שאם הנכרי שהחמץ בבעלותו יחפוץ ליטול את החמץ במהלך החג, יהיה ברור מה שייך לו ומה לא.



כל הנ"ל כרגיל מאוד על רגל אחת. יש שלל הלכות לגבי פסח וכל אחת ואחת מהן מחייבת לימוד מעמיק.
יש לי כמות גדולה של נייר טואלט כשר, כמובן, אך לא כשר לפסח האם ניתן להכשיר נייר טואלט עם כשרות רגילה לכשרות של פסח!
אם ארתיח את כל גלילי נייר הטואלט האם אוכל להשתמש בהם בפסח??
בנוסף יש לי מכשיר למים קרים/רותחים האם אני חייב להכניס את המכשיר לדוד מים רותחים בכדי להכשירו לפסח??
שאלה עבור שכן עיוור, כתוב לא לראות חמץ, הוא שואל היות והוא אינו רואה האם הוא יכול להשאיר את החמץ בביתו??
מה בקשר לחומץ ולחמצן האם מותר להשתמש בהם בפסח או יש חובה למצוא תחליף ללא האותיות האסורת ח.מ.צ.??
האם יש חובה להכשיר את המחשב וכל הרכיבים?? וכיצד??
יש לי ארגז כלים, האם יש דרך להכשירו ולהכשיר את כל הכלים??
אוי ..................... איני יודע כיצד אעבור את הפסח הזה בשלום!!!
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
יש לי כמות גדולה של נייר טואלט כשר, כמובן, אך לא כשר לפסח האם ניתן להכשיר נייר טואלט עם כשרות רגילה לכשרות של פסח!
אם ארתיח את כל גלילי נייר הטואלט האם אוכל להשתמש בהם בפסח??
בנוסף יש לי מכשיר למים קרים/רותחים האם אני חייב להכניס את המכשיר לדוד מים רותחים בכדי להכשירו לפסח??
שאלה עבור שכן עיוור, כתוב לא לראות חמץ, הוא שואל היות והוא אינו רואה האם הוא יכול להשאיר את החמץ בביתו??
מה בקשר לחומץ ולחמצן האם מותר להשתמש בהם בפסח או יש חובה למצוא תחליף ללא האותיות האסורת ח.מ.צ.??
האם יש חובה להכשיר את המחשב וכל הרכיבים?? וכיצד??
יש לי ארגז כלים, האם יש דרך להכשירו ולהכשיר את כל הכלים??
אוי ..................... איני יודע כיצד אעבור את הפסח הזה בשלום!!!
תעבור בשלום, ליבך יכוון אותך כמו תמיד.
 

אבי בן 1231

Well-known member
תעבור בשלום, ליבך יכוון אותך כמו תמיד.
לא יודע אם אצליח, מצאתי לפני כמה דקות כמה פרורי לחם בכיסוי של הנייד מה לעשות בקשר לזה?
יש לי המון תמונות בנייד ובמחשב של כל מיני סוגי לחם, האם אני חייב למחוק או להסתפק במכירת התמונות לגוי?!
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
יש לי כמות גדולה של נייר טואלט כשר, כמובן, אך לא כשר לפסח האם ניתן להכשיר נייר טואלט עם כשרות רגילה לכשרות של פסח!
אם ארתיח את כל גלילי נייר הטואלט האם אוכל להשתמש בהם בפסח??
בנוסף יש לי מכשיר למים קרים/רותחים האם אני חייב להכניס את המכשיר לדוד מים רותחים בכדי להכשירו לפסח??
שאלה עבור שכן עיוור, כתוב לא לראות חמץ, הוא שואל היות והוא אינו רואה האם הוא יכול להשאיר את החמץ בביתו??
מה בקשר לחומץ ולחמצן האם מותר להשתמש בהם בפסח או יש חובה למצוא תחליף ללא האותיות האסורת ח.מ.צ.??
האם יש חובה להכשיר את המחשב וכל הרכיבים?? וכיצד??
יש לי ארגז כלים, האם יש דרך להכשירו ולהכשיר את כל הכלים??
אוי ..................... איני יודע כיצד אעבור את הפסח הזה בשלום!!!
תעבור בשלום, ליבך יכוון אותך כמו תמיד.
לא יודע אם אצליח, מצאתי לפני כמה דקות כמה פרורי לחם בכיסוי של הנייד מה לעשות בקשר לזה?
יש לי המון תמונות בנייד ובמחשב של כל מיני סוגי לחם, האם אני חייב למחוק או להסתפק במכירת התמונות לגוי?!
סומכת על הראש שלך, אל תפחית מעצמך.
 

מקסים 45

Well-known member
יש לי כמות גדולה של נייר טואלט כשר, כמובן, אך לא כשר לפסח האם ניתן להכשיר נייר טואלט עם כשרות רגילה לכשרות של פסח!
אם ארתיח את כל גלילי נייר הטואלט האם אוכל להשתמש בהם בפסח??
בנוסף יש לי מכשיר למים קרים/רותחים האם אני חייב להכניס את המכשיר לדוד מים רותחים בכדי להכשירו לפסח??
שאלה עבור שכן עיוור, כתוב לא לראות חמץ, הוא שואל היות והוא אינו רואה האם הוא יכול להשאיר את החמץ בביתו??
מה בקשר לחומץ ולחמצן האם מותר להשתמש בהם בפסח או יש חובה למצוא תחליף ללא האותיות האסורת ח.מ.צ.??
האם יש חובה להכשיר את המחשב וכל הרכיבים?? וכיצד??
יש לי ארגז כלים, האם יש דרך להכשירו ולהכשיר את כל הכלים??
אוי ..................... איני יודע כיצד אעבור את הפסח הזה בשלום!!!
תחזיר אותם לרשת ממנה קנית🤣🤣🤣
או החלף אותם בכשר לפסח🤣🤣🤣🤣
 
למעלה