איזו נוחות ברכבת? לא ראית מה הולך בשעות העומס?
אבל אנחנו לא באירופה אתה לא מבין
פה אין לך קוים מזינים לרכבת, אין לך קוים מזינים מהרכבת, אין נת״צים, אין רמזורים עם קדימות לתח״צ, כל התחבורה פה זה דרעק אחד גדול. הנחמה היחידה שלי במהלך היום היחידה! זה הנוחות ברכבת אז מה גם את זה אתה רוצה לקחת לי? על אירופה הוא מדבר איתי זה.
איזו נוחות ברכבת? לא ראית מה הולך בשעות העומס?
היחידים שיש להם מקום לשבת אלו ברי מזל שעלו בדיוק בתחנה הראשונה של הרכבת או שנוסעים בכיוון הלא עמוס. אם יש לך מקום לשבת היום, סביר שיהיה לך מקום לשבת גם אחרי השינוי (כי מדובר רק בקרון אחד לכל רכבת, ורק בחצי התחתון של הקרון). אבל לרוב האנשים, תתפלא, אין מקום לשבת כרגע. צריך לעמוד במעבר צר שלא נועד שאנשים יעמדו בו, בלי שום דבר לאחוז בו.
זה שאין את כל הדברים שאמרת זה לא תירוץ. אם זה היה תירוץ אז אפשר להגיד אה אוקיי אין נת"צים אין קדימות לתח"צ בואו נחליף את כל האוטובוסים בבין עירוניים שיש בהם יותר מקומות ישיבה. אתה יכול לדמיין את קו 1 או את קו 189 או אולי את 42 או 25 בתור אוטובוס בין עירוני? 60 ברי מזל שיושבים ונוח להם וכל השאר שייחנקו במעבר.
אז בדיוק אותו דבר ברכבת. לא הגיוני בעומסים של היום, בקווים פרבריים שהנסיעות בהן במילא קצרות, להקצות את רוב המקומות לישיבה. צריך יותר מקומות עמידה. אני מקווה שהפיילוט ייתרחב ליותר מקרון אחד לרכבת - הגדלת קיבולת הנוסעים היא הדרך היחידה להילחם בצפיפות כרגע.
"אנחנו לא אירופה" זה יופי של תירוץ כדי לא לעשות שום דבר שיישפר את המצב. לחשמל את הרכבת? מה פתאום אנחנו לא אירופה. לפשט מסלולים של קווי ספגטי? אי אפשר, אנחנו לא אירופה. נתצ"ים? אנחנו לא אירופה אין אלטרנטיבה לרכב הפרטי. וכו' וכו' וכו'. זה תירוץ להישאר מאחור ולא להתקדם.
לקווים פרבריים - צריך להשתמש בציוד נייד שמתאים לנסיעות פרבריות. ובנסיעות פרבריות, באירופה, ביפן, ואפילו בחלק של ארה"ב שבו יש תח"צ - רוב האנשים עומדים.