פטור ממע"מ בקניה רשת...החזירים בועטים

danakama10

New member
הדברים שלך פשוט אינם נכונים

את משלמת מס מקומי של קליפורניה, לא משנה מאיזה סטייט המוצר מגיע, כל עוד מדובר במוצר של אמזון (כתוב sold by Amazon).

אם כתוב שם של חנות, בדר"כ לא משלמים את המיסים. זה מה שהזכרת בפסקה האחרונה שלך.

אבל כל מוצר שנמכר ע"י אמזון עצמה, יחוייב במס לא משנה מאיזה סטייט המוצר נשלח אלייך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הבנת אותי, אבל זה בדיוק מה שכתבתי. סקרתי את ההיסטוריה

וכתבתי "בסופו של דבר מדינות שונות העבירו חוקים שהיא צריכה לגבות מס וזהו", כי זה המצב כיום, שאמזון חייבת לגבות מס בכל המדינות כי שינו את החוקים אחרי שהיא ניצלה פרצות שונות שאפשרו לה להתחמק מכך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ובכלל ההשוואה לארה"ב לא רלוונטית, הפטור שלהם ביבוא אישי $200

ואומנם יוקר המחיה בארה"ב לא כזה להיט כפי שנדמה לפעמים (הם משלמים יותר מאיתנו על חינוך ובריאות וגם על מזון איכות כמו פירות וירקות; רק הג'אנק פוד זול) אבל בכל מה שנוגע למוצרי צריכה ושופינג הם אלופים. האמריקנים לא צריכים בכלל להזמין הרבה מחו"ל כי כמעט הכול מגיע אליהם בנגיעה ליד הבית. מרכזי קניות ענקיים, חניה בשפע ובחינם, מבצעים, קופונים, שירות לקוחות כמו שצריך... הושט היד וגע בם.
&nbsp
לא חסרה שם תחרות מקומית על לב הצרכן, לא חסרים מבצעים שווים באמת, לא חסרות מידות (הכול מכול וכול!), לא חסר מבחר או מגוון... הכול כבר כאן (כלומר שם). רק לקנות. החנויות (לפחות הגדולות) פתוחות כמובן שבעה ימים בשבוע, יש מבצעי ענק לקראת החגים, אנשים עומדים בתורים מטורפים ולפעמים ישנים בשק"שים מחוץ לחנויות...
&nbsp
שלא לדבר על מוצרים שיש שם ופשוט לא מגיעים לישראל. אני מייבאת אישית (לא בהכרח בדואר) מוצרים שפשוט לא נמכרים כאן – דאודורנט, מוצרי קוסמטיקה מסוימים, מזון וציוד מסוים לבע"ח, אפילו נוזל להוצאת ריח מריפודים... ואין לי ברירה אלא לקנות בארה"ב כי שם יש וכאן אין. כך שהדרישה של רשתות האופנה תדפוק קולקטיבית את כל מי שמזמין מחו"ל, גם אם הוא קונה מוצרים שאינם ביגוד או הנעלה (בפרט מוצרים שלא נמכרים כאן) ולכן זו לא תחרות מלכתחילה.
&nbsp
לו היינו חיים בישראל עם קמעונאות כמו בארה"ב לא היינו בסיפור הזה בכלל. רובנו לא היינו מזמינים מאירופה (או מארה"ב...
) או מסין (שכאמור, אינה בהכרח היעד העיקרי להזמנת בגדים ונעליים) כי היה לנו מה שצריך ליד הבית + אמזון (ואיביי ושלל חנויות מקוונות אחרות).
 

danakama10

New member
לא התעמקתי בדברים שלך כי הם לא רלוונטים

רק איידע אותך שיש דברים שמוכרים בארץ ובאירופה ושאין בארה"ב, או שאפשר להשיג בארה"ב במחיר פי 3 ומעלה עם דמי משלוח הזויים.
ביי ביי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לדעתך; אני חושבת שהם רלוונטיים מאוד...

ולא טענתי שניתן להשיג בארה"ב כל מוצר מרחבי העולם... את מכניסה לי מילים לפה שלא כתבתי ואז סותרת אותן.
 

danakama10

New member
אולי

כאמור רק ריפרפתי על ההודעה אליה הגבתי כי זה לא נראה לי רלוונטי.
ביי ביי.
 
טריליאן צודקת.

סביר להניח שלא קיללת. יותר סתם הצבעת לטארמפ והחרבת את האנושות. יודע צדיק נפש בהמתו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, למה רק הם צועקים? הרי מזמינים הרבה מוצרים, לא רק בגדים

וכפי שכבר כתבתי, ההצעה שלהם לבטל את הפטור ממע"מ (שלא באמת תגדיל להם את כמות הלקוחות) לא רק מקוממת (מבחינות רבות) היא גם "ענישה" קולקטיבית, כי היא תחול על כלל המוצרים ולא רק על בגדים. במה "אשם" מי שמזמין אלקטרוניקה מחו"ל או שלל מוצרים שבכלל לא נמכרים כאן רק כי לרשתות הביגוד אין די לקוחות?
 

NEO83

New member
לא רק הם צועקים

הם פשוט צועקים הכי חזק כי יש להם לובי מספיק חזק
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כלכליסט: התאוותנות של רשתות האופנה מתנקמת בהן

הקריסות של בתי אופנה בארץ מצערות, אך בל נשכח כי חלק מהחנויות ניצלו את הציבור הישראלי לאורך שנים והרוויחו הון עתק בשל חוסר תחרות. הצרכנים מצאו מזור בקניות המקוונות
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3734163,00.html
הכותב הינו ד"ר אמנון גונן, ראש משותף, התכנית לתואר ראשון דו חוגי בלימודי ניהול ומשאבי אנוש במכללה האקדמית רמת גן
&nbsp
כמה פסקאות מתוך הטור:
&nbsp
אחרי שקודאק לא הבינה בזמן את מהפכת הצילום הדיגיטלי ונשארה עם פילימים שנותרו רלוונטים רק לתעשיית הקולנוע, אחרי שנוקיה לא הבינה בזמן את מהפכת הטלפונים החכמים, הגיע תורם של בתי האופנה ותעשיית הטקסטיל לחזות את השינויים הצפויים ברכישות עתידיות ולהתאים את עצמן ולא ל"התבכיין" בפני המדינה שתגן עליהם בפני הקידמה והטכנולוגיה.
&nbsp
נשאלת השאלה "למה ניתן לרכוש את פריטי ההלבשה וההנעלה בהרבה פחות כסף בחו"ל?" האמנם המע"מ הוא ששבר את גבו של הצרכן הישראלי? שהרי הוא משלם במקום זאת דמי משלוח שעל פי רוב גבוהים מהמע"מ בארץ.
&nbsp
בתי האופנה המבכים עתה ברבים את "קריסתם" הם חלק קטן מהשוק ה"תאוותני" בארץ. מחירי הנעליים הממותגות, לרוב כפול ממחירם בארה"ב. מחירם של גדג'טים לטלפונים סלולרים הם לרוב פי 10-5 ממחירם ברשת (עלי אקספרס או איביי). אפילו מוצרי איקאה, יקרים במידה רבה לעומת מחירי אותם המוצרים בארה"ב. [...] פער זה נובע מחוסר תחרותיות אמיתית בארץ.
&nbsp
נראה שבתי האופנה וחנויות הנעלה לא קראו נכונה את השוק, הגלובליזציה והטכנולוגיות המתפתחות של מסחר ברשת שיפרו מאד את חווית הקנייה. [...] הסיכון בקנייה ברשת הולך וקטן, חווית הקנייה הולכת ומשתפרת, גם ביכולת הצרכן להשוות מחירים. הגיע תורם של בתי האופנה ותעשיית הטקסטיל לחזות את השינויים הצפויים ברכישות עתידיות ולהתאים את עצמן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
וואלה!: הקריסה במכירות ברשתות האופנה: מי האשם העיקרי?

רשתות האופנה המובילות במשק, שחלקן נקלעו לקשיים כלכליים, ובעלי חנויות ההלבשה נלחמים בהקלות הייבוא של שר האוצר - בטענה כי הן מפנות לקוחות רבים לרשת. אבל האחריות לצאת מהמשבר היא גם שלהם. ניתוח וואלה! עסקים
https://finance.walla.co.il/item/3141146
&nbsp
ההקלה שחשים הצרכנים לא באה לידי ביטוי בירידת המדדים המתפרסמים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כי היא מודדת את המחירים בישראל בלבד. ניתן היה להניח, שהתחרות מול הייבוא המוזל תגרום לירידת מחירי האופנה גם בחנויות המנסות להתמודד עם התחרות החיצונית, אולם זה לא קורה.
&nbsp
אלא שמדד מחירי ההלבשה וההנעלה נותר ללא שינוי בשנתיים האחרונות, להוציא את חודש ינואר, בו צנח מדד זה ב-8% כתוצאה מתנודה עונתית, החורף החם גרם להקדמה והחרפה של מכירות סוף העונה, כשהסוחרים מבקשים להיפטר כמעט בכל מחיר ממלאי הבגדים שרכשו. לאורך זמן יתאזנו הנחות סוף העונה בעליית המחירים לקראת עונת הקיץ.
&nbsp
מדוע לא גרמה התחרות לירידת מחירים? בכירים בחברות האופנה סירבו להגיב לשאלה. ההנחה הרווחת בקרב מי ששוחחנו עמם היא שאין תחרות ישירה בין אתרי הקניות בחו"ל לחנויות בקניונים. מדובר ב-2 זירות שונות, ולעתים קרובות בלקוחות עם הרגלי קנייה שונים.
&nbsp
כך, לקוח המגיע לחנות לבחור בגד, ומוצא את מבוקשו במחיר סביר, יבצע קנייה ספונטנית ולא יחזור הביתה כדי למצוא בגד זהה במחיר נמוך יותר. לקוח המעדיף לקנות ברשת, לא יחפש בדרך כלל את מבוקשו בקניון. התחרות העיקרית בחנויות הטקסטיל מתנהלת בין חנויות סמוכות יחסית, לרוב באותו קניון. המסקנה של הרשתות הגדולות היא שעליהן להקים אתרי אינטרנט אטרקטיביים כדי להגיע ללקוחות שעברו לאתרים, ולאו דווקא לנסות ולהתחרות במחירי האתרים.
&nbsp
אם כן, הקשיים שהתעוררו לאחרונה ברשתות אינם קשורים כמעט לתחרות באתרי הקניות. במרבית עונות השנה האחרונה הצליחו רשתות האופנה להציג רווחים סבירים. עם זאת, הרבעון הקובע את השנה כולה בענף הוא רבעון החורף, שבו נערכות עיקר המכירות, והמחירים הנקבעים ברבעון האחרון הם אלה שקובעים למעשה את רווחיות החברות. למעשה, החורף החם האחרון פגע בענף יותר מאתרי עלי אקספרס ונקסט.
 
למעלה