פטור ממע"מ בקניה רשת...החזירים בועטים

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, יש כאלה, אבל מעט מאוד, בנישות ממוקדות. לדוגמה, נירלון

https://www.nirlon.co.il/אודות/0
יש להם בגדי ספורט מצוינים, אני אוהבת אותם מאוד. בעבר הם נמכרו בסניפי המשביר לצרכן (במבצעים מצוינים, מעת לעת), לצערי כיום כבר לא
. כמובן, זה לא קשור למותגי האופנה הזועקים... הם לא מייצרים בכרמיאל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
העובדה היא שישראלים מזמינים ביגוד והנעלה גם מאירופה ומארה"ב

(בין היתר כי המידות הסיניות זערוריות, וגם האמינות והאיכות לא מלהיבות בד"כ) וזה עדיין משתלם, אפילו כשמשלמים דמי משלוח לא זולים ולפעמים גם מע"מ. אבל המחירים בישראל כ"כ גבוהים וההיצע (לכל מי שלא באותו שטנאץ בדיוק) כ"כ דל, שאנשים בכ"ז מזמינים (וימשיכו להזמין).
&nbsp
קסטרו ושות' רוצים להתחרות על הקהל המקומי? שיתחילו לבדוק מה הקהל רוצה ולמה לא קונים אצלן. בתור התחלה, אם יפסיקו להדיר נשים מעל מידה 42 ולהתייחס אליהן כאילו הן אוויר, גם זה יכול לעזור (ולא, למצוא פה ושם קומץ פריטים במידה 44 ביום שהכוכבים מסתדרים בשורה לא פותר את הבעיה). לפני כמה שנים הייתה מחאת צרכניות נגד הרשתות הגדולות; אבל כשמדובר במחאה של צרכניות, אפשר להשתין עליהן בקשת ולהמשיך לבכות.
https://www.mako.co.il/tv-live-at-night/articles/Article-b1a2217dd37fe41006.htm
&nbsp
בעקבות "מחאת קסטרו": יצאנו לחפש מידות גדולות, חזרנו מאוכזבים
מה קורה כשמחפשים ברשתות הגדולות בקניון חולצה או מכנסיים במידה 44 או 46? תחקירנית "חי בלילה" יצאה אל הקניון וחזרה בידיים ריקות. בחנויות המקבילות בחו"ל זה לא היה קורה
https://www.mako.co.il/women-fitness/Article-c28641a7ebdfe41006.htm
&nbsp
ואגב, במידות נעליים המצב לא טוב בהרבה. לנשים שנועלות 42 ומעלה אין מה לקנות בישראל (לכל היותר במחירי עתק בחנויות כמו "טבע נאות", בתקווה שנשארו שם מידות). אפילו לנועלות 41 קשה מאוד להשיג נעליים. באירופה ובארה"ב אין קושי להשיג נעליים במידות גדולות. דוחפים את הלקוחות לקנות בחו"ל ואח"כ בוכים.
 

3תיתי

New member
גם בהנעלה יש בעיה.

אני מהצד השני, צריכה מידות קטנות. פעם, נעלי נשים התחילו במידה 35. עבורי, זו פשרה שאני יכולה לעמוד בה (תרתי משמע). עכשיו אין! 35 לילדים בלבד. ומי שאינה מעוניינת בנעלי פרחים ופרפרים? שתצעד יחפה!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כבר שנים שנעליים לילדות/נערות מחקות דגמי נשים, לא רק פרפרים

אין ספק שגם זו מגבלה, אבל לפחות יש משהו לקנות שאינו נעלי נוחות או נעלי ספורט...
 

3תיתי

New member
לא. לא מצאתי נעליים אלגנטיות, עם עקב גבוה. אני מזמינה מסין.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
אה, עקב גבוה... לא חשבתי בכיוון, אני לא מסוגלת ללכת בכאלה

פריבילגיה של מי שנמצאת בצד השני של הסקלה.
 

3תיתי

New member
גם אני לא מהמצטיינות

אבל יש סודות. למשל: עקב דק- כאואב יותר. מה שחשוב מבחינת נוחות, זה ההפרש בין גובה העקב לגובה החלק הקדמי. יכולה להיות נעל מאד גבוהה, אבל אם ההפרש קטן, הנוחות גוברת. (קצת...) כמו כן, חשוב ריפוד החלק הקדמי, שעליו מונח כל משקל הגוף. רוב הנעליים האלגנטיות שלי, לא נוחות באופן נורא! כי אניקונה מאד זולות, טבעוניות. אין אפשרות למדוד, ואין אפשרות לבחור רוחב. לסיניות, יש כנראה כפות רגליים ממש ממש צרות!
אני מקפידה לקנות בזול, כי יש הרבה פעמים, שקניות שלי לא מגיעות, או שכל כך לא נוחות, שאינני יכולה לנעול אותן. לפחות לא מהמרת על סכום גבוה.
בארץ יש מישהי שמוכרת נעליים קטנות, אבל רובן "מוכר" לי מקניותי מסין, אבל המחיר גבוה פי חמישה, וגם צריך להרחיק נסוע אליה, אם רוצים למדוד. (שזה בעצם היתרון של קניה אצלה).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כל זה ידוע, ועדיין, לא נוח (וגם לא בריא). עדיף נעליים שטוחות

או בעלות עקב מינימלי. אני לא נועלת יותר מ-5 ס"מ (וגם זה ממש גבול עליון שאני משתדלת לא להגיע אליו). מעולם לא הזמנתי נעליים מסין, אבל לא מפתיע לשמוע שהן צרות וקטנות... נו, סין.

&nbsp
דווקא מקניות שלא מגיעות אין מה להיות מוטרדת אם הזמנת מאתר אמין ו/או שילמת בפייפל. אתרים כמו איביי או עלי אקספרס מאפשרים לפתוח תלונה אם החבילה לא הגיעה. ולמעשה אם מדובר באתר מוכר שאחרים מזמינים ממנו חברת האשראי יכולה להתקזז מולו ואז אפשר לבצע מולה כשל תמורה (כמוצא אחרון).
&nbsp
במקומך הייתי מזמינה ממדינות אירופה ומארה"ב. אומנם המחירים יקרים יותר, אבל המידות שלהם הרבה יותר הגיוניות. כמו כן אם משלמים בפייפל (באמזון לא ניתן, אבל ברוב החנויות אפשר) יש להם שירות בשם "יש דרך חזרה" שבו הם מחזירים לך את עלות המשלוח להחזרת מוצר (מסיבות שלך, כלומר לא החזרה על חשבון המוכר). אומנם מאבדים את מחיר המשלוח לישראל, אבל את גם ככה מציינת שאת מהמרת; לכן לדעתי עדיף כבר להמר חכם.
 
יש מיכסי מגן

לתעשייה שמיוצרת בארץ. ויש הקלות לתעשיינים שמייצרים בארץ (כמו פטור ממיסים).
אבל הבעיה היא שיש גם מיכסי מגן על דברים שמעולם לא ייוצרו בארץ, לא מיוצרים בארץ ואין להם שום קשר לארץ. כמו משקפיים למשל.
 

dude101

New member
מבחינתי שלא יתחרה

אני רק מציין שזה מגוחך שמי שמתלונן *עכשיו* על היעדר תחרות הוגנת בייבוא הוא אותו ענף שניצל תחרות לא הוגנת בשוק העבודה כדי לחתוך עלויות.
הטענה שלי לא כלכלית, אלא מוסרית. וככזו, היא מאוד שייכת ורלוונטית.
&nbsp
אבל אם כבר בתחרות לא הוגנת עסקינן - אומנם עלולים להיווצר תנאי מגרש לא שווים בתחרות בין קמעונאים מקומיים וזרים בהיעדר חבות מע"מ לגבי טובין המיובאים ביבוא אישי, לעומת חבות מע"מ מלאה לגבי טובין הנרכשים בגבולות הארץ. עם זאת, יש לזכור כי היבוא המסחרי נהנה מיתרונות לגודל המקטינים את עלויות המשלוח שלו וכי מוצרים מייצור מקומי אינם נושאים בעלויות אלו כלל.
אז זה לא אני אמרתי, אלא הרשות להגבלים עסקיים (שהיא הגוף האמון על תחרות הוגנת בישראל):
http://www.antitrust.gov.il/subject/149/item/34835.aspx
&nbsp
על הדרך, אחת מהפסקאות החותמות של נייר העמדה חוזרת בדיוק על הדברים שעלו בשרשור הזה:
"חשיבות היבוא האישי בישראל גבוהה לאין שיעור מאשר במדינות מפותחות, הנהנות, ככלל, משווקים תחרותיים יותר. על מדינת ישראל לחתור לפישוט תהליכי היבוא האישי אף יותר מהנהוג במדינות אלו, בפרט בתחומים אשר קיים בהם ביקוש ער ליבוא אישי מצד הצרכנים אשר מעיד כי מחירי המוצרים בחו"ל נמוכים משמעותית או כי ההיצע בישראל דל."
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, לפני כשנה כבר בוטל להם המכס על נעליים ובגדי תינוקות

https://www.themarker.com/consumer/1.4103801
לפני המהלך הם התחייבו לגלגל את ההנחה לצרכן;
https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4951078,00.html
האם אכן חלה הוזלה מאז? (באופן אישי לא הבחנתי בכך, אבל לא התעמקתי). אם נניח לרגע שהייתה הוזלה, והיא בכל זאת לא הובילה יותר צרכנים לקנות בישראל, זה רק מעיד על כך שהבעיה נמצאת במקום אחר. הם מחפשים את השקל מתחת לפנס כי קל להיתלות בזה ולצעוק במקום לבצע חישוב מסלול מחדש.
 

puptits

New member
גלגלו עיניים ולא את הפטור

כאבא לתאומים בני 5 אני יכול לומר לך שבזכותם "התעוררנו" על עצמינו והפסקנו לרכוש אצל הרשתות כמו שילב, פוקס קידס ושאר "חזיריות", שלא נדבר על ההנעלה שזה רשת "פפאיה" ורשת "נמרוד"...סנדלי צעד ראשון ב 200 ש"ח!!! ועוד הפתעות בהמשך
ואל תדאגי, הם דואגים להפחיד את האמא הטריה על נוחות ובריאות וחשיבות כף הרגל של הרך הנולד.
תודה לאלוהי האינטרנט שגילה לציבור אפשרויות לא פחות טובות ואשר זולות משמעותיתי מ"החזיריות" פה.
&nbsp
ויש לי הרגשה שיותר קל לצמצם/לבטל את הפטור לציבור מאשר לתת "גם להם"
עוד נראה...
 
בגלל זה הם דורשים לבטל את הפטור לנו , הצרכנים

ולא להחיל פטור מע"מ עליהם (החנויות בארץ). כי גם אם ייתנו לקסטרו פטור ממע"מ, ההנחה הזו לא תגולגל אלינו, הצרכנים, ולא יהיה שינוי במחיר. והם יודעים את זה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הם התחייבו וזה היה התנאי... לא היה שום שינוי בשנה האחרונה?

למען האמת 12% (ומטה...) זה הבדל די קטן שלא ברור לי עד כמה מרגישים בו בכלל, בתחשב בכך שאפילו כהנחת סוף עונה זה די עלוב. תמחור מדויק של בגדים ונעליים הוא גם ככה לא על השקל אלא מספרים "יפים", הוא נקבע באופן פסיכולוגי ולא שקל פה שקל שם.
 

danakama10

New member
הסגנון שלך וולגארי מאוד

והסוחרים צודקים. מדובר בתחרות לא הוגנת.
גם בארהב היתה את הבעיה הזו, כשחקניות באמזון היו פטורים ממעמ, וסוחרים מקומיים כעסו.
הפתרון של רוב המדינות (states) היה לחייב את אמזון לקחת את המעמ בהתאם למדינה ממנה בוצעה ההזמנה, כי הרי לכל מדינה יש אחוז מעמ שונה. אז היום אני משלמת מעמ גם על קניות באמזון. מעצבן? כן. הוגן? כן. קיללתי את כל העולם כשזה קרה? לא.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ראשית לא מע"מ, מס קנייה; ושנית, אמזון התחכמה ומצאה פרצה

בחוק. גם בארה"ב משלמים מס קנייה על הזמנות מקוונת אבל רק בתוך אותה מדינה. כלומר אם אני מזמינה באיביי ממוכר בקליפורניה לכתובת בקליפורניה (קרה לי לאחרונה) אני משלמת מס קנייה מקומי של קליפורניה. אם אם המוכר במדינה אחרת, הוא לא צריך לגבות ממני מס.
&nbsp
לפיכך גם אמזון הייתי אמורה לגבות מס קנייה, אבל היא תחמנה ומצאה "פרצה" ושלחה ממחסנים במדינה אחרת... בהמשך התחילו לסתום את הפרצה והיא נאלצה לגבות מיסים בכל מדינה שבה היה לה בסיס (איזשהו מתקן פיזי) גם אם המשלוח לא יצא ממנו (זה יצא בערך חצי מהמדינות, 20+, הייתה רשימה באתר לפני כמה שנים); ומתברר שכדי לעקוף זו היא התחילה לסגור מרכזים בחלק מהמדינות... ובסופו של דבר מדינות שונות העבירו חוקים שהיא צריכה לגבות מס וזהו, כדי להפסיק להתחכם (מכיוון שהיא לא עסק מקומי אלא תמנון חובק עולם...) והגיעו איתה להסכמים שונים (הכול מפורט בוויקיפדיה מדינה מדינה, אם יש למישהו כוח לקרוא... זה לא חומר קריאה מרתק
).
&nbsp
התברר לי עכשיו שעדיין יש לה כל מיני תחמוני מס, למשל לגבי קינדל... החברות הגדולות האלה תמיד מוצאות דרכים יצירתיות להימנע מתשלומי מס... ה"חיסרון" של אמזון בהקשר זה הוא שאין לה ברירה והיא לא יכולה לברוח למקלט מס במדינה זרה כי היא מספקת מוצרים חומריים ולשם כך זקוקה למחסנים מקומיים...
&nbsp
בקיצור, זה היה מצב די שונה מלכתחילה. אגב, אם קונים באמזון דרך מוכר/חנות צד שלישי (מרקטפלייס) לא משלמים מס בד"כ (אלא אם זה בתוך אותה מדינה, כנראה, לא חושבת שזה מצב שיצא לי לנסות בפועל).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ועיקר שכחתי: האינטרס היה של המדינות שרצו את הכסף

התחרות מול אמזון הייתה ונשארה לא הוגנת כי יש לה יתרונות שלעסקים קטנים אין, וכידוע, אזרחי ארה"ב לא הפסיקו לקנות באמזון בעקבות גביית המס. היחידות שמרוויחות מזה יותר הן המדינות עצמן, לא הסוחרים המתחרים.
 

danakama10

New member
מי שמרוויח הן גם הסטייט וגם הסוחרים המקומיים

נכון שלרוב הסוחרים קשה להתחרות עם אמזון בגלל המחירים הזולים והנוחות והמבחר, אבל הם בהחלט התמרמרו על כך שדרך אמזון לא משלמים מיסים.
בקיצור, לא ברור לי מדוע את מתעקשת לכתוב בדברים שדי ברור שאין לך בהם מושג.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה הם מרוויחים? התוכן שלך לא מבסס את הטענה בכותרת

 
למעלה