פחת קופץ עם מגר תקין

hornt1

New member
שלום לכם.הפחת קופץ כשאני מפעיל 2 צרכנים כבדים
חשבתי בהתחלה שזה עומס יתר.בדקתי עם צבת והזרמים לא מגיעים ל 40 אמפר
היום בדקתי עם מגר את כל הלוח
בין 0 להארקה מקבל 1.1 מגה אום .הבית ישן .
בין פאזה להארקה גם 1.1 מגה אום.
בדקתי את המוצרי חשמל בבית עם מגר .התוצאה הכי גרועה שקיבלתי זה בתנור אפייה .1.2 מגה אום
מה אתה חושבים? אלו בדיקות עוד נשאר לעשות?
 

רשר

Well-known member
מנהל
שלום לכם.הפחת קופץ כשאני מפעיל 2 צרכנים כבדים
חשבתי בהתחלה שזה עומס יתר.בדקתי עם צבת והזרמים לא מגיעים ל 40 אמפר
היום בדקתי עם מגר את כל הלוח
בין 0 להארקה מקבל 1.1 מגה אום .הבית ישן .
בין פאזה להארקה גם 1.1 מגה אום.
בדקתי את המוצרי חשמל בבית עם מגר .התוצאה הכי גרועה שקיבלתי זה בתנור אפייה .1.2 מגה אום
מה אתה חושבים? אלו בדיקות עוד נשאר לעשות?
1,1M זה עובר אבל נמוך מאוד ולכן עלול להיות גבולי עם כל ירידה קטנה רגעית החל מניצוץ במפסק וכלה בלחות על ובין החוטים,
הבעיה הקשה ביותר היא לאתר במצב מסוג זה גורם אחד שמפריע,
התחל בציוד חשמלי הנמצא בחוץ מנורות, שקעים, מכשיר (מקרר במרפסת), כיריים גז עם הצתה מחשמל במקום סוללה,
אם יש לך מד זרם צבת תוכל למדוד הפרש בין פזה לאפס ע"י מדידת שניהם וכך גם הארקה, ואף הארקה לבד,
הנתון הבעיתי מתחיל מ 0.01A ומעלה בארקה,
אני מעלה כאן קטע טיוטה ממאמר בנושא:
"איתור זליגה ניתן לבצע עם רוב המכשירים הקיימים בשוק למדידת זרם (צבת) בתנאי שיש 2 ספרות אחרי הנקודה (0.01 = 10mA) ברמת דיוק נמוכה אך מעשית:

מודדים ע"י עטיפת מוליך הארקה עם צבת זרם התוצאה היא זרם הזליגה, מתחילים בראשי וממשיכים לפי מכשירים לאתר את הגורם, צריך לשים לב שמא יש זליגה עוקפת ישירות לצנרת מים, לרצפה,,, במדידה של רמות זליגה בראשי פחות מ 0.01A בעצם אין צורך בכל בתיקון למרות שתמיד כדאי למצוא ולתקן ציוד זולג,

מדידה של זרם גבוה יותר תגרום לתופעות ניתוק ניתוק פחת לפעמים בצורה מקרית ללא אפשרות למצוא גורם לזליגה, לכן מחפשים לפי צרכנים עד למציאת הצרכן הזולג,

להגברת הדיוק כדאי להכין כבל קצר עם תקע ושקע כשחלק עטיפת הכבל חשוף באורך כ 10-15 ס"מ שמאפשר מדידת זרם לכל גיד, או לקנות https://ledaelectronics.com.au/product/ht-instruments-ha000951-line-separator-splitter/

במדידה משותפת של פזה ואפס (ללא הארקה) תראה את זרם הזליגה הכולל: התוצאה במצב תקין תהיה "0" זרם זליגה, מדידה שניה רק על הארקה כשההפרש בין המדידות הנו זליגה מהמכשיר לרצפה, להגברת דיוק ניתן להעביר כל חוט פעמיים ויותר בטבעת הצבת, (לחשב תוצאה בהתאם),

במעגל תלת פזי ניתן להעביר צרכנים זולגים לפזה אחרת כדי למנוע ריכוז של צרכנים זולגים באותה הפזה,"
 

hornt1

New member
טוו
1,1M זה עובר אבל נמוך מאוד ולכן עלול להיות גבולי עם כל ירידה קטנה רגעית החל מניצוץ במפסק וכלה בלחות על ובין החוטים,
הבעיה הקשה ביותר היא לאתר במצב מסוג זה גורם אחד שמפריע,
התחל בציוד חשמלי הנמצא בחוץ מנורות, שקעים, מכשיר (מקרר במרפסת), כיריים גז עם הצתה מחשמל במקום סוללה,
אם יש לך מד זרם צבת תוכל למדוד הפרש בין פזה לאפס ע"י מדידת שניהם וכך גם הארקה, ואף הארקה לבד,
הנתון הבעיתי מתחיל מ 0.01A ומעלה בארקה,
אני מעלה כאן קטע טיוטה ממאמר בנושא:
"איתור זליגה ניתן לבצע עם רוב המכשירים הקיימים בשוק למדידת זרם (צבת) בתנאי שיש 2 ספרות אחרי הנקודה (0.01 = 10mA) ברמת דיוק נמוכה אך מעשית:

מודדים ע"י עטיפת מוליך הארקה עם צבת זרם התוצאה היא זרם הזליגה, מתחילים בראשי וממשיכים לפי מכשירים לאתר את הגורם, צריך לשים לב שמא יש זליגה עוקפת ישירות לצנרת מים, לרצפה,,, במדידה של רמות זליגה בראשי פחות מ 0.01A בעצם אין צורך בכל בתיקון למרות שתמיד כדאי למצוא ולתקן ציוד זולג,

מדידה של זרם גבוה יותר תגרום לתופעות ניתוק ניתוק פחת לפעמים בצורה מקרית ללא אפשרות למצוא גורם לזליגה, לכן מחפשים לפי צרכנים עד למציאת הצרכן הזולג,

להגברת הדיוק כדאי להכין כבל קצר עם תקע ושקע כשחלק עטיפת הכבל חשוף באורך כ 10-15 ס"מ שמאפשר מדידת זרם לכל גיד, או לקנות https://ledaelectronics.com.au/product/ht-instruments-ha000951-line-separator-splitter/

במדידה משותפת של פזה ואפס (ללא הארקה) תראה את זרם הזליגה הכולל: התוצאה במצב תקין תהיה "0" זרם זליגה, מדידה שניה רק על הארקה כשההפרש בין המדידות הנו זליגה מהמכשיר לרצפה, להגברת דיוק ניתן להעביר כל חוט פעמיים ויותר בטבעת הצבת, (לחשב תוצאה בהתאם),

במעגל תלת פזי ניתן להעביר צרכנים זולגים לפזה אחרת כדי למנוע ריכוז של צרכנים זולגים באותה הפזה,"
טט
 

hornt1

New member
טוו
1,1M זה עובר אבל נמוך מאוד ולכן עלול להיות גבולי עם כל ירידה קטנה רגעית החל מניצוץ במפסק וכלה בלחות על ובין החוטים,
הבעיה הקשה ביותר היא לאתר במצב מסוג זה גורם אחד שמפריע,
התחל בציוד חשמלי הנמצא בחוץ מנורות, שקעים, מכשיר (מקרר במרפסת), כיריים גז עם הצתה מחשמל במקום סוללה,
אם יש לך מד זרם צבת תוכל למדוד הפרש בין פזה לאפס ע"י מדידת שניהם וכך גם הארקה, ואף הארקה לבד,
הנתון הבעיתי מתחיל מ 0.01A ומעלה בארקה,
אני מעלה כאן קטע טיוטה ממאמר בנושא:
"איתור זליגה ניתן לבצע עם רוב המכשירים הקיימים בשוק למדידת זרם (צבת) בתנאי שיש 2 ספרות אחרי הנקודה (0.01 = 10mA) ברמת דיוק נמוכה אך מעשית:

מודדים ע"י עטיפת מוליך הארקה עם צבת זרם התוצאה היא זרם הזליגה, מתחילים בראשי וממשיכים לפי מכשירים לאתר את הגורם, צריך לשים לב שמא יש זליגה עוקפת ישירות לצנרת מים, לרצפה,,, במדידה של רמות זליגה בראשי פחות מ 0.01A בעצם אין צורך בכל בתיקון למרות שתמיד כדאי למצוא ולתקן ציוד זולג,

מדידה של זרם גבוה יותר תגרום לתופעות ניתוק ניתוק פחת לפעמים בצורה מקרית ללא אפשרות למצוא גורם לזליגה, לכן מחפשים לפי צרכנים עד למציאת הצרכן הזולג,

להגברת הדיוק כדאי להכין כבל קצר עם תקע ושקע כשחלק עטיפת הכבל חשוף באורך כ 10-15 ס"מ שמאפשר מדידת זרם לכל גיד, או לקנות https://ledaelectronics.com.au/product/ht-instruments-ha000951-line-separator-splitter/

במדידה משותפת של פזה ואפס (ללא הארקה) תראה את זרם הזליגה הכולל: התוצאה במצב תקין תהיה "0" זרם זליגה, מדידה שניה רק על הארקה כשההפרש בין המדידות הנו זליגה מהמכשיר לרצפה, להגברת דיוק ניתן להעביר כל חוט פעמיים ויותר בטבעת הצבת, (לחשב תוצאה בהתאם),

במעגל תלת פזי ניתן להעביר צרכנים זולגים לפזה אחרת כדי למנוע ריכוז של צרכנים זולגים באותה הפזה,"
טט
1,1M זה עובר אבל נמוך מאוד ולכן עלול להיות גבולי עם כל ירידה קטנה רגעית החל מניצוץ במפסק וכלה בלחות על ובין החוטים,
הבעיה הקשה ביותר היא לאתר במצב מסוג זה גורם אחד שמפריע,
התחל בציוד חשמלי הנמצא בחוץ מנורות, שקעים, מכשיר (מקרר במרפסת), כיריים גז עם הצתה מחשמל במקום סוללה,
אם יש לך מד זרם צבת תוכל למדוד הפרש בין פזה לאפס ע"י מדידת שניהם וכך גם הארקה, ואף הארקה לבד,
הנתון הבעיתי מתחיל מ 0.01A ומעלה בארקה,
אני מעלה כאן קטע טיוטה ממאמר בנושא:
"איתור זליגה ניתן לבצע עם רוב המכשירים הקיימים בשוק למדידת זרם (צבת) בתנאי שיש 2 ספרות אחרי הנקודה (0.01 = 10mA) ברמת דיוק נמוכה אך מעשית:

מודדים ע"י עטיפת מוליך הארקה עם צבת זרם התוצאה היא זרם הזליגה, מתחילים בראשי וממשיכים לפי מכשירים לאתר את הגורם, צריך לשים לב שמא יש זליגה עוקפת ישירות לצנרת מים, לרצפה,,, במדידה של רמות זליגה בראשי פחות מ 0.01A בעצם אין צורך בכל בתיקון למרות שתמיד כדאי למצוא ולתקן ציוד זולג,

מדידה של זרם גבוה יותר תגרום לתופעות ניתוק ניתוק פחת לפעמים בצורה מקרית ללא אפשרות למצוא גורם לזליגה, לכן מחפשים לפי צרכנים עד למציאת הצרכן הזולג,

להגברת הדיוק כדאי להכין כבל קצר עם תקע ושקע כשחלק עטיפת הכבל חשוף באורך כ 10-15 ס"מ שמאפשר מדידת זרם לכל גיד, או לקנות https://ledaelectronics.com.au/product/ht-instruments-ha000951-line-separator-splitter/

במדידה משותפת של פזה ואפס (ללא הארקה) תראה את זרם הזליגה הכולל: התוצאה במצב תקין תהיה "0" זרם זליגה, מדידה שניה רק על הארקה כשההפרש בין המדידות הנו זליגה מהמכשיר לרצפה, להגברת דיוק ניתן להעביר כל חוט פעמיים ויותר בטבעת הצבת, (לחשב תוצאה בהתאם),

במעגל תלת פזי ניתן להעביר צרכנים זולגים לפזה אחרת כדי למנוע ריכוז של צרכנים זולגים באותה הפזה,"
ל
 

hornt1

New member
טוו
1,1M זה עובר אבל נמוך מאוד ולכן עלול להיות גבולי עם כל ירידה קטנה רגעית החל מניצוץ במפסק וכלה בלחות על ובין החוטים,
הבעיה הקשה ביותר היא לאתר במצב מסוג זה גורם אחד שמפריע,
התחל בציוד חשמלי הנמצא בחוץ מנורות, שקעים, מכשיר (מקרר במרפסת), כיריים גז עם הצתה מחשמל במקום סוללה,
אם יש לך מד זרם צבת תוכל למדוד הפרש בין פזה לאפס ע"י מדידת שניהם וכך גם הארקה, ואף הארקה לבד,
הנתון הבעיתי מתחיל מ 0.01A ומעלה בארקה,
אני מעלה כאן קטע טיוטה ממאמר בנושא:
"איתור זליגה ניתן לבצע עם רוב המכשירים הקיימים בשוק למדידת זרם (צבת) בתנאי שיש 2 ספרות אחרי הנקודה (0.01 = 10mA) ברמת דיוק נמוכה אך מעשית:

מודדים ע"י עטיפת מוליך הארקה עם צבת זרם התוצאה היא זרם הזליגה, מתחילים בראשי וממשיכים לפי מכשירים לאתר את הגורם, צריך לשים לב שמא יש זליגה עוקפת ישירות לצנרת מים, לרצפה,,, במדידה של רמות זליגה בראשי פחות מ 0.01A בעצם אין צורך בכל בתיקון למרות שתמיד כדאי למצוא ולתקן ציוד זולג,

מדידה של זרם גבוה יותר תגרום לתופעות ניתוק ניתוק פחת לפעמים בצורה מקרית ללא אפשרות למצוא גורם לזליגה, לכן מחפשים לפי צרכנים עד למציאת הצרכן הזולג,

להגברת הדיוק כדאי להכין כבל קצר עם תקע ושקע כשחלק עטיפת הכבל חשוף באורך כ 10-15 ס"מ שמאפשר מדידת זרם לכל גיד, או לקנות https://ledaelectronics.com.au/product/ht-instruments-ha000951-line-separator-splitter/

במדידה משותפת של פזה ואפס (ללא הארקה) תראה את זרם הזליגה הכולל: התוצאה במצב תקין תהיה "0" זרם זליגה, מדידה שניה רק על הארקה כשההפרש בין המדידות הנו זליגה מהמכשיר לרצפה, להגברת דיוק ניתן להעביר כל חוט פעמיים ויותר בטבעת הצבת, (לחשב תוצאה בהתאם),

במעגל תלת פזי ניתן להעביר צרכנים זולגים לפזה אחרת כדי למנוע ריכוז של צרכנים זולגים באותה הפזה,"
טט
1,1M זה עובר אבל נמוך מאוד ולכן עלול להיות גבולי עם כל ירידה קטנה רגעית החל מניצוץ במפסק וכלה בלחות על ובין החוטים,
הבעיה הקשה ביותר היא לאתר במצב מסוג זה גורם אחד שמפריע,
התחל בציוד חשמלי הנמצא בחוץ מנורות, שקעים, מכשיר (מקרר במרפסת), כיריים גז עם הצתה מחשמל במקום סוללה,
אם יש לך מד זרם צבת תוכל למדוד הפרש בין פזה לאפס ע"י מדידת שניהם וכך גם הארקה, ואף הארקה לבד,
הנתון הבעיתי מתחיל מ 0.01A ומעלה בארקה,
אני מעלה כאן קטע טיוטה ממאמר בנושא:
"איתור זליגה ניתן לבצע עם רוב המכשירים הקיימים בשוק למדידת זרם (צבת) בתנאי שיש 2 ספרות אחרי הנקודה (0.01 = 10mA) ברמת דיוק נמוכה אך מעשית:

מודדים ע"י עטיפת מוליך הארקה עם צבת זרם התוצאה היא זרם הזליגה, מתחילים בראשי וממשיכים לפי מכשירים לאתר את הגורם, צריך לשים לב שמא יש זליגה עוקפת ישירות לצנרת מים, לרצפה,,, במדידה של רמות זליגה בראשי פחות מ 0.01A בעצם אין צורך בכל בתיקון למרות שתמיד כדאי למצוא ולתקן ציוד זולג,

מדידה של זרם גבוה יותר תגרום לתופעות ניתוק ניתוק פחת לפעמים בצורה מקרית ללא אפשרות למצוא גורם לזליגה, לכן מחפשים לפי צרכנים עד למציאת הצרכן הזולג,

להגברת הדיוק כדאי להכין כבל קצר עם תקע ושקע כשחלק עטיפת הכבל חשוף באורך כ 10-15 ס"מ שמאפשר מדידת זרם לכל גיד, או לקנות https://ledaelectronics.com.au/product/ht-instruments-ha000951-line-separator-splitter/

במדידה משותפת של פזה ואפס (ללא הארקה) תראה את זרם הזליגה הכולל: התוצאה במצב תקין תהיה "0" זרם זליגה, מדידה שניה רק על הארקה כשההפרש בין המדידות הנו זליגה מהמכשיר לרצפה, להגברת דיוק ניתן להעביר כל חוט פעמיים ויותר בטבעת הצבת, (לחשב תוצאה בהתאם),

במעגל תלת פזי ניתן להעביר צרכנים זולגים לפזה אחרת כדי למנוע ריכוז של צרכנים זולגים באותה הפזה,"
ל
 

hornt1

New member
לא הבנתי למה 1.1 מגה אום אמור להקפיץ? הרי בבדיקת מגר של חברת חשמל דורשים 0.25 מגה אום.שאלה שנייה
יש לי צבת זרם תוכל להסביר לי איך לבדוק? הרי כל הארקות משורשרות ,אתה מתכוון שאני יבדוק על כל חוט הארקה ?
 

רשר

Well-known member
מנהל
לא הבנתי למה 1.1 מגה אום אמור להקפיץ? הרי בבדיקת מגר של חברת חשמל דורשים 0.25 מגה אום.שאלה שנייה
יש לי צבת זרם תוכל להסביר לי איך לבדוק? הרי כל הארקות משורשרות ,אתה מתכוון שאני יבדוק על כל חוט הארקה ?
יש תקלה באתר שמודיעה על תקלה למרות שאין כל תקלה,,, לכן אחרי כל הודעה צריך לרענן את העמוד ולראות את ההודעה,
1,1MΩ אכן עובר בדיקה אך קרוב מאוד לתקלה - רוצה איכות ובטיחות דרוש לפחות 5MΩ,
"צבת רגילה" לרוב רמת הדיוק 0,01A לכן גבולי לבדיקת הארקה תקינה אך עדיין מהווה אפשרות בדיקה כי כל מדידה מעל תראה על המכשיר והיא בעצם מעידה על בעיה שביחד עם זליגות נוספות מגיעים ל 0.025A שמקפיץ את הפחת,
השיטה פשוטה:
מודדים זרם במוליך הארקה הראשי ואם מגלים זרם גבוה מודדים בכל אחד מהמוליכים המחוברים לפס הארקות וכך מאתרים את הדליפה,
חשוב - זהוי דליפה למוליך הארקה לא מזהה דליפה ישירה (מכונת כביסה לצינור המים,,,) לבדיקה דליפה עקיפה "במדידה משותפת של פזה ואפס (ללא הארקה) תראה את זרם הזליגה הכולל: התוצאה במצב תקין תהיה "0" זרם זליגה, מדידה שניה רק על הארקה כשההפרש בין המדידות הנו זליגה מהמכשיר לרצפה, להגברת דיוק ניתן להעביר כל חוט פעמיים ויותר בטבעת הצבת, (לחשב תוצאה בהתאם),"
 

hornt1

New member
לא הבנתי למה 1.1 מגה אום אמור להקפיץ? הרי בבדיקת מגר של חברת חשמל דורשים 0.25 מגה אום.שאלה שנייה
יש לי צבת זרם תוכל להסביר לי איך לבדוק? הרי כל הארקות משורשרות ,אתה מתכוון שאני יבדוק על כל חוט הארקה ?
 

hornt1

New member
לא הבנתי למה 1.1 מגה אום אמור להקפיץ? הרי בבדיקת מגר של חברת חשמל דורשים 0.25 מגה אום.שאלה שנייה
יש לי צבת זרם תוכל להסביר לי איך לבדוק? הרי כל הארקות משורשרות ,אתה מתכוון שאני יבדוק על כל חוט הארקה ?
 

hornt1

New member
לא הבנתי למה 1.1 מגה אום אמור להקפיץ? הרי בבדיקת מגר של חברת חשמל דורשים 0.25 מגה אום.שאלה שנייה
יש לי צבת זרם תוכל להסביר לי איך לבדוק? הרי כל הארקות משורשרות ,אתה מתכוון שאני יבדוק על כל חוט הארקה ?
 
למעלה