פנינה ראשונה - הגדרת קו לילה (סעיף 2.4.1.5)פורסמו ההנחיות לתכנון ותפעול שירות תחבורה ציבורית באוטובוסים
כאן
זהו נסיון ראשון להעלות את כל התורה שבעל פה על הכתב.
אני בטוח שתוכלו להוציא מזה די הרבה פנינים.
תבדילפנינה ראשונה - הגדרת קו לילה (סעיף 2.4.1.5)
קו לילה - נוסף על כך, קיים מאפיין שירות של קו לילה, שנועד לספק שירות החל מהשעה 23:00 ועד לשעה 04:00 ,בעיקר עבור אזורי הבילוי. מתאים לשירות עירוני או ביןעירוני. במרחבים עירוניים מעל 100,000 תושבים ראוי להפעיל קווי לילה כל השבוע מסיום השירות העירוני ועד לתחילתו ביום שלמחרת.
 
נו, מתי מפעילים את קו 1 בלילה?
מה הבעיה להפעיל את קו 1 24 שעות ביממה?תבדיל
יש קווי לילה שזה מערך מיוחד שמתוכנן עבור הצרכים בלילה, ובהחלט יש כאן אמירה שבמרחבים עירוניים גדולים זה לא אמור להיות מוגבל לחמישי ומוצ"ש.
ויש הארכת שעות פעילות של קווים סדירים, על זה יש אמירות אחרות ברמת המינימום הנדרש (שהוא יותר מהמקובל היום), ומאחר וזהו מינימום, אז בקווים ממש חזקים כמו קו 1 תהיה הארכת שעות פעילות אפילו אל השעות הקטנות של כמה קווים סדירים השנה, אם כי עדיין לא "כל הלילה".
אין שום בעייה, זה פשוט לא קורה וזה מגוחך, ואפילו הקו האדוםמה הבעיה להפעיל את קו 1 24 שעות ביממה?
בתדירות פחותה בלילה כמובן. יהיה לו ביקוש כל הזמן, גם ב 4 לפנות בוקר באמצע השבוע.
אני גם בעדאין שום בעייה, זה פשוט לא קורה וזה מגוחך, ואפילו הקו האדום
במכרז התפעול שלו - לא אמור לפעול בלילה שזה ממש מגוחך שאין לתאר.
קו כזה מבוקש צריך לפעול 24/7 ויש עוד כמה קווים שטוב שהיו פועלים 24/7 (או 24/6).
אני גם בעד להפעיל בירושלים את קווי הלילה שישה ימים משבועאני גם בעד
ואני מקווה שזה יקרה בהקדם.
אגב, במקומות מסוימים בעולם מקובל במקום קווי הסעת המונים פועל שירות לילה באוטובוסים פחות או יותר באותו התוואי, וזה בגלל שבלילה ההפעלה של אוטובוס זולה לחלוטין מהפעלה של הרכבת התחתית והקיבולת שלו מספיקה. וגם כי עושים קצת עבודות תחזוקה בלילה על המסילות והתחנות.
זה יהיה ממש טוב אם הקו האדום יפעל בשעות המכרזיות שנקבעו, וקו 1 לא יבוטל לחלוטין ב-2021 אלא יהפוך לקו לילה במסלול הקו האדום.
אני בעד שבעהאני גם בעד להפעיל בירושלים את קווי הלילה שישה ימים משבוע
אני מדבר בעיקר על הקווים 10X. עד היום הם פעלו רק בחמישי בלילה ובמוצאי שבת, ורק בקיץ גם באמצע השבוע.
וגם לחשוב אולי על הפעלת הרק"ל 24 שעות ביממה עם תדירות של פעם בחצי שעה בלילה. אפשר אם יש בעיה גדולה של ביזבוז לשלוח קרונועים בודדים של הרק"ל בלילות במקום זוגות קרונועים מחוברים כמו שיש כל הזמן. לא נראה לי שההפרדה בין הקרונות היא כלכך מסובכת. כארבעה קרונועים בודדים פלוס מינוס יכולים להספיק.
הייתי שוקל גם להפעיל שירות לילי של פעם בשעה שישה ימים בשבוע בקו 480. לגבי קו 405 - קצת פחות מתאים. אני מעדיף לא לדעת מה קורה באזור התמח"ת בתל אביב בשעות הלילה. שומר נפשו ירחק.
אין בעיה? מחסור של 3500 נהגים זו לא בעיה?אין שום בעייה, זה פשוט לא קורה וזה מגוחך, ואפילו הקו האדום
במכרז התפעול שלו - לא אמור לפעול בלילה שזה ממש מגוחך שאין לתאר.
קו כזה מבוקש צריך לפעול 24/7 ויש עוד כמה קווים שטוב שהיו פועלים 24/7 (או 24/6).
התכוונתי מבחינה תיאורטית - אין סיבה שקו 1 לא יופעל בלילהאין בעיה? מחסור של 3500 נהגים זו לא בעיה?
נשבר מכל התוספות על הנייר האלו, בסוף יוצא שאוטובוס שיוצא פעם בחצי שעה, מדלג על נסיעה והבא אחריו מגיע מפוצץ ואתה בתחנה סובל כבר 45 דקות בלא כיף שלך.
כל תוספת שירות כיום היא על הנייר! אם אתה שואל אותי, צריך לדלל שירות, לעמוד בלו"ז עם שעות עבודה סבירות לנהגים והפסקות סבירות לנהגים ורק אז, כשהענף יתייצב ויותר אנשים ירצו לעבוד, להתחיל שוב לתגבר, בתלות במספר הנהגים שמגייסים.
המצב הנוכחי גורם לכך שעקב המחסור החמור, כל נהג שרק נקלט בחברה (בכל חברה), קורעים לו את השושנה ותוך חודש-חודשיים הוא עוזב.
וכל זה אחרי בירוקרטיה מתישה שיכולה להגיע לשנה שלמה עד להוצאת רשיון רכב ציבורי
ברור שצריך לדלדל שירותאין בעיה? מחסור של 3500 נהגים זו לא בעיה?
נשבר מכל התוספות על הנייר האלו, בסוף יוצא שאוטובוס שיוצא פעם בחצי שעה, מדלג על נסיעה והבא אחריו מגיע מפוצץ ואתה בתחנה סובל כבר 45 דקות בלא כיף שלך.
כל תוספת שירות כיום היא על הנייר! אם אתה שואל אותי, צריך לדלל שירות, לעמוד בלו"ז עם שעות עבודה סבירות לנהגים והפסקות סבירות לנהגים ורק אז, כשהענף יתייצב ויותר אנשים ירצו לעבוד, להתחיל שוב לתגבר, בתלות במספר הנהגים שמגייסים.
המצב הנוכחי גורם לכך שעקב המחסור החמור, כל נהג שרק נקלט בחברה (בכל חברה), קורעים לו את השושנה ותוך חודש-חודשיים הוא עוזב.
וכל זה אחרי בירוקרטיה מתישה שיכולה להגיע לשנה שלמה עד להוצאת רשיון רכב ציבורי
עמוד 84ברור שצריך לדלדל שירות
גם אם היו מספיק נהגים אין סיבה להפעיל קווים שממוצע הנוסעים השנתי שלהם עומד על 0.1 נוסעים.
 
עברתי בנתיים רק על התוכן של ההנחיות לתפעול ולא ראיתי הנחיות מתי מבטלים קו...
 
אפשר גם לעודד שיתוף פעולה בין מפעילי התח"צ ולגרום לפחות נסיעות ריקות.
נניח שהמחסור בנהגים מונע את הפעלת קו 1 הגוש-דני 24 שעותאין בעיה? מחסור של 3500 נהגים זו לא בעיה?
נשבר מכל התוספות על הנייר האלו, בסוף יוצא שאוטובוס שיוצא פעם בחצי שעה, מדלג על נסיעה והבא אחריו מגיע מפוצץ ואתה בתחנה סובל כבר 45 דקות בלא כיף שלך.
כל תוספת שירות כיום היא על הנייר! אם אתה שואל אותי, צריך לדלל שירות, לעמוד בלו"ז עם שעות עבודה סבירות לנהגים והפסקות סבירות לנהגים ורק אז, כשהענף יתייצב ויותר אנשים ירצו לעבוד, להתחיל שוב לתגבר, בתלות במספר הנהגים שמגייסים.
המצב הנוכחי גורם לכך שעקב המחסור החמור, כל נהג שרק נקלט בחברה (בכל חברה), קורעים לו את השושנה ותוך חודש-חודשיים הוא עוזב.
וכל זה אחרי בירוקרטיה מתישה שיכולה להגיע לשנה שלמה עד להוצאת רשיון רכב ציבורי
אני לא בטוח שיש מקום לרק"ל בשעות המאוחרות.נניח שהמחסור בנהגים מונע את הפעלת קו 1 הגוש-דני 24 שעות
ביממה. בהנחה שלקו האדום הרק"לי לא יהיה מחסור בנהגים, האם הקו האדום הרק"לי (מחליפו של קו 1) כן יופעל 24 שעות ביממה?
אנחנו הרי יודעים שלא והסיבה לכך אינה מחסור בנהגים.
גם אי הפעלת הקו האדום הירושלמי 24 שעות ביממה לא נובע ממחסור בנהגים.
אז כנראה שללא קשר למחסור בנהגים, למשרד התחבורה יש תירוצים אחרים.
אילו אמירות מייצרות את הבעיה? ומה יחלחל אליהם?אני לא בטוח שיש מקום לרק"ל בשעות המאוחרות.
יש מקום לאוטובוס שיחליף את הרק"ל ויסע בתוואי דומה.
אני מתייחס לאמירות האלו שמייצרות את הבעיה, משרד התחבורה מוסיף עוד ועוד נסיעות ועוד ועוד קווים וזה גורם לתקלות יותר חמורות מיום ליום. יש כאן מספיק קוראים סמויים, בעלי תפקידים שונים שאולי ככה זה יחלחל אליהם.
אמירות בסגנון - אין בעיה להוסיף שירות.אילו אמירות מייצרות את הבעיה? ומה יחלחל אליהם?
להיפך. מחסור נהגים מצריך צימצום חלופות הזויות וקווים חלשים.נניח שהמחסור בנהגים מונע את הפעלת קו 1 הגוש-דני 24 שעות
ביממה. בהנחה שלקו האדום הרק"לי לא יהיה מחסור בנהגים, האם הקו האדום הרק"לי (מחליפו של קו 1) כן יופעל 24 שעות ביממה?
אנחנו הרי יודעים שלא והסיבה לכך אינה מחסור בנהגים.
גם אי הפעלת הקו האדום הירושלמי 24 שעות ביממה לא נובע ממחסור בנהגים.
אז כנראה שללא קשר למחסור בנהגים, למשרד התחבורה יש תירוצים אחרים.
לא הבנתי מה ה"להיפך"? מה כתבת הפוך ממני?להיפך. מחסור נהגים מצריך צימצום חלופות הזויות וקווים חלשים.
התמקדות בקווים העיקריים של הרשת הראשית תאפשר ליבה חזקה שניתן לצמוח ממנה בעתיד (מרובה הנהגים או האוטונומי) בעוד שצימצום ליבת הרשת תפורר את תחום התח"צ כולו.
אולי בלילה יש סיבות/תירוצים/מחק את המיותרנניח שהמחסור בנהגים מונע את הפעלת קו 1 הגוש-דני 24 שעות
ביממה. בהנחה שלקו האדום הרק"לי לא יהיה מחסור בנהגים, האם הקו האדום הרק"לי (מחליפו של קו 1) כן יופעל 24 שעות ביממה?
אנחנו הרי יודעים שלא והסיבה לכך אינה מחסור בנהגים.
גם אי הפעלת הקו האדום הירושלמי 24 שעות ביממה לא נובע ממחסור בנהגים.
אז כנראה שללא קשר למחסור בנהגים, למשרד התחבורה יש תירוצים אחרים.
שום תירוץ לא יכול להסביר מדוע קו 1 החיפאי פועל 24 שעות ביממהאולי בלילה יש סיבות/תירוצים/מחק את המיותר
* עבודות תחזוקת לילה - אולי יש עבודות, שמונעות הפעלת רכבת, בחלק מהשעות. מעניין האם קיימות עבודות תחזוקה כל לילה ולמשך כמה זמן.
*בהפעלת אוטובוסים יש עלות כספית. כנראה ברכבת קלה העלות הכספית עוד יותר גבוהה. למשל אנשי-אבטחה, שעובדים בתחנות וברכבת.
אני חושב, שגם בפורום היו מספר הודעות על אזורים שונים בעולם, שבהם המטרו/רכבת קלה לא פועלים בשעות הלילה.
שלא יובן לא נכון, אני לא נגד הפעלת שירות תחבורה ציבורית בתוך הלילה. להיפך אני בעד. על אחת כמה וכמה בירושלים או בגוש דן.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.