פורסם המכרז להפעלת הקווים בשרון

  • פותח הנושא kw0
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

Mar Garina

New member
על פניו מוצגים במכרז שיפורים שונים, למשל:
- הוספת קווים חדשים, כולל קישור טוב יותר לתחנות הרכבת, לאיזורי תעשייה וקניות. - הנהגת "כרטיס חכם" בין המפעיל החדש ל"אגד" ול"דן" (ומה עם הרכבת!?). - שיפור מידע בתחנות האוטובוס. - שכר גבוה לנהגים. עולה השאלה האם לא ניתן לשפר את כל הדברים הללו עם חברות האוטובוסים הקיימות באיזור השרון ולמעשה גם בכל המדינה? למשרד התחבורה הפתרונים.
כמה סיבות מדוע אגד צריכה לעזוב את השרון
1. הקישוריות עם הרכבת של הרצליה היא ביזיונית. קו 8 הוא כסת"ח, ולמעשה אין דרך כמעט להגיע מהרכבת לשכונות המגורים. 2. ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, טוענת שהיא מחכה להחלפת החברה כדי לעשות רפורמות, כי אגד הוא גוף חזק מדי שלא מוכן לשנות דבר. לדוגמה שיפור קו 29 והפיכתו ל- BRT. 3. מידע לציבור: בעוד "דן" תולה את מפות הקווים בתחנות, אגד כלל לא עושים זאת. [ברור שאין ודאות שחברה חדשה לא תהיה יותר גרועה, אבל רק רציתי להציג את הצד השני ולאזן את הדעה שהופיעה כאן]
 

Mar Garina

New member
כמה סיבות מדוע אגד צריכה לעזוב את השרון
1. הקישוריות עם הרכבת של הרצליה היא ביזיונית. קו 8 הוא כסת"ח, ולמעשה אין דרך כמעט להגיע מהרכבת לשכונות המגורים. 2. ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, טוענת שהיא מחכה להחלפת החברה כדי לעשות רפורמות, כי אגד הוא גוף חזק מדי שלא מוכן לשנות דבר. לדוגמה שיפור קו 29 והפיכתו ל- BRT. 3. מידע לציבור: בעוד "דן" תולה את מפות הקווים בתחנות, אגד כלל לא עושים זאת. [ברור שאין ודאות שחברה חדשה לא תהיה יותר גרועה, אבל רק רציתי להציג את הצד השני ולאזן את הדעה שהופיעה כאן]
כמובן, לא באתי לחלוק על דבריך
בהחלט במקום להחליף את החברה, אפשר פשוט להכריח אותה לבצע את השינויים. אבל אני מקבל את הרושם שאולי עדיף להיפתר מאגד ולו בגלל שמדובר בגוף חזק מדי שמנהל את העניינים בעצמו, במקרים רבים בניגוד לצרכי הציבור. אולי, אפילו, זו הסיבה שמשרד התחבורה מעדיף להחליף אותו, כי הוא יודע שלא יצליח להאבק בו?
 

אורי404

New member
כמה סיבות מדוע אגד צריכה לעזוב את השרון
1. הקישוריות עם הרכבת של הרצליה היא ביזיונית. קו 8 הוא כסת"ח, ולמעשה אין דרך כמעט להגיע מהרכבת לשכונות המגורים. 2. ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, טוענת שהיא מחכה להחלפת החברה כדי לעשות רפורמות, כי אגד הוא גוף חזק מדי שלא מוכן לשנות דבר. לדוגמה שיפור קו 29 והפיכתו ל- BRT. 3. מידע לציבור: בעוד "דן" תולה את מפות הקווים בתחנות, אגד כלל לא עושים זאת. [ברור שאין ודאות שחברה חדשה לא תהיה יותר גרועה, אבל רק רציתי להציג את הצד השני ולאזן את הדעה שהופיעה כאן]
ומי אמר שאת הBRT יפעיל המפעיל החדש?
אולי יהיה בו מכרז משל עצמו, כפי שיש ל"מטרונית" בחיפה. נניח, שאין מה לעשות אלא להחליף את "אגד", אז מהי הסיבה להחליף גם את "דן"? לא זכורות לי בעיות בקו 1 של רמת השרון או של קו 24 למשל. מהי הסיבה שיהיה מפעיל אחד שיחליף את שני הקיימים? הבעיה בקווי השרון היא ברובה של הקווים הפנימיים בלבד ופחות בקווים לתל אביב. כלומר יש בעיות מסויימות עם המעט נסיעות של הקווים המהירים 565 ו-570 מהוד השרון לתל אביב וגם עם קווי רעננה-תל אביב. ועדיין גם את זה ניתן לשפר באמצעות הוספת נסיעות לקווים 565 ו-570 לכל שעות היום ושדרוג קווי רעננה-תל אביב, כמו למשל הוספת נסיעות לקו 504 או נסיעות לקו 502 משודרג, שמדלג על הרצליה.
 

dns123

New member
כמה סיבות מדוע אגד צריכה לעזוב את השרון
1. הקישוריות עם הרכבת של הרצליה היא ביזיונית. קו 8 הוא כסת"ח, ולמעשה אין דרך כמעט להגיע מהרכבת לשכונות המגורים. 2. ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, טוענת שהיא מחכה להחלפת החברה כדי לעשות רפורמות, כי אגד הוא גוף חזק מדי שלא מוכן לשנות דבר. לדוגמה שיפור קו 29 והפיכתו ל- BRT. 3. מידע לציבור: בעוד "דן" תולה את מפות הקווים בתחנות, אגד כלל לא עושים זאת. [ברור שאין ודאות שחברה חדשה לא תהיה יותר גרועה, אבל רק רציתי להציג את הצד השני ולאזן את הדעה שהופיעה כאן]
נדמה לי שסופרבוס בבית שמש
מפעיל יותר נסיעות לתחנת הרכבת במקום מה שהיה מס שפתיים בתקופת אגד.
 

אורי404

New member
נדמה לי שסופרבוס בבית שמש
מפעיל יותר נסיעות לתחנת הרכבת במקום מה שהיה מס שפתיים בתקופת אגד.
לא יודע על בית שמש. יודע על פתח תקווה,
שבה עם פתיחת תחנת קרית אריה אין שירות טוב של חברת "קווים" לאיזורים תעסוקה ומגורים שונים בעיר. כך המצב גם בתחנת סגולה. אני גם לא בטוח אם השתפר השירות בתחנת ראש העין עם כניסתה של חברת "קווים". שורה תחתונה היא שיותר מעורבות של הרשויות המקומיות ושל משרד התחבורה יביאו לידי שיפור השירות מתחנות הרכבת בין אם זה עם חברת אוטובוסים ותיקה ובין אם זוהי חברת אוטובוסים חדשה.
 
על פניו מוצגים במכרז שיפורים שונים, למשל:
- הוספת קווים חדשים, כולל קישור טוב יותר לתחנות הרכבת, לאיזורי תעשייה וקניות. - הנהגת "כרטיס חכם" בין המפעיל החדש ל"אגד" ול"דן" (ומה עם הרכבת!?). - שיפור מידע בתחנות האוטובוס. - שכר גבוה לנהגים. עולה השאלה האם לא ניתן לשפר את כל הדברים הללו עם חברות האוטובוסים הקיימות באיזור השרון ולמעשה גם בכל המדינה? למשרד התחבורה הפתרונים.
אורי, אני חושב שהנושא הזה כבר נטחן בפורום
בעזרת הרפורמה למשרד התחבורה יהיה יותר כוח, ויהיו מפעילים קטנים שלא יכולים "להחזיק אותו בביצים".
 

אורי404

New member
אורי, אני חושב שהנושא הזה כבר נטחן בפורום
בעזרת הרפורמה למשרד התחבורה יהיה יותר כוח, ויהיו מפעילים קטנים שלא יכולים "להחזיק אותו בביצים".
מצד שני, שני המפעילים, שכל אחד מהם גדול בפני
עצמו נבלעים למפעיל אחד גדול. אם כבר רפורמה, אז לדעתי היה מוטב לעשות את זה (וגם זה לא בטוח) אך ורק לקווים הפנימיים של "אגד" באיזור השרון.
 
מצד שני, שני המפעילים, שכל אחד מהם גדול בפני
עצמו נבלעים למפעיל אחד גדול. אם כבר רפורמה, אז לדעתי היה מוטב לעשות את זה (וגם זה לא בטוח) אך ורק לקווים הפנימיים של "אגד" באיזור השרון.
יש גבול לכמות המפעילים
אני לא חושב שמשרד התחבורה רוצה מפעיל על כל מספר קווים. כשהמפעיל יחסית קטן, ניתן להחליף אותו בתהליך קצר יחסית (שלא כמו אגד, שהעברת הקווים היא פעולה שתקח לא מעט שנים). יש רק בעיה אחת עם הרפורמה - איך שהיא מתנהלת, הרפורמה הזו צריכה להתבצע - רק בחירת המפעילים צריכה להיות יותר קפדנית, ומשרד התחבורה צריך להתערב הרבה יותר בנעשה.
 

אורי404

New member
יש גבול לכמות המפעילים
אני לא חושב שמשרד התחבורה רוצה מפעיל על כל מספר קווים. כשהמפעיל יחסית קטן, ניתן להחליף אותו בתהליך קצר יחסית (שלא כמו אגד, שהעברת הקווים היא פעולה שתקח לא מעט שנים). יש רק בעיה אחת עם הרפורמה - איך שהיא מתנהלת, הרפורמה הזו צריכה להתבצע - רק בחירת המפעילים צריכה להיות יותר קפדנית, ומשרד התחבורה צריך להתערב הרבה יותר בנעשה.
בנתניה ובאשדוד למשל זה נעשה כך
קווים בינעירוניים שונים (לתל אביב בעיקר) בידי מפעיל אחד ("קונקס" באשדוד ו"נתיב אקספרס" בנתניה) וקווים עירוניים בידי מפעיל אחר ("אגד תשתית" במקרה זה). אם כבר נעשית רפורמה בקווי השרון אין לדעתי סיבה, שלא תהיה תחרות זו עם מכרזים שונים - קווים פנימיים ולצד זה קווים לתל אביב.
 
בנתניה ובאשדוד למשל זה נעשה כך
קווים בינעירוניים שונים (לתל אביב בעיקר) בידי מפעיל אחד ("קונקס" באשדוד ו"נתיב אקספרס" בנתניה) וקווים עירוניים בידי מפעיל אחר ("אגד תשתית" במקרה זה). אם כבר נעשית רפורמה בקווי השרון אין לדעתי סיבה, שלא תהיה תחרות זו עם מכרזים שונים - קווים פנימיים ולצד זה קווים לתל אביב.
אני לא חושב שזה כל כך משתלם להפעיל
את הקווים הפנימיים בלבד, הקווים הפנימיים הם די "זניחים" - היוצא מן הכלל הוא קו 29.
 

אורי404

New member
אני לא חושב שזה כל כך משתלם להפעיל
את הקווים הפנימיים בלבד, הקווים הפנימיים הם די "זניחים" - היוצא מן הכלל הוא קו 29.
אני מקווה שאותו 29 יבוטל לטובת קווי אוטובוס
יעילים יותר. אמור להיות עוד שנה-שנה וחצי BRT במסלול 29, אך גם לא בטוח אם כך זה יהיה באמת וגם איזה כלי BRT זה יהיה.
 
אני מקווה שאותו 29 יבוטל לטובת קווי אוטובוס
יעילים יותר. אמור להיות עוד שנה-שנה וחצי BRT במסלול 29, אך גם לא בטוח אם כך זה יהיה באמת וגם איזה כלי BRT זה יהיה.
כמו למשל?
אני לא חושב שצריך לבטל אותו, כי אין לו ממש תחלופה. אם כבר להוסיף קווים מהירים יותר בנוסף אליו.
 

אורי404

New member
כמו למשל?
אני לא חושב שצריך לבטל אותו, כי אין לו ממש תחלופה. אם כבר להוסיף קווים מהירים יותר בנוסף אליו.
אולי להוסיף למשל
קו במסלול 29 מכפר סבא עד הרצליה דרך ירושלים פינת הבריגדה היהודית. פנייה לבריגדה היהודית, המשך לשבעת הכוכבים/תחנת הרכבת, צומת הסירה, איזור התעשייה הרצליה עד למרינה. היתרונות: - קו מהיר יותר מכפר סבא ורעננה לאיזורים שונים של הרצליה. - קישור לשכונות גן רשל ונחלת עדה בהרצליה. - קו לאורך כל שעות היום בין תחנת הרכבת לאיזור התעשייה ולטיילת. זה מתאים להיום. זה יהיה עוד יותר מתאים, כאשר יהיה כביש 531, כי אז אמורים לרדת פקקי התנועה בבריגדה היהודית. אגב מדברים על BRT במסלול קו 29. אם קשר ובלי קשר טוב היה לו היו מפעילים יותר אוטובוסים רבי קיבולת באיזור השרון, כמו המפרקיות.
 
אולי להוסיף למשל
קו במסלול 29 מכפר סבא עד הרצליה דרך ירושלים פינת הבריגדה היהודית. פנייה לבריגדה היהודית, המשך לשבעת הכוכבים/תחנת הרכבת, צומת הסירה, איזור התעשייה הרצליה עד למרינה. היתרונות: - קו מהיר יותר מכפר סבא ורעננה לאיזורים שונים של הרצליה. - קישור לשכונות גן רשל ונחלת עדה בהרצליה. - קו לאורך כל שעות היום בין תחנת הרכבת לאיזור התעשייה ולטיילת. זה מתאים להיום. זה יהיה עוד יותר מתאים, כאשר יהיה כביש 531, כי אז אמורים לרדת פקקי התנועה בבריגדה היהודית. אגב מדברים על BRT במסלול קו 29. אם קשר ובלי קשר טוב היה לו היו מפעילים יותר אוטובוסים רבי קיבולת באיזור השרון, כמו המפרקיות.
לא צריך מפרקיות
מפרקיות צריך להכניס בקווים עם תדירות מאוד גבוהה (כל חמש דקות או גבוהה יותר), אחרת יש להגביר תדירות ולא להכניס מפרקיות.
 

אורי404

New member
לא צריך מפרקיות
מפרקיות צריך להכניס בקווים עם תדירות מאוד גבוהה (כל חמש דקות או גבוהה יותר), אחרת יש להגביר תדירות ולא להכניס מפרקיות.
מה שלדעתי צריך לעשות וזה להיות ריאליים
- רענון קווי השרון עם קווים פנימיים וקו נוסף מכפר סבא לתל אביב לקו 29, כפי שהצעתי. כבר ברגע שיהיו קווי אוטובוס שונים לתחנות הרכבת, המצב ישתפר. בנוסף יותר שבילי אופניים באיזור השרון יהוו אלטרנטיבה למכוניות או אוטובוסים עבור נערים, צעירים וגם מבוגרים יותר. שבילים בתוך הערים ושביל אופניים מקביל לכביש 531. - במידה ואכן מתוכנן להגיע BRT, אז להביא כזה. - קידום קו הרכבת מרעננה לתל אביב, אשר ישפר את שירותי התחבורה הציבורית ובהמשך קו מכפר סבא לתל אביב דרך הרצליה וכך יהווה אלטרנטיבה לקווי האוטובוסים השונים. בינתיים יש לשקול קווי אוטובוס מהירים מרעננה לתל אביב דרך הבריגדה היהודית וכביש החוף. מדוע לשקול ובאופן נחרץ כן? משום שבבריגדה היהודית יש גם כן פקקי תנועה וייתכן מאוד, שזה לא יחסוך מקו 502 הקיים. אולי בעתיד כן. את הרכבת הקלה נשים בצד. קודם כל שיתקדמו עם הקו האדום.
 

amithi1

New member
אולי להוסיף למשל
קו במסלול 29 מכפר סבא עד הרצליה דרך ירושלים פינת הבריגדה היהודית. פנייה לבריגדה היהודית, המשך לשבעת הכוכבים/תחנת הרכבת, צומת הסירה, איזור התעשייה הרצליה עד למרינה. היתרונות: - קו מהיר יותר מכפר סבא ורעננה לאיזורים שונים של הרצליה. - קישור לשכונות גן רשל ונחלת עדה בהרצליה. - קו לאורך כל שעות היום בין תחנת הרכבת לאיזור התעשייה ולטיילת. זה מתאים להיום. זה יהיה עוד יותר מתאים, כאשר יהיה כביש 531, כי אז אמורים לרדת פקקי התנועה בבריגדה היהודית. אגב מדברים על BRT במסלול קו 29. אם קשר ובלי קשר טוב היה לו היו מפעילים יותר אוטובוסים רבי קיבולת באיזור השרון, כמו המפרקיות.
BRT בקו 29
המסלול הקיים של קו 29 לא יכול להכיל BRT נכון להיום. בכפר סבא בקושי יש רוחב של נתיב ורבע לאורך ויצמן עם כל המכוניות שחונות/פורקות סחורה בנתיב הימני של הרחוב. ברעננה לעומת זאת העירייה מתנגדת באופן נחרץ למעבר של BRT דרך אחוזה (יש אומרים כי זה בשל השיפוצים שהתקיימו לא מכבר ברחוב זה), ומבקשת כי הקו יעבור דרך רחוב ויצמן. אם רוצים לעשות BRT אמיתי עם מת"צ כמו שצריך, יצטרכו לחכות שהתנועה בצירים הראשיים בערים רעננה/כפ"ס/הרצליה תרד באופן משמעותי. ומתי זה עשוי לקרות? נכון, כאשר ייפתח כביש 531 בין צומת מלל לבין כביש החוף... תאריך אופטימי אי שם ב2012+תוספת זמן בעקבות מאבקים משפטיים של גברת פולישוק ובעלי קרקעות אחרים ברעננה החוששים לירידת ערך ביתם, ובהנחה שהמדינה לא תבקש לפרוס את הפרוייקט לתקופה ארוכה יותר עקב בעיות תקציביות שעשויות לעלות בעתיד הנראה לעין. אם אתה שואל אותי, BRT כפ"ס-הרצליה בשנת 2014 עשוי להיות ריאלי. הפתרון שלדעתי יכול לשרת נאמנה עד אז: 1. הקוים הבין עירוניים מכפ"ס לת"א-טובים ומשרתים נאמנה את משתמשיהם. 2. הקוים הבין עירוניים מרעננה-יש להוסיף לתדירות 504 או לחילופין לתגבר מאוד את הקוים המגיעים מרעננה אל צומת רעננה, ומשם כרטיס המשך לקוים 149/567. פה נדרש עניין כרטיס שעתי, בדומה לקיים בחיפה. 3. שינוי יסודי של קו 29 מקו מאסף אינסופי לקו מהיר כפר סבא - אזור התעשיה הרצליה. במסגרת הקו הוא יעצור רק בחלק מן התחנות לאורכו, כמו קניון ערים, צומת רעננה, יד לבנים רעננה, בי"ח לוינשטיין, וכן שינוי במסלולו: נסיעה דרך הברגידה היהודית (תחנה בבין תחומי), משם דרך רח' זבוטינסקי וימינה ברב קוק (תחנה בקניון וברכבת**) ולצומת הסירה/הרצליה פיתוח/חוף הים. 4. קו שכונות רעננה-קוים מזינים (אולי במיניבוסים) משכונות רעננה אל מרכז העיר, וכן מאזור התעשיה למרכז דרך קרן היסוד. יימחר כרטיס עם נסיעת המשך לנוסעים מהשכונות לת"א/הרצליה/כפ"ס. וכן כרטיס משותף לנוסעים לרכבת בהרצליה/כפר סבא הכולל נסיעת המשך באוטובוס+נסיעה ברכבת. 5. קוי שכונות במיניבוסים משכונות הרצליה למרכזה, לקניון, וכן לתחנת הרכבת בה. נוסעים שירצו להגיע לאזור תעשיה ירדו בקניון וימשיכו באמצעות כרטיס המשך בקו 29 החדש. **אם יהיה קו עירוני בתדירות גבוהה שייכנס לתחנת הרכבת ויהיה מסונכרן עם לו"ז הרכבת, יתכן ואין צורך שקו 29 ייכנס לרכבת. הנוסעים ירדו בקניון וייסעות באמצעות כרטיס מעבר ללא עלות לתחנת הרכבת.
 

אורי404

New member
BRT בקו 29
המסלול הקיים של קו 29 לא יכול להכיל BRT נכון להיום. בכפר סבא בקושי יש רוחב של נתיב ורבע לאורך ויצמן עם כל המכוניות שחונות/פורקות סחורה בנתיב הימני של הרחוב. ברעננה לעומת זאת העירייה מתנגדת באופן נחרץ למעבר של BRT דרך אחוזה (יש אומרים כי זה בשל השיפוצים שהתקיימו לא מכבר ברחוב זה), ומבקשת כי הקו יעבור דרך רחוב ויצמן. אם רוצים לעשות BRT אמיתי עם מת"צ כמו שצריך, יצטרכו לחכות שהתנועה בצירים הראשיים בערים רעננה/כפ"ס/הרצליה תרד באופן משמעותי. ומתי זה עשוי לקרות? נכון, כאשר ייפתח כביש 531 בין צומת מלל לבין כביש החוף... תאריך אופטימי אי שם ב2012+תוספת זמן בעקבות מאבקים משפטיים של גברת פולישוק ובעלי קרקעות אחרים ברעננה החוששים לירידת ערך ביתם, ובהנחה שהמדינה לא תבקש לפרוס את הפרוייקט לתקופה ארוכה יותר עקב בעיות תקציביות שעשויות לעלות בעתיד הנראה לעין. אם אתה שואל אותי, BRT כפ"ס-הרצליה בשנת 2014 עשוי להיות ריאלי. הפתרון שלדעתי יכול לשרת נאמנה עד אז: 1. הקוים הבין עירוניים מכפ"ס לת"א-טובים ומשרתים נאמנה את משתמשיהם. 2. הקוים הבין עירוניים מרעננה-יש להוסיף לתדירות 504 או לחילופין לתגבר מאוד את הקוים המגיעים מרעננה אל צומת רעננה, ומשם כרטיס המשך לקוים 149/567. פה נדרש עניין כרטיס שעתי, בדומה לקיים בחיפה. 3. שינוי יסודי של קו 29 מקו מאסף אינסופי לקו מהיר כפר סבא - אזור התעשיה הרצליה. במסגרת הקו הוא יעצור רק בחלק מן התחנות לאורכו, כמו קניון ערים, צומת רעננה, יד לבנים רעננה, בי"ח לוינשטיין, וכן שינוי במסלולו: נסיעה דרך הברגידה היהודית (תחנה בבין תחומי), משם דרך רח' זבוטינסקי וימינה ברב קוק (תחנה בקניון וברכבת**) ולצומת הסירה/הרצליה פיתוח/חוף הים. 4. קו שכונות רעננה-קוים מזינים (אולי במיניבוסים) משכונות רעננה אל מרכז העיר, וכן מאזור התעשיה למרכז דרך קרן היסוד. יימחר כרטיס עם נסיעת המשך לנוסעים מהשכונות לת"א/הרצליה/כפ"ס. וכן כרטיס משותף לנוסעים לרכבת בהרצליה/כפר סבא הכולל נסיעת המשך באוטובוס+נסיעה ברכבת. 5. קוי שכונות במיניבוסים משכונות הרצליה למרכזה, לקניון, וכן לתחנת הרכבת בה. נוסעים שירצו להגיע לאזור תעשיה ירדו בקניון וימשיכו באמצעות כרטיס המשך בקו 29 החדש. **אם יהיה קו עירוני בתדירות גבוהה שייכנס לתחנת הרכבת ויהיה מסונכרן עם לו"ז הרכבת, יתכן ואין צורך שקו 29 ייכנס לרכבת. הנוסעים ירדו בקניון וייסעות באמצעות כרטיס מעבר ללא עלות לתחנת הרכבת.
מסכים על BRT. נשים אותו בצד.
1. קווי כפר סבא-תל אביב - אכן טובים. מה שצריך לעשות לדעתי זה להוסיף לקו 149 מתל אביב נסיעות נוספות בלילה עד תשע בערב וגם אחרי זה. 2. קו 504 - בהחלט ניתן לשקול להוסיף נסיעות לקו. בסך הכל יש הרבה קווים מרעננה לצומת רעננה. אם כבר צריך קווי אוטובוס מאיזורים שונים של רעננה לתחנת הרצליה ומאיזורים אחרים לתחנת כפר סבא. 3. קו נוסף ל-29 - מסכים עימך. כתבתי את דעתי זו בעבר וגם בשרשור זה. 4. כרטוס משותף וכרטוס המשך - בהחלט כך זה צריך להיות.
 

ארזS

New member
מסכים על BRT. נשים אותו בצד.
1. קווי כפר סבא-תל אביב - אכן טובים. מה שצריך לעשות לדעתי זה להוסיף לקו 149 מתל אביב נסיעות נוספות בלילה עד תשע בערב וגם אחרי זה. 2. קו 504 - בהחלט ניתן לשקול להוסיף נסיעות לקו. בסך הכל יש הרבה קווים מרעננה לצומת רעננה. אם כבר צריך קווי אוטובוס מאיזורים שונים של רעננה לתחנת הרצליה ומאיזורים אחרים לתחנת כפר סבא. 3. קו נוסף ל-29 - מסכים עימך. כתבתי את דעתי זו בעבר וגם בשרשור זה. 4. כרטוס משותף וכרטוס המשך - בהחלט כך זה צריך להיות.
סליחה על הבורות, מודה שלא קראתי את כל השרשור
מחוסר זמן [למרות שזה מאוד קשור לאזור שאני גר בו] אבל מה זה BRT שכל כך מדובר בו כאן ?
קראתי חלק גדול מהתגובות ולא הבנתי מה זה ה-BRT הזה.
 

אורי404

New member
סליחה על הבורות, מודה שלא קראתי את כל השרשור
מחוסר זמן [למרות שזה מאוד קשור לאזור שאני גר בו] אבל מה זה BRT שכל כך מדובר בו כאן ?
קראתי חלק גדול מהתגובות ולא הבנתי מה זה ה-BRT הזה.
קיצור מלה ל Bus Rabit Transpirt
למען האמת אינני יודע מה הכוונה לBRT בישראל. זה אמור להיות כלי תחבורה יבשתי יותר גדול מאוטובוס. משהו כמו למשל הפיליאס, שהיה בניסוי לפני שנתיים-שלוש. אולי גם מפרקית ארוכה יותר עם שני מפרקים יכולה להיכנס לקטגוריה. מצד שני גם ה"מטרונית" בחיפה הייתה אמורה להיות אם אני לא טועה רכבת קלה או משהו אחר ולבסוף הגיע לניסוי מפרקית סיטארו ארוכה מעט ממפרקית רגילה, כך שבישראל הכל יכול להיות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה